Премини към съдържание

Питане за работата на климатроника в Carisma GDI/1.8


Haho

Препоръчано мнение

Здарвейте,

 

От минлата година забелязвам влошена работа на климатроника. Работи но температурата на струята въздух при позиция за максмилано охлаждане субективно не е достатъчно ниска. Тогава в Ратола направихме допълване на системата (нямаше значителна загуба на фреон), но като цяло голяма промяна нямаше. Последната седмица се наложи да го включа няколко пъти и въпреки сравнително невисоката околна температура (не е лято все пак още) не останах доволен от работата му. Притесняваме, че в по-горещите летни дни нещата ще станат съвсем зле.

 

Кой знае, все пак е възможно да искам твърде много от климатроника в автомобила ми. За това моля колегите от форума да споделят как се държи при тях и евентуално да ме насочат към по-специализиран сервиз за автомобилни климатици/климатроници. Автомобила ми е този от профила - Carisma GDI 1.8/2000 г.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а обърнал ли си внимание на филтъра за пресен въздух към купето :icon_hmm:. Възможно е той да ти е за смяна. А относно фреона, такова нещо като значителна загуба на фреон не съществува. Или имаш или нямаш. Съществува вероятност и да сте го презаредили, но това може да се провери с манометри. За съжаление не мога да ти препоръчам сервиз, дано някой от колегите ти препоръча. Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, а обърнал ли си внимание на филтъра за пресен въздух към купето :icon_hmm:. Възможно е той да ти е за смяна. А относно фреона, такова нещо като значителна загуба на фреон не съществува. Или имаш или нямаш. Съществува вероятност и да сте го презаредили, но това може да се провери с манометри. За съжаление не мога да ти препоръчам сервиз, дано някой от колегите ти препоръча. Поздрави.

Здрасти,

 

Проверих в журнала си, сменял съм филтъра на климатика на 17 Май м.г. Предполагам, че е нормално да се сменя поне веднъж в годината, но както съм писал след тази смяна нямаше особена промяна.

Между другото ми прави впечатление, че при обратен завой с повече натискане на педала сякаш се "отпушва" за малко и поне от жалузите вляво започва осезаемо по-хладен въздух да духа. Това е само за секунди обаче. Зимата по същия начин усещах приток на значително по-топъл въздух. Това е една от причините да мисля, че проблема може да е свързан с нещо по циркулационната система.

 

Иначе, при теб става ли достатъчно студено в купето на пълна мощност? Смятам, че имам сравнително средностатистическо осезание за студено/топло, но дори при 25-27 градуса външна температура не мога да го докарам да ми стане студено като съм с фанелка къс ръкав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ха ето още една кола с проблемен ляв завой...... :rolleyes: И аз съм така с този обратен завой, ама само на парно, завъртя ли се на кръгово и тръгва. На климатик нямам такъв проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е вий двамата ме разбихте. Дали няма някоа откачена от механиката на моторчето клапа, която да се мести от инерционните сили в завой?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Проверих в журнала си, сменял съм филтъра на климатика на 17 Май м.г. Предполагам, че е нормално да се сменя поне веднъж в годината, но както съм писал след тази смяна нямаше особена промяна.

Между другото ми прави впечатление, че при обратен завой с повече натискане на педала сякаш се "отпушва" за малко и поне от жалузите вляво започва осезаемо по-хладен въздух да духа. Това е само за секунди обаче. Зимата по същия начин усещах приток на значително по-топъл въздух. Това е една от причините да мисля, че проблема може да е свързан с нещо по циркулационната система.

 

Иначе, при теб става ли достатъчно студено в купето на пълна мощност? Смятам, че имам сравнително средностатистическо осезание за студено/топло, но дори при 25-27 градуса външна температура не мога да го докарам да ми стане студено като съм с фанелка къс ръкав.

Виж си клапата на air flow damper motor-а дали не е откачена и да си "виси" свободна.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е вий двамата ме разбихте. Дали няма някоа откачена от механиката на моторчето клапа, която да се мести от инерционните сили в завой?

 

 

За на колегата незнам, на моита съм свалял цялото табло и парно (цялата конструкция, въздуховоди, клапи и т.н.). Не открих проблем и така си я карам......Така и ще я дам на съдия-изпълнителя. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За на колегата незнам, на моита съм свалял цялото табло и парно (цялата конструкция, въздуховоди, клапи и т.н.). Не открих проблем и така си я карам......Така и ще я дам на съдия-изпълнителя. :D

Явно и аз така ще си я карам за сега. Не е болка за умиране, а и след около 1000 км навъртам за следващо обслужване. Ще помоля пак да огледат в Ратола. Иначе, в Пловдив специализиран сервиз за автоклиматици или проверен човек? В нет-а попаднах на доста връзки към Импас 56, но изглежда фирмата вече се е изнесла от града.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

нещо обърках темите :icon_doh:

 

1во пробвайте с почистване за на дросел и/или моторче празен ход ако има. последвана от адаптация на оборотите. 2ро ако не помогне лошо :( колегата който направо му гасне и не може да вдигне оборотите може да пропусне "1во"

Редактирано от pandonow
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същото усещане - на моята Каризма 1.8 GDI 1998 като пусна климатроника духа студено, но определено не е така студено като на други коли и съм сигурен, че в жегите няма да е достатъчно. При мен моторчето което мести клапата която сменя топъл/студен въздух е свалена и се прави на ръка и се чудя дали му има нещо на климатроника....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За проблема трябва специализиран компетентен майстор, който да търси проблема от въздушния поток, пресостат, дъмпер моторчето, даже някое гумено съединение...всичко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За проблема трябва специализиран компетентен майстор, който да търси проблема от въздушния поток, пресостат, дъмпер моторчето, даже някое гумено съединение...всичко.

Препоръка за някого или кокретен сервиз? Може и на PM за да не се сметне за реклама.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Здравей. :)

Имам такъв майстор, но е в София. Професионално се занимава с автоклиматици.

Нека не се приема за реклама.

0898264527 - Цецо.

Човека е почтен и не е лъжец (поне такива останаха една шепа).

Казва ти право в очите какъв е проблема.

На мен ми е оправял и на двете коли климатиците, оказвало се е точно това, в което е бил проблема и после съм бил доволен.

 

 

Поздрави :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.

 

Ако някой не препоръча по-близка алтернатива (ехо, майни :help: ) сигурно ще се възползвам от препоръката ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Днес и аз ходих за подобно нещо до един сервиз, но се оказа само за дозареждане. Измерихме и температурата на духалките-беше около 9 гр. Човека има сервиз точно до новата автомивка "Руме-с" на Мария Луиза. След като я подминете има У-образно кръстовище-по него в дясно. Пътя води пак в дясно и насреща след около 50-100 метра ще видите сини врати. Там е. Няма надписи така, че питайте!

 

Иначе качествен сервиз има на Рогошко шосе-от моста на Родопа-на дясно, след около 200 метра има нещо като КПП-вътре в двора е сервиза. Там пълних моя климатик преди 5 години, но е малко скъпарско и иска много чакане-винаги има много коли. А човека от първия сервиз е работил там 15 год. Сега вече работи самостоятелно. Работи добре и не взима много. Точи цялата система и я пълни наново-точно както трябва да бъде.

 

...но май ще се окаже, че климатиците на Каризма не правят онзи арктически студ, който очакваме. Нищо. Мен и така си ме кефи-приятно хладно. Няма схващания, няма болести.

 

Дано да съм ви полезен. :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като смених изцяло фреона с напълно нов изкара 4.2 градуса, което е под долната част на нормата, но външната температура беше ниска тогава. Със стария фреон 780гр с маслото правеше над 9-12 градуса и то при 2000 оборота. Измерванията са правени с инфрачервен термометър, той може да внася известна грешка.

 

http://img810.imageshack.us/img810/8708/pwd.png

 

Тези стойности са за след 20 минути на MAX COOL, като колата трябва да е на сянка при 1000 оборота.

 

 

 

Няма схващания, няма болести.

После след няколко дена се разболях....

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В системата трябва да има 700гр. +/- 20гр. температурата я мерихме на 2-ра степен на вента, без подаване на газ със затворен кръг /взима въздух от купето/ При 2000 об. на двигателя започна да пада температурата още, но много бавно и спряхме, защото имаше още коли. Но със сигурност няма да падне до 4-5 градуса. Според майстора всичко си е наред. И така си включва и изключва компресора през 20-30 сек.- така трябвало да бъде. Не знам може и да е прав. Поне при мен винаги така си е работел климатика.

 

Да кажа, че колата е с климатроник...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Днес и аз ходих за подобно нещо до един сервиз, но се оказа само за дозареждане. Измерихме и температурата на духалките-беше около 9 гр. Човека има сервиз точно до новата автомивка "Руме-с" на Мария Луиза. След като я подминете има У-образно кръстовище-по него в дясно. Пътя води пак в дясно и насреща след около 50-100 метра ще видите сини врати. Там е. Няма надписи така, че питайте!

 

Иначе качествен сервиз има на Рогошко шосе-от моста на Родопа-на дясно, след около 200 метра има нещо като КПП-вътре в двора е сервиза. Там пълних моя климатик преди 5 години, но е малко скъпарско и иска много чакане-винаги има много коли. А човека от първия сервиз е работил там 15 год. Сега вече работи самостоятелно. Работи добре и не взима много. Точи цялата система и я пълни наново-точно както трябва да бъде.

 

...но май ще се окаже, че климатиците на Каризма не правят онзи арктически студ, който очакваме. Нищо. Мен и така си ме кефи-приятно хладно. Няма схващания, няма болести.

 

Дано да съм ви полезен. :icon_angel:

 

Благодаря за насоката. Мисля да се пробвам в този първия сервиз. Мисля че се ориентирам, но ако не Ви затруднява един bgmaps линк ще е от полза. Ако успея да го докарам до 9-10 градуса при 30-35 външна, мисля че няма да има грешка климатизацията.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, дай някакво инфо! Намери ли човека, има ли някаква надежда за един по-добър климат в твоята кола?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

Още не съм ходил, трябваше ми колата през седмицата. Надявам се утре да успея преди обяд да се видя с човека.

 

Колега, дай някакво инфо! Намери ли човека, има ли някаква надежда за един по-добър климат в твоята кола?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Връщам се току що от майстора. Иван се казва човека, наистина е внимателен и отзивчив.

 

Закачи се към системата, там нещата бяха в норма - каза ми, че трябва да е около 750 г. при мен с толеранс +/- 50, при мен беше 700 г. - дозареди я.

При визуалната инспекция установи, че не се включва перката на радиатора на климатроника и за момент и дватамата си мислехме че това е проблема. Оказа се, че е леко клеясало гнездото на релето което я включва и с малко почистване си тръгна както трябва.

Закачи термометър на средния вентилационен изход в купето и оставихме да поработи малко на 2000 оборота. Времето навън беше облачно без пряко слънце, температура около 25 градуса. За съжаление, при тестовете на място температурата на изходящия въздух не падна под 11.2 градуса. Завъртяхме и малко по булеварда, но без резултат - не падна повече. Според него е нормално да е под 10 градуса ако всичко е наред.

Препоръката му е да сменя отново филтъра за купето. Докато си приказвахме му споменах, че съм чел нещо за датчика за осветеност (на таблото вдясно който е). Обясни ми, че вероятно контролира честотата на вкл./изкл. на агрегата или продължителността на работа в един цикъл. За съжаление, каза че не се е занимавал с този датчик и няма представа какво трябва да замери и/или в какви граници трябва да е.

На този етап ще последвам съвета му и ще сменя филтъра в купето, пък каквото такова. В крайна сметка субективно ми се струва че е малко по-хладно, което е напълно обяснимо с възстановената работа на перката. Така, че мога да кажа, че ми помогна.

 

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Гледахте ли дехидратора или някъде другаде да не е подпушена системата? Фреона също има значение какъв е. Преди да сменя моя ми показваше температури в нормата чак като влезне към 2000 оборота с новия ги постига на празен ход...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, но имаше осезаема промяна. Има значение какво има вътре все пак. Отделно човека, който го сменя ми обясни че е възможно да си измени качествата с времето. Другото което е повечето машини "рециклират" фреона - отделят маслото и вероятно минава през дехидратор в самата машина и после го събира в общ съд, където може да има фреон със всякакъв произход (турски, китайски, други видове фреон и т.н) от n на брой коли със всякакви възможни примеси. Отделно сигурно и качеството на маслото, което се ползва оказва някакво влияние.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...