Премини към съдържание

Нова звезда на хоризонта


Препоръчано мнение

Здравейте колеги от отзивчивия форум на Mitsubishi. След дълго търсене на нов (second hand) автомобил си купих Space Star 1.3i. Избора наистина бе труден. Оглеждах и надълго и нашироко се запознавах с предимствата и недостатъците на семейни коли като Mitsubish Space Star, Citroen Xsara Picasso, Peugeot 307, Renault Scenic, Hyundai Matrix, Nissan Almera Tino, Mazda Primacy и др. Оказа се обаче, че някои от основните възли на по-новите автомобили, като например съединител (Citroen Xsara Picasso, Peugeot 307), който се сменя заедно с маховика и струва над 1500 лв е доста стряскаща цена. Дилема също така бе бензин или дизел да избера. В крайна сметка направих калкулация според сайтове за технически характеристики какъв е разхода с двата вида гориво. Сверих данните с отзиви на колеги в съответните форуми и пресметнах въз основа на това колко километра изминавам месечно от колко литра ще се нуждая. Включих в сметките данъка, гражданската и винетката и теглих чертата. Оказа се, че разходите пропорционално разпределени за изминаване на пробег между 400-500км на месец са почти еднакви. Ако се пътува повече превес взима дизеловия автомобил с по-малкия разход, въпреки големия данък. Везните да избера бензинова кола се оказа бъдещата поддръжка на дизела, като турбото. За Renault Scenic той е пак около 1500 лв. В автомобилите след 2000г такива възли като съединител или турбо преобладава мнението, че не трябва да се смятат за вечни агрегати, а по-скоро като консуматив, който би издържал при нормална употреба около 150000км. Лошото е, че няма гаранция отвън или по автокъщите дали наистина не са въртели назад километража и човек да се окаже не пред дилемата да обслужва първоначално колата, а да започва с мащабните ремонти. Още повече че за покупката на автомобил отиват по-голямата част от парите, като не трябва да се забравя, че е добре да се заделят най-малко още 1000 лв за регистрация, обслужване и някои други дребни повреди.

Убеден съм че съм направил правилният избор не само с покупката на Mitsubishi, а и с точно тази кола на която се спрях. По автосалоните се продават много. Всичките ги бях обиколил в Пловдив. Други, които да отговарят на моите критерии бяха в Хасково, Бургас и София. Разбира се само да ги посетя щеше да отнеме време и средства.

Към бъдещите колеги които тепърва ще избират Mitsubishi Space Star около 2000-2001г трябва да знаят, че таблата и тапицериите са различни. Аз избрах табло с четири отделно разположени уреда в комплект с учудващо меки цветове на тапицерията, които придават изключително светъл отенък в купето. Добре би било да има и оригинално радио. Преди да купя колата и направих малко test drive, парното и климатика работеха безупречно, както и двигателя. Той беше вътре изключително чист като се има в предвид произхода на колата - Италия. Нямаше я обичайната грес и мизерии по капачката и в горната част на разпределителния вал. Ръчните скорости влизаха добре и не се бъркаха 1-ва със задна. Гумите изглеждаха запазени и като цяло автомобила прецених че си струва. Сключихме сделка с автокъщата, регистрирахме мицку и започнаха т.нар. обичайни и необичайни ремонти.

Въпреки разните лепенки че всички ремъци бяха сменени през 2009г, ангренажния ремък и ролката обезателно ги смених. Засега оставих несменени само двата пистови ремъка, на които надписите се виждаха, сякаш преди един месец са сложени. Донякъде направих компромис с тях, но майстора гарантира че са годни и могат да карат засега. Още повече че се появиха и извънредни разходи. Оказа се че колата дърпа на дълъг прав участък, защото дясната гума се е изяла отвътре. Но преди да купя гуми трябваше да сменя предни спирачни дискове и накладки. Тогава закупих нови предни гуми и минах стенд преден и заден мост. За мое успокоение проверих и в сервиз на тресачка амортисьорите, които още са в нормите. Направих малък ремонт на дисплея на компютъра и диагностика на автомобила при Милен. Въз основа на данните нямало никакви грешки в компютъра. По негова препоръка смених и свещи NJK (хубаво би било това да го направя преди диагностиката).

Относно маслата също никакви компромиси не бяха допуснати. Двигателя и скоростната кутия на Renault (JB3) бяха обслужени с 100 % синтетика масла, които многократно надвишаваха изискуемите стандарти по сервизна книжка и дори съвременни каталози. Разликата е осезаема. Смених също така маслото на хидравликата, а утре и на спирачната течност (отново само синтетични продукти).

Филтри - сменени маслен, въздушен и филтър на купето/климатика. Такава мизерия бе в последния, че се наложи със специални препарати да третирам бактериите в климатичната и вентилационната система и застоялата миризма в купето. За горивния филтър имам едно наум, че е отзад в резервоара и че струва около 130 лв. Предпочетох към извънредните разходи да отделя пари за аларма (без имобилайзер за запалването) и консумативи като чистачки и стелки. Едно по едно ще направя и малкото останали неща, само да взема глътка въздух ;)

Сега остана само да се радвам на Мицку, наистина е невероятна кола. Ето и снимки от него:

снимки на моя Space Star 1.3

Благодаря и на всички колеги участници в този форум. Много от нещата по колата ми се изясниха благодарение на дискутираните теми.

Поздрави

Светломир

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Евалла! Ето така се избира и обслужва кола!

Колега, със здраве да си я караш, само бензин и консумативи оттук нататък да сменяш! Милион безаварийни ти желая!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едно по едно ще направя и малкото останали неща, само да взема глътка въздух ;)

 

Честито колега и безаварийно ползване ..:icon_thumbup:

Като си поемеш въздух, не е зле да смениш още веднъж маслото на скоростите, но този път с правилното, за да няма после "мама им и Французи":)

Тези кутии не се радват много на синтетиката ..

И понеже тези снимки дето си дал нещо не се отварят, вземи го докарай в неделя да го видим на живо ..:icon_thumbup:

Ето тук можеш да разбереш къде ..http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=19320&view=getnewpost&hl=&fromsearch=1

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, от сърце ти пожелавам само безаварийни километри. Мисля, че това е твоята кола, а и тя е случила на собственик. От сега нататък само гориво да сипваш и много удоволтвия да изпитваш. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за топлите пожелания. Ще се сработим ние с Мицку, даже сключихме спогодба. Аз няма да го оставя със занемарена поддръжка и той няма да ме остави на пътя.

 

И понеже тези снимки дето си дал нещо не се отварят, вземи го докарай в неделя да го видим на живо ..:icon_thumbup:

Ето тук можеш да разбереш къде ..http://www.mitsubish...l=&fromsearch=1

 

Ще направя всичко възможно да дойда и да се запозная с колегите, хем ще дадете някои и друг съвет още по колата ;)

Поздрави

Светломир

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

честито!

направил си добър избор

 

аз имам и по-съвременни автомобили / не от тази марка/, но спейса е единствената която я карам с удоволствие... нищо че не е много мощна, но пък си ми доставя удоволствие да се возя в нея

 

това е "слънчева" кола т.е. имаш голяма видимост на пътната обстановка и вътрешно пространство

 

предполагам си я взел за семеен автомобил :)

 

Лошто е на тази марка (коментирам за нови автомобили), че нямат добър сервиз в България. Доколкото знам представителите на Санг-Янг (Ратола- те ли са ... или греша.. това беше преди време...) се занимават с тях- което не е добре. Влизал съм в спор с въпросната фирма (коментирам фирма, а не служители- да не се засегне някой) и аргумента на спора ми беше изпратена някаква препоръка от пирели (дори и без подпис- само на бланка пирели, че то и аз мога да си напраяв такава) , че нещо си така се правило... пълни глупости ... зашото това се прави само във формула1... както и да е... това ме навежда, че "хвърчат" в облаците някак си Ратола

Редактирано от potrebitel
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Здравейте, едвам днес успях да намеря време да сменя антифриза и спирачната течност. Преди малко направих оглед всичко дали е наред и докато гледах за течове и нивата дали са в нормите, видях 2 възела, за които не успях да намеря информация в ръководството на Space Star.

 

Единия е черна пластмасова кутийка с формата на бумеранг, намираща се пред казанчето за спирачна течност.

 

Втория е вертикален цилиндър, намиращ се в зоната под спирачната течност и зад въздушния филтър.

 

Можете ли да ми помогнете, моля.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едното е резонатор на входящия колектор, другото е май е резервоар за вакуума на сервото на спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Едното е резонатор на входящия колектор, другото е май е резервоар за вакуума на сервото на спирачките.

 

Благодаря, помислих си да не са още 2 филтъра изпуснати за смяна...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега, много безаварийни километри с новата придобивка :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

 

Благодаря ;) Мицку е изненадващо икономичен. Когато го напълня на заплата пак до горе, в темата за разхода на гориво ще кажа как гори. За сега нивомера на таблото е на средата заковал, а съм минал 430 км. Бордовия компютър майче не калкулира резервата, защото показва че имам 200 км. Чудя се като мина още 200 км, той отрицателни километри ли ще покаже? Когато го напълних до горе, занулих и километража на таблото и компютъра, но понеже нямам оригинално радио, го направих да показва опцията оставащи километри. Излизам зорлян на магистралата само и само да намалее горивото. Със старата ми кола одавна да съм извадил тубата с бензин от багажника :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ;) Мицку е изненадващо икономичен. Когато го напълня на заплата пак до горе, в темата за разхода на гориво ще кажа как гори. За сега нивомера на таблото е на средата заковал, а съм минал 430 км. Бордовия компютър майче не калкулира резервата, защото показва че имам 200 км. Чудя се като мина още 200 км, той отрицателни километри ли ще покаже? Когато го напълних до горе, занулих и километража на таблото и компютъра, но понеже нямам оригинално радио, го направих да показва опцията оставащи километри. Излизам зорлян на магистралата само и само да намалее горивото. Със старата ми кола одавна да съм извадил тубата с бензин от багажника :icon_bye:

 

:icon_thumbup: ... и на следващата среща, която най-вероатно ще е на рожденния ден на клуба, да дойдеш с нея..... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...