p_carisma Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Проблема ми е следния: След изминаване на 5-6 км с минимална употреба на спирачките летите джанти парят при допир с ръка. Спирачния диск не може се пипне с ръка. Правих тест на равен път бутам леко каризмата и тя се движи без проблем, не се наблюдава триене на накладките. Има ли вариант да се вдига тази температура от главинните лагери. Греенето е само на предните колела те са с ABS задните са с барабанни спирачки няма греене. Модела е carisma 1.9 TDI 1998g. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Предполагам че имаш клеясало бутало на спирачния апарат или запушен маркуч,но трябва да се провери. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 10 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2011 Вчера я карах на майстор раздвижи спираните механизми каза всичко е ОК. Но днес пак взе да грее. При бутане по равен път с лекота се движи колата не се наблюдава триене на накладките, и си мисля че няма задържане. Маркучите съм ги сменял преди 1 година. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Вдигаш предницата и трябва да се върти на ръка със сила около 30 нютона при болтовете. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 10 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2011 Правих го това упражнение въртях ги на ръка, незнам с колко нютона, въртят се :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Смени си майстора :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 10 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2011 Един път смених вече майстора, каза че била повредата в спирачната помпа не връщала налягане. Сменихме я проблема си остана и смених майстора. Втория раздвижи спирачните апарати, но уви пак сме в изходна позиция тези дни пак ще му я карам да видим дали има други идеи. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Накладки сменял ли си скоро? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1001101 Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 А то хубаво задните не греят ама работят ли ? Отиди там, където си правиш техническия преглед и се качи да ти видят спирачките и четирите.. при мен грееха доста предните и се износваха доста бързо, докато не си смених накладките на барабаните ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 10 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2011 Накладки нови слагах преди 1 месец отпред. А на техническия преглед като минавах преди седмица задните не държаха, може би си прав за задните спирачки че трябва се сменят накладките. Обаче дали това ще реши проблема аз избягвам да ползвам спирачките в рамките на 5 км и пак греят от пред, не ги натоварвам че да спирам само с предни и от там да се получи голямото натоварване и греенето. Не пречи да смяна задни накладки на барбаните и да видя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 10 Май 2011 Сподели Публикувано 10 Май 2011 Задължително е автомобилът да има задни спирачки. Иначе само с предни е опасно, особено на хлъзгав път. Според мен напълно е възможно да ти греят предните поради липса на задни спирачки, но както казвате, джантата се нагрява дори от минимално количество изминат път с минимална употреба на спирачки. При положение, че колелото се върти без особено усилие, нямам обяснение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niko Публикувано 11 Май 2011 Сподели Публикувано 11 Май 2011 Нещо не се връзва тук. За да греят трябва да има триене. Триенето няма откъде да дойдеосвен от спирачната система, която явно не е изправна. Това, че спираш с две гуми също си казва думата. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 12 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2011 Утре ще сменям задните накладки и ще видя как ще е. Но факт е че няма триене проверих го пак.Карах 3 км без употреба на спирачки колата я спрях на ръчна. Спирачните дискове бяха студени. Карах още 6 км с употреба на спирачки джантата взе да пари леко при допир с ръка а спирачния диск неможе се пипне(нагрят). Щя сменя задните накладки за да съм сигурен че не е от натоварването само на предните колела. Благодаря за съветите на всички. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stevensgr Публикувано 12 Май 2011 Сподели Публикувано 12 Май 2011 Ако е лагер-главина трябва да имаш много специфично бучене в предницата,все едно си отворил прозореца леко. Като смениш задните накладки,проверете дали ти ти работи "кантара" на спирачките. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 12 Май 2011 Сподели Публикувано 12 Май 2011 (редакция) ... Спирачните дискове бяха студени. Карах още 6 км с употреба на спирачки джантата взе да пари леко при допир с ръка а спирачния диск неможе се пипне(нагрят). ...Колега, може би не съм /сме/ те разбрали правилно отначало. Според мен е напълно нормално спирачния диск да пари /да не може да се пипа/ при каране на колата. Имай предвид, че кинетичната енергия на колата при движение се превръща в топлинна при спиране. Въпросът е джантите да не ти парят на пипане.Аз даже понякога след по агресивно каране пипам джантите да проверя дали са се нагряли еднакво. Но на пипане е поносимо.При теб само дисковете ли парят или и джантите ? Редактирано 12 Май 2011 от de4i Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 14 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 14 Май 2011 Дисковете парят то е ясно има триене при спиране нормално. Джантите топли са, могат се пипат поносимо е въпроса ми е и при вас ли е така след употреба в градски условия дали джантите се затоплят. Днес си смених задните накладки сега и 4 спирачки хващат,с червен възелен ми каза майстора раздвижил още веднъж механизмите, джантите пак са топли но поносимо на допир с ръка. Остава да я покарам извънградско да видя дали ще е с по малко затопляне.Благодаря за съвета. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Pepper Публикувано 14 Май 2011 Сподели Публикувано 14 Май 2011 (редакция) Аз пък веднъж като я изпържих 30-40 км, така както не трябва да се кара по цивилни пътища, слизам и какво да видя - О, чудо спирачните дискове бяха червени. Незнам какво толко си се филмирал с тия спирачки, че всеки ден да спираш през 5 км и да ги опипваш. Карай и небой се. Не се сетих да пипам джантите, ама и не смеех, то на 40-50 см от колата като застанеш и направо те изпича от жега. Редактирано 14 Май 2011 от Pepper Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
1001101 Публикувано 14 Май 2011 Сподели Публикувано 14 Май 2011 Същата кола днес 10 км спускане /от Витоша/ с 4 човека, при положение че съм сменил всички накладки и предните дискове с нови.. точно в края на спускането предните джанти пареха, задните бяха топли .. и си миришеше на феродо ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 14 Май 2011 Сподели Публикувано 14 Май 2011 (редакция) Как трябва да се държат спирачните апарати? Трябва да се "връщат" сами или постепенно с въртенето на диска? При мен след натискане искат 60-80 нютона (при болтовете) за да се завъртят, след няколко оборота отхлабват, ама не до 30 нютона както е в ръководството. Получава се само (да е 30 нютона усилието), като махна или раздалеча накладките да са на видимо разстояние от дисковете. Апаратите са си наред и дисковете не загряват над нормалното. Редактирано 14 Май 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 15 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2011 Втрещил съм се защото преди година след каране в планина взе да пуши лява предна гума, от високата температура главиния лагер се потроши колелото заби и отказа да се върти. С платформа е предвижих смяна на лагер главинен с нов, нов маркуч спирачен апарат и стана панаир голям, че от тогава ми държи влага до какво може доведе едно прегряване на дисковете.Успукойх се от последните постове, карам си колата с мерак и давидим какво ще се случи :icon_rock: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 15 Май 2011 Сподели Публикувано 15 Май 2011 ..... преди година след каране в планина взе да пуши лява предна гума, от високата температура главиния лагер се потроши колелото заби и отказа да се върти. .....Според мен ти е блокирал апарата и от това ти е отишъл лагера.Аз преди година от Пампорово до Смолян с повече спирачка и по малко двигател дисковете бяха станали кобалтово синьо. Даже ако не бяха омекнали дисковете и се нагънали, цветът щеше да ми хареса.Но главините си се въртяха. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
p_carisma Публикувано 15 Май 2011 Автор Сподели Публикувано 15 Май 2011 Беше блокирал спирачния апарат. В последствие това установи разследването. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
габо Публикувано 15 Май 2011 Сподели Публикувано 15 Май 2011 Беше блокирал спирачния апарат. В последствие това установи разследването. :rolleyes: Като ти говоря, другугия път слушай поне малко Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 Май 2011 Сподели Публикувано 15 Май 2011 Даже ако не бяха омекнали дисковете и се нагънали, цветът щеше да ми хареса. Да, ама ефекта е краткотраен, после и накладки трябват Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
de4i Публикувано 15 Май 2011 Сподели Публикувано 15 Май 2011 Еми да, наложи се смяна... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.