Премини към съдържание

Греят летити джанти


Препоръчано мнение

Проблема ми е следния: След изминаване на 5-6 км с минимална употреба на спирачките летите джанти парят при допир с ръка. Спирачния диск не може се пипне с ръка. Правих тест на равен път бутам леко каризмата и тя се движи без проблем, не се наблюдава триене на накладките. Има ли вариант да се вдига тази температура от главинните лагери. Греенето е само на предните колела те са с ABS задните са с барабанни спирачки няма греене. Модела е carisma 1.9 TDI 1998g.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че имаш клеясало бутало на спирачния апарат или запушен маркуч,но трябва да се провери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера я карах на майстор раздвижи спираните механизми каза всичко е ОК. Но днес пак взе да грее. При бутане по равен път с лекота се движи колата не се наблюдава триене на накладките, и си мисля че няма задържане. Маркучите съм ги сменял преди 1 година.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вдигаш предницата и трябва да се върти на ръка със сила около 30 нютона при болтовете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един път смених вече майстора, каза че била повредата в спирачната помпа не връщала налягане. Сменихме я проблема си остана и смених майстора. Втория раздвижи спирачните апарати, но уви пак сме в изходна позиция тези дни пак ще му я карам да видим дали има други идеи. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А то хубаво задните не греят ама работят ли ? Отиди там, където си правиш техническия преглед и се качи да ти видят спирачките и четирите.. при мен грееха доста предните и се износваха доста бързо, докато не си смених накладките на барабаните ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Накладки нови слагах преди 1 месец отпред. А на техническия преглед като минавах преди седмица задните не държаха, може би си прав за задните спирачки че трябва се сменят накладките. Обаче дали това ще реши проблема аз избягвам да ползвам спирачките в рамките на 5 км и пак греят от пред, не ги натоварвам че да спирам само с предни и от там да се получи голямото натоварване и греенето. Не пречи да смяна задни накладки на барбаните и да видя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Задължително е автомобилът да има задни спирачки. Иначе само с предни е опасно, особено на хлъзгав път. Според мен напълно е възможно да ти греят предните поради липса на задни спирачки, но както казвате, джантата се нагрява дори от минимално количество изминат път с минимална употреба на спирачки. При положение, че колелото се върти без особено усилие, нямам обяснение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не се връзва тук.

 

За да греят трябва да има триене.

 

Триенето няма откъде да дойде

освен от спирачната система, която явно не е изправна.

 

Това, че спираш с две гуми също си казва думата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще сменям задните накладки и ще видя как ще е. Но факт е че няма триене проверих го пак.Карах 3 км без употреба на спирачки колата я спрях на ръчна. Спирачните дискове бяха студени. Карах още 6 км с употреба на спирачки джантата взе да пари леко при допир с ръка а спирачния диск неможе се пипне(нагрят). Щя сменя задните накладки за да съм сигурен че не е от натоварването само на предните колела. Благодаря за съветите на всички.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е лагер-главина трябва да имаш много специфично бучене в предницата,все едно си отворил прозореца леко. Като смениш задните накладки,проверете дали ти ти работи "кантара" на спирачките.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... Спирачните дискове бяха студени. Карах още 6 км с употреба на спирачки джантата взе да пари леко при допир с ръка а спирачния диск неможе се пипне(нагрят). ...

Колега, може би не съм /сме/ те разбрали правилно отначало.

Според мен е напълно нормално спирачния диск да пари /да не може да се пипа/ при каране на колата.

Имай предвид, че кинетичната енергия на колата при движение се превръща в топлинна при спиране.

Въпросът е джантите да не ти парят на пипане.

Аз даже понякога след по агресивно каране пипам джантите да проверя дали са се нагряли еднакво. Но на пипане е поносимо.

При теб само дисковете ли парят или и джантите ?

Редактирано от de4i
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете парят то е ясно има триене при спиране нормално. Джантите топли са, могат се пипат поносимо е въпроса ми е и при вас ли е така след употреба в градски условия дали джантите се затоплят. Днес си смених задните накладки сега и 4 спирачки хващат,с червен възелен ми каза майстора раздвижил още веднъж механизмите, джантите пак са топли но поносимо на допир с ръка. Остава да я покарам извънградско да видя дали ще е с по малко затопляне.

Благодаря за съвета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък веднъж като я изпържих 30-40 км, така както не трябва да се кара по цивилни пътища, слизам и какво да видя - О, чудо спирачните дискове бяха червени. Незнам какво толко си се филмирал с тия спирачки, че всеки ден да спираш през 5 км и да ги опипваш. Карай и небой се. Не се сетих да пипам джантите, ама и не смеех, то на 40-50 см от колата като застанеш и направо те изпича от жега.

Редактирано от Pepper
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Същата кола днес 10 км спускане /от Витоша/ с 4 човека, при положение че съм сменил всички накладки и предните дискове с нови.. точно в края на спускането предните джанти пареха, задните бяха топли .. и си миришеше на феродо ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Как трябва да се държат спирачните апарати? Трябва да се "връщат" сами или постепенно с въртенето на диска? При мен след натискане искат 60-80 нютона (при болтовете) за да се завъртят, след няколко оборота отхлабват, ама не до 30 нютона както е в ръководството. Получава се само (да е 30 нютона усилието), като махна или раздалеча накладките да са на видимо разстояние от дисковете. Апаратите са си наред и дисковете не загряват над нормалното.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Втрещил съм се защото преди година след каране в планина взе да пуши лява предна гума, от високата температура главиния лагер се потроши колелото заби и отказа да се върти. С платформа е предвижих смяна на лагер главинен с нов, нов маркуч спирачен апарат и стана панаир голям, че от тогава ми държи влага до какво може доведе едно прегряване на дисковете.

Успукойх се от последните постове, карам си колата с мерак и давидим какво ще се случи :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

..... преди година след каране в планина взе да пуши лява предна гума, от високата температура главиния лагер се потроши колелото заби и отказа да се върти. .....

Според мен ти е блокирал апарата и от това ти е отишъл лагера.

Аз преди година от Пампорово до Смолян с повече спирачка и по малко двигател дисковете бяха станали кобалтово синьо. Даже ако не бяха омекнали дисковете и се нагънали, цветът щеше да ми хареса.

Но главините си се въртяха.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Беше блокирал спирачния апарат. В последствие това установи разследването. :rolleyes:

 

Като ти говоря, другугия път слушай поне малко :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Даже ако не бяха омекнали дисковете и се нагънали, цветът щеше да ми хареса.

 

Да, ама ефекта е краткотраен, после и накладки трябват

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...