Премини към съдържание

Colt 1.3 2005та, грешки Р1962, Р1963 и Р0223


Препоръчано мнение

:mitsu-smiley: Привет на колегите, от скоро колта ми прави номера, понякога като запаля двигателя и да работи 3 секунди и гасне, след което въртя пак и пали и си работи само дето му свети чек лампата и педала за газта неработи, натискам но никаква реакция чак вече към края на хода се опитва да се изфорсира двигателя. Направих диагностика и открих следните грешки :

Р1962 непознат код TPS сензор за проверка

Р1963 непознат код МАР сензор за проверка

Р0223 сензор за педала на газта,

Грешките изтрити колата си е ок, и така след няколко паленета пак същата игра. :icon_crying:

 

 

 

Въпроса ми е сблъсквал ли се е някой с подобен проблем и как го е отстранил?

Много ще съм благодарен за мнение и съвет

:mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: от днес с нови грешки:

Р0122 грешка в датчика на дросела и

Р1961 непозната грешка

Разгледах доста из нета и ми става ясно че това си е главен проблем на тези колтове и е въпрос на време на всеки да се случи, само немога да разбера какво да сменя, педала за газта или датчика на дросела, или и двете??? Не са никък евтини да сменявам безразборно, аз ли съм първият дето му се случва,,...??!!! или на колегите не им се пише нещо,.. :mitsu-smiley: :help:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо педала ...няма нито една грешка свързана с него (дори и Р0223 е за дросела).Проблема явно изцяло си е в дросела, всичките грешки досега са свързани само с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: е то за това и аз се чудя, но в аутодата дават това: Р0223 Throttle position(TP)switch B/ Accelerator pedal position (APP)switch B High input,

и възможните причини са:

Прекъснат +, замърсена букса, ЕКУ-то, педал за газта,

Намерих един форум в УК някой си е сменил педала за газта и след седмица пак същият проблем, но не е писал повече какво е станало, сега остава май да сменя аз датчика на дросела и да видим какво ще стане :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://www.evoscan.com/technical-vehicle-manuals/63-obdii-diagnostic-trouble-codes

Ей тука ги има всички грешки, дори и тези след Р0999 (които са различни за всички марки, и понякога трудно се намират)......Но като гледам КАПС-а, май ще ти е доста трудно да смениш датчика на дроселовата клапа, защото е вграден.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така значи, трудна работа,... с една дума какво ще ме посъветваш? Да си сменя целия дросел то като е вграден този датчик май друг вариант няма. Вчера покарах 200 тина км и 10 ина пъти палене и гасене и нямаше проблем, знам ли я, то веднъж станало, от самосебе си няма да се оправи. :mitsu-smiley: И за втора ръка дросел говорим от по нова кола та дано е по здрав :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше подобен проблем, макар че не съм запознат с грешките. Първо само ми светваше чек енджин, след няколко паленета и гасненета изчистваше грешката и всичко беше ок, но по някое време почна да всети постоянно. Отидох до балканстар и се оказа, че трябва да се смяня някакъв датчик по смукателния колектор. След смяната всичко беше ок. Обаче след известно време бях отишъл до Бургас и ми светна отново тази лампа, но този път явно и ECU-то влезе в защитен режим ,защото ограничи оборотите на двигателя до 3500, при натиснат до дупка педал едвам стигнах с 40км/ч до Дарс Ауто. Там прегледаха колата и като ми я върнаха, казаха че са правили ъпдейт на софтуера на автомобила, който очевидно бил стандартен(не ми взеха пари за това) и се учудиха защо в БС не са ми го направили до сега. От тогава не съм имал изненади с грешки от автомобила.

Редактирано от p_bakardjiev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен имаше подобен проблем, макар че не съм запознат с грешките. Първо само ми светваше чек енджин, след няколко паленета и гасненета изчистваше грешката и всичко беше ок, но по някое време почна да всети постоянно. Отидох до балканстар и се оказа, че трябва да се смяня някакъв датчик по смукателния колектор. След смяната всичко беше ок. Обаче след известно време бях отишъл до Бургас и ми светна отново тази лампа, но този път явно и ECU-то влезе в защитен режим ,защото ограничи оборотите на двигателя до 3500, при натиснат до дупка педал едвам стигнах с 40км/ч до Дарс Ауто. Там прегледаха колата и като ми я върнаха, казаха че са правили ъпдейт на софтуера на автомобила, който очевидно бил стандартен(не ми взеха пари за това) и се учудиха защо в БС не са ми го направили до сега. От тогава не съм имал изненади с грешки от автомобила.

 

:mitsu-smiley: Може и да иска да се ъпдейтва, знам ли го, веднъж прави номера друг път си е добре, и когато прави номера ги прави при самото палене а не в движение след това.?!

Как не ми се ходи по сервизи дилъри,.. :drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми го правеше и в движение номера с лампата на чек енджина. Друго предимство от тази смяна на софтуера е че осезателно се промени работата на скоростната кутия. Сега сменя доста по-плавно, от начало си мислех че си въобразявам но и жена ми го потвърди.

Редактирано от p_bakardjiev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: e ти си друг случай, с автоматизиарана кутия, при мен е механична така че мисля че си е просто сензор и чакам сега пак да светне лампата и ще си поръчвам нов дросел. :mitsu-smiley: Милен е прав всичко е капсуловано, стъпков мотор, сензор, голяма далавера, повреден сензор сменяш целият дросел и ти режат главето под кръста :icon_angel:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И на всичкото отгоре са направени така че да се развалят и то често.....Наскоро например разглобявах дросел на друго возило (не Мицубиши).....И какво ми направи впечатление, при всеки потенциометър има извити метални пластини които да се плъзгат по графитна писта.....До тук добре, ама това беше до 2000-2003год...... :D От там нататък на потенциометрите(респективно датчиците) пластините са обърнати обратно, (не се плъзгат, а драскат) важно е колкото се може по-бързо да скапят датчика.

На Волво например съм си правил експеримент с датчика за положение на съдинителя. На една кола го смених и изкара година, на друга кола разглобих датчика, обърнах му пластинката ......и вече четвърта година няма проблем........Е туи е работата, върви все повече на скапване.

Та tonino_g3 моя съвет е първо добре прегледайте дросела....Вътре има и много дефекти които могат да се отстранят. Ако не вземи нов.....Но ми се струва че няма да изкара колкото този е изкарал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: така ще направя, 2 дена съм я карал само до магазина и не ми е направила проблем, но от утре като започна пак да се возя по много и се прояви ще свалям и ще оглеждам, може и снимки да направя :) Много благодаря за съветите ! :mitsu-smiley: :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"...И на всичкото отгоре са направени така че да се развалят и то често..."

 

Пак добре, че нашите се прецакват на около 180-200000 пробег - помните ли как преди 3 години върнаха в оторизираните сервизи десетки хиляди Auris, Yaris, Avensis за безплатна подмяна именно на тия реостати :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Снощи нова грешка: Р1966 МАР сензор, реших да отворя днес и какво открих:

МАР сензора черен въглен, мръсно и мазно като нефтено петно :) почистих го със спрей за спирачки и клечки за уши, доста мърсотия изпадна, след това почистих и дросела беше мръсен от вътрешната страна и тръбата на колектора, до колкото успях да видя дросела неможе да се разглобява, всичко е занитено няма винтове. Така сглобих всичко вече добре почистено и довечера на тест драйв да видим колко ще изкара. :) :mitsu-smiley: Благодаря на Милен и останалите колеги за съветите и предположенията за проблема, доста ми помогнаха. Ей тук малко снимки да видите как изглеждаше сензора преди да го почистя и след това.

 

http://tonins.snimka.bg/automobiles/map-sensor.585510.23065425

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дам при мен ако не се лъжа смениха същия сензор. Ще проверя довечера и ще ти кажа със сигурност. Виждам че и при теб има проблем с корозия на механизма на капака, това нещо ме дразни ужасно, пръскам го с някакви спрейове че ме е страх да не тръгне към самия капак.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: то и аз май ще трябва да го сменя с нов, преди 2 дена пак ми направи номер, но не съм се занимавал, колко парички е в БС , аз намирам из нета по 60лири не е проблем да си поръчам, но ще е проблем като го сменя и пак същата дяволия стане.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Много ровене из чужди форуми и все едно и също, всеки казва да се направи ъпдейт на ЕКУ-то, ходих до Митсубиши и ми поискаха 120 лири, това им е цената за 1 час труд, малко скъпичко а :icon_blush:

Питах и за частите и следните цени:

 

Дросел: 226 лири като след 4 седмици мога си взема 100 обратно като изпратят стария на митсубиши.

 

Педал за газта: 91 лири

 

МАР сензор : 72лири

 

Въпросът ми е дали най-напред да направя ъпдейт и след това ако пак има проблем да сменя дросела?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая проверих, същия датчик смениха и при мен. На кутията пише MN195775. Точно като при теб е покрит с нагар(върнаха ми стария и го гледам). В БС ми искаха към 200лв, трябва да видя фактурата точно. Но пак казвам че когато ми правеше номера ми светваше само лампата без да губя мощност. След като го смениха след 2,3 месеца ми се случи ефекта със светване и губене на мощност, тогава смениха софтуера и няма проблеми от тогава.

п.с. А между другото ми беше светнала и лампата за възд. възглавница по някое време, ходих в БС , казаха че било пак от някакъв датчик, нулираха грешката и ми казаха че ако пак светне ще се сменя, за щастие от тогава не е светвала.

Редактирано от p_bakardjiev
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Браво на теб, най-важното е че си оправил нещата. Може би другата седмица ще я закарм на ъпдейт и ще видим какво ще стане, за сега 3 дена карам и няма проблеми, а това че губи мощност се получава като даде грешка в ЕКУ-то и то минава в режим прибиране в къщи (limp home mode), и за да се върне в нормален режим трябва да се запали мотора 4 пъти и си караш спокойно но със светната лампа, след още няколко паленета и лампата угасва, но остават запазени грешките в ЕКУ-то. Прочетох в един английски форум че един колега си отворил дросела изчистил всички части и след това сглобил обратно, направил ъпдейт и проблемите ичезнали. Просто всяко нещо си иска своето. :mitsu-smiley: Сензори, лампички, ъпдейти,... ...,,... :confused1:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Не съм чел цялата тема, само първите няколко мнения. Понеже спомена дроселовата клапа значи преди 5 хил. км. имах голям проблем с нея, падаха уборотите, гаснеше и т.н. закарай я да ти почистят клапата и дано нямаш вече проблеми. При мен това подейства :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: така и направих, но си купих друга да пробвам, за сега всичко е ок, струва ми се че е трябвало само да почистя старата и готово но аз си я смених, намерих на добра цена от кола на 12000мили. Сега си имам резервна :icon_n_king: :mitsu-smiley:

А митсубиши до нас ми казаха че нямат ъпдейт за този модел и могат само да изтрият и да ми презапишат същият софтуер, така че минах без това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, и при мен се получи този проблем. Светна чека и се оказа, че и двата сензора са дали грешка едновременно - на педала и на дросела. Изчистих грешката без да правя нищо и 3 месеца нямаше проблем. Днес пак светна. Колата нямаше мощност, само при докрай натиснат педал качваше обороти. След 1-2 рестарта се оправи, лампата още свети, но сигурно ще изгасне скоро.

Какво съветвате да направя - да питам БС за ъпгрейд на софтуера или да сменям някой или двата сензора? Какви са цените в БС, разбрах само че сензора на педала е 200 лв.? Балгодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:mitsu-smiley: Колега не сменяй нищо, няма смисъл да ходиш до Балкан стар за сега, почисти си МАР сензора който се намира на всмукателният колектор точно до дросела, почисти и самия дросел хубаво, може и да не го сваляш напълно, само го откачи от колектора и ползвай спрей за почистване на ел части или спрей за спирачки, и кърпа, внимателно почисти и мар сензора като го извадиш от колектора, после всичко сглобяваш и си готов, изтрий грешките и това е. Ако пак изкочи грешка пиши каква е точно, но мисля че иска само почистване.Ако нямаш уред за диагностика, преди да почнеш да работиш откачи клемите на акумулатора и така ще изгасиш чек енжина.Ако те е страх да пипаш закарй колата при някой от колегите дето с това се занимават те ще ти помогнат. Успех :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте, и аз имах същия проблем кодовете бяха два не помня номерата но се отнасяше за същото. Датчик на дросела и педала. Включваше ми се авариен режим. Първо свалиха датчика на педала и го почистиха-не се получи. Работата стана след като се почисти дроселната клапа( дори не я свалиха) на място с парцал :). Това беше преди повече от година-година и половина. От тогава нямам проблеми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...