Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Outlander обслужване


Препоръчано мнение

Здравейте колеги,

Имам Outlander 2.0 DID и скоро наближавам времето за обслужване.

Понеже след много четене по форумите започнах да имам съмнения относно качеството на работа и материалите по "оторизираните" сервизи, имам следното питане.

Някой от вас правил ли е обслужването сам, не в сервиз бил той оторизиран или не?

Ако да, моля нека сподели откъде си е купил консумативите (масло, филтри, накладки и др.) какви марки и за какви пари.

Също така дали е лесно човек да си обслужи колата в гаража?

Благодаря на отзовалите се предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Аз ти пиша, като един от най-недоволните клиенти на оторизиран сервиз - Мицубиши Моторс София , както и автобояджийски сервиз Балкан Стар София!

Освен от некачествено вършената работа съм изключително изненадан от безумните им цени за някои артикули.

 

Аз смених масло, филтри, ремъци, ангренажен ремък, пистов ремък, всички ролки и водна помпа при познат със сервиз в София.

Повечето части си ги купих от Тех-ко, освен една оптяжна ролка и една паразитна ролка на пистовия ремък, които ги имаше само в Ратола и Мицубиши моторс.

Части за този двигател има колкото искаш, освен това е доста познат сред майстори и сервизи, тъй като от години се ползва от Шкода, Ауди, VW, СЕАТ, а сега и Мицубиши.

Смених също и дискове и накладки, тях си ги поръчах от Германия, защото държах да са Текстар. Тук не намерих дискове текстар. Само за справка - Дискове /предни + накладки + работа по смяната/ - 260лв. при познат. В Мицубиши моторс за същото ми оферираха 720лв., при това при една от смяната на накладки там са ми затрили едни пластини антивибрационни на накладките и спирачните апарати тракаха ужасно. За това тракане я вкарвах 3 пъти при тях гаранционно и сменяха наред, първо водачи, после съпорти и никой не видя, че ги няма тия пластитни, а твърдяха, че всичко е ок с колата :(.

Наложи се да си ги купя и даже ги монтирах преди два дни и всичко се оправи!

 

Съвета ми е само за маслото да внимаваш и да слагаш това, което ти предписват. Там до скоро слагаха Castrol TXT специално за помпа дюза /покрива стандарт 505.01/, сега вече не се произвежда и заместителят му е Castrol EDGE за помпа дюза /505.01/. Не съм убеден точно каква е разликата между нормалния и тоя и дали не е само пазарен трик, но за да ти е мир на главата си слагай такова масло. Ако има запознати с тия стандарти нека да кажат.

Аз лично на моята сега съм и сложил Castrol Syntec 5w40 / на кутията са изредение всички стандарти като на Edge, освен 505.01/, но предполагам е заради факта, че е правено за американския пазар и там дизели рядко има.

Естествено в оторизирания сервиз има и много предимства, като факта, че можеш да търсиш някаква гаранция след това, а също и това, че са доста добре информирани инженерите и им пускат бюлетини с информация за открити серийни дефекти, проблеми и т.н. При мен за едно оплакване за неприятно притрисане на двигателя в ниски оборти ми смениха гарнитура на ЕГР клапан, с такава с по-малко сечение /по предписание от Япония/, това да речем в друг сервиз щеше да е голяма чуденка и едвали щеше да го решат.

 

Общо взето сам трябва да прецениш за какво би им се доверил.

 

Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

и аз потърсих кой модел на Castrol отговаря за нашия модел двигатели и наистина май само Castrol EDGE TD 505.01 5W-40 отговаря на критериите.

Интересното е че като гледам Service manual-а пише че маслото трябва да е 0W-30, и да отговаря на стандарта 505.01/506.01 или по-висок. Та се чудех дали този Castrol е съвместим. А иначе, все повече се навивам да си взема частите от оторизираните вносители и да си ги сменям сам.

Относно накладките, които също искам да подменя съм се насочил към EBC. Някой има ли идея къде може да ги имат налични и как са като качество?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...май само Castrol EDGE TD 505.01 5W-40 отговаря на критериите.

Интересното е че като гледам Service manual-а пише че маслото трябва да е 0W-30, и да отговаря на стандарта 505.01/506.01 или по-висок...

Този Кастрол е добре, но ако искаш 5W30 просто сложи Castrol Edge 5W30 VW504.00/507.00 - това са по-новите стандарти.

Ако не искаш да е Кастрол, имаш избор от Motul VW SPECIFIC 504.00/507.00 5W-30, Mobil 1 ESP 5W-30 или Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30, VW504.00, VW507.00.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разгледах по интернет май масления филтър е еднакъв с тези от VAG групата за 2.0 помпа-дюза така че избор ще има. Не знам обаче как стоят нещата с въздушния филтър, както и този в купето. Някакви мнения?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разгледах по интернет май масления филтър е еднакъв с тези от VAG групата за 2.0 помпа-дюза така че избор ще има. Не знам обаче как стоят нещата с въздушния филтър, както и този в купето. Някакви мнения?

 

Въздушния филтър се намира, не е проблем, но пък не е и евтин - мисля около 50лв. е. За купето съм го сменял последно в Мицубиши и незнам колко ще е по веригата.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Здравейте колеги,

Имам Outlander 2.0 DID и скоро наближавам времето за обслужване.

Понеже след много четене по форумите започнах да имам съмнения относно качеството на работа и материалите по "оторизираните" сервизи, имам следното питане.

Някой от вас правил ли е обслужването сам, не в сервиз бил той оторизиран или не?

Ако да, моля нека сподели откъде си е купил консумативите (масло, филтри, накладки и др.) какви марки и за какви пари.

Също така дали е лесно човек да си обслужи колата в гаража?

Благодаря на отзовалите се предварително.

Привет, колега. И аз имам същия въпрос и от седмица безуспешно търся сервиз, който да може да направи диагностика на Аутлендъра. Причината е в ОТОРИЗИРАНИЯ СЕРВИЗ БАЛЪК СТАР!!! Взеха 1200лв за Смяна на рециркулационен клапан (EGP)и върнаха стария който обаче е от всичко друго но не и от Мицубиши!!! Ще ми се да не ги виждам тези от Резбарска повече, та затова ще помоля останалите колеги да помагат и да споделят инфо за сервизи, обслужващи по новите модели на Мицубиши. Благодаря предварително и аз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега. И аз имам същия въпрос и от седмица безуспешно търся сервиз, който да може да направи диагностика на Аутлендъра. ....... затова ще помоля останалите колеги да помагат и да споделят инфо за сервизи, обслужващи по новите модели на Мицубиши. Благодаря предварително и аз.

Ратола :icon_clap:

Потърси Мирослав от форума - коректен и върши съвестно работата си като шеф в Ратола :icon_thumbup:

Редактирано от Vanjo
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

На мен вече ми светна ключето за периода на обслужване и все още се двоумя къде да си правя обслужването.

По мои сметки ако си закупя всички консумативи от магазинната мрежа излиза около 180 кинта.

Не знам в Ратола какви консумативи слагат и дали мога да им се доверя.

Ако колегата Мирослав може да сподели колко излиза обслужването в Ратола и какви марки консумативи използват ще съм благодарен.

Така като гледам май и предни накладки ще трябва да сменям... някакви идеи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Филтъра купе не е в тази цена, струва 51лв с ДДС.

Маслото е Mitsubishi Diamond Evolution 5W30

Накладки внасяме и продаваме - Mitsubishi, Akebono и Pagid, но за този автомобил имаме само Mitsubishi.

Малко питания към Мирослав:

Филтъра за купе с активен въглен ли е ?

От тази цена на обслужване има ли отстъпка за членове на клуба ?

Слага ли се печат в сервизната книжка при обслужване в Ратола ?

 

Поздрави

Габи !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, след доста чудене си обсужих колата сам.

Смея да твърдя, че е по-лесно от Аудито на жена ми :) ама нали все пак си е от нашата марка.

Хората са направили всичко толкова лесно достъпно, че да ти е кеф да работиш.

Значи да обясня с две-три думи как се случват нещата за ентусиастите.

Купувате си частите (моите излязоха 263лв - Масло Castrol Edge 5W30, маслен филтър, горивен, въздушен и филтър купе).

За филтъра купе ви трябва само една отвертка, но може и без - отваряте жабката, откачате успокоителя, откачате самата жабка от двете страни и ето капака на филтъра. Има две щипки отляво и отдясно и готово.

За смяна на маслото и въздушния филтър ви трябват: кръстата отвертка, ключ 10, ключ 19, ключ 32 (тук най-добре ползвайте тресчотка с камък и удължител) и колата да е загряла.

Отдолу има капак направен точно за смяна на маслото - 3 винта 10.

Отгоре - сваляте пласмасовия капак на мотора на ръка - дърпате отдясно и отпред нагоре и после напред.

Сваляте въздуховода опред с кръстата отверка, като развивате 2-те пласмасови винтчета на държача, откачате и двете скоби на филтъра. Така излиза и самия въздушен филтър. Тук за по-лесно можете да извадите въздуховода от филтърната кутия.

Ако ще сменяте горивния филтър трябва да продължите със свалянето на въздуховодите за да имате достъп до горивния филтър, който е на задната стена. Аз ще го сменям малко по-натам.

Следва сваляне на капака на масления филтър. За целта трябва да свалите един държач за кабели отгоре ще го видите - ключе 10.

След това се озорих, тъй като си мислех, че с гаечен ключ може да се развие капака, но нанайси братче.. само псувни отнесе и така отидох купих си камък 32 и всичко стана за секунди. Гледайте камъка да е къс, че няма много място.

Та така, сваляме капака на филтъра, махаме самия филтъ, отваряме капачката за доливане на масло и отвиваме пробката отдолу - ключ 19.

Сменяме филтрите, наливаме маслото (отива около 4.5л)и сглобяваме по обратния ред - проста работа.

Цялата процедура отнема не повече от час два в зависимост колко сте сръчни.

На ентусиастите успех! ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кое е по изгодно от това сам да си направиш смяната на консумативите или да ходиш на сервиз? Миналата седмица смених масло и филтри в Балканстар :mitsu-smiley: за 320 лв с труда.За час и половина всичко беше готово, след което ми върнаха стария въздушен филтър и филтъра на купето.Така, че за 55 лв разлика от сумата на колегата KRIS_BG мисля, че си струва все още да ходя на сервиз.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така става колега, а горивния филтър смениха ли?

На мен от БС ми казаха че трябвало да се сменят още незнам си какви неща за скромната сума от 620 кинта. И аз им благодарих културно.

За мен вече няма съмнения относно какво и колко ми е сменено на колата.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И така колеги, след доста чудене си обсужих колата сам.

....Купувате си частите (моите излязоха 263лв - Масло Castrol Edge 5W30

 

Добър избор колега. По принцип твоят двигател изисква масло по стандарта VW 506.01 SAE 0W30.

До скоро официалната препоръка бе това. Към днешен момент обаче, VW си промениха изискването и вече може да се ползва и масло, като цитираното по-горе с най-високия дизелов стандарт VW 507.00. И за в бъдеще изисквай за двигателя си масло само по тези два стандарта.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...