Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

метан или пропан-бутан на колт 4G13


Препоръчано мнение

Здравейте!

Аз се казвам Стойчо, наскоро си купих Колт с мотор 1.3 12V 4G13 и съм нов във форума. Тази кола ми е първа, а аз съм млад шофьор. Преди да купя колата, бях се ориентирал към японските коли и по-точно към Нисан Алмера; Мицу Лансер, Колт; Мазда 323; Хонда Сивик... Като цяло съм доста доволен от колата (за време от два месеца) - нямам почти никакви проблеми. Все пак можеше да намеря по-добър екземпляр - отдолу не е като да няма ръжда (колата е от Германия), картера и целия блок на двигателя са в ръжда, но е повърхностна; смених вече лагери на колела, защото виеха като вълци. В общи линии вкарах колата в пътя. Единствения проблем е, че наскоро започнаха скоростите да ми шумят (това се случва, когато отпусна съединителя винаги - и при спряла кола, и при вървене, при вървене е по-тихо заради шума от мотора може би). Майсторите ми казаха, че е аксиален лагер. Вие как мислите?

 

Основната причина на тази тема е, че съм решил да слагам алтернативно гориво. Първо да кажа защо: ще навъртам около 1500 км на месец, това ще се случва след месец, два... Причината е, че ще работя в София, а ще пътувам всеки уикенд до Димитровград, откъдето съм (200 км) - това са 1600 км само извънградско... Ако я карам на бензин ще пътувам през седмица - 1000 км на месец, но все пак и те са много (за мен). Колебая се между метан и ЛПГ (пропан-бутан) и клоня към метана.

 

За метана: един комшия (има хранителна верига и всичките му бусове са на метан, включително и мерцедесът му) ми подарява бутилка 75л тествана, така че бутилката е осигурена. Същият ме заведе при неговия майстор, който кара Гоуф с големите ауспуси. Още като ми видя двигателя каза, че нямам нужда от аванспроцесор, щото делкото ми се върти, каза, че и кихалка мога да не слагам... Аз по принцип от толкова запознати майстори бягам надалеч...

За ЛПГ: същата история като с метана, само дето ще нося по-лека бутилка и ще имам багажник...

 

Критериите ми за алтернативно гориво са:

1. не съм шофьор-състезател, мисля, че и на метан, мощността на колата (да речем от около 50 к.с.) ще ми е достатъчна;

2. багажник не ми трябва в повечето случаи, а и задните седалки ще играят тази роля, в повечето време ще пътувам сам или с още един човек;

3. изискване за безопасност на системата - при метана карам с 200 атм налягане, при ЛПГ - 10 атм, но пък при евентуален теч метанът по-трудно ще се запали;

4. изискване за икономия на пари - метанът е по-икономичен от ЛПГ;

 

Въпросите ми към вас са следните:

Не съм разбирач нито от автомобили, нито от газификации. Изчетох всичко от тази тема и честно казано всичко ми стана ясно, обаче за двигател на Каризма :). Доколкото знам, 4Г13 няма дебитомер, това означава ли, че мога да мина без кихалка (припомням, че по-важна е моята сигурност и тази на колата от парите), т.е. има ли някакви датчици и др. които могат да се повредят при гърмеж? Тази кихалка трябва да се сложи на мястото, посочено в темата от линка ли, т.е. между дросела и гофрирания маркуч?

Тъй като не знам как изглежда една ПРАВИЛНО инсталирана метан или ЛПГ система на мотор 4Г13, ще бъда благодарен, ако видя някакви ваши снимки на този мотор, защото искам, като отида при онзи с Гоуфа, да знам какво да му кажа, какво искам, и какво да очаквам... също така, ще се радвам ако надпишите специфичните места по двигателя (във връзка с газта) - кое какво е, както Босът е направим в темата от линка :). Едно пояснение - ако слагам метан, ще сложа задължително и аванспроцесор заради динамиката в предварението на запалването, ако слагам ЛПГ какво трябва да сложа вместо аванспроцесор - ламбдаконтрол, емулатор...?

 

А по отношение на шумящите скорости - мисля, че ремонтът не е спешен, мога да го направя и в София, така че приемам предложения за места и хора, които могат да ми помогнат. Но монтирането на метан/ЛПГ мисля да го направя тази седмица :).

 

Благодарен съм на всички, които ще си направят труда, да отговорят на въпросите ми със или без снимков материал.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Относно ремонта на ск. кутия може да се свържеш с DJ Tymbi. Когато отидеш в София, той ще ти преслуша колата и ще ти каже какво трябва да се направи и колко ще ти струва. Относно газта, според мен по-добре е да си сложиш обикновено АГУ с бутилка която влиза на мястото на резервната гума. Така и багажника като ти потрябва ще е свободен, просто ще оставиш резервната гума у вас. Аз мисля скоро да монтирам една такава "пръдня" в колата на жената, защото две коли на бензин при тези цени е малко зор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега.

 

Не съм "разбирач" но карам кола на метан вече година и половина. 4G62 99к.с. Разход - 6лв. на 100 км. при 110 - 120 км/ч на равно, 7 при 130-140, 10 при градско в Пловдив. (лв/100км - не литра или кг.)

 

Съвет - сложи аванспроцесор - променя предварението в зависимост от оборотите и работи със софтуер, а не от вакуум и т.н. Ако нямат софтуер за Mitubishi може и да стане от Хюндай - те ползват двигатели Mitsubishi. Обиколи поне още двама майстори преди да избереш при кого да монтираш.

 

Сложи свещи за газ - те са еднакви за метан и LPG. Като бензиновите са но с разстояние между електродите 0.8 мм . Има ги описани в сайтовете на NGK, DENSO, BOSCH. С тези свещи за 4 месеца ми е кихнала веднъж и то когато от разсеяност рекох да ускорявам от 40км. на пета. А иначе с тях петата ми скорост е от 50 до 170 (Нарочно си направих експеримент), а динамиката почти не се различава от бензина. Не знам колко е макси малнатаскорост - стигал съм на равно до 175 - на метан и мисля, че макар да е сигурно поне на 500 К километра ще си стигне паспортните данни(колата е 98г. бутилката и тя, а никой не слага метан за красота, нали :) но моторът работи като часовник ). Монтирай кихалка - ако вземе че гръмне, какво правиш? Надявам се да не предизвикам полемика с написаното. Просто метанът е практично решение. Получавам прилична заплата и не съм се стискал за гориво никога но чувството, че мога да тръгна за където и да е (в България - не съм си свалил картата на метанстанциите в Европа :) ) без да мисля колко ще ми струва горивото, ми беше непознато преди. Поздрави!

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега!

 

За аванспроцесора - задължително трябва да ми го монтира газаджия със софтуер, така ли? Т.е. аванспроцесора има софтуер, който при монтажа трябва да се настрои? Съжалявам за глупавия въпрос :)

 

П.С: Да ми препоръчаш газаджия, макар и в Пловдив

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С преместване на делкото няма да стане,защото ще се обърка и предварението на бензина.Аванс процесор съм имал,но той се настройваше ръчно с малки (Ц-К ключета).

Напълно подкрепям колегата малко по-горе.Просто на метан пълниш за 20лв бутилката и забравяш кога последно си зареждал.Даже преди си спомням когато трябваше да чакам някой 5-10 мин. въобще не гасях автомобила,че след това на бензин палеше :icon_thumbup:

Ето на тази фирма имах,това е с една бубина и делко:

http://www.aeb.it/products/timing-advance-processors/joker-n

А това е с 2 бобини и се настройва по ТПС сигнал:

http://www.aeb.it/products/timing-advance-processors/panda (това второто наистина е софтуерно).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нека обобщя: за една добре работеща и сигурна метан система трябва да имам: бутилка, стандратен кит + аванспроцесор + кихалка. Нещо друго, което забравям?

За какви пари горе-долу мога да взема аванспроцесор като за моята кола, тези вършат ли работа:

цък

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моят аванспроцесор(или авансатор може да срещнеш като термин) го монтираха в Пловдив в газов сервиз, който по отзивите даже и на хора от техния бранш, е най-добрият. Нямаше механични или електрически настройки. И да не забравя- мисля, че е по-добре да ти сложат реле за изключване на бензиновата помпа при преминаване на метан. Поне аз избрах този вариант след като я смених. Иначе работи непрекъснато. Дали има някакъв ефект върху инжекторите за бензина може да се говори и спори. За това какво влиза в един комплект за метан - провери в нета. Представителят на Ланди-Ренцо май беше ЕТ "Таньо Видев" . Имат филиали в доста градове но нямаха софтуер за Каризмата, а тогава не знаех за варианта Хюндай. Тези дни попаднах и в сайт на представител на BRC и имаше доста инфо.

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... не искам да влизам в полемика с привържениците на метан-а, но не забравяйте, че си има и доста минуси.....

Моето лично мнение е: един газов инжекцион, и си "ти човека"... не се занимавай с неща усложняващи живота ти, и този на колата....

питай "чичко" гугъл: кола на метан - за и против

има 'мат'рял за четене :)

ето и линк http://www.google.bg...206b0d15dfa260f

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря за съвета.

 

Доста се порових в гугъл преди да задам въпросите си тук. В общи линии стигнах до извод, че при метан минусите за мен лично са малкият багажник, по-тежката бутилка и голямото налягане, а плюсовете - по-сигурна система, мога да не чакам колата да загрява зимата на бензин, по-голяма икономия. Минусите мога да ги преглътна (с уговорката, че след година мин ще сменя амортисьори и пружини).

Ще си призная обаче, че още не съм видял как ще изглежда метановата бутилка в моя багажник и колко ще тежи, така че мога да запея друга песен след ден,два... но не вярвам.

 

А що се отнася до ГУ или ГИ - мисля, че моя двигател добре ще работи и с ГУ, не виждам защо да хвърлям пари за ГИ, все пак цената е двойна. Доколкото съм запознат с двигателя си - затова исках хора със същия мотор на газ/метан да изкажат мнение и да видя снимка, за да знам кое къде се монтира, какви маркучи, накъде отиват и т.н. и да знам какво и как да искам от моя майстор.

 

Приемам предложения за газаджии в района от около Хасково... чаааак до Пловдив :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Такаааа :(

 

Днес взех бутилката, как я домъкнах до колата няма да кажа, като я качих обаче колата клекна като за скок... или по-точно като скопено куче :(

Започвам да се чудя дали да не ѝ сложа една газчица и да ми е мирна главица.

 

Моля ви, посъветвайте ме още малко, бутилката е 75 литра, да тежи към 70 кила, с метан 80 кила; бутилката за пропан-бутан (говорим или тороидална, или някаква малка, която стои напречно) колко може да тежи?? Аз я слагам към 20 кила... На моята малка колица метана май ще ѝ дойде в повечко...

 

След колко време ще трябва да правя задница ако съм с метан? Сега да е клекнала с към 1-2 см

 

Хаха - прочетох си горния пост, май предсказанието ми се сбъдна - запях друга песен... балада :)

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз ти казах в самото начало, да си сложиш обикновено АГУ. Вярно газов инжекцион е много по-добре, но все пак колта не е с 3 литров двигател, а ти няма да караш толкова много...кога ще му избиеш парите... Слагай си обикновена газова уредба и карай.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, мисля да те послушам колега. Окончателно това ще да е - с бутилка 40 литра в единия ъгъл в багажника, ще си ползвам и гумата.

 

И сега ако някой може да ми каже - АГУ-то ясно; кихалката ясна (веднага след филтърната кутия и гофрирания маркуч); реле за бензиновата помпа да речем, че ще сложа; а емулатор ли да сложа, или нещо друго (вместо аванспроцесор)? А някой друг важен елемент, който забравям?

 

Благодарности!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само да ти кажа ,че 40 литра бутилка едва ли ще се събере колега , при мен 20 пасна, но по-голяма не става.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А, много малко бе колега, ето тук има някакви гледам: линк

В моя багажник мисля, че може да се побере бутилка с дължина към 50 см.

А колко тежи бутилката на оста, усеща ли се изобщо и тежи ли повече на едната страна? Последното май е глупав въпрос, щото няма как да питаме колата :)

 

А какъв разход ти дава извънградско, на мен колта ми гори към 6, мога ли да очаквам 7 с обикновена АГУ?

Редактирано от Арх. Пътко
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз на моя Лансер бях сложил сравнително малка бутилка. А и поради неясна за мен причина повече от 20л. не можех да заредя.

Не ми е било толкоз неудобно, че зареждам по-често.

Като свикне човек, не е проблем.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен повече от 20 литрова нямаше как да сложат , защото ще пречи на резервната гума. Дано при теб да има повече място , но се съмнявам. Иначе е лека и не тежи. За твоя двигател мисля че разхода извън града е нормален.С обикновено АГУ може и да се вдигне малко но не го мисли много. Иначе аз съм с 1.6 мотора и наван ми дава 7/100 на бензин. А тази седмица ще пътувам из BG и ще я видя как се държи .. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С 20 литра ще минеш почти 300 км, ако не я юркаш! Не ти трябва по-голяма бутилка, газстанции има на всеки метър.... Само не знам как е резервната гума на колта.... Ако е под кора на дъното на багажника - гледай при монтажа да не ти я зазидат там :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много бързо се наплаши от метана.С едни подсилени пружини щеше да стане работата.

Аз съм с 30литра бутилка монтирана от едната страна в багажника.Колт 5 1.6 90-коне и напоследък гори много 10/100 газ извънграда със средна скорост 100км/час.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...