Премини към съдържание

Пълна глупост или истина?


Akso

Препоръчано мнение

Здравейте колеги

Днес чух голям мит и реших да се консултирам с вас :)

Казаха ми че от Мицубиши казвали конете мерени на колелата... а на другите марки казвали мощноста на вала ?!

Т.е. излиза, че моята колица като казват че е 136 Hp може да се окаже че е повече?!

това изобщо не ми се вярва.. от какъв зор ще го правят само те?? Кажете ми че е пълна глупост..

Благодаря предварително :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е..... Пълна истина е. На нашите машини се мери на колелата. Не знам дали е само при :mitsu-smiley: . А защо другите мерят на вала? Ми да си продават колите. Твоите 136 са си 136, реални, расови, японски. На другите са по-малко....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че ги мерят на вала но със всички допълнителни консуматори - хидравлика, климатик алтернатор и т.н. Не изключвам варианта да е на колелата но ми се струва по-малко вероятен. Ако се погледнат спецификациите на даден двигател, се води повече коне от колкото когато се гледа спецификацията на конкретен модел в който е монтиран. Така че може и да има доза истина в това.

Редактирано от vladimirov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не и на Мицубиши. Реалните коне, които ти ползваш са на колелата.... Ако ги мериш на двигателя са повече, защото, разбира се, има загуби на мощност и в кутията, и полуоски, съединител, лагери и пр. Не знам защо ги мерят на колелата, но това си е реалното.

И по-добре, защото можеш да си купиш 2.5 мотор без да се плащат разни такси и да си Фъкаш.... А за да се направят на мощни, други производители мерят на вала. Така и си плащаш, и данъците и т.н. Пък ползваш по-малко :-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тук пише как го измерват: http://www.webstore.jsa.or.jp/webstore/PrevPdfServlet?dc=JIS&fn=pre_jis_d_01001_000_000_1993_e_ed10_i4.pdf

Излиза че има два вида измерване - с и без консуматорите към двигателя. Това за меренето на колелата ще е най-добре да се потвърди с някакъв документ или от някой, който е ходил да си мери конете на фабрична кола. Иначе наистина има за повечето двигатели една разлика от 10-15 коня, когато се гледат данните за двигателя и когато е монтиран на кола. Пример 4G93GDI го дават 96 kW (131 PS; 129 bhp) / 103 kW (140 PS; 138 bhp), монтирани на автомобил ги дават 122 и 126коня, а може това горе да са данни за вътрешния пазар в Япония.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това са градски митове. Ето динографиката (на колелата) на Галант 2.0 136к.с. - Rototest

Да, ама ние говрим за нова кола. Предполагам, че за 13 години каране и над 200 к км, не всички кончета са останали "живи". Проверен факт е, че при гонка на европейски и японски автомобил с еднаква мощност, европейския няма никакъв шанс...

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама ние говрим за нова кола. Предполагам, че за 13 години каране и над 200 к км, не всички кончета са останали "живи". Проверен факт е, че при гонка на европейски и японски автомобил с еднаква мощност, европейския няма никакъв шанс...
Датата, когато е проведен теста е 19/05/1997, пробега на автомобила 11к км (просто отвори един от PDF-ите), предполагам тогава 'кончетата са били живи'. А относно гонката - по-сериозно доказателство, здраве му кажи :icon_clap: Предполагам говориш за нови коли, където кончетата не са 'умрели'.

Ако декларираната мощност беше тази на колелата, то един и същи модел от една и съща година, трябва да има две модификации двигател - една за ръчна и една за автоматична скоростна кутия, заради различните загуби в трансмисията.

Легендата е породена от т.нар. джентълменско споразумение, според което японските производители не трябваше да декларират мощност над 276к.с. за да се избегне 'надпревара за по-висока мощност'. Естествено, много автомобили (Супра, Ево, Импреца, VR4) надхвърлят тази мощност, макар на хартия да са 'ограничени' и оттам покрай 'сухото гори и суровото'. Само че обикновения Галант, Каризма, Спейс Стар и т.н. са много под 276к.с. и им се декларира реалната мощност измерена на вала.

Редактирано от Къната
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датата, когато е проведен теста е 19/05/1997, пробега на автомобила 11к км (просто отвори един от PDF-ите), предполагам тогава 'кончетата са били живи'. А относно гонката - по-сериозно доказателство, здраве му кажи :icon_clap: Предполагам говориш за нови коли, където кончетата не са 'умрели'.

Ако декларираната мощност беше тази на колелата, то един и същи модел от една и съща година, трябва да има две модификации двигател - една за ръчна и една за автоматична скоростна кутия, заради различните загуби в трансмисията.

Легендата е породена от т.нар. джентълменско споразумение, според което японските производители не трябваше да декларират мощност над 276к.с. за да се избегне 'надпревара за по-висока мощност'. Естествено, много автомобили (Супра, Ево, Импреца, VR4) надхвърлят тази мощност, макар на хартия да са 'ограничени' и оттам покрай 'сухото гори и суровото'. Само че обикновения Галант, Каризма, Спейс Стар и т.н. са много под 276к.с. и им се декларира реалната мощност измерена на вала.

Абсолютно правилно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да обобщим...

до колкото разбрах се пише мощноста на самия мотор.. т.е. коне на вала, а реалните коне.. т.е. тези на колелата са по-малко и излиза дефакто, че от Мицубиши си посочват конете на мотора, от което идва че информацията която са ми казали е грешна :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи да обобщим...

до колкото разбрах се пише мощноста на самия мотор.. т.е. коне на вала, а реалните коне.. т.е. тези на колелата са по-малко и излиза дефакто, че от Мицубиши си посочват конете на мотора, от което идва че информацията която са ми казали е грешна :)

 

Какво значи реални коне бре колега? И конете на коляновия вал и конете на колелетата все са си реални. По принцип се дават конете на мотора. А до колелетата винаги достигат по-малко в зависимост от задвижването (предно, задно или двойно). Аз лично не съм видял кола да се продава и да са указани конете на колелетата. В различните държави обаче има различни стандарти. Ето ти инфо от уикипедия:

 

"Данните за мощността на двигатели (специално при автомобили), не винаги могат да се сравнят, когато се дават в конски сили. Причината е, че условията за определяне на тази мощност са различни в различните страни. Така например в Германия мощността се определя в конски сили по DIN (т. е. DIN-PS), като двигателят е „готов за вграждане” в дадения автомобил или механизъм, т. е. в „окомплектовано“ състояние. Това значи, че двигателят се изпитва заедно с горивоподаващата, водната и маслената помпи, вентилатора, генератора, въздушния филтър, ауспуха и т. н. Тоест - по DIN двигателят е във вида, в който се качва в автомобила. В САЩ обаче мощността се определя за „гол” двигател, т. е. без да е натоварен с необходимите за работата му агрегати, както e по DIN. Изпитва се специално приготвен двигател, на когото всички изброени агрегати се задвижват от външни източници на енергия, а не от самия двигател. В този случай единицата се нарича конска сила по SAE ("SAE-HP"). В Италия пък в употреба е единицата Cuna-PS. Разликите не могат точно да се дефинират, като на практика разминаването е от 5 до 15 %. Такива разлики възникват също и при измерването в kW, тъй като не единицата, а условията на измерване са различни."

Редактирано от Emil Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи реални коне бре колега? И конете на коляновия вал и конете на колелетата все са си реални. По принцип се дават конете на мотора. А до колелетата винаги достигат по-малко в зависимост от задвижването (предно, задно или двойно). Аз лично не съм видял кола да се продава и да са указани конете на колелетата. В различните държави обаче има различни стандарти. Ето ти инфо от уикипедия:

 

"Данните за мощността на двигатели (специално при автомобили), не винаги могат да се сравнят, когато се дават в конски сили. Причината е, че условията за определяне на тази мощност са различни в различните страни. Така например в Германия мощността се определя в конски сили по DIN (т. е. DIN-PS), като двигателят е „готов за вграждане” в дадения автомобил или механизъм, т. е. в „окомплектовано“ състояние. Това значи, че двигателят се изпитва заедно с горивоподаващата, водната и маслената помпи, вентилатора, генератора, въздушния филтър, ауспуха и т. н. Тоест - по DIN двигателят е във вида, в който се качва в автомобила. В САЩ обаче мощността се определя за „гол” двигател, т. е. без да е натоварен с необходимите за работата му агрегати, както e по DIN. Изпитва се специално приготвен двигател, на когото всички изброени агрегати се задвижват от външни източници на енергия, а не от самия двигател. В този случай единицата се нарича конска сила по SAE ("SAE-HP"). В Италия пък в употреба е единицата Cuna-PS. Разликите не могат точно да се дефинират, като на практика разминаването е от 5 до 15 %. Такива разлики възникват също и при измерването в kW, тъй като не единицата, а условията на измерване са различни."

Е да де нали точно за това ставаше въпрос, дали само при Мицубиши си дават мощността на двигателя в окомплектовано състояние, но явно има и други марки.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе всички коли, които се продават в Европа са с мощност по DIN, на тази база са и данъци и т.н.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...