Премини към съдържание

Машинките за позиция на фаровете


Lyubo Dimitrov

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

днес си сменях крушките на габаритите и докато пробвах в последствие как светят забелязах, че машинките за позиция на фаровете от време на време се включват сами, сякаш се самонаместват или нещо такова. Ако разбутам крушката на късите сякаш го предизвиквам. Чудя се дали е нормално или има някакъв проблем? Ако сменя от копчето една позиция надолу и после обратно, мирясват, но ако натискам крушката пак мога да ги накарам да забръмчат, от дясно по-отявлено но и лявата чат-пат. Колата е с ксенон, сам съм си го слагал, баластите са вързани за оригиналната инсталация на късите.. ще съм благодарен за всякакво инфо или идеи :icon_hmm:.

 

 

Мерси предварително.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...забелязах, че машинките за позиция на фаровете от време на време се включват сами, сякаш се самонаместват или нещо такова. Ако разбутам крушката на късите сякаш го предизвиквам...
Съвсем нормално е - като натиснеш крушкара, разместваш положението на фара, декодера в машинката 'отчита' че положението не съответства на това зададено от ключето и се опитва да го коригира. Не знам точно как е на Галанта, но декодера е подобен на този за положението на касетата във видеокасетофоните.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

днес си сменях крушките на габаритите и докато пробвах в последствие как светят забелязах, че машинките за позиция на фаровете от време на време се включват сами, сякаш се самонаместват или нещо такова. Ако разбутам крушката на късите сякаш го предизвиквам. Чудя се дали е нормално или има някакъв проблем? Ако сменя от копчето една позиция надолу и после обратно, мирясват, но ако натискам крушката пак мога да ги накарам да забръмчат, от дясно по-отявлено но и лявата чат-пат. Колата е с ксенон, сам съм си го слагал, баластите са вързани за оригиналната инсталация на късите.. ще съм благодарен за всякакво инфо или идеи :icon_hmm:.

 

 

Мерси предварително.

 

А преди да смениш крушките на габаритите правеха ли ти проблем машинките за позициониране на фаровете или не си обръщал внимание или си работеха нормално?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А преди да смениш крушките на габаритите правеха ли ти проблем машинките за позициониране на фаровете или не си обръщал внимание или си работеха нормално?

 

Не съм обръщал внимание честно казано, сега ми направи впечатление просто защото едната се разбръмча докато бях наоколо без да пипам нищо и ми стана странно... Мерси за отговорите, ще ги проверя пак след някой друг ден...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разместил си механизъма, дори и малко(с части от милиметъра). При мен е с електроника и потенциометър (вероятно и при галанта е на същия принцип) и при най-малкото размествне се задейства за да се върне зададената стойност, така че е нормално ако е приложена достатъчно голяма сила. Особено ако се бърника при включени фарове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, явно се самонамества (похвално), но възниква въпроса по дупките какво се случва и дали си бръмка така постоянно и в движение :icon_hmm: .. също така то реалното положение на крушката ли гледа по някакъв начин или в самата машинка му е сензора ... вече питам от интерес .. :mitsu-smiley: .

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре, явно се самонамества (похвално), но възниква въпроса по дупките какво се случва и дали си бръмка така постоянно и в движение :icon_hmm: .. също така то реалното положение на крушката ли гледа по някакъв начин или в самата машинка му е сензора ... вече питам от интерес .. :mitsu-smiley: .

Няма датчик, който да "гледа" крушката, сензора е в самата машинка, която е бъкана с електроника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

... вече питам от интерес...
Лостчето, което 'мести' фара има същата конструкция като тези за ръчно настройване, но се движи от моторче, чрез червячна предавка. Ходът е около 7-8 мм за един оборот на планетното зъбно колело, а на гърба му има метални пластинки, които се движат по пътечки на платаката - това е декодера. От ключето за положението се задава напрежение от един делител и това напрежение се сравнява в един мост, на който в другото рамо е моторчето. Ако напрежението на положението на лостчето е различно от зададеното, моторчето се върти докато пластинките застанат в положение съответстващо на това напрежение и когато моста се 'балансира', моторчето спира. По-старите модели не са толкова сложни и имат съответно 6 кабелчета за 4-те стъпки. Ето няколко снимки на моторче Valeo (мисля че е от някакво Пежо):

http://media.snimka.bg/7506/021266698.jpg

http://media.snimka.bg/7506/021266709.jpg

http://media.snimka.bg/7506/021266693.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, много изчерпателно! А има ли вероятност тези пътечки да са се зацапали и да не дават хубав контакт което да предизвиква такова по-често самонастройване? Защото имам чувството че това може би започна след като ми регулираха фаровете, съответно равновестното положение на пластинките по пътечките на платката е станало друго - на място където години е нямало нищо и съответно може нещо да се е зацапало/окислило там? Има ли логика в разсъжденията ми?

 

Поздрав.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото имам чувството че това може би започна след като ми регулираха фаровете, съответно равновестното положение на пластинките по пътечките на платката е станало друго - на място където години е нямало нищо и съответно може нещо да се е зацапало/окислило там?
Не мисля че регулирането на фаровете влияе на положението на пластинките на декодера. Не се вижда на тези снимки, но фактически лостчето е съставено от две части - един кух цилиндър с въртешна и една ос с външна едра резба, която се движи в цилиндъра аксиално, ако се завърти опашката й. Моторчето върти външната част, а вътрешната ос се върти от ръчната настройка чрез шестограма и по този начин ръчната настройка не размества положението на декодера. Единствената причина, поради която може настойките, които са ти правили да оказват влияние на автоматичното регулиране е новото положение на целия фар и евентуално по-голямото усилие да 'обира' някой луфтове в целия механизъм.

Ако забелязваш на снимките си личи че е влизала вода, макар да има уплътнителен пръстен по периферията. Не е изключено твоите моторчета да се нуждаят от профилактика - почистване и смазване, макар че е голяма играчка.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно обяснение, мерси! :mitsu-smiley:

Да се включа и аз в темата с моят си проблем. Някой знае ли при Галант 97-03 електрониката за регулиране на нивото на фара дали се намира в самия фар че наскоро като си разглобявах из арматурното табло и откакто свалих ключа в таблото и вече не мога да си регулирам фаровете от купето. А ключето си работи! Вероятно нещо по електрониката на фара се е прецакало къде да търся причината? Ако някой има идеи моля да сподели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Перфектно обяснение, мерси!
Сега се сетих нещо - точно поради тази сложна механична система е много трудно вибрациите на рефлектора да влияят на положението на планетното зъбно колело, а оттам и на декодера. Така че, ако машинките на Галанта са подобни на тази (а те сигурно са), много малко вероятно е проблема да е в износени пътечки и лош контакт. Забрави също какво казах по-горе, не е нормално за системата да се смущава, ако мърдаш рефлектора. :sorry:

По-скоро имаш електрически проблем - казваш, че си слагал ксенон, да не би високоволтовите кабели да са прекарани в същия сноп с кабелите за моторчето и електромагнитното поле да смущава сигнала от потенциометъра; или пък да имат общ кабел за замасяване.

Пробвай да отдалечиш кабелите на ксенона от останалите и ако масата е обща, прекарай отделен кабел за маса на моторчето.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз в темата с моят си проблем. Някой знае ли при Галант 97-03 електрониката за регулиране на нивото на фара дали се намира в самия фар че наскоро като си разглобявах из арматурното табло и откакто свалих ключа в таблото и вече не мога да си регулирам фаровете от купето. А ключето си работи! Вероятно нещо по електрониката на фара се е прецакало къде да търся причината? Ако някой има идеи моля да сподели.

Колега, ти наистина ли се занимаваш с електроника? Просто си прозвъни 3-те кабела от ключа за регулиране до една от машинките. На тях трябва да имаш +12V, маса и управляващо напрежение. Съветвам те най-напред да видиш дали не си объркал буксите на ключето, защото доколкото си спомням, там са три еднакви букси от които само едната се използва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ти наистина ли се занимаваш с електроника? Просто си прозвъни 3-те кабела от ключа за регулиране до една от машинките. На тях трябва да имаш +12V, маса и управляващо напрежение. Съветвам те най-напред да видиш дали не си объркал буксите на ключето, защото доколкото си спомням, там са три еднакви букси от които само едната се използва.

 

И аз мислех да ги прозвъня но ме съмнява просто ей така да са се прекъснали а буксите при мен са две и съм сигурен че не съм ги разменял (не че не пробвах после и да ги разменя). Лошото е че преди моята интервенция си работеха...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

По-скоро имаш електрически проблем - казваш, че си слагал ксенон, да не би високоволтовите кабели да са прекарани в същия сноп с кабелите за моторчето и електромагнитното поле да смущава сигнала от потенциометъра; или пък да имат общ кабел за замасяване.

Пробвай да отдалечиш кабелите на ксенона от останалите и ако масата е обща, прекарай отделен кабел за маса на моторчето.

 

Мда, високоволтовите кабели не са в снопа, но са относително близо до него, по скоро това че в момента баластите са закачени на мястото на крушките на късите ме съмнява, като нищо вкарват смущения, ще ги изолирам тези дни през отделно реле.

 

Мерси за съвета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз мислех да ги прозвъня но ме съмнява просто ей така да са се прекъснали а буксите при мен са две и съм сигурен че не съм ги разменял (не че не пробвах после и да ги разменя). Лошото е че преди моята интервенция си работеха...

Буксите там са ТРИ, потърси третата, освен ако на дизела не са само две...

Редактирано от Mitsubishi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Буксите там са ТРИ, потърси третата, освен ако на дизела не са само две...

Ми явно за две третата ми някой си е играл да слага за теглич някъква индикация, освен това аз много добре си спомням кой кабел извадих и друг нямаше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ми явно за две третата ми някой си е играл да слага за теглич някъква индикация, освен това аз много добре си спомням кой кабел извадих и друг нямаше.

Колега, други идеи нямам, освен да потърсиш ел. техник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 година ...

Искам да поизтупам от прахта темата, споделяйки че и при мен забелязах, че машинките на фаровете се нагласят сами. В повечето случаи се преместват и двете едновременно с еднакъв интервал, но понякога се разминават. Изчетох темата, но не ми стана ясно проблем ли е това в крайна сметка, или не е. Някой стигнал ли е до категоричен извод? Фаровете са си с нормални крушки, няма ксенони и т.н. Между другото, направи ми впечатление, че май го правят само, когато ключето е на позиция "0"...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен си беше от ксенона, и по-специално от китайските баласти. Преди да го махна окончателно(защото заслепява по-зле и от голф на рефлекторните фарове) бях сложил за малко един корейски сет, още тогава изчезна това бъзикане, а сега след като изобщо го разкарах бях забравил че съм пускал и тема.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, да разбирам, че имам проблем!? Машинките се включват и изключват сами само в позиция "0". На останалите позиции няма проблем, но фаровете ми светят малко ниско. Дали някъде могат да ми направят профилактика на машинките, или да ги оставя за свободното време напролет? Между другото, искам да попитам и къде мога да си направя оптична настройка на фаровете, някой ако може да ми препоръча? Макар че при положение, че машинките се мърдат сами в позиция "0" не знам дали ще се навият да им правят настройка изобщо...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Регулирането в Ратола е 15лв и аз лично съм много доволен как го направиха.

 

Може да си смениш крушките преди това за да не стане след 1 месец да ти изгори и да разбуташ нещата.

Редактирано от Lyubo Dimitrov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, да разбирам, че имам проблем!? Машинките се включват и изключват сами само в позиция "0". На останалите позиции няма проблем, но фаровете ми светят малко ниско. Дали някъде могат да ми направят профилактика на машинките, или да ги оставя за свободното време напролет? Между другото, искам да попитам и къде мога да си направя оптична настройка на фаровете, някой ако може да ми препоръча? Макар че при положение, че машинките се мърдат сами в позиция "0" не знам дали ще се навият да им правят настройка изобщо...

 

Най-вероятно се е напрашило моторчето отвътре и не може да разчете правилно позиция "0". А също е много вероятно да се оправи само, или ако искаш можеш да му помогнеш като раздвижиш добре позициите от 3 до 0.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...