Andy Van Der Drift Публикувано 26 октомври 2010 Сподели Публикувано 26 октомври 2010 Колко струваха 2 шишенца х 2 литра ? Сутринта се вгледах точно в това мазало, въпреки опитите на двама души да ме убедят да взема 10/40. Колата била дърта и на много километри и 5W й идвало рядко. Затова и клопала така. Та аз напук търсих "Yacco" и се спрях на това пред VX600. Ще взема 2х2 литра и една добавка Лики Моли за 15 лева. Пък да става каквото има да става :icon_rock: Според мен с ново масло ще намали шума и дори ще изчезне съвсем. Докога не се знае. Преди карах с 10/40 и стана същото като с 5/40. За няма и две минути тракането спря окончателно. След половин година вече са започнали. Първо един, после два тракат и накрая ... :icon_box: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 26 октомври 2010 Сподели Публикувано 26 октомври 2010 Нека да поговорим с двамата последно писали след още 3000 км. преди да сме сигурни в заключенията...........ахам............. :good: B) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 ноември 2010 Сподели Публикувано 4 ноември 2010 В събота запалих двигателя да побръмчи на място че месец не беше пален въобще и повдигачите са много добре. Тропането е било от друго, но след консултация с бате Марин всичко е :icon_dance: . Та не е било от старото масло... Самото масло е на 6500 км., но му мина времето. Следващото ще е Yacco VX1000 4 литра и ще оставя 300 мл. за добавка ... ако се разтрака някой от 24-те разбойника. Евентуално добавката ще е на Лики Моли, за която споменавам по-нагоре. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Lyubo Dimitrov Публикувано 4 ноември 2010 Сподели Публикувано 4 ноември 2010 А какво е било и по какво се различава шума за да знаем и ние :mitsu-smiley: ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Van Der Drift Публикувано 4 ноември 2010 Сподели Публикувано 4 ноември 2010 Тракането беше по-силно и остро - като при среща на бутала с клапани вследствие недобре зацепен ремък. Това не беше изключен вариант, тъй като тъкмо сменихме ремъка и запалихме. Не че имаше как да мръдне, ама кой го знае. Не знам какво точно тропаше, но беше доста стряскащо. Причината беше около хидр. обтегач. Днес ми се наложи да я преместя и отново я запалих. Шумът от повдигачите си беше както преди - запалва тихо, след няма и минута започват да потракват и когато свали на около 1000-950 оборота изведнъж затихват. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 6 ноември 2010 Сподели Публикувано 6 ноември 2010 (редакция) Ето за това става въпрос: Добавка за хидравлични повдигачиНамалява шума в хидравличната система. Почиства клапаните и отворите на цилиндрите в повдигача и осигурява тяхното оптимално функциониране. Приложение:Добавка за моторно масло. За всички бензинови и дизелови двигатели с и без турбокомпресор. Възможно е да се смесва с всички съществуващи моторни масла.300 мл са достатъчни за 6 л моторно масло.http://automaniasliven.hit.bg/images/hidro.jpg С тая добавка, ако има някаква разлика изобщо... Аз си мисля че даже тракаше повече. Ако се сложи на синтетика почва съвсем леко да го гори. После имах нагар върху свещите, които бяха и те на 1000км, но не е изключено да е бил от бензина. С две думи няма много смисъл. Пробвах и тази за почистването. Някъде съм натиснал капака картера и трябва да го сваля и мога после да кажа върши ли някаква работа или не. Всъщност там не трябва ли да има една цедка на маслената помпа: http://img169.imageshack.us/img169/8027/04092009003.th.jpg И въпроса е може ли да се затлачи това нещо от утайките в картера и помпата да не може да прави налагане? Редактирано 6 ноември 2010 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vanio Публикувано 11 ноември 2010 Сподели Публикувано 11 ноември 2010 (редакция) В събота запалих двигателя да побръмчи на място че месец не беше пален въобще и повдигачите са много добре. Тропането е било от друго, но след консултация с бате Марин всичко е :icon_dance: . Та не е било от старото масло... Самото масло е на 6500 км., но му мина времето. Следващото ще е Yacco VX1000 4 литра и ще оставя 300 мл. за добавка ... ако се разтрака някой от 24-те разбойника. Евентуално добавката ще е на Лики Моли, за която споменавам по-нагоре.Мдаа, хубаво масло е, а и на доста места четох много добри отзиви.Аз също взех от колегата 5L (2x2L + 1x1L), ама литровката не съм я и отварял...... с 4литра съм малко под максимума на пръчката, не дочаках да се изтече до капка OEM mitsubishi 10W40 маслото. :rolleyes: И аз се опасявах да не го гори, обаче за месец минах около 2000км. с него и не е мръднало :first: VX1000 си е по-висок клас масло от VX600 Редактирано 11 ноември 2010 от vanio Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 Мдаа, хубаво масло е, а и на доста места четох много добри отзиви.Аз също взех от колегата 5L (2x2L + 1x1L), ама литровката не съм я и отварял...... с 4литра съм малко под максимума на пръчката, не дочаках да се изтече до капка OEM mitsubishi 10W40 маслото. :rolleyes: И аз се опасявах да не го гори, обаче за месец минах около 2000км. с него и не е мръднало :first: VX1000 си е по-висок клас масло от VX600 VX 1000 5W40 е най-високото масло в класа си. То е 100 % синтетика, докато VX 600 e около 60 %. За автопарка след 2000г и 2-те са отличен избор. Аз също предпочетох VX 1000. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 Малко стара тема си извадил, ама да кажа какво стана с експеримента с картера и добавката - Като свалих картера по него нямаше никакви утайки и тн, беше абсолютно чист, но не се знае 100% дали е в следствие на почистващата добавка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 ...ама да кажа какво стана с експеримента с картера и добавката - Като свалих картера по него нямаше никакви утайки и тн, беше абсолютно чист, но не се знае 100% дали е в следствие на почистващата добавка. Писах конкретно в темата за маслата, защото се говореше за Yacco, а то ми е слабост. Иначе интересен факт относно почистващата добавка. Щом картера ти е чист, значи и нагоре ще е така. Чудесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 (редакция) Иначе след това сложих от любимото ти масло. За съжаление няма магически свойства... Става въпрос за VX2000. Предишното беше REPSOL Long Life 50700/50400 5W30 и на 12 000km забелязах, че е почнало да го гори съвсем леко след като бях сложил добавка за повдигачи и го смених. От добавката за повдигачи нямаше почти никакъв ефект. Редактирано 19 юни 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 (редакция) Иначе след това сложих от любимото ти масло. За съжаление няма магически свойства... Става въпрос за VX2000. Предишното беше REPSOL Long Life 50700/50400 5W30 и на 12 000km забелязах, че е почнало да го гори съвсем леко след като бях сложил добавка за повдигачи и го смених. От добавката за повдигачи нямаше почти никакъв ефект. Колега, не мога от подписа ти да разпозная коректно точно кое е твоето Мицубиши, като модел и година. Но аз бих се въздържал от избора на VX 2000 0W30 занапред. То е специфична ACEA A5/B5 категория за икономия на гориво само за някои автомобили след 2000г. И ако самият производител не е упоменал, че двигателя е пригоден за нискофрикционно масло, има опасност от сериозна повреда. По универсалният вариант е използването на ACEA A3/B4 масло (както е горното на Repsol), където защита на двигателя повече е приоритет.Поздрави Редактирано 19 юни 2011 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 (редакция) Исках да пробвам 0W30 отговарящо на 503.00/506.00, както е упоменато от производителя, а почти всичките такива са ACEA A5/B5. Каква е разликата между ACEA A3/B4 и ACEA A5/B5? Overview ACEA A5/B5 oils are Upper Mainline lubricants. They are designed for use in high performance gasoline and light duty diesel engines that are specifically designed to use a low viscosity oil. These oils may be unsuitable for use in some engines. ACEA A5/B5 oils are typically low HTHS (≤3.5cP) SAE 5W-30 based on API Group III base oils. The main physical and chemical requirements for ACEA A5/B5 are shown below:Requirement Method Unit LimitHTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 2.9 and ≤ 3.5 за A3/B4 e >3.5Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 1.6Phosphorus ASTM D5185 %wt ReportSulphur ASTM D5185 %wt ReportEvaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 8.0 The low HTHS (≤3.5cP) required by ACEA A5/B5 limits the number of additional performance claims that can be coupled with ACEA A5/B5. Prior to ACEA 2008, ACEA A5/B5 was not usually coupled any OEM specifications. However, Ford has issued a revision to WSS-M2C913-B which raises the minimum ACEA performance level from ACEA A1/B1 to ACEA A5/ HTHS се говори, че трябва да е някъде 2,7 - 2,9 (но не потвърдено, колко трябва да е?) и че най-добре GDI двигателя се държал при масло WSS-M2C913-B т.е. ACEA A5/B5. Но препоръката на производителя за спецификациите на масло, където казват 503.00/506.00 и се споменава и ACEA A1/B1 (тaм HTHS е също ≥ 2.9 и ≤ 3.5 ) е от 2001г., а най-ранната версия на ACEA A5/B5 е от 2002г. Ако можеш внеси малко яснота по въпроса. Редактирано 19 юни 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 (редакция) Исках да пробвам 0W30 отговарящо на 503.00/506.00, както е упоменато от производителя, а почти всичките такива са ACEA A5/B5. Каква е разликата между ACEA A3/B4 и ACEA A5/B5?HTHS се говори, че трябва да е някъде 2,7 - 2,9 (но не потвърдено, колко трябва да е?) и че най-добре GDI двигателя се държал при масло WSS-M2C913-B т.е. ACEA A5/B5. Но препоръката на производителя за спецификациите на масло, където казват 503.00/506.00 и се споменава и ACEA A1/B1 (тaм HTHS е също ≥ 2.9 и ≤ 3.5 ) е от 2001г., а най-ранната версия на ACEA A5/B5 е от 2002г.Ако можеш внеси малко яснота по въпроса. Здравей колега. Материята по която дискутираме е много "хлъзгава повърхност". Това са специфични неща и не трябва да се задълбочаваме много, все някъде ще се подхлъзнем ;). Ето и моето мнение. Една от основните разлики между ACEA A5/B5 и ACEA A3/B4 е именно възможността да се използуват нискофрикционни масла с нисък HTHS вискозитет. Това е вискозитета на маслата при висока температура, при наличието на сили на срязване. ACEA A5/B5 - Ниското ниво на HTHS при 150°C осигурява по-добри резултати за намаляване разхода на гориво, значително редуцира вредните емисии и предпазва околната среда. Акцента е Fuel Economy. ACEA A3/B4 - Високото ниво на HTHS свойства предоставя отлична защита от „срязване” на маслото при изключително високи температури. Акцента е защита на двигателя. Самата ACEA във всичките си издания, обаче подчертава, че тази категория ACEA A5/B5 (или A1/B1) е специфична и не е подходяща за всеки тип двигател: ACEA 2008. Колко точно да бъде това ниво предполагам е решение на самият производител на двигателя, като се съобразява с изискванията на ACEA. Отделно роля изиграва и изникванията за ниво на HTHS от "C" категорията (катализатор/филтър за сажди). Колкото до цитираните от теб стандарти и 3-те остарелият фордосвски WSS-M2C913-B и останалите два от групата на VAG бензиновия 503.00 и дизеловия 506.00 са все от категорията ACEA A5/B5. Но освен ако твоят Mitsubishi двигател не е произведен от някоя от горните компании, не би трябвало да се опираш на тях, а на нормите на SAE, ACEA и API, като първите две взимат превес (ако двигателя е произведен за европейския пазар). Ако двигателя на Mitsubishi е на VW, придържай се към стандартите VW 504.00-507.00) Колкото до официалната препоръка, която Mitsubishi е предявила за GDI двигателите предназначени за Европа към производителите на масло, надявам се утре вечер да ти дам отговор. Ако твоят автомобил е над 5-6 год (ориентировъчно казано, примерно след гаранция, second hand, без сервизна книжка и т.н.), най-разумното е, ако се съмняваш и не си сигурен дали производителя на двигателя изисква SAE 5W30 ACEA A5/B5 масло, вместо да го използуваш, да постъпиш така, като се придържаш до най-близкият SAE клас: Отлично решение: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, използвай SAE 5W30, ACEA A3/B4 масло; Много добро решение: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, използвай SAE 5W40, ACEA A3/B4 масло; Много лошо решение: Вместо SAE 5W30, ACEA A5/B5, използвай SAE 10W40/15W40, ACEA A3/B4; A3/B3 ; A2/B2 масло. *Има и изключения при някои автомобили изискващи C1 (Mazda DPF), или някои 3.0L двигатели на Jaguar, Land Rover (напр. Ford WSS-M2C934B) или пък когато производителя изисква конкретен стандарт, който няма как да има заместител... При така дадената последователност, няма механически риск от повреда след замяната на ACEA A5/B5 масло, примерно с ACEA A3/B4 (до вариант втори). Обратния вариант е забранен на двигател изискващ ACEA A3/B4, да използуваш ACEA A5/B5, защото ще се получи "срязване" на маслото, триене метал в метал и... Дори и някои от дизеловите двигатели на Mitsubishi (напр. Outlander II 2.0 DI-D 2007-->) които изискват стандарт по VW 506.01, това вече не е задължителна препоръка. Ако имаш такова масло, на първо място използувай го. Моята информация е, че Mitsubishi я промени и можеш вече да сложиш SAE 5W30, ACEA A3/B4, VW 507.00 масло (като например горното на Repsol). Надявам се да съм допуснал възможно най-малко грешки, човек се учи, докато е жив Поздрави Редактирано 19 юни 2011 от svetliof 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 19 юни 2011 Сподели Публикувано 19 юни 2011 Ето я препоръката:http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubishi/Carisma/Manuals/1996-2002%20Carisma%20Workshop%20Manual/Oil%20recomendation%20GDI.pdf По-скоро са казали какво масло да се ползва, не са определили собствен стандарт. Интересно е че половината масла са по едната спецификация, останалите по другата. Предполагам, че ако не може да се ползват масла с нисък HTHS, нямаше да ги вкарват в списъка. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 20 юни 2011 Сподели Публикувано 20 юни 2011 (редакция) Diamond Evolution 5W30, това масло отговаря на следните стандарти: ACEA: A3/B4/C2/C3,API: CFЗа GDI моторите препоръката също е да се използва този техен продукт, така че и там опираме до същите стандарти по ACEA.Информацията за изискуемите стандарти за GDI двигателите (а и за останалите) по SAE, ACEA и API все още я очаквам. Надявам се утре да имам вече отговор и да я сравним с тази на колегата Miroslav. Широко приветствам използуването на масло с горепосочените стандарти ACEA: A3/B4/C2/C3 и ще го подкрепя с примери по-долу. Предполагам, че ако не може да се ползват масла с нисък HTHS, нямаше да ги вкарват в списъка. Спор няма, че ниските нива на HTHS допринасят за икономията на гориво и намаляването на вредните емисии. Нискофрикционните масла от категорията ACEA C2, или ACEA A5/B5 сравнение със стандартното SAE 15W40 масло дават до 2,5 % икономия на гориво на 100 км. Приемаме, че автомобила ви е бензинов и харчи 8л/100 км. След прости изчисления излиза, че икономията се изразява в 0,2L/100 км (8L х 2,5%). За 500 км средно на месец, тази икономия максимално би била 1л. Не е много ясно обаче, дали и тези спестени 2,50 лв на месец биха били реални. Ако са дълги магистрални пробези, навярно (HTHS ≥ 2,9). Но ако е градско в задръствания се съмнявам. Ако се използва примерно новотехнологично масло ACEA C3, A3/B4 тогава икономията на гориво е само 1 %, но защитата на двигателя при високи температури е по-голяма (HTHS ≥ 3,5). Поздрави Редактирано 20 юни 2011 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 23 юни 2011 Сподели Публикувано 23 юни 2011 Здравейте отново, Имам вече информация относно маслото за GDI двигателите и ще хвърля малко светлина. В онлайн каталози на реномирани производители на масла можете да срещнете различни препоръки за вашият GDI двигател. Дали се разминават или припокриват не искам да коментирам, защото само 2 фирми в света изработват тези каталози. И ако на входа е подадена грешна информация от производителя на двигателя (или е допусната правописна грешка), във всички каталози издадени от тази фирма тя (грешката) ще съществува. Както и да е... Ще публикувам документ , в който конфиденциалната информация като е-майл и др. е заличена. Знам само че идва от Германия (там ли е Централата на Мицубиши?). В него се описва за проблем установен през годините (дори на немски се чете ясно думата проблем, а и има и доста стряскащи снимки). Цитирам в превод моят източник, като надявам се съм му привел дословно думите: "...В двигателите GDI на Mitsubishi имат големи проблеми с натрупване на нагар на всмукателните клапани. Документа от Германия показва нагледно проблема и препоръчва употребата на няколко видамасла, които имат едно общо нещо помежду си. А то е, по-ниско съдържание на сулфатна пепел сравнено с класическите масла по онова време. Новите специфични масла за GDI двигателите които са упоменати в документа имат сулфатна пепел около 1,1% за ACEA A3 масло. Останалите характеристики (TBN и др.) не са по-различни от всяко типично ACEA A3 масло. Продуктите на Yacco които отговарят на това изискване са ......(сулфатна пепел 1,05%) или ...... (сулфатна пепел 1%)." Използваното от колегата Vladimirov по-горе масло на Yacco VX 2000 0W30 ACEA A5/B5, A1/B1, не само че изобщо не се споменава, но и е от съвсем различна ACEA категория. Маслата умишлено не ги споменавам, за да не се разтълкува като агитация към марката масло. Маслата от прикачения файл също не са заличени, защото това е препоръка в документ доказващ издателя - Mitsubishi, а те така или иначе не се продават в България. Ако все пак модераторите преценят, че тази информация не ще е реклама и е насочена в полза към потребителите, не виждам причина да не споделя с вас. Информацията е получена от възможно най-високото ниво. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 23 юни 2011 Сподели Публикувано 23 юни 2011 (редакция) В този ред на мисли не е ли по-добре да се ползва ACEA C1 (нисък HTHS) или C4 (висок HTHS) масло, където сулфатната пепел е ≤ 0.5 а сярата ≤ 0.2? От друга страна нагара не се ли образува при изгарянето на маслото и изпаренията му? Също така по този въпрос може да се засегне и качеството на горивата, но това е направено в друга тема. Сега гледам имало и японски стандарт JASO... Редактирано 23 юни 2011 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 24 юни 2011 Сподели Публикувано 24 юни 2011 В този ред на мисли не е ли по-добре да се ползва ACEA C1 (нисък HTHS) или C4 (висок HTHS) масло, където сулфатната пепел е ≤ 0.5 а сярата ≤ 0.2? Маслата ACEA C1 категорията е изрично забранено да се ползват в обикновенни двигатели! Защото това е нисковискозно Low SAPS масло, което не трябва да се изпозлва в двигатели изискващи високовискозно масло, или които изискват гориво с високо съдържание на сяра. Само последното поколение двигатели на Mazda борудвани с филтър за сажди изискват масло по стандартите C1 или DL-1. Другата полиризация също не е препоръчителна. Маслата по ACEA C4 категория са предназначени на първо място за дизеловите Renault/Nissan двигатели отново оборудвани с FAP изискващи RN0720 стандарт. ACEA C4 предлага и за другите марки дизелови автомобили уникална защита на DFP филтъра изискващи ACEA C3 масло (без тези които си имат свои стандарт за масло предпазващо DPF-a: BMW, MB, GM, VW). Видяхме че горните 2 категории ACEA C1 и C4 предпазват филтъра за сажди само при дизеловите автомобили. Двигателите GDI обаче са бензинови. Маслата в препоръките на горният документ не са Low SAPS, а тогава е имало такива на пазара. Справка тук и тук . По-скоро са били официално разработени за GDI двигателите. Поздрави 2 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
naso Публикувано 26 юни 2011 Сподели Публикувано 26 юни 2011 Галанта го карам с ROWE 5W40 - пълна синтетика - колата върви и не се оплаква Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.