Премини към съдържание

Отново check engine


Препоръчано мнение

Здравейте, колеги. Имам следния въпрос - митсубишито ми е колт 1.3 94 год. и засега нямам проблеми с него, но почти всеки пък като тръгна да излизам от града, и си карам с равномерна скорост, ми светва лампата check engine. След като разкача едната клема и веднага я закача, се оправя и така да следващия път. В града не ми го прави, забелязъл съм и, че когато заредя и тръгна нанякъде извън града, пак го прави.

Моля за Вашите мнения.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора да си свалял? Вероятно сондата ти прави чакмаци...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, така я взех, нищо не съм махал, ако предния собственик е пипал-не знам. Тая ламбда голям проблем ли е, понеже на автомобила нищо му няма, върви си добре, харчи сравнително малко и т.н.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами не знам, така я взех, нищо не съм махал, ако предния собственик е пипал-не знам. Тая ламбда голям проблем ли е, понеже на автомобила нищо му няма, върви си добре, харчи сравнително малко и т.н.?

 

Сондата регулира горивната смес и когато има проблем с нея, се качва и разхода на гориво, автомобилът не върви добре. Няма да те остави на път ако е от сондата, но е хубаво да се провери от къде идва проблемът, може да не е от нея.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами да ти кажа, добре си върви според мен и харчи около 6 извън града (бензин) и около 8,5 в града. Има ли вероятност да си трупа грешки по някакъв начин и тогава да светва лампата?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По принцип ако има скапан датчик нещо, чека ще си светне и няма да си угасва. А както казваш да светва само на извън градско, на мен ми изглежда на сонда. А и ако караш нормално 100-110 извънградско този мотор трябва да ти свали под 6.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа, сваля си под 6 на сто разход, засичал съм го. Искам да питам, ако е от ламда сондата проблема, мога ли така да карам или трябва да я оправя? Също къде мога да си направя сносна диагностика, понеже доколкото знам в Сливен няма компютър за Колт.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа, сваля си под 6 на сто разход, засичал съм го. Искам да питам, ако е от ламда сондата проблема, мога ли така да карам или трябва да я оправя? Също къде мога да си направя сносна диагностика, понеже доколкото знам в Сливен няма компютър за Колт.

 

По-горе съм ти писал, прочети го пак, проблемът ако е от сондата ще се прояви в по-висок разход на гориво и по-лош "вървеж" на колата. НЯМА да те остави на пътя! Може да пишеш едно ЛС на колегата Mitsubishi, той е от Ямбол и предполагам, ще може да те насочи за диагностика в района.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, и предполагам не може да се каже горе-долу какъв може да е проблема, без да се закачи?

Да не би да е от некачествен бензин

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

самнявам се ако искаш може да я погледна имам познати в един сервиз ,мойта е без катализатор и прави същият проблем

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

самнявам се ако искаш може да я погледна имам познати в един сервиз ,мойта е без катализатор и прави същият проблем

 

Проблема е, че аз съм от Сливен, иначе като разкачиш клемата на акумулатора и после я закачиш, предполагам се оправя твоята кола?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Имам следния въпрос - митсубишито ми е колт 1.3 94 год. и засега нямам проблеми с него, но почти всеки пък като тръгна да излизам от града, и си карам с равномерна скорост, ми светва лампата check engine. След като разкача едната клема и веднага я закача, се оправя и така да следващия път. В града не ми го прави, забелязъл съм и, че когато заредя и тръгна нанякъде извън града, пак го прави.

Моля за Вашите мнения.

 

Колега , имах подобен проблем с лампата check engine , ламбда сондата ми стоеше в ниските граници....

Отидох на един канал и викам да поогледам отдолу и се оказа от дупка в меката връзка от мотора към тръбите назад , която дупчица дърпа въздух и бърка сондата и оттам светва и лампата.

Като цяло едва ли проблема ти е оттам , но все пак споделям за моя проблем и решението му.

Надявам се да съм помогнал на някого.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колеги, да питам, възможно ли е чек-а да светва заради изгорял габарит? Вчера го смених и сега ще наблюдавам, ама реших междувременно да попитам

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да питам, възможно ли е чек-а да светва заради изгорял габарит? Вчера го смених и сега ще наблюдавам, ама реших междувременно да попитам

 

Не, не е възможно. Осветителната уредба на колата няма връзка с чек-енджин иконата. Затова е енджин, защото се отнася до електрониката на ДВГ :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Емо, а дали нямат самодиагностика тези колтчета?

 

Колега, благодаря за иронията, тя е градивно нещо, но нали този форум е точно за това - да се задават въпроси и получават отговори, които да са полезни на други за в бъдеще. А за диагностиката...тя не е проблем, колкото свободното време, което е кът

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градски, къде видя ирония във въпроса ми? Просто питах Емо понеже е по запознат с този модел. Явно не знаеш точното значение на думата самодиагностика - функция при която ЕКУ-то на автомобила влиза в режим на изобразяване на записаните грешки, обикновенно чрез мигане на чек-а и свързване на светодиод някъде. На Вагон-а се дава първи крак на буксата на маса и броя миганията на чека, после сверявам таблицата и готово.

Времето и при мен сега е кът но ако ми остане време ще прочета за твоя модел Колт че за моя не съм се интересувал по обективни причини ;)

P.S. - Може да погледнеш тук - http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf

Редактирано от milenjs
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея за колт 5 дали има такава опция, но предполагам че НЕ. Все пак Milen_Z сигурно знае и може да сподели. Колт 5 са с новите ЕКУ-та...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Градски, къде видя ирония във въпроса ми? Просто питах Емо понеже е по запознат с този модел. Явно не знаеш точното значение на думата самодиагностика - функция при която ЕКУ-то на автомобила влиза в режим на изобразяване на записаните грешки, обикновенно чрез мигане на чек-а и свързване на светодиод някъде. На Вагон-а се дава първи крак на буксата на маса и броя миганията на чека, после сверявам таблицата и готово.

Времето и при мен сега е кът но ако ми остане време ще прочета за твоя модел Колт че за моя не съм се интересувал по обективни причини ;)

P.S. - Може да погледнеш тук - http://www.mivec.co.nz/tech/Mitsu_DiagCode.pdf

 

Ами наистина не знаех това, така че извинявай. Аз помислих, че се бъзикаш :drinks: . Както и да е, веднага щом мога, ще закарам звяра на диагностика, само че да питам дали трябва да свети чек-а, или няма значение това? Нали като свети, грешката си е налице... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом чек-енджин иконата ти свети, значи има регистриран проблем. Отиди на диагностика, за да ти кажат каква е грешката. Може да е сонда... А да си махал катализатора?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом чек-енджин иконата ти свети, значи има регистриран проблем. Отиди на диагностика, за да ти кажат каква е грешката. Може да е сонда... А да си махал катализатора?

 

За катализатора не знам, ако предния собственик го е махал, но се съмнявам да си седи още...А чек-а не свети постоянно, переодично през 5-600 км. светва и се оправя след разкачане на клемата. Не ми е ясно обаче трябва ли да светне, че да се отчете грешката на диагностиката, или и да не си свети, проблема ще се покаже? Мерси

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж светнал грешката се записва и може да бъде прочетена. Дори след това да не свети вече. Изтрива се след разкачане на акумулатора. Така че след като е светнала не махай клемата на акумулатора и бягай на диагностика, ще разбереш причината поради която светва чек-а. Ама като се замисля къде може да ти прочетат грешките в Сливен...май е при адаша в Пловдив най-близко.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Веднъж светнал грешката се записва и може да бъде прочетена. Дори след това да не свети вече. Изтрива се след разкачане на акумулатора. Така че след като е светнала не махай клемата на акумулатора и бягай на диагностика, ще разбереш причината поради която светва чек-а. Ама като се замисля къде може да ти прочетат грешките в Сливен...май е при адаша в Пловдив най-близко.

 

Толкова ли няма къде? Аз си мислях, че на Бош-а евентуално може да стане работата

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме съмнява да намериш МУТ-2 в Сливен, но все пак ако намериш сподели във форума, ще е полезно за съгражданите ти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...