Премини към съдържание

Мито и акциз при внос на автомобил?


Препоръчано мнение

Приятели, прочетох колко много хвалите 6-цилиндровия Галант (163 коня) и се навих да си купя от Европа такъв, но ме спира високата цена, която трябва да се плати за да се регистрира колата. Много важно е за мен да разбера със сигурност дали при вноса на този Галант ще трябва да му се плаща акциз? Мотора е 163 коня - акцизен, но също така е 120 киловата, което не го прави акцизен. Върху коя мощност се начисляват вземанията и възможно ли е да се внесе без да се плаща акциз? Ако се смята на база киловати, колата не е акцизна, но ако се смята по конски сили тогава :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Eто темата.http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=1241

А по коя система конски сили го смяташ? Има SAE,DIN...при първата наистина без евро 1 и над 4 години ще ти излезе към 10 000 лв. Но митото на такава кола е към 5000 лв. Акцоз се плаща на двигатели над 165к.с, иначе мощноста на този двигател е малко повече,но излиза фабрично с такава мощност (163) по документи, заради тези проблеми с акциза.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема мен не ме касае, защото никъде не се споменава мотора 2,5 V6 с мощност 163 коня, а мен точно това ме интересува.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема, по която бих могъл да взема отношение. Не защото разбирам от автомобили, а защото в рамките на около 2 години се наложи да си внасям на два пъти Галант с такъв двигател. Акциз за този автомобил не се плаща. В митническият калкулатор към mobil.bg е допусната грешка, като при изписване на мощността в конски сили излиза акциз, а при изписване на същата мощност в киловати - не. Друг е въпросът, че при тази мощност и митото и ДДС-то са значително по високи, отколкото за по маломощните двигатели.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето една тема, по която бих могъл да взема отношение. Не защото разбирам от автомобили, а защото в рамките на около 2 години се наложи да си внасям на два пъти Галант с такъв двигател. Акциз за този автомобил не се плаща. В митническият калкулатор към mobil.bg е допусната грешка, като при изписване на мощността в конски сили излиза акциз, а при изписване на същата мощност в киловати - не. Друг е въпросът, че при тази мощност и митото и ДДС-то са значително по високи, отколкото за по маломощните двигатели.

 

Благодаря за бързия и изчерпателен отговор. Значи купувам колата, приготвям си 5 бона за мито и ДДС и съм горд собственик на Галант V6. :icon_dance:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия и изчерпателен отговор. Значи купувам колата, приготвям си 5 бона за мито и ДДС и съм горд собственик на Галант V6. :icon_dance:

Неволно те подведох...вторият Галант, който си внесох не е 163, а 161 конски сили, но така или иначе съм убеден, че и за 163 к.с не се плащ акциз. Аз внесох първия от двата Галанта (който беше 163 к.с.), веднага, след като вдигнаха митото за вноса на автомобили втора употреба (а от там нарасна и ДДс-то). Заради няколко дни закъснение не можах да мина по старите цени и на всичкото отгоре, някой ми пусна тогава мухата, че ще трябва да платя и акциз. Това направо ме разби, защото сумата ставаше значително по висока от онова, което бях планирал. За щастие се оказа, че акциз за 120 киловата (163 к.с.) не се дължи. Можеш да бъдеш спокоен и да си вземаш машината...ще бъде хубаво, че ще увеличим армадата от галанти с още един. Митото и ДДС-то ще са ти около 5 бона, ако колата е по стара от 4 години, но ако вземеш по нова ще е повечко :D . Между другото, повечето Галанти, произведени след 2000 г са 161, а не 163 к.с. Защо е така и от какво идва тази разлика в конете аз естествено не съм наясно, но хора като Big Boss и DJ Tymbi вероятно знаят :) Напълно възможно е и ти да попаднеш на 161, а не на 163 к.с.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Разликата идва от единия киловат. Преди време и Poli от форума ме беше питал по този въпрос и аз му отговорих същото. Този Галант не е акцизен (в допълнение на vlad) :) редактирано е и в другата тема, за да го намираме по-лесно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разликата идва от единия киловат. Преди време и Poli от форума ме беше питал по този въпрос и аз му отговорих същото. Този Галант не е акцизен (в допълнение на vlad) :) редактирано е и в другата тема, за да го намираме по-лесно.

Намерил съм един такъв Галант в Испания за 4000 евро, януари 1998, на 175 000 км, 17 цолови джанти OZ с гуми 215/47/17, окачването свалено с 3 см във фирмен сервиз, съхранявана в гараж.

Предполагам, че може да се свали малко от цената, но според мен и така не е скъп.

Защо не мога да кача снимката му тук, при положение, че е 16 КВ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Прекалено е евтин. Вероятно нещо не е наред с него. Незнам... :icon_n_headache:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено е евтин. Вероятно нещо не е наред с него. Незнам... :icon_n_headache:

Защо да е евтин? Там има същия модел и за 3500 евро. :icon_dance:, но е една година по-стар (1997) и не пишат на колко км е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Ами защото два пъти пътувах за такъв Галант в Австрия и Италия преди няколко месеца и цени на такива коли там няма, които да са в ред.

Незнам как е в Испания, но такава цена за такава машина в добро състояние е просто абсурдна. Просто не съм запознат с пазара за коли втора ръка в тази страна :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото два пъти пътувах за такъв Галант в Австрия и Италия преди няколко месеца и цени на такива коли там няма, които да са в ред.

Незнам как е в Испания, но такава цена за такава машина в добро състояние е просто абсурдна. Просто не съм запознат с пазара за коли втора ръка в тази страна :rolleyes:

Сега имаш възможност да се запознаеш, виж тук

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за тези цени в Испания, и дали автомобилите са читави, но аз Галант който да е 99-00 под 5000евро не съм виждал. Ето Tук може да погледнете в цял свят. Нещата са много относителни откъм година,пробег, състояние на автомобила и т.н. за да спорим. Но за да е "добра машина" трябва да е след 98год. за да е на що годе добри колометри. За цената, ако не си на място да видиш автоимобила, може да си говорим колкото искаме.

За мен еквивалент е Германия и Белгия, защото там има закони, които заплашват с затвор, ако автомобила е с преправени километри. А и автомобилите са в добро състояние и добре поддържани и пазара е много голям.

Предполагам в Италия и Австрия може по-евтино да се намери, но ................Преди време имаше една обява в мобиле.бг за един галант ,който в австрийския сайт излизаше на 3000 евро а тук му искаха 13500лв.+ доставка до няколко дни, но там си пишеха хората за доста забележки, и за 200000 км и нагоре, а тук беше обявен на 130000км.

Не си ли на място да го видиш, просто цената е без значение. Макар че моя го купих по интернет без да го виждал, съм много доволен. Погледнаха го тези които го караха насам, но това също не е предпоставка. Просто си беше почти на сляпо. Но и цената беше съвсем друга и то нагоре, и въпреки това две седмици и отгоре денонощно се рових в нета докато се появи , и мисля че пак изкарах късмет.

Ако искаш пробвай, няма да те убеждавам. По принцип :mitsu-smiley: е кола с която човек трудно се разделя. За да я дава без пари значи нещо е :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за тези цени в Испания, и дали автомобилите са читави, но аз Галант който да е 99-00 под 5000евро не съм виждал. Ето Tук може да погледнете в цял свят. Нещата са много относителни откъм година,пробег, състояние на автомобила и т.н. за да спорим. Но за да е "добра машина" трябва да е след 98год. за да е на що годе добри колометри. За цената, ако не си на място да видиш автоимобила, може да си говорим колкото искаме.

За мен еквивалент е Германия и Белгия, защото там има закони, които заплашват с затвор, ако автомобила е с преправени километри. А и автомобилите са в добро състояние и добре поддържани и пазара е много голям.

Предполагам в Италия и Австрия може по-евтино да се намери, но ................Преди време имаше една обява в мобиле.бг за един галант ,който в австрийския сайт излизаше на 3000 евро а тук му искаха 13500лв.+ доставка до няколко дни, но там си пишеха хората за доста забележки, и за 200000 км и нагоре, а тук беше обявен на 130000км.

Не си ли на място да го видиш, просто цената е без значение. Макар че моя го купих по интернет без да го виждал, съм много доволен. Погледнаха го тези които го караха насам, но това също не е предпоставка. Просто си беше почти на сляпо. Но и цената беше съвсем друга и то нагоре, и въпреки това две седмици и отгоре денонощно се рових в нета докато се появи , и мисля че пак изкарах късмет.

Ако искаш пробвай, няма да те убеждавам. По принцип :mitsu-smiley: е кола с която човек трудно се разделя. За да я дава без пари значи нещо е :icon_hmm:

Съгласен съм с теб, че цената на колата зависи от състоянието й, също така трябва да се види преди да се купува. Въпреки това има хора, които имат достатъчно пари и за тях не е проблем да свалят цената на колата си с цел да я продадат по-бързо.

В момента Испания е най-бързо развиващата се страна в Европа и това съвсем ясно си личи по автомобилите които карат. За последните 4 години съм ходил с кола в Испания три пъти, всеки път съм стоял там поне по две седмици и мисля, че имам макар и бегъл поглед върху начина им на живот и върху колите, които карат. Първия път, когато бях там забелязах, че новите коли по улиците са доста по-малко (като процент) отколкото в другите страни на Европа, докато тази година новите им коли са над 80%! Логично е човек да си помисли, че старите им автомобили се продават вътре в страната, защото Испания е доста отдалечена от страните от бившия соцлагер и това предопределя по-ниските им цени. Първата си кола сина ми си купи от Германия, защото цените на употребяваните коли в Испания тогава бяха далеч над тези в Германия, след това цените се поизравниха и сега съм на мнение, че са дори по-ниски отколкото в Европа. Знаете ли, че сега (през януари) за една бройка изпуснах джип Тойота Ленд Круйзер дългата база, с всички екстри, 1998 година с прегрят мотор за 1800 евро? Два дни преди да се свържа с продавача, той я оставил в сервиза, където са му ремонтирали другия джип вместо да си плати ремонта :icon_doh: Е, и това ако не е далавера, здраве му кажи!

Всъщност това е моето лично мнение и не ангажирам никого с него. Допускам, че може и да греша, моля не се хващайте на думите ми, не искам да влизам в конфликт с никого, още по-малко пък с членове на този клуб.

Галанта, който искам да купя е от 1998 година и цена от 4000 евро на мен не ми се вижда съмнителна. В същия този сайт (на който съм дал линк по-горе) има такъв Галант, но 1997 за 3500 евро.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност защо никой не казва колко пари струва едно вкарване на такава кола, по пера?

 

Бях в швейцария- там е пълно с такива Галанти, друг е въпроса че цените са им от 3000 франка нагоре най скапия който видях беше 25800 франка, което не е никак малко.

 

Не сам наясно но по границите питах и никои нищо не можа да ми обясни, общо взето реакциите бяха- докарайте колата и ще ви кажем!!!? Мисля че тези Галанти нямат евро / не сам въобще наясно/, но по мои сметки както ми обясняваха разни "разбирачи" аз трябваше да платя около 12000 лв. още освен цената на колата, това така ли е?

 

МОЛЯ НЯКОЙ ДА ОПИШЕ КАКВИ СА ПАРИТЕ ЗА ВНОС НА ТАКЪВ АВТОМОБИЛ /2.5L / от например Шверцария.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

около 5000 лв струва мито+ДДС на Галант 2.5 163к.с.

Ако колата е била на фирма ще имате възможност след като върнете номерата да си приберете ДДС(16%) от държавата(ЕС) от която я купувате. Всъщност може и да не е била на фирма, но трябва да има възможност за отделяне на данъка от цената.За това трябва да говорите с човека който ви я вкарва или този от когото я купувате там.Ако автомобила се вкара на фирма и тя е по ДДС също е по-добре.

Има и други неща,но не мога да ги обясня ,защото не се занимавам с това.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и в цената на митото. Заради това, че е произведена в Япония се плаща още 2 хиляди отгоре и стават 5 вместо 3 хиляди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де някой може ли да ми отговори след като не сме в еврпейския съюз защо плащаме двойни такси за японски коли ?

 

Щом става въпрос за приемане на Евростандарти от които печели държавата сме първи. :icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...