Премини към съдържание

Колт 1,3, 12v, GLI, 92г. - Много гори


ruve

Препоръчано мнение

Колта е 4 генерация, 92 г. върви много добре, но гори 15л. в града ( Бургас ). Ходих в сервиза на Мицубиши, но там нямали такъв софтуер - за коли преди 2000г. И се почва едно гадаене... Може да е това , а може и да е това...Ако пък почне да се сменя, не знам до кога и колко... Някой има ли го тоя софтуер и какво се прави в такива случаи... Има ли добри майстори в региона? Кои са основните стъпки, които трбва да се предприемат? Помогнете!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Софтуер и аз не можах да намеря и навсякъде ми казваха че НЯМА. Но намерих тук (във Варна) един майстор който ги замерва с разни машинки приличащи на осцилоскопи и какво ли не. Мисля че механично ми викат. Тоест ако имаш път към Варна мога да ти дам адрес.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, и аз съм от Варна и имам абсолюто същия Колт като твоя, същата година 1.3 12 v 95 . Кажи как ти гори твоят тук в Варна, че и на мен ми се струва че отивам някъде към 10/100. Ти ходил ли си при тоя майстор за диагностика, кажи отзиви.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Софтуер и аз не можах да намеря и навсякъде ми казваха че НЯМА. Но намерих тук (във Варна) един майстор който ги замерва с разни машинки приличащи на осцилоскопи и какво ли не. Мисля че механично ми викат. Тоест ако имаш път към Варна мога да ти дам адрес.

Добре, дай му телефона и адреса на този пореден и недооценен български гений. Може да помогне... Ако обичаш, дай и твоите координати. Моят тел, е 0887 261 900. А скайпа rcvelev. А ел. адрес rcvelev@abv.bg

Твоят колт колко гори в града... Защото ние си ги караме повечето в града!...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намира се на ул. Емил Марков (до общежитията на технически университет) в един гараж. Тел. 0888 744 156 - Христо Мерсинков.

Моят телефон е 0896 768 433

 

А колкото до горенето, може би проблемът ми е в самото ми каране... уж гледам да го карам икономично но и на мене ми дава такъв разход а съм сменил доста работи от които може да е бил проблемът. Извънградско ми дава разход 5-6.

Редактирано от vencito
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Причините за висок разход могат да бъдат много, и най често никога не е само от едно нещо при една по стара кола. Аз карам колт 1.3 12 v 95 г и мисля че успях да си сваля рахода но пипах доста неща. Първо започнах от смяна на масло и въздъшен филтър , който е важен за рахода. После смених ламбда сонда, която видимо беше излязла от строя. Отворих и почистих дроселовата клапа и стъпковото моторче, от където излезе много мизерия. Трябва да се види и дали настройката на TPS датчика е точно, защото той дава информация на компа колко си натиснал педала на газта. Аз мисля че моят успях да го настроя сам. И последното нещо като причина за висок раход е че едното ми задно колело беше позатегнало малко, вследствие натрупана мизерия в барабана. Ако имаш зацапани инжектори, слагай добавка за почистване. Свещите и те са много важни, за да имаш пълно изгаряне.Също сменях и термостата, загряваше бавно с стария. Т.е нещата са много и всяко нещо малко или много си дава отражение на рахода. Моят сега е около 8-9 / 100 градско, и 5.5-6 / 100 извънградско.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Намира се на ул. Емил Марков (до общежитията на технически университет) в един гараж. Тел. 0888 744 156 - Христо Мерсинков.

Моят телефон е 0896 768 433

 

А колкото до горенето, може би проблемът ми е в самото ми каране... уж гледам да го карам икономично но и на мене ми дава такъв разход а съм сменил доста работи от които може да е бил проблемът. Извънградско ми дава разход 5-6.

Благодаря Венци,

Като идвам в във Варна ще се обадя!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Причините за висок разход могат да бъдат много, и най често никога не е само от едно нещо при една по стара кола. Аз карам колт 1.3 12 v 95 г и мисля че успях да си сваля рахода но пипах доста неща. Първо започнах от смяна на масло и въздъшен филтър , който е важен за рахода. После смених ламбда сонда, която видимо беше излязла от строя. Отворих и почистих дроселовата клапа и стъпковото моторче, от където излезе много мизерия. Трябва да се види и дали настройката на TPS датчика е точно, защото той дава информация на компа колко си натиснал педала на газта. Аз мисля че моят успях да го настроя сам. И последното нещо като причина за висок раход е че едното ми задно колело беше позатегнало малко, вследствие натрупана мизерия в барабана. Ако имаш зацапани инжектори, слагай добавка за почистване. Свещите и те са много важни, за да имаш пълно изгаряне.Също сменях и термостата, загряваше бавно с стария. Т.е нещата са много и всяко нещо малко или много си дава отражение на рахода. Моят сега е около 8-9 / 100 градско, и 5.5-6 / 100 извънградско.

Благодаря Дидо, за хубавия отговор.

А как разбра , че сондата е излязла от строя? И как се справяш с настройката на TPS датчика? Как ги замерваш и корегираш?

Всичко друго съм сменил... Само колелетата не съм проверил...Термостата мисля , че е нормален за около 3 мин загрява...Дроселовата клапа не съм пипал...Нито стъпковото моторче... Но една сонда оригинална е към 800 лева...Ти купи универсална, взе 2 употреба...или нова... И кой - как ги замерва?

Редактирано от ruve
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Дидо, за хубавия отговор.

А как разбра , че сондата е излязла от строя? И как се справяш с настройката на TPS датчика? Как ги замерваш и корегираш?

Всичко друго съм сменил... Само колелетата не съм проверил...Термостата мисля , че е нормален за около 3 мин загрява...Дроселовата клапа не съм пипал...Нито стъпковото моторче... Но една сонда оригинална е към 800 лева...Ти купи универсална, взе 2 употреба...или нова... И кой - как ги замерва?

 

Ламбда сондата е датчик, който измерва сътношение кислород / въглероден двуокис в изгорелите газове и така връща информация на компютъра как да "приготви" горивната" смес. Основна причина е за висок разход. Моята много лесно проверих дали е читава, тя беше тотално съсипана. Измерих електрическото съпротивление на подгрева и (има четири кабела, два от тях са за да я подгряват, когато работи).Взех си сонда NJK за 150 лв не е 800. Съветвам те да почистиш дросела и моторчето, също са важни. Термостата ти е добре явно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ламбда сондата е датчик, който измерва сътношение кислород / въглероден двуокис в изгорелите газове и така връща информация на компютъра как да "приготви" горивната" смес. Основна причина е за висок разход. Моята много лесно проверих дали е читава, тя беше тотално съсипана. Измерих електрическото съпротивление на подгрева и (има четири кабела, два от тях са за да я подгряват, когато работи).Взех си сонда NJK за 150 лв не е 800. Съветвам те да почистиш дросела и моторчето, също са важни. Термостата ти е добре явно.

Много благодаря!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,темата ще я подкрепя и аз,разход 5-6литра извън града в него под 10 не мога да я падна,интересното е,че с настъпване ми качва около литър.....какво да ги правим тези наши "зверове" :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би и друга основна причина за големият разход в града е некачественото гориво , което ни предлагат бензиностанциите. Разход 10/100 си бърка в джоба наистина сериозно. Ако някой е успял да свали разхода по някакъв начин, дори и с малко, нека сподели тук.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз от скоро сипвам на ЕКО 100 октана и съм доволен единствено от това,че колата работи идеално,обороти,вървеж,палене,цялостната работа се подобри,няма сравнение с щел,омв....просто наи-добрия е според моите виждания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди 2 седмици смених дистрибуторна капачка, кабели и свещи, направих центровката както е по книгите и дори аз самия не повярвах какъв е резултата.... Засякох я и в града и извън него, както си му е реда - пълен резервоар, карам и след това допълвам. Извънградско ми даде малко под 5 разход (бензин сипах 96 екстра форс от петрол, а и гумите имат значение - моите са 155/80/13), а в града ми даде около 6.8. Верно Шумен не е като големите градове, но все пак това е един добър разход от който съм много доволен.

 

п.п. Преди да смяната на тези елементи и моята гореше в града 10-12...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди 2 седмици смених дистрибуторна капачка, кабели и свещи, направих центровката както е по книгите и дори аз самия не повярвах какъв е резултата.... Засякох я и в града и извън него, както си му е реда - пълен резервоар, карам и след това допълвам. Извънградско ми даде малко под 5 разход (бензин сипах 96 екстра форс от петрол, а и гумите имат значение - моите са 155/80/13), а в града ми даде около 6.8. Верно Шумен не е като големите градове, но все пак това е един добър разход от който съм много доволен.

 

п.п. Преди да смяната на тези елементи и моята гореше в града 10-12...

 

Благодарско че се вклучваш в темата, приятекю. Предполагам че тази тема е важна за много хора с ограничен финансов бюджет, така че е важно колата , която караш да не ти бърка много в джоба. Призовавам и други участници в форума да споделят мнение по въпроса. Както бях написал по преди, всяко малко нещо има значение за разхода на нашите коли.

Значи по техническата част вече, и аз смених свещи и кабели. Свещите са по каталог от Ратола на NGk, а кабелите за японски, не точно за митсубии, но мисля че са добри. Кажи малко за дистрибуторната капачка, дай повече детайли, от къде я взе , защо изобщо я смени така... Сподели и за центровката, виж, това не съм го правил на моя колт, но сигурно е важно, кой ти я прави ? Ако е в Шумен, дай го тоя майстор и на нас.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Капачката я смених понеже електродите бяха видимо износени(изядени). Смених и палец... За центровката колега един приятел, който има сервиз ми я прави, но го накарах да гледа от менюала за този модел... Всичко го направихме по книжката. По принцип не ти трябва кой знае какъв майстор да ти направи центровката. Трябва само едно просто уредче и препоръчителните данни от производителя. ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Капачката я смених понеже електродите бяха видимо износени(изядени). Смених и палец... За центровката колега един приятел, който има сервиз ми я прави, но го накарах да гледа от менюала за този модел... Всичко го направихме по книжката. По принцип не ти трябва кой знае какъв майстор да ти направи центровката. Трябва само едно просто уредче и препоръчителните данни от производителя. ;)

ВСъщност колта ти 1.3 12 v ли ти е, пиятелю ? Какви пари ти излезе дистрибутура и палеца ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,и аз имам същия проблем,с разхода на гориво.Колата ми е по стара от вашия модел,моята е митсубиши колт 3 1990год.1.5 90к.с.разход на гориво 14.4 на 100км.градско.

карам я само на газ понеже имам проблем с компа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Капачката я смених понеже електродите бяха видимо износени(изядени). Смених и палец... За центровката колега един приятел, който има сервиз ми я прави, но го накарах да гледа от менюала за този модел... Всичко го направихме по книжката. По принцип не ти трябва кой знае какъв майстор да ти направи центровката. Трябва само едно просто уредче и препоръчителните данни от производителя. ;)

Какво уредче ще ми трябва за да си проверя центровката ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

не си спомням къде бях гледал за разхода като го купих преди 2 години,но данните до колкото помня бяха 9.2 градско 5.5 извън града....просто трябва бензина да е по левче,за да сме доволни :icon_thumbup: :icon_rock:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 месеца ...

Странно и аз съм от Шумен и Колта си ми гори 7 при нормално каране 8 "на стъпка" а с 25 лева бенз отивам до Варна и се връщам :icon_rock: Само че какви са му настройките не мога да кажа :Х

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Закупих Колт 1.3 12V, 1995 г.Количката е нов внос от Австрия, с изключение на малкото ръжда всичко друго и работи безотказно, някъде на около 250 000 км. и в момента ми даде среден разход 7.33 л./100 км. В спецификацията пише среден разход 6.9/100. Като чета колко ви горят колите 14-15 на градско, то по-добре да не си бях продавал МБ 124 2.5 Д автомат, който гореше 8.0-8.2 средно зимата и около 7-7.5 лятото. Но не се харесваха с съпругата и тя си искаше мицубишето, та продадох и купих малка кола, но дано не съжалявам. Какво ще кажете да и слагам ли АГУ, "Бръмбъра" ще го използвам само в градски условия.

С поздрав: :drinks:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...