Премини към съдържание

Газ/Метан За 2.5 V6


Inv1sible

Препоръчано мнение

Здравейте,

 

Решил съм да сменям горивото на Галант-а. Изчетох доста неща във форума отностно газ/метан. Доста хора твърдят че метана не е хубав,не си струва и т.н. Но никои не е дал конкретни примери защо. Бихте ли споделили какъв е проблема на метановата система за този автомобил. Със сигурност не съм краен привърженик на едното гориво или другото, особено че ГИ е 1300лв с бутилка а метана е 1300 без бутилка (още към 800 за бутилка). Нормално е да се замисли човек...

Колата е Галант 98 2.5 V6. Няма технически проблеми в момента. Разстоянието което минавам с колата ако само ходя на работа е около 800 км на месец, плюс другото въртене да речем 1200 до 1500 на месец. 200км минавам за 50лв (А95) градско. Ще се радвам ако споределите +/- на двете системи. За ГИ мисля или Фобос или BRC.(KEIHIN където може и така).

 

Благодаря,

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тези километри които казваш слегай ГИ. Освен че метановата уредба е по-скъпа, бутилките са и ужасно тежки, дори новите. Това + намалената мощност на метан прави избора на ГИ логичен. Матан си струва ако въртиш повече от 50000 на година или си такси ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тези км. най добре е ГИ ,в момента има ГИ на доста добри пари и си струва инвестицията ,тъй като си ги избиваш за пробег от 9000км............. :good:

Но пък лично аз ако минавам тези км. на месец ,не бих си сложил АГУ.........но понеже минавам около 3-4000 км./мес. за това карам на газ..........

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При тия километри, трябва да въртиш 1 год. само за да ти се изплати ГИ. :) А всяка година ще ти носи 1300-1400 лв. икономии. Не съм убеден, че си струва, освен ако заплата ти е под 1500 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е да, за сега е под 1500лв :D Все пак не си сменям колите през 1 година, така че мисля че има резон да сложа ГИ. Може ли да попитам,понеже така съм чувал, какви неща по двигателя трябва да се проверят, че са напълно изправни преди да се сложи инжекциона за да избегна бъдещи проблеми и такива при настройка на системата ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само дето за твоя мотор (и аз съм с такъв) трябва да направиш доста компромиси за 1300лева ГИ.. по-скоро към 1500. На БРЦ е към 2200лв за шестак. Метана предполагам знаеш защо не го харесват хората ... основната причина според мен е, че метана е с 200атмосфери налягане и от там бутилката коята хваща сравнително малко и е доста тежка... от там пък ти разбива задницата заради постоянния товар (някой слагат 2 бутилки за да минават повече може би и при теб ще трябва за тез 800км.. збогом багажник). Зареждането на метан по метан станциите става отпред под предния капак :icon_refuse: (поне само такива съм виждал). Обикновенно метана се настройва да хаби много малко (нали за това си го взел) и от там колата така омалява, че е добре да се замислиш преди да изпреварваш :) ... а да минаваш по 1000км до работа с куцо магаре сигурно не е много приятно.

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само дето за твоя мотор (и аз съм с такъв) трябва да направиш доста компромиси за 1300лева ГИ.. по-скоро към 1500. На БРЦ е към 2200лв за шестак. Метана предполагам знаеш защо не го харесват хората ... основната причина според мен е, че метана е с 200атмосфери налягане и от там бутилката коята хваща сравнително малко и е доста тежка... от там пък ти разбива задницата заради постоянния товар (някой слагат 2 бутилки за да минават повече може би и при теб ще трябва за тез 800км.. збогом багажник). Зареждането на метан по метан станциите става отпред под предния капак :icon_refuse: (поне само такива съм виждал). Обикновенно метана се настройва да хаби много малко (нали за това си го взел) и от там колата така омалява, че е добре да се замислиш преди да изпреварваш :) ... а да минаваш по 1000км до работа с куцо магаре сигурно не е много приятно.

 

1.Има колеги с Фобос - цена 1300лв не са се оплакали от проблеми.

2.Бутилката на метана, около 60-70л тежи не повече от 70кг (1 човек на задната седалка).

3.Окачването и тежестта на тези 70кг за такъв клас кола не мисля, че разбива каквото и да е - разбива се от идиотско каране.

4.Не искам да минавам 800км от веднъж, бутилката влиза в дъното на багажника и както знаеш той е доста голям, така че няма да изгубя много.

5.Мощността ще ми падне определено, ако трябва да поставя нещата така че съм свикнал на едно ускорение на бензин и по-бавно на газ/метан да.

6.Зареждането през капака е на системи които са сравнително ефтини, такситата слагат там зареждането за да не дават допълнително пари за инсталиране на зареждачка при капачката на резервоара или в багажника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1.Има колеги с Фобос - цена 1300лв не са се оплакали от проблеми.

2.Бутилката на метана, около 60-70л тежи не повече от 70кг (1 човек на задната седалка).

3.Окачването и тежестта на тези 70кг за такъв клас кола не мисля, че разбива каквото и да е - разбива се от идиотско каране.

4.Не искам да минавам 800км от веднъж, бутилката влиза в дъното на багажника и както знаеш той е доста голям, така че няма да изгубя много.

5.Мощността ще ми падне определено, ако трябва да поставя нещата така че съм свикнал на едно ускорение на бензин и по-бавно на газ/метан да.

6.Зареждането през капака е на системи които са сравнително ефтини, такситата слагат там зареждането за да не дават допълнително пари за инсталиране на зареждачка при капачката на резервоара или в багажника.

Повярвай,точно Галант-а страда от разбиване на задни амортесьори доста често.И тези 70 кг.(според са малко повече) не са като да седи човек на задната седалка.По точно е да ти лежи човек в багажника.За да си спокоен ако решиш да слагаш метан,монтирай си някои качествени амортесьори.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Повярвай,точно Галант-а страда от разбиване на задни амортесьори доста често.И тези 70 кг.(според са малко повече) не са като да седи човек на задната седалка.По точно е да ти лежи човек в багажника.За да си спокоен ако решиш да слагаш метан,монтирай си някои качествени амортесьори.

 

Да прав си, че е по-различно дали ще имаш труп в багажника или ще седи на задната седалка :)

Проблема е, че обсъждам и обмисля метана по приказките на приятел, които има 4 таксита и ми казва в пряк текст, че би било супер да карам на метан и се избива, само че не и с моите километри. Той има Елантра,чисто нова излезнала на метан - сега е на 700 хил км и още движи (не коментирам колко ремонти има). Опитвам се да събера информация и мнения за да заклоня повече към газ-та, не за да го оборя, не ме интересува какво казва.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз почнах от 1300лв ама исках бутилка на мястото на резервната гума, платих си документите за парвоначалния преглед на газовата, платих си там малкото газ дет бяха сипвали за пробте и излезнах на 1400 и косур лева ;)

За килограмите и литрите на метан погледни тук (примерно) - http://www.al-co.bg/methane_inst.php?lang=bg (3тата таблица)

Това за 1 човек на задната седалка не е хич така (както каза и bonevsy). И по другите форуми има много изписано по въпроса.

При галант зареждане на газ от дупката за резервоара не става.. Има някаква усилваща греда (поне при мойта кола) точно отзад на дупката и пречи да се монтира или работи там. Или поне аз не знам да е възможно. А зареждане в багажника е забранено мисля отдавана и газаджиите го правят с външно пробиване някъде ... или да стърчи отдоло (пак външно) :)

Редактирано от zexer
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега се сетих и си мисля друго - за колко време ще се изплати разликата между метан и газ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 

При галант зареждане на газ от дупката за резервоара не става.. Има накаквиа усилваща греда (поне при мойта кола) тозно отзад на дупката и пречи да се монтира или работи там. Или поне аз не знам да е възможно. А зареждане в багажника е забранено мисле отдаван ни газаджиите го правят в външно пробиваня .. някъде или да стърчи отдоло (пак външно) :)

Става ,обаче е голямо приключение и всеки който монтира уредби иска да избегне това.Говоря от опит,не по принцип ,защото сме монтирали на моя кола точно там.Проблема после е, че трябва всеки път да следите този, койото слага пистолета за зареждане на газ да внимава, защото самия пистолет минава доста близо до ламарините на колата и може да се ожули.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За амортисьорите - без да карам на метан , задните амортесьори заминаха за 2.5 години. Не са KYB (за съжаление нямаше когато ги сменях) , но с метанеца ще имаш ядове каквито и да сложиш. Да не говорим за пружините , че там боли наистина много....

 

За газта/метана - за този пробег - грубо 15000 км годишно (с разходките), метана е меко казано безсмислен. Инвестициите ще се възвърнат след твърде много време/километри. Наистина има смисъл, но за такси или комерсиален превоз.

 

Ремонтите - добре са ти казали за Елантрите , но за жалост (или радост) Галанта не е Елантра. Ремонтите са значително по-скъпи. С метан/газ смятай и още някаква цифра за поддръжка (като примерно допълнителна грижа за запалителната система, отчетливо повишената амортизация на изпускателната система, филтри и т.н)

 

Последно, но не най-маловажно - газ (пропан) има навсякъде - в БГ направо си е "на всеки километър" , а и в чужбина (вкл. по-развитите европейски страни) има доста газ станции, а метан станциите са в ПЪТИ по-малко - и тук , и в Европа.....

 

 

 

Edit: Забравих да спомена и бензиновите инжектори - никой газаджия няма да ти каже, че бензиновите инжектори ще ти се запушат (най-просто казано) рано или късно , карайки на газ ИЛИ метан, което е още един разход , който всеки един каращ на газ/метан трябва да има предвид. Ремонт има ......, но не винаги помага, ако не помогне - нови , а нови - по-добре човек да седне и да пие една ракия преди да разбере цената им :)

Редактирано от ivd
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За амортисьорите - без да карам на метан , задните амортесьори заминаха за 2.5 години. Не са KYB (за съжаление нямаше когато ги сменях) , но с метанеца ще имаш ядове каквито и да сложиш. Да не говорим за пружините , че там боли наистина много....

 

За газта/метана - за този пробег - грубо 15000 км годишно (с разходките), метана е меко казано безсмислен. Инвестициите ще се възвърнат след твърде много време/километри. Наистина има смисъл, но за такси или комерсиален превоз.

 

Ремонтите - добре са ти казали за Елантрите , но за жалост (или радост) Галанта не е Елантра. Ремонтите са значително по-скъпи. С метан/газ смятай и още някаква цифра за поддръжка (като примерно допълнителна грижа за запалителната система, отчетливо повишената амортизация на изпускателната система, филтри и т.н)

 

Последно, но не най-маловажно - газ (пропан) има навсякъде - в БГ направо си е "на всеки километър" , а и в чужбина (вкл. по-развитите европейски страни) има доста газ станции, а да честно казано метан станции са в ПЪТИ по-малко - и тук , и в Европа.....

 

 

 

Edit: Забравих да спомена и бензиновите инжектори - никой газаджия няма да ти каже, че бензиновите инжектори ще ти се запушат (най-просто казано) рано или късно , карайки на газ ИЛИ метан, което е още един разход , който всеки един каращ на газ/метан трябва да има предвид. Ремонт има ......, но не винаги помага, ако не помогне - нови , а нови - по-добре човек да седне и да пие една ракия преди да разбере цената им :)

 

Съгласих се напълно с теб. Прав си за всичко. Ако караш колата от време на време на бензин няма ли да избегна запушването на инжекторите, пък и все пак най-малкото тя пали на бензин и работи от време на време ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съгласих се напълно с теб. Прав си за всичко. Ако караш колата от време на време на бензин няма ли да избегна запушването на инжекторите, пък и все пак най-малкото тя пали на бензин и работи от време на време ?

 

Ами газаджиите така казват, но първите 5-10 минути не са достатъчни. Аз лично на всеки два месеца изпуквам по 1 резервоар бензин с добавка за почистване на инжектори. За сега се държат . До кога ? - не знам :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами газаджиите така казват, но първите 5-10 минути не са достатъчни. Аз лично на всеки два месеца изпуквам по 1 резервоар бензин с добавка за почистване на инжектори. За сега се държат . До кога ? - не знам :)

 

До колкото знам за ГИ по специалното му е начина на впръскване. Идеята е че имам една бутилка 60л от старата ни кола, ако я закарам на "рентген" и я проверят може ли да се ползва ? Кое всъщност като части е най-скъпо в ГИ, инжекторите ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не са много скъпи инжекторите. Моите са 35 лв бройката. Бутилката можеш да я ползваш, добре е да и направиш един преглед. Не съм сигурен, че го правят с рентген, разправяха ми, че ги пълнят с течност и надуват. Ама може и да са въвели нещо още, не съм запознат.

ГИ е основно: компютър, изпарител, инжектори и разни датчици. Това е. Според мен компа вдига цената. Но пък веднъж настроен - край! вече 2 1/2 години и 80 000 км - не е мръднало нищо. Сменил съм един филтър, една жичка се беше скъсала и ми се скапа датчика за налягането на газта и прехвърляше на бензин без видима причина. Изключих го (иначе е 70 лв) и си сменям сега ръчно. Това са проблемите, които ми е създала газовата.

Свещи си сменям по предписание, най-големите проблеми, произлезли от газта са изгнилите гърнета от конденза. Ама и колата е на 17 години, все пак, не е първа младост

Още нещо - мощността няма разлика с тази на бензин. Или поне не може да се усети осезаемо. При метана не е така. Разходът с ГИ е мах 10% по-висок от този на бензин.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам за ГИ по специалното му е начина на впръскване. Идеята е че имам една бутилка 60л от старата ни кола, ако я закарам на "рентген" и я проверят може ли да се ползва ? Кое всъщност като части е най-скъпо в ГИ, инжекторите ?

 

Газовият компютър е най-скъпата част (по принцип) ако говорим за равностойни компоненти като клас. Аз съм с ГИ на Фобос и съм доволен от него, имах проблем с дюзите, но не мога да твърдя със сигурност дали не са били позапушени вече, понеже колата я купих началото на лятото, миналата година, сложих ГИ в края на лятото, а проблемът с дюзите ми го прави само когато е студено, т.е. хладно, под 15 градуса отвън. Чистенето на дюзите с ултразвук ми излезе 40лв и след това никакви проблеми. Питах газаджиите за тях, казаха ми, че след година, година и нещо пак се зацапвали и се смъквали за чистене. Това ще го разбера като вземат да правят пак проблеми.

Аз съм твърдо за газ (не метан), при мен бутилката е на мястото на резервната гума и мога да ползвам целия обем на багажника. Бутилката е 43л и събира грубо към 34 литра. С които правя около 280-290км на газ. За мен са напълно достъчни, защото мога да заредя в почти всяка бензиностанция/газстанция и няма нужда да променям маршрута си само за да търся метанстанция. Не веднъж съм пускал седалките за да мога да ползвам пълния обем на багажника и за мен бутилка в него е голям минус, което няма как да се избегне с масивните бутилки на метана.

 

При 150 коня, няма да имаш толкова проблеми с намаляването на мощността, моята е по-тежка с половин тон и 136 коня, но пак успява да компенсира въпреки ГИ. Ако ще караш само и единствено градско (голям град или София), не те притеснява размера на багажника, можеш да си позволиш инвестицията на метан, правищ много километри, не се притесняваш от тежестта на бутилката (по-горе пишете, че тежала 60-70кг, да, ама празна. А като я напълниш до горе какво става? Освен това, поради малкото предлагане, рядко ще гледаш да я държиш на минимум за да си спестиш разходи и повечето време ще я пълниш поне до половината) сложи метан. Но аз освен таксиметрови коли други на метан почти не съм срещал. Сигурно има защо нали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не са много скъпи инжекторите. Моите са 35 лв бройката. Бутилката можеш да я ползваш, добре е да и направиш един преглед. Не съм сигурен, че го правят с рентген, разправяха ми, че ги пълнят с течност и надуват. Ама може и да са въвели нещо още, не съм запознат.

ГИ е основно: компютър, изпарител, инжектори и разни датчици. Това е. Според мен компа вдига цената. Но пък веднъж настроен - край! вече 2 1/2 години и 80 000 км - не е мръднало нищо. Сменил съм един филтър, една жичка се беше скъсала и ми се скапа датчика за налягането на газта и прехвърляше на бензин без видима причина. Изключих го (иначе е 70 лв) и си сменям сега ръчно. Това са проблемите, които ми е създала газовата.

Свещи си сменям по предписание, най-големите проблеми, произлезли от газта са изгнилите гърнета от конденза. Ама и колата е на 17 години, все пак, не е първа младост

Още нещо - мощността няма разлика с тази на бензин. Или поне не може да се усети осезаемо. При метана не е така. Разходът с ГИ е мах 10% по-висок от този на бензин.

 

Тия инжектори по 35 лв - за газови или бензинови говорим ? Защото един инжектор BRC е 120 лв някъде , а KEIHIN - от 150 нагоре (може и да не са съвсем точно, но това е порядъка) . Колкото де бензиновите за Галанта , Пламен ми спомена такова число , че ми омекнаха крачетата .....

 

EDIT: По въпроса кое е най-скъпо в един ГИ - инжектори, електроника (някъде около 300-350 лв е май) и нататък...

По въпроса за метана - в една бутилка 60-70 кг едва ли ще съберат повече от 10 кг метан, т.е не метана тежи , а бутилките :)

За чистенето на дюзите - чистене е ремонта , за който говорех , въпросът е - когато не помогне чистенето с ултразвук? - искрено се надявам да не разбирам какво следва тогава :)

Редактирано от ivd
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, то може да има инжектори и по 300 лв...

Газаджиите ми обясниха, че има 2 вида инжектори - такива, които се сменят поотделно (като в моя случай), и такива, които са монтирани заедно четирите и струват към 300 лв комплекта. На моята уредба инжекторите са от първия вид и газаджията ми каза, че струват 35 лв/бр. Това бил по-добрият вариант, защото ако изгори или се зацапа инжектора и се наложи смяна - можеш да смениш само един, а не всичките.

Е, колега, 150 лв за инжектор не е разумно да се твърди! Това прави 900 лв само за инжектори (говорим за шестака) - то не остана за другите работи и монтажа пара!

Пешо, бензиновите дюзи я се запушат - я не. Моите едва сега в студа започнаха да правят малко въртели и ги пробвам първо с добавка за бензина. Ако не стане - ще се свалят и чистят. И това е за повече от две години и мноооого километри. Отделно - те и като караш на бензин може да се запушат. Не е толкова страшно. А и чистенето им не струва милиони - питах в Търново, струва 10 лв на дюза....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз това казвам, 40лв за 4 дюзи и няколко часа. След това колата набира съвсем различно. При мен проблемът с дюзите се прояви, когато е студена, забива нос при форсиране, не поема изобщо, опитва се да гасне при бързо потегляне... След като дигне малко температура двигателят се оправя. След почистването на бензиновите инжектори, никакви от изброените по-горе проблеми! А до кога? Един господ знае. Доволен съм! И не ме интересува цената на инжекторите, защото по тази логика трябва да знам цената на всяка една отделна част от колата, има и по-скъпи датчици, уреди, възли и какво ли не още и всеки път да влизам притеснен в колата, че да не и се случи нещо. Грижа се за нея, но се опитвам да не прекрачвам границата, в която аз слугувам на нея, а не тя на мен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, то може да има инжектори и по 300 лв...

Газаджиите ми обясниха, че има 2 вида инжектори - такива, които се сменят поотделно (като в моя случай), и такива, които са монтирани заедно четирите и струват към 300 лв комплекта. На моята уредба инжекторите са от първия вид и газаджията ми каза, че струват 35 лв/бр. Това бил по-добрият вариант, защото ако изгори или се зацапа инжектора и се наложи смяна - можеш да смениш само един, а не всичките.

Е, колега, 150 лв за инжектор не е разумно да се твърди! Това прави 900 лв само за инжектори (говорим за шестака) - то не остана за другите работи и монтажа пара!

Пешо, бензиновите дюзи я се запушат - я не. Моите едва сега в студа започнаха да правят малко въртели и ги пробвам първо с добавка за бензина. Ако не стане - ще се свалят и чистят. И това е за повече от две години и мноооого километри. Отделно - те и като караш на бензин може да се запушат. Не е толкова страшно. А и чистенето им не струва милиони - питах в Търново, струва 10 лв на дюза....

 

Не се твърди - просто толкова струват инжекторите , за които колегата попита , а именно KEIHIN и BRC. Затова и цената на ГИ за шестак с такива инжектори е толкова висока. Колкото до принципа - 2 рейки х 3 инжектора , което автоматично означава , че всеки може да се сменя отделно , както и дюзата под него.

Съвсем друг е въпроса дали има нужда човек да слага такива инжектори. Наистина KEIHIN се водят много добри - по документация им дават около 300 милиона цикъла живот, което ако хване да се сметне са толкова километри, че на 10-12 годишна кола със сигурност няма да бъдат навъртяни. Сигурно имат и други достойнства, има и други марки инжектори в крайна сметка. Въпрос на личен избор - аз примерно сега , ако избирам , бих си сложил LPI, но...това е друг въпрос :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За ЛПИ си прав.... И аз бих се замислил, ама следващата кола ще да е.... На тази - не си струва инвестицията

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чистенето на дюзи на ултразвук не значи че се ремонтират тези дюзи.........много хора очакват че на ултразвука стават като нови ............колегата с Оутлендъра има късмет ,тъй като веднага ги е свалил и почистил, иначе ако беше продължил да кара така до следващата зима, тогава нещата щяха да са по различни.............колкото повече караш така с "забивала муцуната при студено време ,като се постопли вече не забивала" толкова по малък е шанса да спасиш дюзите от трайно увреждане ............

Другото което е, че все пак автомобила е каран до сега само на бензин, в един момент решавате да слагате газ, в този случай веднага се усеща този симптон със запушените дюзи когато е студено времето и мотора, при такава ситуация ,по добре свалете дюзите и ги почистете веднага , тъй като има вероятност да се увредят и тогава с какъвто и да е ултразвук да ги чистите , няма да има ефект...........

Третото е ,че една оригинална бензинова дюза за 6А13 моторите е около 300лв.............а една дюза Кейхин за ГИ за същия 6А13 мотора е 150-160 лв. .............

Грешно е да се "изоставя" горивната система , когато карате на газ, тъй като вие не я ползвате често, тогава в резервоара се натрупват огромно количество утайки ,които прецакват цедката на помпата, помпата , заедно с клапанчето за задържане на горивото в бензинопровода , гор. филтър и инж. рейка ,заедно със самите инжектори...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...