Премини към съдържание

Бутай,Бутай...


momcho

Препоръчано мнение

Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :tok: :wacko:

Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool:

Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :tok: :wacko:

Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool:

Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley:

 

Ами сериозно... Как успя да включиш на скорост?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :tok: :wacko:

Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool:

Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley:

На пежо 106 дизел същия проблем - с бутане не можа да ми зареди акумулатора , много беше паднал и хванах едно момче та ми даде ток и и си запали от раз .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами сериозно... Как успя да включиш на скорост?

Ами от N на D в движение.

Колата продължи да се движи все едно си е на N.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами от N на D в движение.

Колата продължи да се движи все едно си е на N.

 

Сам си отговаряш :) На автом. скоростни кутии не можеш да включиш на скорост, както при механичните. За да включиш - двигателя крябва да работи. И затова при тях с бутане и теглене не можеш да запалиш. Само можеш да опиташ с ток от друг автомобил. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сам си отговаряш :) На автом. скоростни кутии не можеш да включиш на скорост, както при механичните. За да включиш - двигателя крябва да работи. И затова при тях с бутане и теглене не можеш да запалиш. Само можеш да опиташ с ток от друг автомобил. :)

Така и запалих с ток от друг автомобил,но ми е много интересно защо не може?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нещо като центробежни съединители......за да тръгне автомобила му трябват определени обороти,които се получават от работата на двигатиля,а не от дърпане и бутане.

Редактирано от gepito-vt
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си добре с руския...

http://www.upsolute.ru/article.php?001_article_id=309

 

А, ето и в оригинал...

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission3.htm

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така и запалих с ток от друг автомобил,но ми е много интересно защо не може?

Ами защото при автоматиците нямаш механична връзка м/у мотора и ск. кутия ( образно казано ) и всъщност за да включиш на скорост ,трябва да има достатъчно налягане на маслото , което налягане се създава от торк конвертора( маслената помпа) ,което масло минава по масл. магистрали в кутията и посредством клапани се управлява потока ,а той от своя страна вкл. дифрагм. дискове които са наредени и изпълняват ролята на предавки..........с други думи, когато местите лоста от вътре ,лоста няма мех. връзка със ск. кутия ,а бута един плъзгач чрез който ЕКУ-то на кутията се ориентирва какво искаш да направиш чрез него.....изключение прави само това ,че освен плъзгача, има и ос, която е вързана на жилото за лоста, тя пък служи само за позиция паркинг, и в този случай в кутията се бутат едни щивтове, които закл. диференциала при сателитите механично така, че да не тръгне колата, (това е все едно я оставяме на скорост при колите с мех. кутии)............ :)

Има обаче и автоматици, които имат и функция овердрайф (Over drive) при които връзката м/у мотора и ск. кутия може да стане и механична ......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Според мен при бутането не сте развили достатъчно висока скорост,следващият път намерете достатъчно стръмно дере и опитайте да пуснете колата по склона.Може пък и да запали,кой знае!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото при автоматиците нямаш механична връзка м/у мотора и ск. кутия ( образно казано ) и всъщност за да включиш на скорост ,трябва да има достатъчно налягане на маслото , което налягане се създава от торк конвертора( маслената помпа) ,което масло минава по масл. магистрали в кутията и посредством клапани се управлява потока ,а той от своя страна вкл. дифрагм. дискове които са наредени и изпълняват ролята на предавки..........с други думи, когато местите лоста от вътре ,лоста няма мех. връзка със ск. кутия ,а бута един плъзгач чрез който ЕКУ-то на кутията се ориентирва какво искаш да направиш чрез него.....изключение прави само това ,че освен плъзгача, има и ос, която е вързана на жилото за лоста, тя пък служи само за позиция паркинг, и в този случай в кутията се бутат едни щивтове, които закл. диференциала при сателитите механично така, че да не тръгне колата, (това е все едно я оставяме на скорост при колите с мех. кутии)............ :)

Има обаче и автоматици, които имат и функция овердрайф (Over drive) при които връзката м/у мотора и ск. кутия може да стане и механична ......... :)

 

 

Благодаря ти Пламене.Беше достатъчно изчерпателен за да те разбера дори и аз. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти Пламене.Беше достатъчно изчерпателен за да те разбера дори и аз. :icon_thumbup:

Изпуснал съм да уточня, че торка се върти от мотора и е разположен на мястото на маховика, т.е. на коляновия вал ,и за да изпомпва маслото и да създава налягане, трябва мотора да е запален и да върти с мин. 480 об./мин. за а може торка да създаде достатъчно налягане да може да работи пълноценно, естествено нормално мотора работи с 750 об. мин.,а за GDI- дори и с 600об./мин. С други думи трябва мотора да е запален ,за да може да превкл. на скорост..........

Това е и гадното на автомата ,че стане ли нещо със стартера и ...........кофти, имам тук един Додж Рам 1500 който също е автомат, но има и овърдрайф и вчера го запалихме на бутане :D Разбира се ,бутахме го 20 метра до наклонената улица и го пуснахме по нея ,че тази Газка няма как да я буташ по равното.......... :D А и по документи се води " камион" а не джип или бус........ :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Банда аз пак да питам защото ми е интересно как така ми изчезна тока от акумулатора.Днес го мерихме и при загасен двигател ми показа 12.8 волта а при работещ 14.5 волта.Толкова показва и когато са включени парно,нагревателя на задното стъкло,фарове и музика.Точния ми въпрос е колко трябва да е нормалния ток постъпващ към акумулатора при запален двигател и включени консуматори?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Банда аз пак да питам защото ми е интересно как така ми изчезна тока от акумулатора.Днес го мерихме и при загасен двигател ми показа 12.8 волта а при работещ 14.5 волта.Толкова показва и когато са включени парно,нагревателя на задното стъкло,фарове и музика.Точния ми въпрос е колко трябва да е нормалния ток постъпващ към акумулатора при запален двигател и включени консуматори?

 

Много точно ти показва - това е нормалното.

И това не е ток, а напрежение - волтове. А тока се променя в зависимост от консумацията.

Редактирано от Peter G
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изпуснал съм да уточня, че торка се върти от мотора и е разположен на мястото на маховика, т.е. на коляновия вал ,и за да изпомпва маслото и да създава налягане, трябва мотора да е запален и да върти с мин. 480 об./мин. за а може торка да създаде достатъчно налягане да може да работи пълноценно, естествено нормално мотора работи с 750 об. мин.,а за GDI- дори и с 600об./мин. С други думи трябва мотора да е запален ,за да може да превкл. на скорост..........

Това е и гадното на автомата ,че стане ли нещо със стартера и ...........кофти, имам тук един Додж Рам 1500 който също е автомат, но има и овърдрайф и вчера го запалихме на бутане :D Разбира се ,бутахме го 20 метра до наклонената улица и го пуснахме по нея ,че тази Газка няма как да я буташ по равното.......... :D А и по документи се води " камион" а не джип или бус........ :D

DJ нали и Галант-а се води че има оувърдрайв над 80км/ч? То и при каране се усеща като "полупредавка".

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много точно ти показва - това е нормалното.

И това не е ток, а напрежение - волтове. А тока се променя в зависимост от консумацията.

Добре де бъркам напрежение и големина на тока,но може ли да има напрежението и нещо да е източило акумулатора?Как и колко се променя тока в зависимост от консумацията?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де бъркам напрежение и големина на тока,но може ли да има напрежението и нещо да е източило акумулатора?Как и колко се променя тока в зависимост от консумацията?

 

Дай сега малко по подробно.

 

Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?

По какво съдиш, че акумулатора не е наред?

Колко годишен е акумулатора?

Как и колко време го зареждахте последния път .

От какво се разреди?

 

Ако акумулаторът се разрежда само от стоене на колата, или имаш някъде голам ток на утечка, или остава включен консуматор. А може да е заминала и някоя клетка. Вземи да замериш плътността.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дай сега малко по подробно.

 

Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?

По какво съдиш, че акумулатора не е наред?

Колко годишен е акумулатора?

Как и колко време го зареждахте последния път .

От какво се разреди?

 

Ако акумулаторът се разрежда само от стоене на колата, или имаш някъде голам ток на утечка, или остава включен консуматор. А може да е заминала и някоя клетка. Вземи да замериш плътността.

 

 

Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?

Ами защото не успя да завърти стартера а шалтера щракаше като кречетало.

 

По какво съдиш, че акумулатора не е наред?

По нищо.Проверявам наред.

 

Колко годишен е акумулатора?

Беше си на колата значи най-малко петнадесет месеца.

 

 

Как и колко време го зареждахте последния път .

Досега не е зареждан и дори след тази история пак не съм го зареждал.

 

От какво се разреди?

Е това е въпроса :rolleyes:

 

А това за плътността,как се мери и ако е заминала някоя клетка няма ли да показва по-ниско напрежение?

Редактирано от momcho
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Значи вземи го зареди. Провери нивото в клетките първо. При нужда долей дист. вода. Плътността се мери с АЕРОМЕТЪР. Трябва да е повече от 1,24 - 1,26 когато е зареден. Ако има по-голяма разлика от 0,02 - 0,04 между клетките - не е добре. И замери напрежението на акумулатора когато се опитваш да стартираш. Но щом пали добре с ток от друг автомобил, явно акумулатора не е наред

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега,зареди си хубаво акумулатора...измери го с ареометър!При зареждане ,ако някоя клетка не ври бурно значи е аут и трябва нов.Ареометър може да си купиш от почти всяка по-голяма верига бензиностанций.Струва около 4 лв..Гъстотата на електролита след зареждане в отделните клетки не трябва да ти е под 1.26.... :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...