momcho Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :wacko: Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool: Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :wacko: Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool: Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley: Ами сериозно... Как успя да включиш на скорост? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
s_mitko Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Здрасти банда.Имам един чисто технически въпрос,но той изглежда ще е май за Пламен и Милен. :wacko: Сутринта към 4:00 се оказа че акумулатора е поиздъхнал.Със всичкия си акъл реших да я пробвам на бутане :senile: :hysterical: :specool: Колата е автоматик,повтарям АВТОМАТИК.И всъщност въпроса ми е защо не може да запали при бутане.И не се смейте много,питам сериозно. :mitsu-smiley:На пежо 106 дизел същия проблем - с бутане не можа да ми зареди акумулатора , много беше паднал и хванах едно момче та ми даде ток и и си запали от раз . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 27 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 27 януари 2010 Ами сериозно... Как успя да включиш на скорост?Ами от N на D в движение.Колата продължи да се движи все едно си е на N. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Ами от N на D в движение.Колата продължи да се движи все едно си е на N. Сам си отговаряш На автом. скоростни кутии не можеш да включиш на скорост, както при механичните. За да включиш - двигателя крябва да работи. И затова при тях с бутане и теглене не можеш да запалиш. Само можеш да опиташ с ток от друг автомобил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 27 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 27 януари 2010 Сам си отговаряш На автом. скоростни кутии не можеш да включиш на скорост, както при механичните. За да включиш - двигателя крябва да работи. И затова при тях с бутане и теглене не можеш да запалиш. Само можеш да опиташ с ток от друг автомобил. Така и запалих с ток от друг автомобил,но ми е много интересно защо не може? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gepito-vt Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 (редакция) Нещо като центробежни съединители......за да тръгне автомобила му трябват определени обороти,които се получават от работата на двигатиля,а не от дърпане и бутане. Редактирано 27 януари 2010 от gepito-vt Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 (редакция) Ако си добре с руския...http://www.upsolute.ru/article.php?001_article_id=309 А, ето и в оригинал...http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission3.htm Редактирано 27 януари 2010 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Така и запалих с ток от друг автомобил,но ми е много интересно защо не може?Ами защото при автоматиците нямаш механична връзка м/у мотора и ск. кутия ( образно казано ) и всъщност за да включиш на скорост ,трябва да има достатъчно налягане на маслото , което налягане се създава от торк конвертора( маслената помпа) ,което масло минава по масл. магистрали в кутията и посредством клапани се управлява потока ,а той от своя страна вкл. дифрагм. дискове които са наредени и изпълняват ролята на предавки..........с други думи, когато местите лоста от вътре ,лоста няма мех. връзка със ск. кутия ,а бута един плъзгач чрез който ЕКУ-то на кутията се ориентирва какво искаш да направиш чрез него.....изключение прави само това ,че освен плъзгача, има и ос, която е вързана на жилото за лоста, тя пък служи само за позиция паркинг, и в този случай в кутията се бутат едни щивтове, които закл. диференциала при сателитите механично така, че да не тръгне колата, (това е все едно я оставяме на скорост при колите с мех. кутии)............ Има обаче и автоматици, които имат и функция овердрайф (Over drive) при които връзката м/у мотора и ск. кутия може да стане и механична ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo Lenkov Публикувано 27 януари 2010 Сподели Публикувано 27 януари 2010 Според мен при бутането не сте развили достатъчно висока скорост,следващият път намерете достатъчно стръмно дере и опитайте да пуснете колата по склона.Може пък и да запали,кой знае! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 28 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 28 януари 2010 Ами защото при автоматиците нямаш механична връзка м/у мотора и ск. кутия ( образно казано ) и всъщност за да включиш на скорост ,трябва да има достатъчно налягане на маслото , което налягане се създава от торк конвертора( маслената помпа) ,което масло минава по масл. магистрали в кутията и посредством клапани се управлява потока ,а той от своя страна вкл. дифрагм. дискове които са наредени и изпълняват ролята на предавки..........с други думи, когато местите лоста от вътре ,лоста няма мех. връзка със ск. кутия ,а бута един плъзгач чрез който ЕКУ-то на кутията се ориентирва какво искаш да направиш чрез него.....изключение прави само това ,че освен плъзгача, има и ос, която е вързана на жилото за лоста, тя пък служи само за позиция паркинг, и в този случай в кутията се бутат едни щивтове, които закл. диференциала при сателитите механично така, че да не тръгне колата, (това е все едно я оставяме на скорост при колите с мех. кутии)............ Има обаче и автоматици, които имат и функция овердрайф (Over drive) при които връзката м/у мотора и ск. кутия може да стане и механична ......... Благодаря ти Пламене.Беше достатъчно изчерпателен за да те разбера дори и аз. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 28 януари 2010 Сподели Публикувано 28 януари 2010 Благодаря ти Пламене.Беше достатъчно изчерпателен за да те разбера дори и аз. :icon_thumbup:Изпуснал съм да уточня, че торка се върти от мотора и е разположен на мястото на маховика, т.е. на коляновия вал ,и за да изпомпва маслото и да създава налягане, трябва мотора да е запален и да върти с мин. 480 об./мин. за а може торка да създаде достатъчно налягане да може да работи пълноценно, естествено нормално мотора работи с 750 об. мин.,а за GDI- дори и с 600об./мин. С други думи трябва мотора да е запален ,за да може да превкл. на скорост..........Това е и гадното на автомата ,че стане ли нещо със стартера и ...........кофти, имам тук един Додж Рам 1500 който също е автомат, но има и овърдрайф и вчера го запалихме на бутане :D Разбира се ,бутахме го 20 метра до наклонената улица и го пуснахме по нея ,че тази Газка няма как да я буташ по равното.......... :D А и по документи се води " камион" а не джип или бус........ :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 30 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 30 януари 2010 Банда аз пак да питам защото ми е интересно как така ми изчезна тока от акумулатора.Днес го мерихме и при загасен двигател ми показа 12.8 волта а при работещ 14.5 волта.Толкова показва и когато са включени парно,нагревателя на задното стъкло,фарове и музика.Точния ми въпрос е колко трябва да е нормалния ток постъпващ към акумулатора при запален двигател и включени консуматори? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 30 януари 2010 Сподели Публикувано 30 януари 2010 (редакция) Банда аз пак да питам защото ми е интересно как така ми изчезна тока от акумулатора.Днес го мерихме и при загасен двигател ми показа 12.8 волта а при работещ 14.5 волта.Толкова показва и когато са включени парно,нагревателя на задното стъкло,фарове и музика.Точния ми въпрос е колко трябва да е нормалния ток постъпващ към акумулатора при запален двигател и включени консуматори? Много точно ти показва - това е нормалното.И това не е ток, а напрежение - волтове. А тока се променя в зависимост от консумацията. Редактирано 30 януари 2010 от Peter G Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 30 януари 2010 Сподели Публикувано 30 януари 2010 Изпуснал съм да уточня, че торка се върти от мотора и е разположен на мястото на маховика, т.е. на коляновия вал ,и за да изпомпва маслото и да създава налягане, трябва мотора да е запален и да върти с мин. 480 об./мин. за а може торка да създаде достатъчно налягане да може да работи пълноценно, естествено нормално мотора работи с 750 об. мин.,а за GDI- дори и с 600об./мин. С други думи трябва мотора да е запален ,за да може да превкл. на скорост..........Това е и гадното на автомата ,че стане ли нещо със стартера и ...........кофти, имам тук един Додж Рам 1500 който също е автомат, но има и овърдрайф и вчера го запалихме на бутане :D Разбира се ,бутахме го 20 метра до наклонената улица и го пуснахме по нея ,че тази Газка няма как да я буташ по равното.......... :D А и по документи се води " камион" а не джип или бус........ :DDJ нали и Галант-а се води че има оувърдрайв над 80км/ч? То и при каране се усеща като "полупредавка". Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 30 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 30 януари 2010 Много точно ти показва - това е нормалното.И това не е ток, а напрежение - волтове. А тока се променя в зависимост от консумацията.Добре де бъркам напрежение и големина на тока,но може ли да има напрежението и нещо да е източило акумулатора?Как и колко се променя тока в зависимост от консумацията? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 30 януари 2010 Сподели Публикувано 30 януари 2010 Добре де бъркам напрежение и големина на тока,но може ли да има напрежението и нещо да е източило акумулатора?Как и колко се променя тока в зависимост от консумацията? Дай сега малко по подробно. Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?По какво съдиш, че акумулатора не е наред?Колко годишен е акумулатора?Как и колко време го зареждахте последния път .От какво се разреди? Ако акумулаторът се разрежда само от стоене на колата, или имаш някъде голам ток на утечка, или остава включен консуматор. А може да е заминала и някоя клетка. Вземи да замериш плътността. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
momcho Публикувано 30 януари 2010 Автор Сподели Публикувано 30 януари 2010 (редакция) Дай сега малко по подробно. Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?По какво съдиш, че акумулатора не е наред?Колко годишен е акумулатора?Как и колко време го зареждахте последния път .От какво се разреди? Ако акумулаторът се разрежда само от стоене на колата, или имаш някъде голам ток на утечка, или остава включен консуматор. А може да е заминала и някоя клетка. Вземи да замериш плътността. Защо реши, че ти е "източен" тока от акумулатора ?Ами защото не успя да завърти стартера а шалтера щракаше като кречетало. По какво съдиш, че акумулатора не е наред?По нищо.Проверявам наред. Колко годишен е акумулатора?Беше си на колата значи най-малко петнадесет месеца. Как и колко време го зареждахте последния път .Досега не е зареждан и дори след тази история пак не съм го зареждал. От какво се разреди?Е това е въпроса :rolleyes: А това за плътността,как се мери и ако е заминала някоя клетка няма ли да показва по-ниско напрежение? Редактирано 30 януари 2010 от momcho Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter G Публикувано 30 януари 2010 Сподели Публикувано 30 януари 2010 Значи вземи го зареди. Провери нивото в клетките първо. При нужда долей дист. вода. Плътността се мери с АЕРОМЕТЪР. Трябва да е повече от 1,24 - 1,26 когато е зареден. Ако има по-голяма разлика от 0,02 - 0,04 между клетките - не е добре. И замери напрежението на акумулатора когато се опитваш да стартираш. Но щом пали добре с ток от друг автомобил, явно акумулатора не е наред Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vuicho Публикувано 30 януари 2010 Сподели Публикувано 30 януари 2010 Колега,зареди си хубаво акумулатора...измери го с ареометър!При зареждане ,ако някоя клетка не ври бурно значи е аут и трябва нов.Ареометър може да си купиш от почти всяка по-голяма верига бензиностанций.Струва около 4 лв..Гъстотата на електролита след зареждане в отделните клетки не трябва да ти е под 1.26.... :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.