Премини към съдържание

Въпрос за Carizma


Omega

Препоръчано мнение

Привет и от мен. Поздравления за страхотния сайт и форум. :) Въпроса ми е свързан с модела Carizma и по специално с разходите по тази кола. Прочетох почти всички теми и не видях основно кое колко струва от познатите консумативи. Ще съм Ви признателен ако някой колега ме упъти в избора ми. Разполагам около 10000 лева и се чудя дали дизел или бензин?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен. Поздравления за страхотния сайт и форум. :) Въпроса ми е свързан с модела Carizma и по специално с разходите по тази кола. Прочетох почти всички теми и не видях основно кое колко струва от познатите консумативи. Ще съм Ви признателен ако някой колега ме упъти в избора ми. Разполагам около 10000 лева и се чудя дали дизел или бензин?

 

Ами зависи какво търсиш и какъв темперамент имаш. Аз например си карам Carisma 1.9TD и ми пасва идеално. Не мога да се оплача че бавно набира заради турбото, вдигал съм мах 195, но повече от 150-160 дори по магистралите не е разумно. Така или иначе на мен със 180 вече не ми е комфортно. Разходът ме устройва напълно, разрови се из темите на Carisma и Mitsubishi, там съм писал по-подробно за него. Тук само ще илюстрирам, че по маршрута София-Златните-Камен бряг-Обратно до бензиностанцията на LUK преди магистралата разтоянието е 1011 км, сипах 57 л нафта, което прави 5.6/100, като първите 500 км бяха без климатик, щото си беше студено, а другите 511 са с включен климатик. За мен това е супер, като се има предвид, че не ограничавам скоростта с оглед пестене на гориво (по-скоро заради катаджиите :) ).

 

За цените. Маслен филтър- 8 лв., биалетки двете бяха 56 лв. Единственото сериозно нещо, което съм сменил е демпфлерова шайба (можеш да намериш поста ми). Наложи се да сменя чисто нов ангренажен ремък, ролки и въпросната шайба. Струваше около 600 лв. заедно с експресната поръчка от днес за вчера :) . После разследването установи, че шайбата е прецакана от "майсторите" които преди 5000 км ми сменяха ангранажния ремък :icon_censored: . Нищо, живи и здрави да са... А, и предни накладки 50-60 лв комплект.

 

Това е което мога да съм полезен аз, дано и колегите помогнат с инфо. :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя и аз - освен това което tmintov е посочил. Значи Каризмата си е доста комфортна кола и стабилна като стоене на пътя вкл. при скорости 140-170 и по-високи дори, все пак това е :mitsu-smiley: . По въпроса дали бензин или дизел тук всеки си преценя по отношение на ускорение, разход, мощност и т. н. какво си му трябва или харесва. Ако все пак предпочитанията са към дизела, но с желание за подобро ускорение то следващата модификация дизелови двигатели от по ново поколение/ не като моята която е TD/, а DID мотор - имат по добри показатели. По голяма мощност и ускорение, като се запазва и дори намаля разхода на гориво. При по-вече късмет мисля че до 10000 лв или около тази сума може да се намери такава кола, те са и след 2001г. Ако някой от форума има такъв автомобил или само впечатления може и по-вече да каже. Успех :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за мненията, но има ли някой с бензинова? Това че моторите на дизелите са френски ясно. Бензиновите японски ли са?

 

Чакай сега да напиша едно авторитетно ревю. :D

 

Моята е 1.6 бензин. Чисто японско качество :mitsu-smiley: Моторът е много надежден, тих и при това доста пъргав. Работи равномерно като швейцарски часовник дори при -20 градуса. Пали при това до 3-та секунда. За 50 000 км (тези след 80 000) съм сменил само ремъци, (85 лв оригинален ангренажен, 30лв алтернаторен), свещи, филтри, масла, 250 лв общо за предни дискове и накладки + труд. Това е много евтина кола в подръжката, ако осредним разходите за период от например 3 години! Наскоро минах преглед TUV в Австрия и специалистите казаха, че състоянието е изключително добро. 1 час оглеждаха, мериха, не са оправяли нищо, само издадоха документ. Нямам нищо сменяно, с изключение на едно реле на мигачите и то беше Made in Austria (платих 20 евро в Митсубиши в Дрезден преди 2 години). Това е кола на 122 000 км. При това карам всеки ден по 15 км до работа, паля зимата при -15 градуса (скапаващ режим). Освен задължителните консумативи и проверки, третирам колата като домакински уред - пералня, печка. Яка експлоатация. Засега се държи геройски, все пак това е едно истинско Митсубиши :mitsu-smiley: с надпис Mitsubishi на мотора :D създаден от хора които пеят химна на Митсубиши всяка сутрин, за които работата е над всичко, а не мързеливи франсета които стачкуват за намаляване на 6 часовия работен ден. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега да напиша едно авторитетно ревю. :D

 

Освен задължителните консумативи и проверки, третирам колата като домакински уред - пералня, печка. Яка експлоатация. Засега се държи геройски, все пак това е едно истинско Митсубиши :mitsu-smiley: с надпис Mitsubishi на мотора :D създаден от хора които пеят химна на Митсубиши всяка сутрин, за които работата е над всичко, а не мързеливи франсета които стачкуват за намаляване на 6 часовия работен ден. :D

 

Е това е истината :icon_clap: !Така стои въпроса с :mitsu-smiley: ,без значение какъв модел!

Ако имаш проверени хора от които да купиш-взимаи!Ако не, не прави компромиси с други марки,просто търси повече.Обещавам ти само положителни емоции с тази марка. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • Admin

Ако искаш възможно най-много японски части по колата си, Каризма с двигател GDI и ръчна скоростна кутия. Все пак тя се прави в Европа и голяма част от компонентите са доставени от европейски фирми.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тествах преди около час една каризма. Удивително леко управление, но беше дизел. не че е лоша но нали казахте, че бензин е по-добре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тествах преди около час една каризма. Удивително леко управление, но беше дизел. не че е лоша но нали казахте, че бензин е по-добре.

 

Сега тествай една бензинова. :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение: Истинското Митсубиши е с двигател Митсубиши!

При това бензиновите 4G92 и 4G93 дават почти същата икономия като при дизела на Рено, по-тихи са, по-динамични, по-фенски, изпипани и доказани. Особено 1.6 (4G92) е доста разтоварен (само 90 коня от 1600) и се счита за много надежден.

 

:D :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензина по-икономичен от дизела. Шегувате ли се?
:mitsu-smiley: Никой не е казвал такова нещо :) . Колегата aga използва думата "почти". Освен това сравняваше японски с френски двигател. :mitsu-smiley:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Бензина по-икономичен от дизела. Шегувате ли се?

 

Кариzма 1600 може да се кара много икономично, 6/100 магистрала и 7/100 градско не са проблем ако не натискаш много. Като вzемем предвид, че японският мотор не е предмет на каквито и да били ремонти преz първите няколкостотин хил км, :D а че диzела може и да влеzе в сервиz нееднократно преди 100 000 при това със сериоzна повреда... Питай който майстор искаш... При това риска да се купи секънд хенд иzдухан диzел е по-голям от иzдухан бенzинов... И така нататък в тоzи ред на мисли, аz иzбирам бенzина... Хем имам психически комфорт че е сигурен, хем воzи тихо и приятно... Аха, и не плащам zа Рено по тарифата на Митсу...

 

Иначе, сигурно диzела е по-икономичен, 5/100 срещу 6/100 :D ... Точно колкото да си иzплати ремонтите докато се сдуха тотално. :D

 

малко съм пристрастен, моля zа иzвинение :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Доста си пристрастен колега!!!

Ако се кара икономично 6/100 на магистрала и 7/100 градско го постига и една Лада. :D

1.9 турбодизел на магистрала гори под 5/100, а градско под 8/100 /срещу9.5/100 за бензиновия мотор 1.6/ :no2: За по новите дизели разликата е още по-голяма!! За 20 000 км/годишно и при положение, че нафтата е малко по-ефтина от бензина...който иска да смята... :D

Освен това 90к.с. на бензиновия двигател са твърде малко за това купе, докато 90 к.с. за дизела е прилична мощност /в предвид доста по-високия въртящ момент/.

Далеч съм от мисълта да превъзнасям френския двигател, но въпреки недостатъците си , той явно е един от най- добрите в класа си и поради тази причина се монтира в толкова много модели на различни фирми. Не случайно е избран и от Митсубиши /тези хора обикновено знаят какво правят../

:icon_hmm: И тъй като aga го плюе упорито във всеки свой пост, а пък аз имам точно такъв --рекох да го защитя малко..... :icon_angel:

А шансът да попаднеш на "иzдухан" мотор на секъндхенд пазара е еднакво голям и за дизел и за бензин :mad:

Така че аз мисля, че за практичния и непредубеден човек дизелът не е лош избор.Все пак отпред стои знак :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали не взимате насериозно всичко което пиша? Аз не съм специалист на тема коли, най-малкото разбирач на френски дизели, а най-обикновен фен :D :mitsu-smiley: Френски дизел съм виждал само на картинка но знам че много мразя как бръмчат. :)

 

Сега едно нещо, което е валидно специално за мен: колко е хубава една кола не се измерва с това колко гориво харчи... Защото поне за мен не е само превоз между две точки, а вид емоция, стил, източник на удоволствие и има де-стресиращ ефект. Ако се окаже че разхода не ми е по джоба, просто ще карам повече колелото - така ще си направя дори услуга. :D :mitsu-smiley: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей хора не се изостряйте ! Аз исках само да пипитам кое е по-добре. На мен не ми харесва, че дизелите тракат и са по-шумни за сметка на малкия разход на гориво. Щом от Митцубиши са преценили, че това е добър мотор ОК няма проблеми. Нали все пак е :mitsu-smiley: ?

Четох от вас, че двигатела с 90 кончета бензиновия бил слаб?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ей хора не се изостряйте ! Аз исках само да пипитам кое е по-добре. На мен не ми харесва, че дизелите тракат и са по-шумни за сметка на малкия разход на гориво. Щом от Митцубиши са преценили, че това е добър мотор ОК няма проблеми. Нали все пак е :mitsu-smiley: ?

Четох от вас, че двигатела с 90 кончета бензиновия бил слаб?

 

 

Бензиновите и двата са пълен боклук, с 90 коня тръгването става с бутане отзад, с GDI-то може и без да се бута, само харчат бензин и всеки месец я гарнитура, я клапани, я глава. Взимайте дизела, поне е с европейски произход, не вярвайте на жълта техника! :D :D :first:

 

(не го е писал хакер, не съм пил нищо, дрога не взимам, и т.н., просто майтапче, да се изтрие) :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

всеки има право на мнение колега

аз харесвам автомобили "made in japan" :mitsu-smiley: :icon_bye:

 

 

Хехе, добре. :D

Решил съм да продам Галанта и да си вzема Рено, Дачия или Ситроен. С истинска мека и комфортна воzия, евтини части и икономия на гориво. И най-вече, аман от жълти ментета, несъобраzени с Европейския паzар и вкуса на потребителя. Амаха, тия японци съвсем zа будали ни имат. Значи, ще пусна една обява

 

Заменям Митсубиши Галант 2.5 V6 160ps avance, 2002, 25 000km

 

 

Дачия Логан, до 120 000км, може с основен ремонт

може и с доплащане

 

:D :D :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, добре. :D

Решил съм да продам Галанта и да си вzема Рено, Дачия или Ситроен. С истинска мека и комфортна воzия, евтини части и икономия на гориво. И най-вече, аман от жълти ментета, несъобраzени с Европейския паzар и вкуса на потребителя. Амаха, тия японци съвсем zа будали ни имат. Значи, ще пусна една обява

 

Заменям Митсубиши Галант 2.5 V6 160ps avance, 2002, 25 000km

 

 

Дачия Логан, до 120 000км, може с основен ремонт

може и с доплащане

 

:D :D :icon_thumbup:

Айде успокой се бе колега!!!

Всички разбрахме за Галанта.

Но ако няма какво да кажеш -По-добре недей! Аман от твоите "шегички"!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Айде успокой се бе колега!!!

Всички разбрахме за Галанта.

Но ако няма какво да кажеш -По-добре недей! Аман от твоите "шегички"!

Колега, спокойно бре, те са така собствениците на Галанти (личен опит) малко в повечко е "въодушевен" понеже не може да спи сега....................и аз бях така месец, месец и половина ама се пооправих вече..........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, спокойно бре, те са така собствениците на Галанти (личен опит) малко в повечко е "въодушевен" понеже не може да спи сега....................и аз бях така месец, месец и половина ама се пооправих вече..........

:sorry: Исках да кажа, че "замърсяваме" темата :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...