Премини към съдържание

Турбото


MitsubishiEVO

Препоръчано мнение

Здравейте на всички!

На 14 години съм и откакто се помна съм много запален на тема автомобили и огромен фен на :mitsu-smiley: особено по лансър Еволюшъните

И така да караме по същество :icon_n_cool2: Имам няколко въпроса относно самото турбо и турбото на ево 10.

Знам че турбото е задвижвано от изгорелите газове и тука идва 1 ми въпрос:

Защо не турбината да се задвижва от някакъв мотор?Моето обяснение е че моторът не може да достигне нужните обороти.Прав ли съм?

2 ми въпрос е:Как точно турбината нагнетява въздуха до такова налягане каквото е нужно да подсигури за цилиндрите?

3 ми въпрос е свързано с евото и той е:Ево 10 има ли така нареченото турбо закъснение като на 8цата ?

И последния ми въпрос е към чиповете чувъл съм че чиповете увеличавът впръскването на гориво и другия начин който съм чул е че чипа увеличава времето за задържане на клапана за контролиране на налягането което турботата правят (wastegate) и по този начин турбото създава по голямо налягане.Кое е вярното?

Ще съм много благодарен на тези които ми помогнат.

Благодаря предварително.

Редактирано от MitsubishiEVO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички!

На 14 години съм и откакто се помна съм много запален на тема автомобили и огромен фен на :mitsu-smiley: особено по лансър Еволюшъните

И така да караме по същество :icon_n_cool2: Имам няколко въпроса относно самото турбо и турбото на ево 10.

Знам че турбото е задвижвано от изгорелите газове и тука идва 1 ми въпрос:

Защо не турбината да се задвижва от някакъв мотор?Моето обяснение е че моторът не може да достигне нужните обороти.Прав ли съм?

2 ми въпрос е:Как точно турбината нагнетява въздуха до такова налягане каквото е нужно да подсигури за цилиндрите?

3 ми въпрос е свързано с евото и той е:Ево 10 има ли така нареченото турбо закъснение като на 8цата ?

И последния ми въпрос е към чиповете чувъл съм че чиповете увеличавът впръскването на гориво и другия начин който съм чул е че чипа увеличава времето за задържане на клапана за контролиране на налягането което турботата правят (wastegate) и по този начин турбото създава по голямо налягане.Кое е вярното?

Ще съм много благодарен на тези които ми помогнат.

Благодаря предварително.

 

 

Здравей,колега! :mitsu-smiley:

Хубаво е че на тези години те вълнуват такива работи :)

Значи повъпрос:

1.Да прав си няма мотор който да е в сила да достигне такива обороти (по надолу ще обясня)

 

2.Налягането на турбината зависи от конструкцията и типа на самата турбина (форма на лопатките обем на камерата радиус-векторно съотношение и др.) има едни гооолеееми формули от интегрални и диференциални уравнения по които се пресмята всичко когато се конструира турбо компресор,но за сега това на теб не ти трябва.Трябва ти да приемеш само,че от компресор до компресор има голяма разлика (дебит л/мин,номинално и максимално налягане кгс. и т.н) и според модела и типа на двигателя се избира или конструира подходящ.

 

3.По мои впечатления да от части но е доста по съкратено, При повишаване оборотите на двигателя се повишават оборотите на лопатковата турбина в компресорната секция. Това води до увеличаване на налягането на нагнетения въздух, който започва постепенно да надува въздуховодите и интеркулера. Това време на закъснение се нарича turbo lag. При по-мощните двигатели имаме по-голямо турбо закъснение. При високи обороти и натоварен двигател имаме високи обороти на лопатковите турбини. При внезапно отпускане на педала на газта се получава максимум 1-2 секунди закъснение на падането на оборотите на двигателя. Това е заради зададеното от конструкторите плавното намаляване на оборотите на лопатковите турбини.

 

4.Реално и двете твърдения са верни но и са взаимно зависими.Повишаването на номиналното (работно) налягане на компресора трябва да се съобрази с много неща (колянов вал,биели,лагери,бутала и т.н),защото най-често срещаното явление е скъсан колянов вал от повишения въртящ момент или силно деформирани бутала.Има и други параметри които се коригират с така наречения "Чип Тунинг"

 

А сега да ти обясня за компресора като цяло:Турбо агрегата се състои от турбинна секция (турбина с лопатки, задвижвана от топлите изгорели газове) и компресорна секция (турбина с лопатки, засмукваща въздух от въздушния филтър и впоследствие засмукания въздух излиза нагнетен от секцията към интеркулера ако има такъв ). Двете лопаткови турбини са закрепени неподвижно към ос, която се върти до 100 000 оборота в минута. Тази ос "плува" в масло, защото при тези обороти и тази температура ще е трудно да се намери друг подходящ тип лагер освен този който се нарича плъзгащ. Турбо версиите са по-капризни към двигателните масла, отколкото атмосферните версии.

Когато се износи втулката (плъзгащия лагер) и сегментите които разделят маслото от изгорелите газове и нагнетявания въздух маслото може да влезе в смукателния колектор и тогава ако не се спре в кулера става много лошо,маслото се превръща в гориво двигателя се самофорсира до критични нива над максималните и тогава двигателя се изхвърля и се поставя нов :icon_thumbup:

 

Така,че ако задаваш този въпрос просто с информативна цел добре но ако си решил да правиш нещо ще трябва да попрочетеш малко :) Надявам се да съм ти дал отговор на въпросите :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да се избегне турболага, някой производители правят мотори с по две турбини, като едната се задвижва от коляновия вал и осигурява добрата и пълноценна работа на мотора в ниските обороти, където няма все още голям поток от изгорели газове, който да накара тази която работо посредством тях да създаде достатъчно налягане. Когато вече се получи такова се включва и тя, като механичната след определени обороти , спира да действа.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За да се избегне турболага, някой производители правят мотори с по две турбини, като едната се задвижва от коляновия вал и осигурява добрата и пълноценна работа на мотора в ниските обороти, където няма все още голям поток от изгорели газове, който да накара тази която работо посредством тях да създаде достатъчно налягане. Когато вече се получи такова се включва и тя, като механичната след определени обороти , спира да действа.

 

Колега прав си.

Друг начин за достигане на мощност при ниски обороти и избягване на този негативен ефект е използването на турбо компресори с променлива геометрия на лопатките.Лопатките се променят по два закона 'gama'=const и 'ро'=const съответно при единият се цели еднаква плътност на въздушният поток по целият тракт(с постоянен ъгъл на поставяне) а при другият закон, лопатките се самокомпенсират , на вид са еднакво отворени по дължината си, но са с неравномерно разпределен поток по цялото сечение.Този тип компресори се прилага често при дизеловите двигатели и се избягват от бензиновите поради няколко проблема които ще ви спестя защото темата ще стане прекалено дълга но най вече заради цената на изработката едно такова компресорче за бензинов мотор .

Една от другите ми коли освен Lancer-4o е Golf-3 1.9TDI всъщност този автомобил е юбилеен произведени са само 1000бройки за най-големите почитатели :) Всичко останало освен купето е на AUDI S-line със заводско спортно 8 точково независимо окачване и живачни стабилизатори в праговете,но както и да е най-важното е двигателя който е с безкамерно възпламеняване и с турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките.Основната разлика от другите мотори 1.9TDI е,че зимата запалва на 1-вата секунда без значение колко градуса е,компресора е включен при всички обороти,графиката на въртящия момент е прогресивно растяща до 1800мин-1 и константа до 5500мин-1, и е с уникална мощност в класа си 151кс. Наистина е уникално да караш ткъв автомобил който да има висока мощност и при 800мин-1

post-5032-1254355685.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за полезната информация Деан Тодоров а относно за начина за избегването на turbo lagа споменат от todor мисля че се казва biturbo при който доколкото знам има 2 турбокомпресора свързани паралелно 1то турбо е по-малко за ниските обороти а 2то е по-голямо за по-високите обороти а вече при средните обороти работят и 2те.Чел съм че този начин е доста сполучлив а другият начин мисля че беше с компресор пред турбото който компресор помага за задвижването на турбото до достигането на високите обороти.

Поздрави и отново благодаря за информацията. :drinks: :rulez:

Редактирано от MitsubishiEVO
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Ако се върти посредством ремък от вала то тогава е супер чарджър или механичен компресор. Това се прилага при най-новите автомобили. Някои коли се правят с 2 каскадни турбини - малка и голяма, а други с паралелни малки турбота. Друга система за намаляване на лаг-а е антилаг, който най-общо казано гори сместа при отворени клапани в колектора като в следствие на тяхното запалване в самия колектор завъртат турбината, която е закачена за този изпускателен колектор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако се върти посредством ремък от вала то тогава е супер чарджър или механичен компресор. Това се прилага при най-новите автомобили. Някои коли се правят с 2 каскадни турбини - малка и голяма, а други с паралелни малки турбота. Друга система за намаляване на лаг-а е антилаг, който най-общо казано гори сместа при отворени клапани в колектора като в следствие на тяхното запалване в самия колектор завъртат турбината, която е закачена за този изпускателен колектор.

 

Само, че този антилаг с впръскване на гориво в колектора според мен направо разказва мамицата на мотора и от същия се чуват познатите пукания по ралитата :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...