Премини към съдържание

Колата ми издъхна. Помощ!


Препоръчано мнение

Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...

Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.

Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.

Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .

Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .

Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.

Какво може да се е случило?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...

Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.

Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.

Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .

Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .

Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.

Какво може да се е случило?

Как не се върти ремъка? Агренажния ли? Ако той не се върти е много лошо, тъй като това значи че кол. вал се върти, но ремъка явно зъбите са му се изронили и не предава движението горе във разпр. валове ,т.е. буксува шайбата на кол. вал................това значи че почти сигурно е ударил клапаните в буталата и се налага ремонт.........моя съвет е да не се опитваш да въртиш повече че може още по лошо да стане ...........вижте го първо и тогава.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

.това значи че почти сигурно е ударил клапаните в буталата и се налага ремонт.........моя съвет е да не се опитваш да въртиш повече че може още по лошо да стане .
Е то от това по лошо вече няма как да стане, защото няма какво да превърти разпределителният вал, за да ударят още клапани... :D

Ще си вземе 1-2 комплекта смукателни и един комплект изпускателни клапани, гарнитура и нови ремъци и ролки и ако се налага обтегач и е готов....

Пък щом е станало на място, може и само с 3-4 клапана да мине... :icon_hmm: ама трябва най напред да се отвори мотора...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния ремък не се върти.

Стартера би трябвало да завърта маховика защото и на скорост пробвах и съвсем леко тръгва напред след което му идва тежко (или му идва слаб тока) на стартера и спира . Дори и така не се върти ангренажния ремък. Ремъка си е там изпънат с видимо здрави зъби , поне доколкото успях да видя в мрака , а и валеше слаб дъжд. Ремъци и ролки са ми сменени преди 16000км .

Утре ако има време ще отворим двигателя и ще пиша.

Редактирано от nasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ангренажния ремък не се върти.

Стартера би трябвало да завърта маховика защото и на скорост пробвах и съвсем леко тръгва напред след което му идва тежко (или му идва слаб тока) на стартера и спира . Дори и така не се върти ангренажния ремък. Ремъка си е там изпънат с видимо здрави зъби , поне доколкото успях да видя в мрака , а и валеше слаб дъжд. Ремъци и ролки са ми сменени преди 16000км .

Утре ако има време ще отворим двигателя и ще пиша.

Не ти идва слаб тока, а буталата опират във вече изкривените клапани и за това не може да превърти...

Какви ремъци си сложил преди 16к., да не са Мицубоши ?...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не ти идва слаб тока, а буталата опират във вече изкривените клапани и за това не може да превърти...

Какви ремъци си сложил преди 16к., да не са Мицубоши ?...

Митсубошито не са ли едни от най-добрите от евтините?
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани.

 

Пробвай да завъртиш коляновиа вал през тези дупка зад колелто на шофъорската страна. Трябва да има една пластмаса и дупка където може да пъхнеш камък и удължение за тричотка. Мисля че беше 19 или 22мм, но съм сигурен. Завърти го и гледай дали рапределителите се въртят. Ако не се въртят то зъбите на ремъка за изронени, както колегите казаха. Аз бих махнал и пластмасите, които покриват ангренажните ремъци и да бих проверил дали малкия ремък за баласиращия вал е здрав. Тези са слабо място за 4g63 или имаш електрически проблем

 

http://i232.photobucket.com/albums/ee291/okm12346/timing.jpg

Редактирано от ico4g64
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...

Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.

Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.

Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .

Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .

Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.

Какво може да се е случило?

Пробвай дали се върти разпределителния вал директно горе на болта на шайбата, по посока на часовниковата стрелка.Ако не се върти...- лошо:( може да е блокирал вала и това да е причина да изрони зъбите долу на ремъка, върху колелото на коляновия вал, там можеш да погледнеш като свалиш и долния капак на ремъка.

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Датчик колянов вал ;)
И какво общо има този датчик, със не-въртенето на ремъка ??? :icon_hmm:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани.

 

Защо ли не ми се вярва...... Моите бяха станали на Ер-голям.... Таман 10 на брой.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани.

 

Защо ли не ми се вярва...... Моите бяха станали на Ер-голям.... Таман 10 на брой.......

И аз съм виждал много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани, ама предимно на Опел.... :D

 

Роско, на мен още повече не ми се вярва, особено на 4G63....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Има ударени клапани поне 2. Утре ще ги видим точно колко са.

Майстора който ми прави обслужването преди 2 години каза ,че слага Гейтс ремъци а се оказа днес , че е Сън ангренажния а балансиращия не сме го свалили.

Гледам и не вярвам Made In Japan в такова състояние на 16000км :

http://img2.imageshack.us/img2/6343/dsc05170da.jpghttp://img156.imageshack.us/img156/5190/dsc05165w.jpghttp://img185.imageshack.us/img185/3385/dsc05167.jpghttp://img201.imageshack.us/img201/9167/dsc05155b.jpghttp://img2.imageshack.us/img2/2647/dsc05158p.jpg

 

В магазина ми казаха ,че няма начин SUN да се скъса на 16к км. и ,че най вероятно има блокирала ролка , като предположиха ,че може да са ми сложили някакви китайски.

Най вероятно утре ще свалим ролките и ще се види какви са и дали изобщо са сменяни.

Ролки , ремъци , гарнитури, гумички на клапаните , клапани , повдигачите потракваха и не знам дали с изтискване ще се оправят но пък са и цифра и не знам какво да правя с тях.

В момента не се сещам за друго ,което трябва да се сменя , ако някой се сеща да казва.

Много ме е яд за това обслужване , ако си бях карал както си беше може би щеше да изкара много повече. А стария ремък изглеждаше перфектно и така и не ми върнаха нищо от това което са сменяли тогава, казаха ми ,че са ги хвърлили.

Много трудно се разглобява , всичко е набутано и навряно в ... и на този долния капак му сложили хиляда болтчета :argue:

За сега толкова.

Поздрави!

Редактирано от nasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа. :( И според мен проблема не е в ремъка а в някоя ролка.Ако беше от ремъка,той просто щеше да се скъса а не така да завлече зъбите.

Редактирано от tmintov
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Този ремък така да му се изпокъсат зъбите наполовина........странно явно нещо се е навряло между него и колелетата. А и такова откъртване на зъби се получава предимно от пренатягане на ремъка.......Наистина е странно, моя Сън вече е на 86000км и е като нов.

При удряне на клапаните задължително трябва да се прегледат водачите на клапаните и кобилиците, препоръчително е и леглата на клапаните да се обработят. В повдигачите и да има проблем ще се разбере след като запали двигателя......Така е трудно да се определи дали има пострадали от удара.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В момента не се сещам за друго ,което трябва да се сменя , ако някой се сеща да казва.
Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй...

Като гледам зъбите на ремъка, ми се струва че той е причината....

Такова нараняване на ремъка се получава, когато е хлабав и зъбите му се качват върху зъбните колела, а не си лягат в каналите им...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй...

Като гледам зъбите на ремъка, ми се струва че той е причината....

Такова нараняване на ремъка се получава, когато е хлабав и зъбите му се качват върху зъбните колела, а не си лягат в каналите им...

Подкрепям това и на Милен твърденията, просто сте го опънали повечко и зъбите на ремъка прехапват зъбите на шайбите ,това е резултата.............по принцип монтирането на ремъци на такива мотори е малко изкуство.........но има точно указани действия кое как се прави, едното е когато сте монтирали ремъците и сте застопорили ролките и всичко е ок, заедно с фиксирането на масл. обтегач ,което разстояние е от 3.8 до 4.3 мм. ( аз го слагам точно на 4мм, защото просто ползвам за шаблон един 6-грам от 4 мм. :D ) и всички ролки са стегнати, тогава мотора се развъртя от кол. вал на ръка 2 -3 пъллни оборота и се слага пак на белезите, те трябва да съвпаднат , ако е така, тогава се оставя в покой мин. 15 мин. ( аз го чакам 1/2 час ) и пак се гледат белези, луфтове ,хлабини ...........ак овсичко е ок, проверява се всичко дали е стегнато и се затваря , ако ли не.................всичко наново......... :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо в допълнение................ролката на малкия ремък се стяга по посока на часовниковата стрелка , т.е. надясно, а големия ремък се стяга по посока, обратна на час. стрелка...........може да се стегне и обратно ,но това не е правилно и ще износи ремъка пак така ............... :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, що не вземеш да си ги поръчаш...

Не че нещо, ама ремъка с ролките са ти около 90$ (ОЕМ Митсубиши), повдигачите- 90$ комплекта.

Ако не ти е спешна де....аз поне така бих направил.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колега, що не вземеш да си ги поръчаш...

Не че нещо, ама ремъка с ролките са ти около 90$ (ОЕМ Митсубиши), повдигачите- 90$ комплекта.

Ако не ти е спешна де....аз поне така бих направил.

 

Ами вече поръчах ремъци SUN ролки KOYO , 4 изпускателни клапана , гарнитура на главата и комплект за капака, един семеринг на зъбчатката на маслената помпа , пистови ремъци (3) и гумички за клапаните. Всичко това за около 510лв. За повдигачите ми казаха цена около 40лв за бройка.

Колата не ми е в гаража а при познат майстор който ще ми я сглобява и няма възможност да стои много, иначе си струва да почакам.

Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Дали е ок?

За монтирането на ремъка имам доверие на майстора , но за всеки случай съм принтнал указанията на DJ да послужат като ръководство :-) .

Това , което ме притеснява е долния капак , който е с отчупени парченца които мисля да залепям , и ми се струва че някои липсват. Дали е възможно такова парченце да е попаднало в ремъка и да се е накъсал от това на няколко места и да се отлепят зъбите на третата снимка?

Някой ако има такъв капак да казва ,че не ми се слага моя полуразпаднал.

Другото което е ,че преди смяната на ремъка тогава, бях гледал стария и след това новия и ми направи впечатление , че новия е по отпуснат от стария. Метод на установяване с натискане между колелата на валовете. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?

За малко да забравя, ролките бяха SKF и си бяха добре а малкия ремък Gates !?!.

Ако всичко е ок най късно в събота трябва да е готова колата.

:icon_bye:

Редактирано от nasko
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?
Ако съм забравил по горе да ти кажа за обтегача, направо го сменяй.... :D
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами вече поръчах ремъци SUN ролки KOYO , 4 изпускателни клапана , гарнитура на главата и комплект за капака, един семеринг на зъбчатката на маслената помпа , пистови ремъци (3) и гумички за клапаните. Всичко това за около 510лв. За повдигачите ми казаха цена около 40лв за бройка.

Колата не ми е в гаража а при познат майстор който ще ми я сглобява и няма възможност да стои много, иначе си струва да почакам.

Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Дали е ок?

За монтирането на ремъка имам доверие на майстора , но за всеки случай съм принтнал указанията на DJ да послужат като ръководство :-) .

Това , което ме притеснява е долния капак , който е с отчупени парченца които мисля да залепям , и ми се струва че някои липсват. Дали е възможно такова парченце да е попаднало в ремъка и да се е накъсал от това на няколко места и да се отлепят зъбите на третата снимка?

Някой ако има такъв капак да казва ,че не ми се слага моя полуразпаднал.

Другото което е ,че преди смяната на ремъка тогава, бях гледал стария и след това новия и ми направи впечатление , че новия е по отпуснат от стария. Метод на установяване с натискане между колелата на валовете. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?

За малко да забравя, ролките бяха SKF и си бяха добре а малкия ремък Gates !?!.

Ако всичко е ок най късно в събота трябва да е готова колата.

:icon_bye:

Най добре е да смениш долния капак, защото така е кофти, можеш а го подлепиш , но със споялника и метална мрежичка ,така че да стане здраво...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще си вземе 1-2 комплекта смукателни и един комплект изпускателни клапани, гарнитура и нови ремъци и ролки и ако се налага обтегач и е готов....

 

 

Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй...

 

 

Ако съм забравил по горе да ти кажа за обтегача, направо го сменяй.... :D

 

Добре де :icon_blush: , но ми кажи как да го проверя дали го бива?

Майстора каза ,че е добре и аз за това си трая.

Утре го поръчвам дано не струва много.

А за долния капак някой знае ли каква му е цената и къде го има?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Добре де :icon_blush: , но ми кажи как да го проверя дали го бива?
Ти вече си го проверил...

 

Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби.

Тази вибрация на ремъка, няма от какво друго да е...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...