nasko Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.Какво може да се е случило? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.Какво може да се е случило?Как не се върти ремъка? Агренажния ли? Ако той не се върти е много лошо, тъй като това значи че кол. вал се върти, но ремъка явно зъбите са му се изронили и не предава движението горе във разпр. валове ,т.е. буксува шайбата на кол. вал................това значи че почти сигурно е ударил клапаните в буталата и се налага ремонт.........моя съвет е да не се опитваш да въртиш повече че може още по лошо да стане ...........вижте го първо и тогава......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 А стартера завърта ли маховика? И напълно ли си сигурен, че ремъка е там и е изпънат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 .това значи че почти сигурно е ударил клапаните в буталата и се налага ремонт.........моя съвет е да не се опитваш да въртиш повече че може още по лошо да стане .Е то от това по лошо вече няма как да стане, защото няма какво да превърти разпределителният вал, за да ударят още клапани... :D Ще си вземе 1-2 комплекта смукателни и един комплект изпускателни клапани, гарнитура и нови ремъци и ролки и ако се налага обтегач и е готов....Пък щом е станало на място, може и само с 3-4 клапана да мине... :icon_hmm: ама трябва най напред да се отвори мотора... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nasko Публикувано 6 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 6 септември 2009 (редакция) Ангренажния ремък не се върти.Стартера би трябвало да завърта маховика защото и на скорост пробвах и съвсем леко тръгва напред след което му идва тежко (или му идва слаб тока) на стартера и спира . Дори и така не се върти ангренажния ремък. Ремъка си е там изпънат с видимо здрави зъби , поне доколкото успях да видя в мрака , а и валеше слаб дъжд. Ремъци и ролки са ми сменени преди 16000км .Утре ако има време ще отворим двигателя и ще пиша. Редактирано 6 септември 2009 от nasko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 Ангренажния ремък не се върти.Стартера би трябвало да завърта маховика защото и на скорост пробвах и съвсем леко тръгва напред след което му идва тежко (или му идва слаб тока) на стартера и спира . Дори и така не се върти ангренажния ремък. Ремъка си е там изпънат с видимо здрави зъби , поне доколкото успях да видя в мрака , а и валеше слаб дъжд. Ремъци и ролки са ми сменени преди 16000км .Утре ако има време ще отворим двигателя и ще пиша.Не ти идва слаб тока, а буталата опират във вече изкривените клапани и за това не може да превърти...Какви ремъци си сложил преди 16к., да не са Мицубоши ?... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DaNy SHaDy Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 Не ти идва слаб тока, а буталата опират във вече изкривените клапани и за това не може да превърти...Какви ремъци си сложил преди 16к., да не са Мицубоши ?...Митсубошито не са ли едни от най-добрите от евтините? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ico4g64 Публикувано 6 септември 2009 Сподели Публикувано 6 септември 2009 (редакция) Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани. Пробвай да завъртиш коляновиа вал през тези дупка зад колелто на шофъорската страна. Трябва да има една пластмаса и дупка където може да пъхнеш камък и удължение за тричотка. Мисля че беше 19 или 22мм, но съм сигурен. Завърти го и гледай дали рапределителите се въртят. Ако не се въртят то зъбите на ремъка за изронени, както колегите казаха. Аз бих махнал и пластмасите, които покриват ангренажните ремъци и да бих проверил дали малкия ремък за баласиращия вал е здрав. Тези са слабо място за 4g63 или имаш електрически проблем http://i232.photobucket.com/albums/ee291/okm12346/timing.jpg Редактирано 6 септември 2009 от ico4g64 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tincheto Публикувано 7 септември 2009 Сподели Публикувано 7 септември 2009 (редакция) Малко съм шокиран в момента от случилото се току що, не очаквах така да се случи...Както си паркирах и при завиване колата угасна и не можа да запали повече.Въртенето на стартера звучеше много странно , след като опитах да запаля.Свалих капака на ангренажния ремък да видя дали е здрав , и си беше здрав ,но като върти стартера видях ,че не се върти ремъка ... :( .Карах си абсолютно спокойно , даже преди да угасне изминах 20м на 1-ва без газ и когато завих за да паркирам угасна и ... :icon_crying: .Става дума за Еклипс 1г 2.0 4G63.Какво може да се е случило?Пробвай дали се върти разпределителния вал директно горе на болта на шайбата, по посока на часовниковата стрелка.Ако не се върти...- лошо:( може да е блокирал вала и това да е причина да изрони зъбите долу на ремъка, върху колелото на коляновия вал, там можеш да погледнеш като свалиш и долния капак на ремъка. Редактирано 9 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
iNFECTED Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Датчик колянов вал ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Датчик колянов вал ;)И какво общо има този датчик, със не-въртенето на ремъка ??? :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани. Защо ли не ми се вярва...... Моите бяха станали на Ер-голям.... Таман 10 на брой....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 8 септември 2009 Сподели Публикувано 8 септември 2009 Само може да се надяваш да няма изкривени клапани. Виждал съм много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани. Защо ли не ми се вярва...... Моите бяха станали на Ер-голям.... Таман 10 на брой.......И аз съм виждал много двигатели със скъсан ремък и здрави клапани, ама предимно на Опел.... :D Роско, на мен още повече не ми се вярва, особено на 4G63.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nasko Публикувано 9 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 9 септември 2009 (редакция) Има ударени клапани поне 2. Утре ще ги видим точно колко са.Майстора който ми прави обслужването преди 2 години каза ,че слага Гейтс ремъци а се оказа днес , че е Сън ангренажния а балансиращия не сме го свалили.Гледам и не вярвам Made In Japan в такова състояние на 16000км :http://img2.imageshack.us/img2/6343/dsc05170da.jpghttp://img156.imageshack.us/img156/5190/dsc05165w.jpghttp://img185.imageshack.us/img185/3385/dsc05167.jpghttp://img201.imageshack.us/img201/9167/dsc05155b.jpghttp://img2.imageshack.us/img2/2647/dsc05158p.jpg В магазина ми казаха ,че няма начин SUN да се скъса на 16к км. и ,че най вероятно има блокирала ролка , като предположиха ,че може да са ми сложили някакви китайски.Най вероятно утре ще свалим ролките и ще се види какви са и дали изобщо са сменяни.Ролки , ремъци , гарнитури, гумички на клапаните , клапани , повдигачите потракваха и не знам дали с изтискване ще се оправят но пък са и цифра и не знам какво да правя с тях.В момента не се сещам за друго ,което трябва да се сменя , ако някой се сеща да казва.Много ме е яд за това обслужване , ако си бях карал както си беше може би щеше да изкара много повече. А стария ремък изглеждаше перфектно и така и не ми върнаха нищо от това което са сменяли тогава, казаха ми ,че са ги хвърлили.Много трудно се разглобява , всичко е набутано и навряно в ... и на този долния капак му сложили хиляда болтчета :argue: За сега толкова.Поздрави! Редактирано 9 септември 2009 от nasko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 9 септември 2009 Сподели Публикувано 9 септември 2009 (редакция) Лоша работа. :( И според мен проблема не е в ремъка а в някоя ролка.Ако беше от ремъка,той просто щеше да се скъса а не така да завлече зъбите. Редактирано 9 септември 2009 от tmintov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 9 септември 2009 Сподели Публикувано 9 септември 2009 Този ремък така да му се изпокъсат зъбите наполовина........странно явно нещо се е навряло между него и колелетата. А и такова откъртване на зъби се получава предимно от пренатягане на ремъка.......Наистина е странно, моя Сън вече е на 86000км и е като нов. При удряне на клапаните задължително трябва да се прегледат водачите на клапаните и кобилиците, препоръчително е и леглата на клапаните да се обработят. В повдигачите и да има проблем ще се разбере след като запали двигателя......Така е трудно да се определи дали има пострадали от удара. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 9 септември 2009 Сподели Публикувано 9 септември 2009 В момента не се сещам за друго ,което трябва да се сменя , ако някой се сеща да казва.Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй...Като гледам зъбите на ремъка, ми се струва че той е причината....Такова нараняване на ремъка се получава, когато е хлабав и зъбите му се качват върху зъбните колела, а не си лягат в каналите им... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 септември 2009 Сподели Публикувано 9 септември 2009 Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй...Като гледам зъбите на ремъка, ми се струва че той е причината....Такова нараняване на ремъка се получава, когато е хлабав и зъбите му се качват върху зъбните колела, а не си лягат в каналите им...Подкрепям това и на Милен твърденията, просто сте го опънали повечко и зъбите на ремъка прехапват зъбите на шайбите ,това е резултата.............по принцип монтирането на ремъци на такива мотори е малко изкуство.........но има точно указани действия кое как се прави, едното е когато сте монтирали ремъците и сте застопорили ролките и всичко е ок, заедно с фиксирането на масл. обтегач ,което разстояние е от 3.8 до 4.3 мм. ( аз го слагам точно на 4мм, защото просто ползвам за шаблон един 6-грам от 4 мм. :D ) и всички ролки са стегнати, тогава мотора се развъртя от кол. вал на ръка 2 -3 пъллни оборота и се слага пак на белезите, те трябва да съвпаднат , ако е така, тогава се оставя в покой мин. 15 мин. ( аз го чакам 1/2 час ) и пак се гледат белези, луфтове ,хлабини ...........ак овсичко е ок, проверява се всичко дали е стегнато и се затваря , ако ли не.................всичко наново......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 септември 2009 Сподели Публикувано 9 септември 2009 И още нещо в допълнение................ролката на малкия ремък се стяга по посока на часовниковата стрелка , т.е. надясно, а големия ремък се стяга по посока, обратна на час. стрелка...........може да се стегне и обратно ,но това не е правилно и ще износи ремъка пак така ............... :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Drive-Maniac Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 Колега, що не вземеш да си ги поръчаш...Не че нещо, ама ремъка с ролките са ти около 90$ (ОЕМ Митсубиши), повдигачите- 90$ комплекта.Ако не ти е спешна де....аз поне така бих направил. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nasko Публикувано 10 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2009 (редакция) Колега, що не вземеш да си ги поръчаш...Не че нещо, ама ремъка с ролките са ти около 90$ (ОЕМ Митсубиши), повдигачите- 90$ комплекта.Ако не ти е спешна де....аз поне така бих направил. Ами вече поръчах ремъци SUN ролки KOYO , 4 изпускателни клапана , гарнитура на главата и комплект за капака, един семеринг на зъбчатката на маслената помпа , пистови ремъци (3) и гумички за клапаните. Всичко това за около 510лв. За повдигачите ми казаха цена около 40лв за бройка.Колата не ми е в гаража а при познат майстор който ще ми я сглобява и няма възможност да стои много, иначе си струва да почакам.Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Дали е ок?За монтирането на ремъка имам доверие на майстора , но за всеки случай съм принтнал указанията на DJ да послужат като ръководство .Това , което ме притеснява е долния капак , който е с отчупени парченца които мисля да залепям , и ми се струва че някои липсват. Дали е възможно такова парченце да е попаднало в ремъка и да се е накъсал от това на няколко места и да се отлепят зъбите на третата снимка?Някой ако има такъв капак да казва ,че не ми се слага моя полуразпаднал.Другото което е ,че преди смяната на ремъка тогава, бях гледал стария и след това новия и ми направи впечатление , че новия е по отпуснат от стария. Метод на установяване с натискане между колелата на валовете. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?За малко да забравя, ролките бяха SKF и си бяха добре а малкия ремък Gates !?!.Ако всичко е ок най късно в събота трябва да е готова колата. :icon_bye: Редактирано 10 септември 2009 от nasko Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?Ако съм забравил по горе да ти кажа за обтегача, направо го сменяй.... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 Ами вече поръчах ремъци SUN ролки KOYO , 4 изпускателни клапана , гарнитура на главата и комплект за капака, един семеринг на зъбчатката на маслената помпа , пистови ремъци (3) и гумички за клапаните. Всичко това за около 510лв. За повдигачите ми казаха цена около 40лв за бройка.Колата не ми е в гаража а при познат майстор който ще ми я сглобява и няма възможност да стои много, иначе си струва да почакам.Иначе за обтегача ... натисках го доста силно и не помръдна :nono: , вече на менгмето се прибра и то с леко усилие. Дали е ок?За монтирането на ремъка имам доверие на майстора , но за всеки случай съм принтнал указанията на DJ да послужат като ръководство .Това , което ме притеснява е долния капак , който е с отчупени парченца които мисля да залепям , и ми се струва че някои липсват. Дали е възможно такова парченце да е попаднало в ремъка и да се е накъсал от това на няколко места и да се отлепят зъбите на третата снимка?Някой ако има такъв капак да казва ,че не ми се слага моя полуразпаднал.Другото което е ,че преди смяната на ремъка тогава, бях гледал стария и след това новия и ми направи впечатление , че новия е по отпуснат от стария. Метод на установяване с натискане между колелата на валовете. Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби. Нормално ли е?За малко да забравя, ролките бяха SKF и си бяха добре а малкия ремък Gates !?!.Ако всичко е ок най късно в събота трябва да е готова колата. :icon_bye:Най добре е да смениш долния капак, защото така е кофти, можеш а го подлепиш , но със споялника и метална мрежичка ,така че да стане здраво........... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nasko Публикувано 10 септември 2009 Автор Сподели Публикувано 10 септември 2009 Ще си вземе 1-2 комплекта смукателни и един комплект изпускателни клапани, гарнитура и нови ремъци и ролки и ако се налага обтегач и е готов.... Аз съм ти го казал и по горе-обтегача... Задължително го провери и ако трябва го сменяй... Ако съм забравил по горе да ти кажа за обтегача, направо го сменяй.... :D Добре де :icon_blush: , но ми кажи как да го проверя дали го бива?Майстора каза ,че е добре и аз за това си трая.Утре го поръчвам дано не струва много.А за долния капак някой знае ли каква му е цената и къде го има? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 10 септември 2009 Сподели Публикувано 10 септември 2009 Добре де :icon_blush: , но ми кажи как да го проверя дали го бива?Ти вече си го проверил... Също така при работещ мотор някак си странно ми се стори ,че се получава вибрация в ремъка (мисля, че при падане на оборотите) имах чувство, че ще прескочи зъби.Тази вибрация на ремъка, няма от какво друго да е... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.