BallAtriX Публикувано 23 Май 2009 Сподели Публикувано 23 Май 2009 Здравейте,Имам едно две въпросчета относно системата на охлаждане на двигателя.Още когато я взех каризмата , ми направи впечатление че много често се включва малкия вентилатор на радиатора ( този от дясната страна) .Дори и през зимата се включва от време на време.Стрелката на температурата стои мъничко след средата на скалата и не е мръдвала на дясно никога, но вентилатора се включва.Дори днес поработи на празен ход на място около 15-20 мин и пак се включи, мина 2-3 мин и изключи.След малко пак така .Показва температура 103 Градуса когато се включва и около 99 - 98 като изключва. Нещо не ми се вижда нормално да е така .Но, кажете вие . Може ли датчика да си е променил стойностите ?Утре ще взема да му премеря съпротивлението. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
somalietsa Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Здравейте,Имам едно две въпросчета относно системата на охлаждане на двигателя.Още когато я взех каризмата , ми направи впечатление че много често се включва малкия вентилатор на радиатора ( този от дясната страна) .Дори и през зимата се включва от време на време.Стрелката на температурата стои мъничко след средата на скалата и не е мръдвала на дясно никога, но вентилатора се включва.Дори днес поработи на празен ход на място около 15-20 мин и пак се включи, мина 2-3 мин и изключи.След малко пак така .Показва температура 103 Градуса когато се включва и около 99 - 98 като изключва. Нещо не ми се вижда нормално да е така .Но, кажете вие . Може ли датчика да си е променил стойностите ?Утре ще взема да му премеря съпротивлението.Според мен,стрелката трябва да седи точно по средата на скалата(така е при мен) и тези стойности трябва да са с 10-тина градуса по-ниски.. :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 24 Май 2009 Сподели Публикувано 24 Май 2009 Не знам, но при мене въртят и двата вентилатора на по през 5 минути, но не съм със същия двигател и немога да кажа. Ако има още един вентилатор мисля, че и той трябва да върти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Днес премерих датчика , при 70 'С съпротивлението му е 104-106 Ом - което го дават нормално :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
breaker Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Днес премерих датчика , при 70 'С съпротивлението му е 104-106 Ом - което го дават нормално :icon_blush: Следва термостата да е другия заподозрян. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
valboss Публикувано 25 Май 2009 Сподели Публикувано 25 Май 2009 Виж и нивото на антифриза.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 25 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 25 Май 2009 Виж и нивото на антифриза.. Не е мръднало нивото , вече годиня , все догоре си стои. И термостата ще проверя тия дни ! Възможно ли е радиатора на климатроника, като е пред този на двигателя , да пречи на доброто охлаждане ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 26 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 26 Май 2009 Днес премерих датчика , при 70 'С съпротивлението му е 104-106 Ом - което го дават нормално :icon_blush: Сега пък в ремонтното ръководство на друга страница, прочетох следното :при Т=20'С - 2,1-2,7 КОмПри Т=80'С - 0,26-0,36 КОм А моя показва при 70'С - 104 Ом Кой стойности са верни? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 29 Май 2009 Сподели Публикувано 29 Май 2009 (редакция) Ако показва нещо като го мериш - сигурно е здраво.Като гледам, с покачване на температурата съпротивлението пада, така че показва даже повече от 70 градуса.Перките тръгват ли да въртят (проверени ли са)? Може някоя клапа или нещо да е запушено и какво ли още не... Редактирано 29 Май 2009 от valboss Правописни грешки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 29 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2009 (редакция) Ако показва нещо като го мериш сигурно е здраво.Като гледам с покачване на температурата със съпротивлението пада, така че покзава даже повече от 70 градуса.Перките тръгват ли да въртят (проверени ли са)? Може някоя клапа или нещо да е запушено и какво ли още не... Кривата на падане на съпротивлението си я има, т.е. променя се съпр. на датчика когато се мени Т на водата/антифриза . При 18 'С е 1,112 КОм , а когато включат перките е 60 Ом.Перката вкючва, само едната , малката, от дясно. Голямата до сега не се е включвала, предполагам ще се включи ако загрее повече. Като беше загряла и беше включил вентилатора , пипнах тръбите към радиатора и горната беше горещичка , долната беще малко по хладна , но пак гореща. Само да ми остане повече време , съм се наканил да източа антифриза и да видя термостата дали отваря добре , както и да промия системата . Редактирано 29 Май 2009 от BallAtriX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 29 Май 2009 Сподели Публикувано 29 Май 2009 (редакция) При мен въртят и двете преки едновременно, но ми е правило впечатление, че това се случва само като е на място, иначе не знам какво прави (пък и не съм с такъв двигател). Според мен трябва да въртят и двете и там търси проблема. Може отпред на маската да и махнеш капаците, докато я оправиш. Редактирано 29 Май 2009 от valboss Текст. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 29 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 29 Май 2009 Благодаря за съветите Както казах , само да ми остане време ще се занимая по-сериозно Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 31 Май 2009 Автор Сподели Публикувано 31 Май 2009 :icon_blush: Термостата е добре , започва да отваря при 82-3 'С и при 96'С е отворил около 7-8 мм.Антифриза като го източих беше чист, но все пак промих радиатора.Снощи като се прибирах , спрях на пътя, вентилатора пак въртеше , пипнах долния маркуч ( от към термостата ) и беше почти студен.Горния беше загрял . Предполагам не се завърта добре водата през радиатора!?!?Някои знае ли как може да се провери дали водната помпа прави достатъчно налягане ? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rousefff Публикувано 2 юни 2009 Сподели Публикувано 2 юни 2009 При мен когато имах проблем с охлаждането /през зимата/забелязох, че колата си пуска и двете перки. Сега вече си пуска само едната. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 2 юни 2009 Сподели Публикувано 2 юни 2009 Провери ли си състоянието на радиатора, моето Вагонче загряваше при движение със 140-150 км. при по-продължително каране със тази скорост. Оказа се (тези дни го установих) че повърхноста на радиатора ми е ужас - ламелите бяха наблъскани с мръсотия и радиатора стоеше като шплакован в долните 2/3. Свалих го, първо с четката, после го минах с обезмаслител, следва пръскане с маркуча и накрая с водоструйката. Падна сигурно половин кило мръсотия.Проблема след това изчезна веднага - оня ден я опънах на магистралата, 160 за 15-на минути, стрелката не мръдна , магистралата свърши обаче ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 2 юни 2009 Сподели Публикувано 2 юни 2009 Tова, което си дал като показания (99-103С) не е нормално и досега да си я опекъл. По всяка вероятност или датчика ти за температура не е в ред, или самият уред на таблото. Иначе за включване на перката - си е нормално, когато колата седи на едно място е нормално да се включи, защото няма никакво друго охлаждане. Когато се движи колата - все пак минава струя въздух през радиатора и охлажда. И тогава е мормално да се включва перката - когато е жега, или когато я поизпържваш колицата.......Миленски, внимавайте с водоструйката! Радиаторите (особено алуминиевите) са много нежни и ако го минеш с голямо налягане вода - може да се накривят ламелите.... И това си има решение на въпроса - оправя се с гребен. Разресваш, правиш нова прическа и те така то..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 2 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 2 юни 2009 (редакция) Какво установих днес :поиграх си малко и натиках термо двойка от мултицет в един пробит болт , и го завих на мястото на пробката за обезвъздушаване.Подгрях хубавичко двигателя и темепературата отчетена от мултицета не показа повече от 87-88'С ( тогава някъде се включи е вентилатора)А иначе данните за температурата ги гледах от Evoscan-а и EcuEdit-а.Изясни ми се , поне че реално не загрява над нормалното. Явно порблема е това което дава датчика на ECU-от , или Evoscan-а и EcuEdit използват грешна формула за изчисление на Т' Някой може ли да каже каде се намира пробката за източване на водата от двигателя, огледах на всякъде но не можах да я видя :icon_blush: А между другото в аутодата намерих стойности за съпротивлението на термодатчика и те са доста по големи от моите http://picbg.net/u/8846/17308/320486.jpg Редактирано 2 юни 2009 от BallAtriX Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 13 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2009 Up: Явно ЕКУ-то не взима данни за температурата от датчика който си мислех . Мислех че е този до термостата, но се оказа че не е, той е за индикатора на таблото!Сега издирвам къде е истинския.Има под колекторните тръби нещо което прилича , но е на кофти място :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 юни 2009 Сподели Публикувано 13 юни 2009 Up: Явно ЕКУ-то не взима данни за температурата от датчика който си мислех . Мислех че е този до термостата, но се оказа че не е, той е за индикатора на таблото!Сега издирвам къде е истинския.Има под колекторните тръби нещо което прилича , но е на кофти място :icon_blush:На главата трябва да имаш два датчика, единия е за стрелката, а другия е информационния за ЕКУ-то....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 13 юни 2009 Автор Сподели Публикувано 13 юни 2009 На главата трябва да имаш два датчика, единия е за стрелката, а другия е информационния за ЕКУ-то.......Да , явно е така , :rolleyes:сега издирвам втория Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 30 април 2015 Сподели Публикувано 30 април 2015 Да , явно е така , :rolleyes:сега издирвам втория Здравей колега, намери ли втория датчик, този който подава информация на ЕКУ-то? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BallAtriX Публикувано 10 Май 2015 Автор Сподели Публикувано 10 Май 2015 Здравей колега, намери ли втория датчик, този който подава информация на ЕКУ-то? Преди 5 години го намерих от дясно на делкото е . Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Boabab Публикувано 11 Май 2015 Сподели Публикувано 11 Май 2015 Преди 5 години го намерих от дясно на делкото е .Да, и аз го намерих, там си е :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.