Премини към съдържание

Температура на охлаждащата течност?


Препоръчано мнение

Здравейте,

Имам едно две въпросчета относно системата на охлаждане на двигателя.

Още когато я взех каризмата , ми направи впечатление че много често се включва малкия вентилатор на радиатора ( този от дясната страна) .Дори и през зимата се включва от време на време.

Стрелката на температурата стои мъничко след средата на скалата и не е мръдвала на дясно никога, но вентилатора се включва.

Дори днес поработи на празен ход на място около 15-20 мин и пак се включи, мина 2-3 мин и изключи.След малко пак така .

Показва температура 103 Градуса когато се включва и около 99 - 98 като изключва.

 

Нещо не ми се вижда нормално да е така .

Но, кажете вие .

 

Може ли датчика да си е променил стойностите ?

Утре ще взема да му премеря съпротивлението.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Имам едно две въпросчета относно системата на охлаждане на двигателя.

Още когато я взех каризмата , ми направи впечатление че много често се включва малкия вентилатор на радиатора ( този от дясната страна) .Дори и през зимата се включва от време на време.

Стрелката на температурата стои мъничко след средата на скалата и не е мръдвала на дясно никога, но вентилатора се включва.

Дори днес поработи на празен ход на място около 15-20 мин и пак се включи, мина 2-3 мин и изключи.След малко пак така .

Показва температура 103 Градуса когато се включва и около 99 - 98 като изключва.

 

Нещо не ми се вижда нормално да е така .

Но, кажете вие .

 

Може ли датчика да си е променил стойностите ?

Утре ще взема да му премеря съпротивлението.

Според мен,стрелката трябва да седи точно по средата на скалата(така е при мен) и тези стойности трябва да са с 10-тина градуса по-ниски.. :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, но при мене въртят и двата вентилатора на по през 5 минути, но не съм със същия двигател и немога да кажа. Ако има още един вентилатор мисля, че и той трябва да върти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес премерих датчика , при 70 'С съпротивлението му е 104-106 Ом - което го дават нормално :icon_blush:

Следва термостата да е другия заподозрян. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж и нивото на антифриза..

 

 

Не е мръднало нивото , вече годиня :) , все догоре си стои.

 

И термостата ще проверя тия дни !

 

Възможно ли е радиатора на климатроника, като е пред този на двигателя , да пречи на доброто охлаждане ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Днес премерих датчика , при 70 'С съпротивлението му е 104-106 Ом - което го дават нормално :icon_blush:

 

 

Сега пък в ремонтното ръководство на друга страница, прочетох следното :

при Т=20'С - 2,1-2,7 КОм

При Т=80'С - 0,26-0,36 КОм

 

А моя показва при 70'С - 104 Ом

 

Кой стойности са верни?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако показва нещо като го мериш - сигурно е здраво.

Като гледам, с покачване на температурата съпротивлението пада, така че показва даже повече от 70 градуса.

Перките тръгват ли да въртят (проверени ли са)? Може някоя клапа или нещо да е запушено и какво ли още не...

Редактирано от valboss
Правописни грешки.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако показва нещо като го мериш сигурно е здраво.

Като гледам с покачване на температурата със съпротивлението пада, така че покзава даже повече от 70 градуса.

Перките тръгват ли да въртят (проверени ли са)? Може някоя клапа или нещо да е запушено и какво ли още не...

 

Кривата на падане на съпротивлението си я има, т.е. променя се съпр. на датчика когато се мени Т на водата/антифриза . При 18 'С е 1,112 КОм , а когато включат перките е 60 Ом.

Перката вкючва, само едната , малката, от дясно. Голямата до сега не се е включвала, предполагам ще се включи ако загрее повече.

 

Като беше загряла и беше включил вентилатора , пипнах тръбите към радиатора и горната беше горещичка , долната беще малко по хладна , но пак гореща.

 

Само да ми остане повече време , съм се наканил да източа антифриза и да видя термостата дали отваря добре , както и да промия системата .

Редактирано от BallAtriX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен въртят и двете преки едновременно, но ми е правило впечатление, че това се случва само като е на място, иначе не знам какво прави (пък и не съм с такъв двигател). Според мен трябва да въртят и двете и там търси проблема. Може отпред на маската да и махнеш капаците, докато я оправиш.

Редактирано от valboss
Текст.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

:icon_blush:

 

Термостата е добре , започва да отваря при 82-3 'С и при 96'С е отворил около 7-8 мм.

Антифриза като го източих беше чист, но все пак промих радиатора.

Снощи като се прибирах , спрях на пътя, вентилатора пак въртеше , пипнах долния маркуч ( от към термостата ) и беше почти студен.Горния беше загрял . Предполагам не се завърта добре водата през радиатора!?!?

Някои знае ли как може да се провери дали водната помпа прави достатъчно налягане ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При мен когато имах проблем с охлаждането /през зимата/забелязох, че колата си пуска и двете перки. Сега вече си пуска само едната.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Провери ли си състоянието на радиатора, моето Вагонче загряваше при движение със 140-150 км. при по-продължително каране със тази скорост. Оказа се (тези дни го установих) че повърхноста на радиатора ми е ужас - ламелите бяха наблъскани с мръсотия и радиатора стоеше като шплакован в долните 2/3. Свалих го, първо с четката, после го минах с обезмаслител, следва пръскане с маркуча и накрая с водоструйката. Падна сигурно половин кило мръсотия.

Проблема след това изчезна веднага - оня ден я опънах на магистралата, 160 за 15-на минути, стрелката не мръдна :), магистралата свърши обаче ;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Tова, което си дал като показания (99-103С) не е нормално и досега да си я опекъл. По всяка вероятност или датчика ти за температура не е в ред, или самият уред на таблото. Иначе за включване на перката - си е нормално, когато колата седи на едно място е нормално да се включи, защото няма никакво друго охлаждане. Когато се движи колата - все пак минава струя въздух през радиатора и охлажда. И тогава е мормално да се включва перката - когато е жега, или когато я поизпържваш колицата.......

Миленски, внимавайте с водоструйката! Радиаторите (особено алуминиевите) са много нежни и ако го минеш с голямо налягане вода - може да се накривят ламелите.... И това си има решение на въпроса - оправя се с гребен. Разресваш, правиш нова прическа и те така то.....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Какво установих днес :

поиграх си малко и натиках термо двойка от мултицет в един пробит болт , и го завих на мястото на пробката за обезвъздушаване.Подгрях хубавичко двигателя и темепературата отчетена от мултицета не показа повече от 87-88'С ( тогава някъде се включи е вентилатора)

А иначе данните за температурата ги гледах от Evoscan-а и EcuEdit-а.

Изясни ми се , поне че реално не загрява над нормалното. Явно порблема е това което дава датчика на ECU-от , или Evoscan-а и EcuEdit използват грешна формула за изчисление на Т'

 

Някой може ли да каже каде се намира пробката за източване на водата от двигателя, огледах на всякъде но не можах да я видя :icon_blush:

 

 

А между другото в аутодата намерих стойности за съпротивлението на термодатчика и те са доста по големи от моите :)

 

http://picbg.net/u/8846/17308/320486.jpg

Редактирано от BallAtriX
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Up:

Явно ЕКУ-то не взима данни за температурата от датчика който си мислех . Мислех че е този до термостата, но се оказа че не е, той е за индикатора на таблото!

Сега издирвам къде е истинския.Има под колекторните тръби нещо което прилича , но е на кофти място :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Up:

Явно ЕКУ-то не взима данни за температурата от датчика който си мислех . Мислех че е този до термостата, но се оказа че не е, той е за индикатора на таблото!

Сега издирвам къде е истинския.Има под колекторните тръби нещо което прилича , но е на кофти място :icon_blush:

На главата трябва да имаш два датчика, единия е за стрелката, а другия е информационния за ЕКУ-то.......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На главата трябва да имаш два датчика, единия е за стрелката, а другия е информационния за ЕКУ-то.......

Да , явно е така , :rolleyes:

сега издирвам втория :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 години ...

Да , явно е така , :rolleyes:

сега издирвам втория :)

Здравей колега, намери ли втория датчик, този който подава информация на ЕКУ-то?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Здравей колега, намери ли втория датчик, този който подава информация на ЕКУ-то?

 

Преди 5 години го намерих :)

от дясно на делкото е .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...