Премини към съдържание

За кое мицубиши стават тези маслени филтри


Препоръчано мнение

Колеги, търкалят ми се тук няколко чисто нови и оригинални маслени филтри с номер MZ690072, за които наивно вярвах, че стават на 6а13, но уви... Някои да има представа за кои коли стават, че да зарадвам някого?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, търкалят ми се тук няколко чисто нови и оригинални маслени филтри с номер MZ690072, за които наивно вярвах, че стават на 6а13, но уви... Някои да има представа за кои коли стават, че да зарадвам някого?
Колега, ползвай търсачката на ВИН декодера и ще разбереш... :lol: :lol: :lol:

От толкова много модели, все на някой ще станат, ама иска яко търсене...

Ти като го купува, не ти ли казаха за какво е бре....

Филтъра е за Каризма 1.6 и 1.8 95/2000 г. . Става и на Колт 1.3 12V , 1.5 12V и 1.8 92/2001 г . Става и на някои мотори на Еклипс и Паджеро, ама не помня на кои...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда за тези

 

# 1990-1998 Eagle Talon

# 1983-1988 Mitsubishi Cordia

# 1997-2004 Mitsubishi Diamante (MZ690072)

# 1990-2005 Mitsubishi Eclipse

# 1992-1995 Mitsubishi Expo (MZ690072)

# 1992-1994 Mitsubishi Expo LRV

# 1985-2003 Mitsubishi Galant (MZ690072)

# 2002-2007 Mitsubishi Lancer

# 1983-1996 Mitsubishi Mighty Max

# 1985-2002 Mitsubishi Mirage

# 1983-1991 Mitsubishi Montero (MZ690072)

# 1997-1999 Mitsubishi Montero Sport

# 2007-2008 Mitsubishi Outlander

# 1983-1989 Mitsubishi Starion

# 1983-1988 Mitsubishi Tredia

# 1987-1990 Mitsubishi Van

# 1990-1994 Plymouth Laser

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, търкалят ми се тук няколко чисто нови и оригинални маслени филтри с номер MZ690072, за които наивно вярвах, че стават на 6а13, но уви... Някои да има представа за кои коли стават, че да зарадвам някого?

Скоро ще сменям маслото на Каризмата си, бензинова, 1.6, 16 V, 1996 г. След като филтрите са оригинални и ако стават за този модел, бих желал да купя два броя. Склонен съм да дам 15 лв. за двата. Поздрави!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще сменям маслото на Каризмата си, бензинова, 1.6, 16 V, 1996 г. След като филтрите са оригинални и ако стават за този модел, бих желал да купя два броя. Склонен съм да дам 15 лв. за двата. Поздрави!

 

Имаш един подарък.Иначе можеш да питаш в Ратола колко струва един филтър :icon_dance: Със сигурност става за аутландър

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имаш един подарък.Иначе можеш да питаш в Ратола колко струва един филтър :icon_dance: Със сигурност става за аутландър

 

Само за този ли (2007-2008 Mitsubishi Outlander) ?

А за 4G69 ?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Директно по номер не става за нито един европейски модел, но става за повечето американски. Не знам каква точно е разликата и защо е така, но вероятно е нещо дребно и би трябвало да става и за европейските ама...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, търкалят ми се тук няколко чисто нови и оригинални маслени филтри с номер MZ690072, за които наивно вярвах, че стават на 6а13, но уви... Някои да има представа за кои коли стават, че да зарадвам някого?

 

Филтъра става за доста марки и модели, като някои от тях са:

space star;

space runner;

space gear;

pajero II;

pajero pinin;

lancer III, IV;

L 300;

eclips I;

colt III, IV, V;

carisma;

с двигатели: 4G13, 4G15, 4G18, 4G63, 4G64, 4G67, 4G92, 4G93;

става също и на модели на: MAZDA, KIA, HONDA, NISSAN, ОPEL;

 

височина: 86,5мм.;

резба: 20х1,5;

външен диаметър: 68,5мм.;

предпазен клапан за налягане с един възвратен клапан;

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина филтъра може да се завие на тези автомобили, но дали става за тях трябва да се провери в препоръките на производителя на тези автомобили. Просто ако всичко беше до присъединителни размери и наличието на възвратен клапан щеше да съществуват по два три филтъра за бензинови и два три филтъра за дизелови двигатели на всяка марка автомобили, а при Mitsubishi филтрите са значително по-голям брой, от друга страна цените са им много близки и аз не бих рискувал за елемент който струва 10-15 лева.

 

Двигателите които съм написал се оборудват с точно този филтър. Освен малкото описани двигатели има и още доста, но физически ми е трудно да опиша цял каталог. Опитах се да бъда полезен, но май съм сбъркал адреса.

 

П.П. Данните ги вадя от TECDOC по оригинален номер на филтъра.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Двигателите които съм написал се оборудват с точно този филтър. Освен малкото описани двигатели има и още доста, но физически ми е трудно да опиша цял каталог. Опитах се да бъда полезен, но май съм сбъркал адреса.

 

П.П. Данните ги вадя от TECDOC по оригинален номер на филтъра.

 

Много ти благодаря колега, точно се канех да питам чрез какъв каталог си стигнал до информацията. Но видях, че това е TECDOC. Не съм чувал какво е, но изглежда върши чудесна работа. Понеже очевидно си доста информиран :icon_clap: , бих искал да питам дали знаеш някое софтуерно средство, което да позволява да се прави крос търсене между различни марки. Например парт номер на мицубиши, който е взаимозаменяем с такъв на хюндай. Ако дадеш такова нещо, ще има каса бира, обещавам...

Още веднъж благодаря за съдействието.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да наистина филтъра може да се завие на тези автомобили, но дали става за тях трябва да се провери в препоръките на производителя на тези автомобили. Просто ако всичко беше до присъединителни размери и наличието на възвратен клапан щеше да съществуват по два три филтъра за бензинови и два три филтъра за дизелови двигатели на всяка марка автомобили, а при Mitsubishi филтрите са значително по-голям брой, от друга страна цените са им много близки и аз не бих рискувал за елемент който струва 10-15 лева.

Миро, Цено, колко струва този филтър в Ратола?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

tecdoc го има това чрез търсенето на алтернативи. Тоест алтернативни производители на части дават каталози на кои производители и номера съответстват техните и съответно това значи, че и съответните оригинални части са подобни, но дали наистина са еднакви и какви са разликите е доста неясно и оставено на съвестта на алтернативните производители.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin
Много ти благодаря колега, точно се канех да питам чрез какъв каталог си стигнал до информацията. Но видях, че това е TECDOC. Не съм чувал какво е, но изглежда върши чудесна работа. Понеже очевидно си доста информиран :icon_clap: , бих искал да питам дали знаеш някое софтуерно средство, което да позволява да се прави крос търсене между различни марки. Например парт номер на мицубиши, който е взаимозаменяем с такъв на хюндай. Ако дадеш такова нещо, ще има каса бира, обещавам...

Още веднъж благодаря за съдействието.

 

И без бира ще ти кажа кое става на твоята кола от Хюндай.

Почти нищо. :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

tecdoc го има това чрез търсенето на алтернативи. Тоест алтернативни производители на части дават каталози на кои производители и номера съответстват техните и съответно това значи, че и съответните оригинални части са подобни, но дали наистина са еднакви и какви са разликите е доста неясно и оставено на съвестта на алтернативните производители.

 

По принцип си прав, но във всеки магазин работят с различни вносители на масла, авточасти и т.н, респективно с различни производители, което от своя страна води до употребата на различни каталози. Един пример - имам Рено на двигателя на което има табелка с надпис EYQEM еди си кои номер, а на купето ELF с някакви параметри, това означава, че ако го закарам в оторизиран сервиз на Рено ще ми поставят точно тези консумативи и части препоръчани от завода производител /между впрочем същите неща са описани и в книжката на автомобила/. Това не означава, че с маслата ELF могат да се карат САМО автомобили Рено, а примерно и Хюндай, като същото се отнася и за свещи, кабели, филтри и т.н. От своя страна ако реша да си сменя сам маслото /операция сама по себе си много сложна ... / мога да си закупя от магазин препоръчаните от фирмата производител консумативи или на друга фирма със същите параметри. Тук идва проблема с различните вносители и производители - различни каталози. Именно за това "някои, някъде, някога" е съобразил, че ако на едно място се качат различни каталози за част от секундата може да бъде намерен един и същ детайл произведен от различни фирми. Такава програмка е TecDoc. Разбира се за да печели този "някой, някога, някъде" е измислил също така, че фирмите производители трябва да си платят за да качват каталозите си /или май беше за тези които ползват програмата или пък и двамата/, както и да е нищо не е безплатно, но в zamunda видях, че има вариант 2004-2008 което за лични нужди /имам предвид за непрофесионална работа/ е много прилично с което смятам, че колегата SLX ще се съгласи ако си я дръпне. Иначе е възможно да питаш GOOGLE - той знае всичко.

Относно прословутите вече филтри на колегата искам да отбележа, че не манията ми да се правя на велик ме водеше при писането на коментара, а съм посочил конкренти двигатели на Мицубиши, както и основни параметри на маслените филтри /височина, размер на уплътнението, резба, наличие и брой на възвратните клапани/ само и единствено за улеснение на заинтригувалите се от тях.

За алтернативните производители мога да се върна на примера с Реното, в момента съм с масло Аrаl и филтър Clean. Понеже карам и Мицубиши с двигател 4G93 /един от описаните по горе двигатели/ това означава ли, че е абсолютно задължително да си търся маслен филтър препоръчан от фирмата производител? Мисля, че мога да карам и с Clean /същите които продавам вече 15г.-20г./ стига в каталога да са описали, че е за моя двигател.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И без бира ще ти кажа кое става на твоята кола от Хюндай.

Почти нищо. :)

 

Масло, спирачна течност, течност за чистачки /евентуално чистачки/, може би гуми и един бог знае още какво. Без бира толкова.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че мога да карам и с Clean /същите които продавам вече 15г.-20г./ стига в каталога да са описали, че е за моя двигател.

 

Няма смисъл да се дразниш, просто хората излагат различните си гледни точки.

 

Разбира се, че можеш да караш с какъвто филтър искаш, няма лошо. Може дори да са по-добри от оригиналните. Въпросът е, че разчиташ на производителя на Clean да направи точен каталог за кои двигатели той смята, че стават неговите филтри. В много случаи вместо да правят 1000 вида с малки разлики производителите на части генерализират параметрите и стесняват асортимента до 300 да речем, като пренебрегват незначителните разлики. Въпросът е дали наистина са значителни или не и за кои двигатели са по-важни и кои не. Примерно и филтър без клапан ще работи, защо не?

 

В другия случай имаш спокойствието, че филтъра който се препоръчва от производителя на автомобила ти е тестван на този автомобил, че няма проблеми. Това е единствения аргумент.

Това ти колко години продаваш тези филтри не е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, че не трябва да ползваш само OEM части, просто виждаш кой е препоръчания филтър от производителя на автомобила и търсиш аналог по този номер, в случая с коментара ми по тази тема водещето беше, че конкретния номер филтър не се използва в нито един автомобил предназначен за регион Европа, в случая раликите може да са много или само в конкретния ОЕМ доставчик на Mitsubishi Америка например, но е възможно да има и други разлики, за които както казах не съм сигурен и затова не бих рискувал. Иначе производители на филтри има много и качествени и некачествени, тук нещата вече опират до личен избор, цена и т.н. С маслата ситуацията е същата, при Mitsubishi например няма препоръка за използване на конкретна марка масла, само е опомената спецификацията на, която това масло трябва да отговаря (при други производители се препоръчва и марка, което не означава, че не може да се ползва масло от друг производител). Просто когато решите да използвате алтернативни части проверявайте информацията на няколко места и задължително препоръките на производителя на автомобила, защото в TECDOC, както и в AUTODATA аз конкретно съм срещал доста грешки (при препоръките за автомобили Mitsubishi).

Хубавото е, че се идентифицира софтуерът... Иначе по темата хюндай вече има известен напредък... Отново благодаря на колегата Живков за жокера...Относно вечния спор- ОЕМ- или алтернативни производители, не мисля, че има смисъл да се коментира. Лично аз съм доста деформиран в това отношение и в колата ми има значително повече ОЕМ, отколкото е обичайно... Причината я знаете- финансовата криза, която започна от САЩ и фактът, че доларът беше 1,21 лв., когато подмених половината кола с ОЕМ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...