Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Ровейки из wikipedia, намирам разни интересни неща за SOHC 6А13:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6A1_engine#SOHC_3

 

Забележете следното нещо: новозеландския и европейския спек прави 163 коня при степен на сгъстяване 9.5. В същото време, Japanese spec прави 175 коня при 9.0 компресия?! :icon_doh: Около половин час рових в гугъла с надеждата да открия нещо да хвърли светлина по въпроса, но безуспешно, уви. Някой съвсем случайно знае ли причината за това разминаване? Какво трябва да се смени (отреже, изхвърли, изключи и т.н.) на европейския вариант за да ги докара 175 кс?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ровейки из wikipedia, намирам разни интересни неща за SOHC 6А13:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6A1_engine#SOHC_3

 

Забележете следното нещо: новозеландския и европейския спек прави 163 коня при степен на сгъстяване 9.5. В същото време, Japanese spec прави 175 коня при 9.0 компресия?! :icon_doh: Около половин час рових в гугъла с надеждата да открия нещо да хвърли светлина по въпроса, но безуспешно, уви. Някой съвсем случайно знае ли причината за това разминаване? Какво трябва да се смени (отреже, изхвърли, изключи и т.н.) на европейския вариант за да ги докара 175 кс?

Единствено и само ЕКУ-то. Обаче дори най-големите новозеландски корифеи ми казаха, че по-добре да не се занимавам...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А това значи ли, че с европейското сгъстяване, ще може да се изкара даже повече от 175? :blink:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А това значи ли, че с европейското сгъстяване, ще може да се изкара даже повече от 175? :blink:

Да, значи... За целта трябва да се флашне ЕКУ-то, но проблемът е че този алгоритъм за флашването минава задължително през OBD-то. Тоест ти трябва горивна таблица, която да се зареди през ОБД-то, но не по начина, по който става за останалите коли. Имам тук една табличка, за която създаделите на ЕВОСКАН казаха, че ми пожелават успех, но не знаят какво ще стане. Милен пък нещо ми се подсмихна и каза, че невъзможни работи няма... Истината е, че с прилична доза риск, може да се флашне Екуто и спокойно да се изкарат около 185 коня... Спокойно не е точната дума, де.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти покажа, сега ще ти пратя на мейла.

 

 

Колега само табличка ли е или е цяло .BIN-че? Защото ако е цял запис бих експериментирал със сваляне на флаша(е(е)пром-а) и препрограмиране на програматор, като в този случай няма опасност от прецакване на компа, тъй като ще си имам и бекъп копие...:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си отварял комп на Мицубиши ще знаеш че в 99.99% от случаите няма външен флаш които да прочетеш и презапишеш на програматор. Софта е наврян в процесора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако си отварял комп на Мицубиши ще знаеш че в 99.99% от случаите няма външен флаш които да прочетеш и презапишеш на програматор. Софта е наврян в процесора.

Явно не съм. :-) Просто не ми се е налагало- за разлика от доста такива на BMW...

Е явно тогава единственият алтернативен вариант е по ISP интерфейс - естествено зависи какъв процесор ползват...въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши...
Да ти кажа честно, като се замислиш, мислиш по добре...... :yes3:
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е явно тогава единственият алтернативен вариант е по ISP интерфейс - естествено зависи какъв процесор ползват...въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши...

 

Много правилно.....че са и много криви за комуникация....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е проблема да се направи изцяло ново ЕКУ примерно с ПИК процесор и да се навре оригиналната таблица с изменени стойности, естествено това е трудно, защото стойностите не са кви да е но........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа честно, като се замислиш, мислиш по добре...... :yes3:

 

Ееее...'айде сега- ще се обиждаме ли?!:nunjaku: :nono: :)

 

 

Много правилно.....че са и много криви за комуникация....

 

Ами явно си наясно с какъв процесор е - дай го насам(може и на лично, че май доста спам става) и ще видим какъв е случая...че точно с разни "криви" комуникацийки ми се намира опит в повече пък и ми стана интересно...:-)

 

 

 

А какъв е проблема да се направи изцяло ново ЕКУ примерно с ПИК процесор и да се навре оригиналната таблица с изменени стойности, естествено това е трудно, защото стойностите не са кви да е но........

 

 

Хммм...Пламене, мисля че това е почти "обречено" начинание - и то не апаратната част- освен ПИК-а, има и доста периферия- проблема е програмното осигуряване, защото едва ли някаде е описан алгоритъма на работа на компа... при какви вхдящи параметри от датчиците какъв режим и прочее...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хммм...Пламене, мисля че това е почти "обречено" начинание - и то не апаратната част- освен ПИК-а, има и доста периферия- проблема е програмното осигуряване, защото едва ли някаде е описан алгоритъма на работа на компа... при какви вхдящи параметри от датчиците какъв режим и прочее...

Не съм сигурен, но за това Гришата ще каже..............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ееее...'айде сега- ще се обиждаме ли?!:nunjaku: :nono: :)

 

 

 

 

Ами явно си наясно с какъв процесор е - дай го насам(може и на лично, че май доста спам става) и ще видим какъв е случая...че точно с разни "криви" комуникацийки ми се намира опит в повече пък и ми стана интересно...:-)

 

 

 

 

 

 

Аз лично съм аут за идеята за ново ЕКУ, но всъщност имам едно второ ЕКУ, което е за моята кола, може да опитаме да го флашнем, Въпросът е дали има някой, който се наема да го прави през айеспи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е варианта чрез Поли да се потърси направо едно такова ЕКУ от кола от Япония за части....?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом разполагаш с второ ЕКУ.....я го отвори и кажи на колегата seyken какъв е процесора, че аз нямам спомен......И ако ще се правят експерименти май ще трябва първо да ликвидираме имобилаизера........ Роска ти Евоскан купи ли си.......

 

П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм аут за идеята за ново ЕКУ, но всъщност имам едно второ ЕКУ, което е за моята кола, може да опитаме да го флашнем, Въпросът е дали има някой, който се наема да го прави през айеспи?

 

 

Само кажи какъв процесор е...не искам да поемама ангажимент без да знам с какво си имам работа...

Проблема с имобилайзера също е решим- аз лично нямам оборудане за това в момента(все още основната ми дейност са GSM и notebooks), но имам 2-ма колеги разполагащи с необходимото оборудване и винаги готови да се отзоват...:-)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове.

 

 

Добре де.....но все пак ако се вземе с имобилайзера и всичко нужно има вариант, така ли?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....Проблема с имобилайзера също е решим....

 

 

Нали правим разлика между правене на ключове и програмирането им.....И между дезактивиране на имобилаизер.......За Първото нещо хора да искаш, за второто няма никакво оборудване известно до момента. Защото опрем ли до смяна на ЕКУ, определено ще се сблъскаме с втория проблем.

 

П.С. GeorgieV Ако се сменя всичко проблем няма....Ако се флашва оригиналното ЕКУ, пак няма да има проблем.......Но смени ли се ЕКУ-то, тогава става интересно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Нали правим разлика между правене на ключове и програмирането им.....И между дезактивиране на имобилаизер.......За Първото нещо хора да искаш, за второто няма никакво оборудване известно до момента. Защото опрем ли до смяна на ЕКУ, определено ще се сблъскаме с втория проблем.

 

П.С. GeorgieV Ако се сменя всичко проблем няма....Ако се флашва оригиналното ЕКУ, пак няма да има проблем.......Но смени ли се ЕКУ-то, тогава става интересно.

Това повтарям от началото на темата... Затова купих второто ЕКУ, за да експериментираме... Иначе да, купих си ЕВОСКАН и тия дни ще ви покажа какво научих за процесора на ЕКУ-то на 6а13

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Щом разполагаш с второ ЕКУ.....я го отвори и кажи на колегата seyken какъв е процесора, че аз нямам спомен......И ако ще се правят експерименти май ще трябва първо да ликвидираме имобилаизера........ Роска ти Евоскан купи ли си.......

 

П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове.

 

 

Защо намесваш имобилайзера? Колата безпроблемно си пали с друго ЕКУ- личен опит!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колко пъти си палил с друго и колко време си карал с него.

 

Като ти прочетох другия пост се замислих...

Смяната я направих бързо. Незнам дали няма да си изгуби настройките ако се забавиш малко повече при смяната.

Иначе с другото съм карал общо 20км- 3часа- 6или7 запалвания.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...