Реконструктор Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ровейки из wikipedia, намирам разни интересни неща за SOHC 6А13: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6A1_engine#SOHC_3 Забележете следното нещо: новозеландския и европейския спек прави 163 коня при степен на сгъстяване 9.5. В същото време, Japanese spec прави 175 коня при 9.0 компресия?! :icon_doh: Около половин час рових в гугъла с надеждата да открия нещо да хвърли светлина по въпроса, но безуспешно, уви. Някой съвсем случайно знае ли причината за това разминаване? Какво трябва да се смени (отреже, изхвърли, изключи и т.н.) на европейския вариант за да ги докара 175 кс? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ровейки из wikipedia, намирам разни интересни неща за SOHC 6А13: http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6A1_engine#SOHC_3 Забележете следното нещо: новозеландския и европейския спек прави 163 коня при степен на сгъстяване 9.5. В същото време, Japanese spec прави 175 коня при 9.0 компресия?! :icon_doh: Около половин час рових в гугъла с надеждата да открия нещо да хвърли светлина по въпроса, но безуспешно, уви. Някой съвсем случайно знае ли причината за това разминаване? Какво трябва да се смени (отреже, изхвърли, изключи и т.н.) на европейския вариант за да ги докара 175 кс?Единствено и само ЕКУ-то. Обаче дори най-големите новозеландски корифеи ми казаха, че по-добре да не се занимавам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 А това значи ли, че с европейското сгъстяване, ще може да се изкара даже повече от 175? :blink: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 А това значи ли, че с европейското сгъстяване, ще може да се изкара даже повече от 175? :blink:Да, значи... За целта трябва да се флашне ЕКУ-то, но проблемът е че този алгоритъм за флашването минава задължително през OBD-то. Тоест ти трябва горивна таблица, която да се зареди през ОБД-то, но не по начина, по който става за останалите коли. Имам тук една табличка, за която създаделите на ЕВОСКАН казаха, че ми пожелават успех, но не знаят какво ще стане. Милен пък нещо ми се подсмихна и каза, че невъзможни работи няма... Истината е, че с прилична доза риск, може да се флашне Екуто и спокойно да се изкарат около 185 коня... Спокойно не е точната дума, де. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Реконструктор Публикувано 3 март 2009 Автор Сподели Публикувано 3 март 2009 Що, кви са рисковете? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Що, кви са рисковете?Ще ти покажа, сега ще ти пратя на мейла. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ще ти покажа, сега ще ти пратя на мейла. Колега само табличка ли е или е цяло .BIN-че? Защото ако е цял запис бих експериментирал със сваляне на флаша(е(е)пром-а) и препрограмиране на програматор, като в този случай няма опасност от прецакване на компа, тъй като ще си имам и бекъп копие... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ако си отварял комп на Мицубиши ще знаеш че в 99.99% от случаите няма външен флаш които да прочетеш и презапишеш на програматор. Софта е наврян в процесора. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ако си отварял комп на Мицубиши ще знаеш че в 99.99% от случаите няма външен флаш които да прочетеш и презапишеш на програматор. Софта е наврян в процесора.Явно не съм. Просто не ми се е налагало- за разлика от доста такива на BMW...Е явно тогава единственият алтернативен вариант е по ISP интерфейс - естествено зависи какъв процесор ползват...въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши... Да ти кажа честно, като се замислиш, мислиш по добре...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Е явно тогава единственият алтернативен вариант е по ISP интерфейс - естествено зависи какъв процесор ползват...въпреки, че като се замисля сигурно е Мицубиши... Много правилно.....че са и много криви за комуникация.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Много правилно.....че са и много криви за комуникация....Ахам, точно така... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 А какъв е проблема да се направи изцяло ново ЕКУ примерно с ПИК процесор и да се навре оригиналната таблица с изменени стойности, естествено това е трудно, защото стойностите не са кви да е но........ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Да ти кажа честно, като се замислиш, мислиш по добре...... Ееее...'айде сега- ще се обиждаме ли?!:nunjaku: :nono: Много правилно.....че са и много криви за комуникация.... Ами явно си наясно с какъв процесор е - дай го насам(може и на лично, че май доста спам става) и ще видим какъв е случая...че точно с разни "криви" комуникацийки ми се намира опит в повече пък и ми стана интересно... А какъв е проблема да се направи изцяло ново ЕКУ примерно с ПИК процесор и да се навре оригиналната таблица с изменени стойности, естествено това е трудно, защото стойностите не са кви да е но........ Хммм...Пламене, мисля че това е почти "обречено" начинание - и то не апаратната част- освен ПИК-а, има и доста периферия- проблема е програмното осигуряване, защото едва ли някаде е описан алгоритъма на работа на компа... при какви вхдящи параметри от датчиците какъв режим и прочее... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Хммм...Пламене, мисля че това е почти "обречено" начинание - и то не апаратната част- освен ПИК-а, има и доста периферия- проблема е програмното осигуряване, защото едва ли някаде е описан алгоритъма на работа на компа... при какви вхдящи параметри от датчиците какъв режим и прочее...Не съм сигурен, но за това Гришата ще каже.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Ееее...'айде сега- ще се обиждаме ли?!:nunjaku: :nono: Ами явно си наясно с какъв процесор е - дай го насам(може и на лично, че май доста спам става) и ще видим какъв е случая...че точно с разни "криви" комуникацийки ми се намира опит в повече пък и ми стана интересно... Аз лично съм аут за идеята за ново ЕКУ, но всъщност имам едно второ ЕКУ, което е за моята кола, може да опитаме да го флашнем, Въпросът е дали има някой, който се наема да го прави през айеспи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 А какъв е варианта чрез Поли да се потърси направо едно такова ЕКУ от кола от Япония за части....? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Щом разполагаш с второ ЕКУ.....я го отвори и кажи на колегата seyken какъв е процесора, че аз нямам спомен......И ако ще се правят експерименти май ще трябва първо да ликвидираме имобилаизера........ Роска ти Евоскан купи ли си....... П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
seyken Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Аз лично съм аут за идеята за ново ЕКУ, но всъщност имам едно второ ЕКУ, което е за моята кола, може да опитаме да го флашнем, Въпросът е дали има някой, който се наема да го прави през айеспи? Само кажи какъв процесор е...не искам да поемама ангажимент без да знам с какво си имам работа...Проблема с имобилайзера също е решим- аз лично нямам оборудане за това в момента(все още основната ми дейност са GSM и notebooks), но имам 2-ма колеги разполагащи с необходимото оборудване и винаги готови да се отзоват... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GeorgieV Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове. Добре де.....но все пак ако се вземе с имобилайзера и всичко нужно има вариант, така ли? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 ....Проблема с имобилайзера също е решим.... Нали правим разлика между правене на ключове и програмирането им.....И между дезактивиране на имобилаизер.......За Първото нещо хора да искаш, за второто няма никакво оборудване известно до момента. Защото опрем ли до смяна на ЕКУ, определено ще се сблъскаме с втория проблем. П.С. GeorgieV Ако се сменя всичко проблем няма....Ако се флашва оригиналното ЕКУ, пак няма да има проблем.......Но смени ли се ЕКУ-то, тогава става интересно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Нали правим разлика между правене на ключове и програмирането им.....И между дезактивиране на имобилаизер.......За Първото нещо хора да искаш, за второто няма никакво оборудване известно до момента. Защото опрем ли до смяна на ЕКУ, определено ще се сблъскаме с втория проблем. П.С. GeorgieV Ако се сменя всичко проблем няма....Ако се флашва оригиналното ЕКУ, пак няма да има проблем.......Но смени ли се ЕКУ-то, тогава става интересно.Това повтарям от началото на темата... Затова купих второто ЕКУ, за да експериментираме... Иначе да, купих си ЕВОСКАН и тия дни ще ви покажа какво научих за процесора на ЕКУ-то на 6а13 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Щом разполагаш с второ ЕКУ.....я го отвори и кажи на колегата seyken какъв е процесора, че аз нямам спомен......И ако ще се правят експерименти май ще трябва първо да ликвидираме имобилаизера........ Роска ти Евоскан купи ли си....... П.С. Абе хора при тези нови коли забравете за директна смяна на ЕКУ-тата......Тези имобилаизери хич не са за пренебрегване.....Всеки глупав експеримент може да излезе доста солено. Ако се сменя се сменя комплект с имобилаизер и ключове. Защо намесваш имобилайзера? Колата безпроблемно си пали с друго ЕКУ- личен опит! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Колко пъти си палил с друго и колко време си карал с него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bluffer Публикувано 3 март 2009 Сподели Публикувано 3 март 2009 Колко пъти си палил с друго и колко време си карал с него. Като ти прочетох другия пост се замислих...Смяната я направих бързо. Незнам дали няма да си изгуби настройките ако се забавиш малко повече при смяната.Иначе с другото съм карал общо 20км- 3часа- 6или7 запалвания. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.