Румен Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Здравейте колеги. някой може ли да ми каже на колко кг (Nm) се натяга цилиндровата глава на Каризма 1,9 ТД 97г. Гледах какво е написано в ръководството, но това с натягането на главата при горещ двигател нещо не ми вдъхва доверие. Вярно, че така го дават по документация но .............И каква трябва да бъде гарнитурата за главата. В някой магазини ми казват, че е метална а в други, че е клингиритова с матални пръстени около цилиндровите втулки. А и цените варират от 30 до 135 лв. Ако някой има опит в това отношение!!!А за това което се случи с двигатела, най-общо ситуацията е такава: От доста време забелязвах , че охладителната течност се губи. Забелязах теч откъм гарнитурата на колекторите. Постоянно доливах. Преди около 2 седмици забелязах и теч на масло но неможах да установя от къде е. Най-накрая , когато доливах течност в разширителното казанче забелязах,че има петна от масло. Свалих главата и се видя ,че гарнитурата е изпуснала. Главата я дадох да я проверят. Не е спукана, не е и изметната. Това е добре. Сега стои проблема каква гарнитура да взема и с каква дебелина. В каталозите дават,че дебелните на гарнитурите са 3 вида. Майстора,който ми проверява главата каза да взема гарнитута със същата дебелина. Но не мога да разбера каква е дебелината на старата. Има 4 дупки на гарнитурата а при всички случаи небива да са повече от 3. :icon_crying: :icon_crying: :icon_crying: :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rumen Stefanov Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Здравей,колега!От къде си?Най-добре се консултирай в специализиран сервиз за Мицубиши-Ратола например.Също можеш да се консултираш лично или чрез форума с milen_z ako си от Пловдив или Dj_Tymbi ako си от София.Те могат да те упътят как да постъпиш!Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Колега ! Дай модел на двигателя, или номер на рамата, за да ти дадем някаква информация...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 За самата гарнитура можеш да провериш в "Ратола" за цена на оригинална и време на доставка. Също и в магазините за части на Рено - двигателя е F8QT от Рено, ето например тук Но така и така е свалена главата, сигурно ли е че не трябва да и се вземе "вятър", лек шлайф на повърхността. Отклоненията са минимални и се получава измятане на равнината.По отношение на питането ти - на опаковката на гарнитурата има схема как се затягат болтовете, както и с какво усилие. Затяга се само веднъж /спазвайки схемата/ и втори път след минаване на някакъв пробег не е необходимо. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Румен Публикувано 21 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 21 януари 2009 Двигателя е F8QT. Повдигачите на клапаните трябвало да се сменят. защото щели да ми създават проблем с паленето през зимата. Незнам дали е така. Ако някой може да ми каже дали е така и защо?? А и незнам дали ще мога да ги намеря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mali Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Двигателя е F8QT. Повдигачите на клапаните трябвало да се сменят. защото щели да ми създават проблем с паленето през зимата. Незнам дали е така. Ако някой може да ми каже дали е така и защо?? А и незнам дали ще мога да ги намеря. Ами на това по скоро трябва да питаш майстора ти "защо". Но по скоро се сменят едни "парички", които са за регулиране на клапаните. Иначе всичко се намира. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
spp Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 GDI ли беше твоята? Milen_Z е твоя човек. Пиши му на ЛС, може да не е видял темата... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
rosko Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Ми не е ГДИ, а "любимият" двигател на зет ми, водач на Волво......... 1. Наистина е добре да и се вземе едно чело на главата, винаги има деформации!2. Не знам какви книги четеш, а може и конструкторите от Рено да са измислили нов метод, но не виждам как ще я стегнеш загрята, при положение, че главата е долу! 3. Търси други литературни източници!4. Гарнитурата има много повече от 3 дупки!И много други неща..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 Двигателя е F8QT. Повдигачите на клапаните трябвало да се сменят. защото щели да ми създават проблем с паленето през зимата. Незнам дали е така. Ако някой може да ми каже дали е така и защо?? А и незнам дали ще мога да ги намеря.На първо време си смени майстора.......Повдигачите както ти каза и Велико, са механични и луфта им се регулира чрез подмяна на пулове......По предишните ти въпроси: Болтовете се стягат -първи етап с усилие 40 N m.....Втори етап-проверяват се пак със същото усилие, и трети етап- затягат се ъглово, на 123 градуса................Гарнитурата на главата се определя с каква дебелина да е , след като се измери наддаването на буталата, над блока.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 21 януари 2009 Сподели Публикувано 21 януари 2009 На първо време си смени майстора.......Повдигачите както ти каза и Велико, са механични и луфта им се регулира чрез подмяна на пулове......По предишните ти въпроси: Болтовете се стягат -първи етап с усилие 40 N m.....Втори етап-проверяват се пак със същото усилие, и трети етап- затягат се ъглово, на 123 градуса................Гарнитурата на главата се определя с каква дебелина да е , след като се измери наддаването на буталата, над блока.............. :good: Само малко уточнение - 126 гр. ако са му старите болтове.............. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 :good: Само малко уточнение - 126 гр. ако са му старите болтове..............Айде сега, няма да издребняваме за 3 градуса...... :lol: .....Освен това Марсел Марсо (Французите), дето са го измислили този мотор, го дават 123 +/- 3 гр.........Така че и 120 , се приема за верен отговор..... :P ......... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Румен Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 То е ясно, че гарнитурата има повече от 3 дупки но на края на гарнитурата има дупчици според които се определя каква е дебелината на самата гарнитура. Това имах предвид. А всичко това което съм писал съм го прочел в ръководството за ремонт на митсубиши за двигател F8QT. Ако това не е вярната информация незнам на какво друго да се доверя. А майстори вече много и е трудно да рабереш кой е точния за теб.Благодаря все пак за инфото. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 То е ясно, че гарнитурата има повече от 3 дупки но на края на гарнитурата има дупчици според които се определя каква е дебелината на самата гарнитура. Това имах предвид. А всичко това което съм писал съм го прочел в ръководството за ремонт на митсубиши за двигател F8QT. Ако това не е вярната информация незнам на какво друго да се доверя. А майстори вече много и е трудно да рабереш кой е точния за теб.Благодаря все пак за инфото.Малко по горе, съм ти написал как се определя дебелината на гарнитурата, и това не е само за твоята кола, а за всички дизелови мотори......Точно от гарнитурата се регулира степента на сгъстяване, и за това има няколко ремонтни размера.......Но за да определиш кой точно, си иска мерене....... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Румен Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 Още веднъж благодаря за информацията. Имам да черпя. Явно наистина трябва да си сменя майстора. Пуловите ги намерих и това е по-лесния вариант за мен но не и за майстора. Но както и да е. Въпроса е да съм на пътя отново. :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mario64 Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Още веднъж благодаря за информацията. Имам да черпя. Явно наистина трябва да си сменя майстора. Пуловите ги намерих и това е по-лесния вариант за мен но не и за майстора. Но както и да е. Въпроса е да съм на пътя отново. :icon_thumbup:В какъв смисъл си ги намерил ?.....Намерил си от къде да си купиш, или вече си купил ???....Защото и там трябва мерене и изчисляване, на коя чашка-какъв пул да се сложи, за да се спази топлинната хлабина..... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Румен Публикувано 22 януари 2009 Автор Сподели Публикувано 22 януари 2009 В какъв смисъл си ги намерил ?.....Намерил си от къде да си купиш, или вече си купил ???....Защото и там трябва мерене и изчисляване, на коя чашка-какъв пул да се сложи, за да се спази топлинната хлабина.....Намерих от къде да ги купя. Майстора го светнах , че се продават такива пулове и след като си отвори комютъра ахна. Досега незнаел, че ги има по магазините от този вид. Всъщност това не беше майстора а някой от чираците. Аман от майстори вече. Явно трябва да е някой проверен и да се ходи само при него. В София знам къде да отида или къде да попитам поне, но в Казанлък е трудна работа. С много проведени разговори работата изглежда, че ще стане. Надявам се. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Т. Минтов Публикувано 22 януари 2009 Сподели Публикувано 22 януари 2009 Колега, просто бягай надалеч от такива майстори, защото после ще отворят много работа на истинските, а на теб ще отворят много разходи. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.