Здравейте колеги. някой може ли да ми каже на колко кг (Nm) се натяга цилиндровата глава на Каризма 1,9 ТД 97г. Гледах какво е написано в ръководството, но това с натягането на главата при горещ двигател нещо не ми вдъхва доверие. Вярно, че така го дават по документация но .............И каква трябва да бъде гарнитурата за главата. В някой магазини ми казват, че е метална а в други, че е клингиритова с матални пръстени около цилиндровите втулки. А и цените варират от 30 до 135 лв. Ако някой има опит в това отношение!!! А за това което се случи с двигатела, най-общо ситуацията е такава: От доста време забелязвах , че охладителната течност се губи. Забелязах теч откъм гарнитурата на колекторите. Постоянно доливах. Преди около 2 седмици забелязах и теч на масло но неможах да установя от къде е. Най-накрая , когато доливах течност в разширителното казанче забелязах,че има петна от масло. Свалих главата и се видя ,че гарнитурата е изпуснала. Главата я дадох да я проверят. Не е спукана, не е и изметната. Това е добре. Сега стои проблема каква гарнитура да взема и с каква дебелина. В каталозите дават,че дебелните на гарнитурите са 3 вида. Майстора,който ми проверява главата каза да взема гарнитута със същата дебелина. Но не мога да разбера каква е дебелината на старата. Има 4 дупки на гарнитурата а при всички случаи небива да са повече от 3. :icon_crying: :icon_crying: :icon_crying: :icon_hmm: