Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Прокарване на кабел от акумулатора към багажника


r1der

Препоръчано мнение

Привет на всички :) Нов съм в този форум и ще моля да ме извините ако повтарям темата въпреки че неможах да намеря подобна такава за каризма.

 

 

Вероятно някой от вас са запознати с това ако са си ъпгрейдвали музиката в колата. Та днес започнах с прокарването на кабелите до багажника-пуснах ги ...повечето от тях. Запецнах на захранващия и по точно от таблото към коша от пред. Японците отнесоха някоя друга "блага" приказка за роднините си, направили са я каризмата като подводница няма пролука! А и мен ме е страх да ръгам напред-назад с някакви шила или подобни да не направя накоя поразия.

Въпроса ми е от къде най-лесно мога да прокарам кабела, че днес много зор видях и нищо не свърших :dntknw: Каризмата е 98-ма година хечбег 1.9 ТД (ако е от значение) Ако някой е пускал такъв кабел ще ми е от голяма полза ако сподели!

Благодаря предварително

и

Поздрави на всички :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

АЗ имам такива кабели и специално захранващият минава през пролуката за жилото на километража като се навреш до педалите ще го видиш от къде минава.Другият вариант е да си свалиш таблото.То се държи на два болта за козирката му и още три на самото табло и ще видиш жилото в ляво.

 

С уважение

С.Илиев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако кабелите ти минават отдясно т.е около парното има голям сноп с кабели към двигателния отсег. Откъм двигателя махаш тиксото на гуменото уплатнение и пускаш тел към,която хващаш кабела и го издърпваш(отне ми половин час на моята)натам е лесно! Иначе отвъре навън е по-трудно.

Успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги прекарах от ляво, като застанеш срещу колата. Има поне при мен една гумена тапа, на нивото на джабката се пада някъде. Здупчих я и мушнах кабела, с бъркане после под таблото го напипах и готово, хем тапата си е на място а кабела минава супер плътно щото направих малка дупка на тапата да минава с усилие като го дърпаш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз ги прекарах от ляво, като застанеш срещу колата. Има поне при мен една гумена тапа, на нивото на джапката се пада някъде. Здупчих я и мушнах кабела, с бъркане после под таблото го напипах и готово, хем тапата си е на място а кабела минава супер плътно щото направих малка дупка на тапата да минава с усилие като го дърпаш.

 

Точно по същия начин е и при мен. Това когато ми поставяха алармата и единия кабел минава през тая гума.

Но за колегата r1der дето пита - до колкото разбрах трябва кабела да му отиде до акумулатора, тъй като пише за захранващ кабел. Пък акумулатора е от другата страна и ще е по подходящо да се изкара кабел от шофьорската страна. Няма начин да няма от къде да се дръпне.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Струва ми се ,че колегата r1der някак си не подхожда правилно с това директно захранване от акумулатора.Да не се чуди после защо се запали колата . Според мен захранването е редно да си мине през реле или най-малкото предпазител. Дано аз да не съм разбрал правилно ,но по-внимателно с тоците;)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такъв кабел,директно към акумулатора и си минава през пролуката за жилото на километража и нямам проблем!!!За съжаление не мога да пусна снимки защото ми се счупи фотоапарата за да покажа как минава и за къде е хванат.

 

С уважение

С.Илиев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аааа, аз дадох 100 лв. за кабели от магазин за озвучаване на коли. Просто с тия кабели шега не бива, аз съм се палил 2-3 пъти с кабели самоделки, а пък ако нямаш прекъсвач (бушон) си е пълно самоубийство. ако не дай си боже даде на късо нещо, ще изгори цялата инсталация на колата та на всичко отгоре и таблото може да се запали, а бе точно пред магазина тогава видях едно ауди подпалено по тоя начин. Не си играйте с живота!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Важно е предпазителя (бушона) да е възможно най-близо до акумулатора! Така се намаляват рисковете кабела да "залепне" за масата преди бушона. Хубаво е големината на бушона да е съобразена с консумацията на усилвателя.

 

За допълнителна сигурност захранващия кабел може да минава през гофрирана пластмасова тръба (подобни на тези използвани в строителството) поне в по-рисковите участъци - там където може да се нарани изолацията му.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 9 години ...

Колееегииииии Дайте една снимка да видя откъде минава кабела, че голяма мъка...

 

Тези два варианта провери ли ги?

 

 

И аз ги прекарах от ляво, като застанеш срещу колата. Има поне при мен една гумена тапа, на нивото на джабката се пада някъде. Здупчих я и мушнах кабела, с бъркане после под таблото го напипах и готово, хем тапата си е на място а кабела минава супер плътно щото направих малка дупка на тапата да минава с усилие като го дърпаш.

 

 

Аз съм с такъв кабел,директно към акумулатора и си минава през пролуката за жилото на километража и нямам проблем!!!За съжаление не мога да пусна снимки защото ми се счупи фотоапарата за да покажа как минава и за къде е хванат.

 

С уважение

С.Илиев

Редактирано от valboss
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да обаче при варианта с гумената тапа/ кабела трябва да премине от дясно (там не ми е ясно какво трябва да се разглоби освен жабката в смисъл само щипките) и след това трябва да го прокарам през парното може би.

Има ли вариант да е от лявата страна шофьорската до това жило ще може ли да премине 20кв. кабел, ако говорите за жилото с гумените уплътнения ( гледах и вариант със подкалника но трябва да се разглобят доста части и е доста трудоемко) Как да постъпя снимков материал не намирам никъде нито на английски нито на български, моля помагайте... ( иначе има една тема публикувана от преди години но снимките не са актуални и няма как да ги погледна...)

Ако някой има прокаран такъв кабел моля щракнете една две снимки как е прокаран кабела.. ще ви бъда безкрайно Благодарен!

Редактирано от smqtai22
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...