Премини към съдържание

Обороти на празен ход


Препоръчано мнение

Та ето какъв е проблема-

когато я паля студена всичко е ОК.държи по-високи обороти докато загрее и постепенно спадат.

Обаче като е загряла пали с доста високи обороти за момент,после падат почти до угасване(даже примигва лампата за динамото)и след това се стабилизират,като през това време свети лампата CHEK ENGINE.това става за около 4-5сек.Това не ми пречи толкова,ама и при загрял мотор държи по-високи от нормалните оборти - 1200-1300об/мин.Когато пък пусна климатика чувствително падат(понякога даже изключва компресора).

 

Гледам,че системата за оборотите на ПХ е под дроселовата клапа,но никога не съм разглобявал такава(виждал съм на Мазда подобна).Ще ми е полезно все пак ако някой колега е правил подобен ремонт да ми каже горе-долу как са нещата.

 

Другия ми въпрос е има ли извод от климатика за компа,който да му казва че е включен и съответно да вдигне оборотите?На дизеловия ми Рънър това ставаше с един вакуум,който механично подаваше газ на помпата,ама тук явно не е така.Като се замисля и Еклипса ми имаше подобен проблем,но много по-слабо изразен...

 

Колата е тази от подписа.

 

Предварително благодаря за отговорите :rolleyes: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може да е степковия мотор вземи си контакнет спреи и пръсни всички букси.Провери всички кабелчета да няма някое разкачено също и сондата. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вече го направих,както и почистване на дроселовата клапа и всички видими отвори около нея(неразглобена),ама няма ефект.

Също така не видях ясно обособен корпус на стъпков мотор...?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Това вече го направих,както и почистване на дроселовата клапа и всички видими отвори около нея(неразглобена),ама няма ефект.

Също така не видях ясно обособен корпус на стъпков мотор...?

Проблема е, че степ мотора не е точно стъпково моторче , а постояннотоково такова ,с редуктори, с датчик за положението му и т.н. ...........за да съм точен,трябва да ми кажеш какъв е куплунга, който виждаш отзад ..............дали е правоъгълен ( почти квадратен) 6 пинов ,като пиновете са подредени в два реда по 3 пина ,или куплунга е дълъг и елипсовиден ( почти правоъгълен) и пиновете му са подредени в един ред и са 6 пина.............според мен е втория вариант и ако е така, трябва да го свалиш и разглобиш............внимателно ,тъй като има зъбчатки и пружинки.........според мен е клеасало винта ,който всъщност регулира байпасния приток на въздух за празния ход, но не е изключено да има и друга повреда като изгоряло моторче, наработещ датчик за положение или чисто електрически проблем( захр. маса и т.н.) Освен това е възможно дяа имаш прецакан TPS (тротъл позишън сензор) а това е важно ,защото чрез него се определя режима на работа на мотора ( в случая - режим на празен ход на мотора) TPS-а трябва да генерира 460 -520 mV напрежение когато мотора работи на празен ход и точно при такова напрежение ЕКУ-то установява от ТПС-а че трябва да работи на празен ход.............Възможно е или някой да е барал TPS-а и да го е разцентрирал, или просто да е повреден .........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го огледам подробно и ще го опиша.Също ще премеря и ТП-сензора.Така по спомен и аз си мисля,че степ мотора е с 5 извода в линия,ама да не те подвеждам - утре ще кажа със сигурност.Благодаря за съвета.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го огледам подробно и ще го опиша.Също ще премеря и ТП-сензора.Така по спомен и аз си мисля,че степ мотора е с 5 извода в линия,ама да не те подвеждам - утре ще кажа със сигурност.Благодаря за съвета.

 

 

Аз имам запродаване стъпков мотор и тпс сензор.ако ти потрябва ще се раязберем за цената

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го огледам подробно и ще го опиша.Също ще премеря и ТП-сензора.Така по спомен и аз си мисля,че степ мотора е с 5 извода в линия,ама да не те подвеждам - утре ще кажа със сигурност.Благодаря за съвета.

 

Имам стъпков мотор и тпс ако ти трябва ще се разберем за цена. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имам стъпков мотор и тпс ако ти трябва ще се разберем за цена. :mitsu-smiley:

Ако е същия TPS-a, защото има разлика.......заради един такъв 1 месец чака човека ...............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако е същия TPS-a, защото има разлика.......заради един такъв 1 месец чака човека ...............

 

 

от митсубиши еклипс 92г е тпс и стъпковотомоторче. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

от митсубиши еклипс 92г е тпс и стъпковотомоторче. :mitsu-smiley:

Еми няма да стане................

Все пак погледни зацепването на TPS-а към оста на дросела , ако в покой е точно срещу ушите и дупките за захващане на ТПС-а ,то не е такъв..............довечера ще постна снимки и на двата ТПС-а...........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

TPS-а външно е подобен, но на Еклипса е с 3-проводника а на Рънъра с 4. На Рънъра контакта за празен ход е вграден в TPS-а. На Еклипса този контат е външен.

 

Регулатора за празен ход е съвсем различен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е,както предположи DJ Tymbi.Куплунга отзад е в един ред с 5 пина.ТПС-а работи,ама не се сетих да проверя контакта за празен ход.Все пак си мисля,че системата за празен ход работи-в смисъл не е неподвижна-ама неправилно.Друго,което не можах да разбера - тъй като при мен е въртяно винтчето,което определя положението на дросела на празен ход - в какво положение всъщност трябва да бъде?Щото аз мога да си преместя ТПС-а както искам спрямо дроселовата клапа,ама кое е правилното положение?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е,както предположи DJ Tymbi.Куплунга отзад е в един ред с 5 пина.ТПС-а работи,ама не се сетих да проверя контакта за празен ход.Все пак си мисля,че системата за празен ход работи-в смисъл не е неподвижна-ама неправилно.Друго,което не можах да разбера - тъй като при мен е въртяно винтчето,което определя положението на дросела на празен ход - в какво положение всъщност трябва да бъде?Щото аз мога да си преместя ТПС-а както искам спрямо дроселовата клапа,ама кое е правилното положение?

Ами правилното положение се замерва с волтметър .............трябва да е м/у 460 и 520 миливолта................тогава ЕКУ-то ще "разбере" че си на празен ход.........

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така де,ама ТПС датчика също е подвижен около оста си.При едно също положение на дросела напрежението може да бъде от 0,35 до 0,7в. в зависимост от положението на датчика - пробвано.

 

П.П.Така,както си пиша и разбирам,че трябваше да проверя и контакта за празен ход... :icon_blush: :icon_blush: :icon_blush: .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

При положение че е баран дросела, то първо се центрова той. И след това при центрован дросел се регулира датчика, и тогава най-накрая се проверява контакта за празния ход. Имам си описана процедурата, понеже това не е от нещата които се старая да помня. Утре мога да ти кажа как се прави всичко .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Точно такова нещо имах предвид.Май не го обясних добре по-горе.Ще съм много благодарен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...kshop%20Manual/

 

Ето ти сервизното описание от на Божо сървъра. И по специално файла които ти трябва мисля че е този....

http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/M...WAGON_WM_13.pdf

 

За дроселовата клапа и датчика е описано на стр. 25, за моторчето на празния ход е малко по надолу. Но аз все си мисля че моторчето ти би трябвало да е с 6 кабела в редичка, и такова (с 6 кабела) е описано в ръководството.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

10х.Ще ми е много полезно това.

 

Благодаря на всички за отговорите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Още веднъж благодаря за съветите на всички.

Постигнах доста добър резултат след като днес си поиграх 1час с колата.Има още какво да се желае от скороста на реакция на степ мотора,ама не ми се разглобяваше основно да го чистя.Просто го налях с смазващ спрей.При предишното почистване използвах спрей за почистване на инжекция,който само чисти нагар и наслоявания,но не смазва-затова нямаше особен ефект.Естествено настроих наново дроселовата клапа и ТПС,също така изолирах ЕГР-а - и двигателя заработи мн.приятно.

 

П.П.Моторчето вярно е с 6 извода в редица.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...