Премини към съдържание

Проблем с катализатори Галант 2.5 V6


michi

Препоръчано мнение

Тъй като не намерих друга такава тема ви пиша за моя проблем.Имам Галант 2.5 V6 от 1 месец на 70000км.В града колата работи перфектно,но като изляза на дълго ми светва "чека".Ходих в сервиза на Митсубиши и ми казаха,че трябва да се сменят катализаторите,които струват 1700лв. без работата.Въпреки че свети "чека" промяна в движението няма.Какво е вашето мнение? Има ли друго решение освен на сменя с оригинални части? Благодаря предварително.HELPP! :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не може катализатора ти да е заминал за 70 000 км - или колата ти е на много повече, или проблема не е в катализатора, поне аз така мисля.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза на Митсубиши казаха категорично, че е катализатор. Ама те са три :D После я гледа един монтьор мой познат и каза, че щом сондата, която следи катализатора работи това означавало, че има проблем в катализатора . Объркан съм не знам какво да правя. А иначе не знам защо се прецака на 70000км.Колата е 2003г. и километрите са истински. :icon_n_bash:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В сервиза на Митсубиши казаха категорично,4е е катализатор.Ама те са три :D После я гледа един монтьор мой познат и каза 4е щом сондата,която следи катализатора работи това означавало 4е има проблем в катализатора . Объркан съм не знам какво да правя.А иначе незнам защо се прецака на 70000км.Колата е 2003г. и километрите са истински. :icon_n_bash:

 

 

Колега,

свържи се с DJ Tymbi това е докторът на :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като е светнал чек-а ,значи трябва да има записана грешка,тъй като те твърбдат че е катализатор , значи е твърде вероятно сондите да дават грешен сигнал към ЕКУ-то и това да причинява светенето на чек-а .................това значи че трябва да даде някой от тези кодове: P30,P31,P32........P40 до P44 , P51 до P64 .................това са възможните кодове ,които се регват от ЕКУ-то и които тестера чете ................по тях може да се определи кой сензор дава проблем и какъв е той ,и съответно да се разбере кой катализатор е заминал ако въобще е катализатор.............

По принцип ако имаш съмнения за катализатор запушен ,то тогава като караш извънградско и подържаш равномерна скорост и обороти ,и изведнъж решиш да промениш колкото си е възможно по бързо тези режими на работа (примерно ускоряваш още и то рязко) мерише ли на развалени яйца??Ако да, тогава вероятно си за катализатор...................

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като е светнал чек-а ,значи трябва да има записана грешка,тъй като те твърбдат че е катализатор , значи е твърде вероятно сондите да дават грешен сигнал към ЕКУ-то и това да причинява светенето на чек-а .................това значи че трябва да даде някой от тези кодове: P30,P31,P32........P40 до P44 , P51 до P64 .................това са възможните кодове ,които се регват от ЕКУ-то и които тестера чете ................по тях може да се определи кой сензор дава проблем и какъв е той ,и съответно да се разбере кой катализатор е заминал ако въобще е катализатор.............

По принцип ако имаш съмнения за катализатор запушен ,то тогава като караш извънградско и подържаш равномерна скорост и обороти ,и изведнъж решиш да промениш колкото си е възможно по бързо тези режими на работа (примерно ускоряваш още и то рязко) мерише ли на развалени яйца??Ако да, тогава вероятно си за катализатор...................

 

 

Абе по принцип май винаги си мирише бе бате. Или поне в повечето случаи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе по принцип май винаги си мирише бе бате. Или поне в повечето случаи.

Ами не............по принцип май колите ни са на толкова км, че вече им е дошло времето........... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

След като е светнал чек-а ,значи трябва да има записана грешка,тъй като те твърбдат че е катализатор , значи е твърде вероятно сондите да дават грешен сигнал към ЕКУ-то и това да причинява светенето на чек-а .................това значи че трябва да даде някой от тези кодове: P30,P31,P32........P40 до P44 , P51 до P64 .................това са възможните кодове ,които се регват от ЕКУ-то и които тестера чете ................по тях може да се определи кой сензор дава проблем и какъв е той ,и съответно да се разбере кой катализатор е заминал ако въобще е катализатор.............

По принцип ако имаш съмнения за катализатор запушен ,то тогава като караш извънградско и подържаш равномерна скорост и обороти ,и изведнъж решиш да промениш колкото си е възможно по бързо тези режими на работа (примерно ускоряваш още и то рязко) мерише ли на развалени яйца??Ако да, тогава вероятно си за катализатор...................

 

Кодовете,които изкара компютъра са PO173 и PO125.Познати ли са ти?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Кодовете,които изкара компютъра са PO173 и PO125.Познати ли са ти?

Да, до колкото си спомням Р0125 е грешка ,отчитаща проблем с ECT сензора,това че рече че имаш проблем с охладителната система............дадчика ти е проблемен или термостата не е както трябва или нещо друго ..............

Р0173 мисля че беше проблем с постъпателния въздух към мотора ,може да е и МАФ-сензора.................възможно е също така да има проблем в налягането на горивото от помпата,инжекторите или EVAP клапана............

Това са по спомен нещата, но трябва като се върна да ги проверя точно................. :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Р0125 -Проблем с датчика за температурата на охладителната течност.

Р0173 -Fuel Trim (Bank2). Това е малко сложно за обяснение, най-общо казано е проблем с самонастроиката спрямо гориво-въздушната смес в банка 2. Т.е проблем с втората ламбда сонда, тази след катализатора, или неверни данни от нея. В резултат на което компютъра неможе да настрой оптимално горивната смес. А може и двете грешки да са породени от едно и също нещо и да са пряко свързани. Моят съвет е добър диагностик, разбиращ апаратурата с която работи, и задължително газанализатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Р0125 -Проблем с датчика за температурата на охладителната течност.

Р0173 -Fuel Trim (Bank2). Това е малко сложно за обяснение, най-общо казано е проблем с самонастроиката спрямо гориво-въздушната смес в банка 2. Т.е проблем с втората ламбда сонда, тази след катализатора, или неверни данни от нея. В резултат на което компютъра неможе да настрой оптимално горивната смес. А може и двете грешки да са породени от едно и също нещо и да са пряко свързани. Моят съвет е добър диагностик, разбиращ апаратурата с която работи, и задължително газанализатор.

Благодаря ти ,но знаеш ли къде да ме насочиш в София?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти ,но знаеш ли къде да ме насочиш в София?

 

DJ Tymbi!

Пиши му едно ЛС. Доколкото разбрах сега не е в София/България та тъй че след празниците.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

DJ Tymbi!

Пиши му едно ЛС. Доколкото разбрах сега не е в София/България та тъй че след празниците.

От време на време влизам и чета ........Милен може и да е прав , но по всички положения трябва да се проследи като диаграма втората сонда и да се види графиката й, по този начин се установява дали е в ред самата сонда или не.........примерно сондата може да работи, но да е "ленлива" и графиката да е с друга характеристика от тази,която трябва да има.........възможно е да е запушен катализатора и това да бърка тази сонда.........това може да се установи като се свали катализатора и се провери дали е запушен и колко.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абе по принцип май винаги си мирише бе бате. Или поне в повечето случаи.

 

И аз съм на това мнение!

Когато и дадеш "жобки" винаги си мирише.

А преди 10 дни бях на преглед и нарочно накарах момчето да измери нивото на отделените газове с газанализатор.

Каза, че катализатора си е перфектен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на това мнение!

Когато и дадеш "жобки" винаги си мирише.

А преди 10 дни бях на преглед и нарочно накарах момчето да измери нивото на отделените газове с газанализатор.

Каза, че катализатора си е перфектен.

 

Ми аз преди това карах една примера, дето беше на под 30К км, като я взех, миришеше си здраво като я изръчкаш. А по-предишната кола беше един блубърд, дето пък ептен нямаше катализатор - и от него миришеше.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Послушай Милен. Според мен е малко вероятно катализатор на 70 хил. км. да има проблем по естествен път. Тия DTC касаещи смесообразуването (P0170. P0171, P0172, P0173) са доста широко-обхватни - въздушна утечка, кофти ламбда, налягане на горивото, инжектори, MAF ..... в най-добрия случай може и от кофти бензин да е.

 

Тестера ще разкрие истината. Виж от колко км. ти свети CE - това може да те ориентира за евентуалната причина.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Послушай Милен. Според мен е малко вероятно катализатор на 70 хил. км. да има проблем по естествен път. Тия DTC касаещи смесообразуването (P0170. P0171, P0172, P0173) са доста широко-обхватни - въздушна утечка, кофти ламбда, налягане на горивото, инжектори, MAF ..... в най-добрия случай може и от кофти бензин да е.

 

Тестера ще разкрие истината. Виж от колко км. ти свети CE - това може да те ориентира за евентуалната причина.

Точно за това говориме..........може да са доста причините за грешките.............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...