Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем със зареждането на акумулатора на Mitsubishi ASX , 2020, 2.0 бензин.


Препоръчано мнение

Колеги възникна проблем със зареждането на акумулатора преди 1 месец и още не съм намерил решение.

Зареждащото напрежение на акумулатора при стартиране на двигателя е нормално-14.4В и след като загрее колата пада до 13.4-13.5В

Реших погрешно ,че акумулатора е проблем-купих нов, но проблема остана същият.

Купих и алтернатор от същата кола ,но в два сервиза ме разубедиха да го сменям.

Напрежението се управлява от компютъра в зависимост колко е зареден акумулатора.

На минусовата клема има токов датчик, който съгласно теорията управлява зареждането.

Като се извади куплунга би трябвало напрежението на заряд да се увеличава, но на практика не се променя като го извадя. 

13.5В с включен  куплунг и изваден все тая.

Проверени са кабелите за лоша връзка.

Някой има ли идея как да оправя проблема?

13.5В е стабилно и на празен ход и при пълно натоварване на алтернатора

 

 

Краси

 

Редактирано от красикостов
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 1/10/2024 at 1:31 PM , красикостов написа:

Колеги възникна проблем със зареждането на акумулатора преди 1 месец и още не съм намерил решение.

Зареждащото напрежение на акумулатора при стартиране на двигателя е нормално-14.4В и след като загрее колата пада до 13.4-13.5В

Реших погрешно ,че акумулатора е проблем-купих нов, но проблема остана същият.

Купих и алтернатор от същата кола ,но в два сервиза ме разубедиха да го сменям.

Напрежението се управлява от компютъра в зависимост колко е зареден акумулатора.

На минусовата клема има токов датчик, който съгласно теорията управлява зареждането.

Като се извади куплунга би трябвало напрежението на заряд да се увеличава, но на практика не се променя като го извадя. 

13.5В с включен  куплунг и изваден все тая.

Проверени са кабелите за лоша връзка.

Някой има ли идея как да оправя проблема?

13.5В е стабилно и на празен ход и при пълно натоварване на алтернатора

 

 

Краси

Никой ли няма идея какво да търся за да оправя проблема?

Купих вчера и минусовият кабел за акумулатора с IBS  датчика.

Ще го сменя утре .

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, DJ Tymbi написа:

Отидете на сервиз,вместо да сменявате на сляпо....

 

В кой сервиз

Ходих в D&D за евентуална смяна на алтернатора, но казаха, че тъй като автомобилът е със система IBSр не гарантират, че алтернатора е проблема.

Също препоръчаха автодиагностика, но не могат да я направят.

Обадих се в Балкан стар.

Искат записване на час и да им оставя колата. Аз съм от 08-17ч на работ,а а те не работят в Събота.

Не искат да я докарам и за час да я диагностират и да си я взема.

Ако знаете къде работят в събота и са кадърни, а не да вдигнат рамене-може да е това може да е онова,  кажете.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

 При доста марки автомобили се е наложило т.н. Smart Charging и повечето сервизи немогат да тестват генератора по конвенционален начин понеже и компютъра на колата участва пряко в управлението на зареждането на генератора освен реле/ регулатора на самият генератор. 
Аз мисля че няма как да се гарантира че “…генератора е наред…” без да се ревизира при регистриране на проблем. Имал съм случай на ревизиран генератор да се повреди на 5-тия километър от дефектна четка. Напълно възможно е четките да са към края на живота си и при загряване пружината на четката “омеква” и не контактува с колектора. Възможно е също да имате проблем по кабелната инсталация. Така че се иска човек който да знае какво прави и има желание. Като за начало аз бих измерил зарядното напрежение директно от генератора за да елеминирам проблем по силовата инсталация. Ако след проверката се установи напрежението отговаря на напрежението на клемите на акумулатора. Огледайте и ремъчното задвижване - (ремък, демферна шайба, фрайлайф) не съм запознат при този двигател как е изпълнен механизма но ако има дадените компоненти също е възможно от тях да възникнат проблеми. Демонтаж и ревизия на генератота. Ако все още има проблем прозвъняване на управляващите вериги към компютъра. И Така успех!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Да, знам за Smart charging и затова още се двоумя какво да правя.

Ремъка го смених есента след смяна на магнитният съединител на компресора.

Така, че е нов . Не приплъзва, ако това имате в предвид.

Труден е достъпа до изходната клема на генератора отгоре.

Не мога да бръкна с пробник ,но пробвах на ръка да мръдна кабела на болта-не мърда съединението е добро.

Смених и IBS датчика на минусовата клема-няма ефект.

При заверката на новият акумулатор чoвека ме накара да натоваря генератора на макс с фарове и други консуматори и без тях.

Стабилно държи 13.5В .

Ще отида за диагностика в сервиз първо.

Ако няма резултат ще сменя алтернатора, но ми казаха, че при смяна и новият трябвало да се обучава от компютъра???

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

А всъщност как се държи в движение? Мисълта ми е дали изобщо работи това управление? По принцип LIN алтернатор трябва да има мониторинг - какво се иска от него и той какво прави. Тоест с компютър да се види. 

При мен, ако е заредила акумулатора, спира да зарежда тотално при натоварване и започва при отнемане на газта (т.н. принудителен празен ход). Или казано иначе - давам газ - 12.4 В да речем. Пускам газта - 14. Включа ли фарове - 13.5 В независимо от всичко. На другата ми кола с фарове вдига на 14.2 , иначе се държи аналогично. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 часа, Delyan.Dimitrov написа:

А всъщност как се държи в движение? Мисълта ми е дали изобщо работи това управление? По принцип LIN алтернатор трябва да има мониторинг - какво се иска от него и той какво прави. Тоест с компютър да се види. 

При мен, ако е заредила акумулатора, спира да зарежда тотално при натоварване и започва при отнемане на газта (т.н. принудителен празен ход). Или казано иначе - давам газ - 12.4 В да речем. Пускам газта - 14. Включа ли фарове - 13.5 В независимо от всичко. На другата ми кола с фарове вдига на 14.2 , иначе се държи аналогично. 

Твоята кола се държи по-странно от моята.

При мен при първоначално стартиране напрежението-следя го вътре на волтметър в запалката- е стабилно 14.4В т.е. колкото трябва.

След известно време 10-15мин  сега в зимата вероятно свързано със загряването на колата спада на 13.5В и го държи сабилно независимо от оборотите и натоварване с фарове климатик ,др.

Не беше така. Проверявал съм го преди държеше стабилно 14.2-14.4В

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тогава къде е т.н. смарт зареждане? Ако помпи постоянно? По принцип иначе всеки алтернатор има температурна компенсация, но едва ли е чак толкова. 

Тук в работата имаме две марки автомобили, двете ползват смарт алтернатори. И на двете при откачен кабел за LIN комуникацията (тънкото кабелче) се държат еднакво: първоначално на ниски обороти не зареждат. Подава се газ еднократно над 1300 оборота (около) и тръгват. След това държат стабилно напрежение (въпреки съобщенията вътре, че алтернатора не работи). Мисълта ми е, че така може да пробваш да изолираш колата от уравнението - да видиш какво прави без управление този алтернатор. :) 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

OK Разбрах.

Да, алтенатора има само един куплунг с един кабел+зареждащият до акумулатор.

Днес стана още по-лошо .

Понякое време волтметъра показа 12В после 1.5 после напрежението се променяше в зависимост от педала на газта т.е. оборотите

Не знам 

 

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 часа, Delyan.Dimitrov написа:

Как 1.5? Нещо уреда се е шашнал

13.5V  грешка! Но , както си карах стана 12В т.е. тотално спря зареждането. Странна работа .Май се върви към смяна на алтернатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е сигурно още. 

Идеята на смарт алтернаторите е да зареждат когато не отнемат мощност - при спускане например. Или най- общо казано, когато двигателят не е натоварен. А когато е натоварен, спират да зареждат. Това, разбира се, при зареден акумулатор. Напълно е възможно да си видял най- накрая нормалната работа на системата (12В да е било напрежението на акумулатора). Просто трябва да забележиш кога какво прави. Старт / стоп има ли колата? Активен ли е сега в студеното? 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Смених алтернатора-същата работа.

Днес посетих Балкан стар за диагностика.

Обясних им подробно проблема.

След 2 ч казаха-Зареждането е нормално ,така работи и нищо не могат да променят в програмата на компа.

Имал съм само утечка 140mA(за която разбира се знам- аларма  светодиоди мигащи и др)

Напрежението продължава да варира между 14.4В и 12.2В

Не могат да ме убедят, че това е нормално.:119:

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вчера от Пловдив до София моята държа 12.8 . Единствено се променяше когато взе да регенерира и при движение без натоварване. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавам волтметъра в запалката засега.

Държи 14.4В известно време и после спада до 13.5В

Засега не пада до 12В .

Може би защото е студено.

Впрочем не мога да открия къде е предпазителя 7.5А на алтернатора.

Според сервизното трябва да е 5 предпазител в двигателния отсек, но там гнездото е празно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На 1/24/2024 at 10:38 AM , красикостов написа:

Наблюдавам волтметъра в запалката засега.

Държи 14.4В известно време и после спада до 13.5В

Засега не пада до 12В .

Може би защото е студено.

Впрочем не мога да открия къде е предпазителя 7.5А на алтернатора.

Според сервизното трябва да е 5 предпазител в двигателния отсек, но там гнездото е празно.

 

fuse box.jpg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

отпред отляво надясно 5 предпазител съгласно ръководство трябва да е алтернатор, но гнездото е празно и няма контактни пластини.

в ю тюб има модификация с един диод на мястото на предпазителя .

Лъже компа и алтернатора повишава напрежението с 0.5-0.7В

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 17 часа, красикостов написа:

отпред отляво надясно 5 предпазител съгласно ръководство трябва да е алтернатор, но гнездото е празно и няма контактни пластини.

в ю тюб има модификация с един диод на мястото на предпазителя .

Лъже компа и алтернатора повишава напрежението с 0.5-0.7В

Някой колега има ли ASX да прати снимка с предпазителите в двигателният отсек?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

За какво трябва да е този предпазител? 

Стандартния алтернатор има възбуждане, което може да е защитено с предпазител. При този вид няма. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, Delyan.Dimitrov написа:

За какво трябва да е този предпазител? 

Стандартния алтернатор има възбуждане, което може да е защитено с предпазител. При този вид няма. 

ами всички имат

Fuse Amps Circuits protected
1 15A Front fog lights
2 7,5A Engine control unit
3 20A Automatic transmission
4 10A Horn
5 7,5A Alternator
6 20A Headlight washer
7 10A Air conditioning
8 15A Oil cooler
9 20A Security system horn
10 15A Electric wiper de-icer
11 Not used  
12 30A Tailgate
13 10A Daylight running system
14 10A Left main beam
15 10A Right main beam
16 20A Left dipped beam
High Intensity Discharge (HID)
17 20A Right dipped beam
High Intensity Discharge (HID)
18 10A Left dipped beam
19 10A Right dipped beam
20 10A Engine control unit power supply
21 10A Ignition coils
22 20A (25A also used)
Injectors
Throttle valve relay
Oxygen sensor in front of the catalytic converter
Oxygen sensors behind the catalytic converter
Canister purge solenoid
Vehicle speed sensor
Mass airflow meter with air temperature sensor
Engine control unit, power supply
Fuel heater
23 15A Fuel pump
24 30A Starter
25 Not used  
26 40A ABS
27 30A ABS
28 30A Air-conditioning condenser fan
29 40A Radiator fan motor
30 30A Fuse box in passenger compartment, fuses 7 – 9
31 30A Audio amplifier
32 Not used  
R1   Main relay
R2   Dipped beam relay
R3   Radiator fan relay
R4   Throttle valve relay
R5   Daylight running system relay
R6   Fan control relay
R7   Condenser fan relay
R8   Starter relay
R9   Injector relay
R10   Security system horn relay
R11   CVT relay
R12   Headlight washer relay
R13   Main beam relay
R14   Front fog light relay
R15   Horn relay
R16   Air-conditioning compressor relay

 

image.jpeg.840cf7270d8cad6bc13ffdd8f97d7b96.jpeg

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

сега, красикостов написа:

ами всички имат

Fuse Amps Circuits protected
1 15A Front fog lights
2 7,5A Engine control unit
3 20A Automatic transmission
4 10A Horn
5 7,5A Alternator
6 20A Headlight washer
7 10A Air conditioning
8 15A Oil cooler
9 20A Security system horn
10 15A Electric wiper de-icer
11 Not used  
12 30A Tailgate
13 10A Daylight running system
14 10A Left main beam
15 10A Right main beam
16 20A Left dipped beam
High Intensity Discharge (HID)
17 20A Right dipped beam
High Intensity Discharge (HID)
18 10A Left dipped beam
19 10A Right dipped beam
20 10A Engine control unit power supply
21 10A Ignition coils
22 20A (25A also used)
Injectors
Throttle valve relay
Oxygen sensor in front of the catalytic converter
Oxygen sensors behind the catalytic converter
Canister purge solenoid
Vehicle speed sensor
Mass airflow meter with air temperature sensor
Engine control unit, power supply
Fuel heater
23 15A Fuel pump
24 30A Starter
25 Not used  
26 40A ABS
27 30A ABS
28 30A Air-conditioning condenser fan
29 40A Radiator fan motor
30 30A Fuse box in passenger compartment, fuses 7 – 9
31 30A Audio amplifier
32 Not used  
R1   Main relay
R2   Dipped beam relay
R3   Radiator fan relay
R4   Throttle valve relay
R5   Daylight running system relay
R6   Fan control relay
R7   Condenser fan relay
R8   Starter relay
R9   Injector relay
R10   Security system horn relay
R11   CVT relay
R12   Headlight washer relay
R13   Main beam relay
R14   Front fog light relay
R15   Horn relay
R16   Air-conditioning compressor relay

 

image.jpeg.840cf7270d8cad6bc13ffdd8f97d7b96.jpeg

по мануала трябва да има ,но при мен кой знае защо гнездото 5 е празно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 2 седмици ...

Колега а в какво точно се изразява проблема ви? Някоя сутрин не сте успели да запалите или? Мен ми звучи като на самовнушение че нещо с колата ви не е наред.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...