красикостов Публикувано 10 януари 2024 Публикувано 10 януари 2024 (редакция) Колеги възникна проблем със зареждането на акумулатора преди 1 месец и още не съм намерил решение. Зареждащото напрежение на акумулатора при стартиране на двигателя е нормално-14.4В и след като загрее колата пада до 13.4-13.5В Реших погрешно ,че акумулатора е проблем-купих нов, но проблема остана същият. Купих и алтернатор от същата кола ,но в два сервиза ме разубедиха да го сменям. Напрежението се управлява от компютъра в зависимост колко е зареден акумулатора. На минусовата клема има токов датчик, който съгласно теорията управлява зареждането. Като се извади куплунга би трябвало напрежението на заряд да се увеличава, но на практика не се променя като го извадя. 13.5В с включен куплунг и изваден все тая. Проверени са кабелите за лоша връзка. Някой има ли идея как да оправя проблема? 13.5В е стабилно и на празен ход и при пълно натоварване на алтернатора Краси Редактирано 10 януари 2024 от красикостов Цитат
красикостов Публикувано 12 януари 2024 Автор Публикувано 12 януари 2024 На 1/10/2024 at 1:31 PM , красикостов написа: Колеги възникна проблем със зареждането на акумулатора преди 1 месец и още не съм намерил решение. Зареждащото напрежение на акумулатора при стартиране на двигателя е нормално-14.4В и след като загрее колата пада до 13.4-13.5В Реших погрешно ,че акумулатора е проблем-купих нов, но проблема остана същият. Купих и алтернатор от същата кола ,но в два сервиза ме разубедиха да го сменям. Напрежението се управлява от компютъра в зависимост колко е зареден акумулатора. На минусовата клема има токов датчик, който съгласно теорията управлява зареждането. Като се извади куплунга би трябвало напрежението на заряд да се увеличава, но на практика не се променя като го извадя. 13.5В с включен куплунг и изваден все тая. Проверени са кабелите за лоша връзка. Някой има ли идея как да оправя проблема? 13.5В е стабилно и на празен ход и при пълно натоварване на алтернатора Краси Никой ли няма идея какво да търся за да оправя проблема? Купих вчера и минусовият кабел за акумулатора с IBS датчика. Ще го сменя утре . Цитат
DJ Tymbi Публикувано 13 януари 2024 Публикувано 13 януари 2024 Отидете на сервиз,вместо да сменявате на сляпо.... Цитат
красикостов Публикувано 13 януари 2024 Автор Публикувано 13 януари 2024 преди 1 час, DJ Tymbi написа: Отидете на сервиз,вместо да сменявате на сляпо.... В кой сервиз Ходих в D&D за евентуална смяна на алтернатора, но казаха, че тъй като автомобилът е със система IBSр не гарантират, че алтернатора е проблема. Също препоръчаха автодиагностика, но не могат да я направят. Обадих се в Балкан стар. Искат записване на час и да им оставя колата. Аз съм от 08-17ч на работ,а а те не работят в Събота. Не искат да я докарам и за час да я диагностират и да си я взема. Ако знаете къде работят в събота и са кадърни, а не да вдигнат рамене-може да е това може да е онова, кажете. Цитат
Иван Вълков Публикувано 15 януари 2024 Публикувано 15 януари 2024 При доста марки автомобили се е наложило т.н. Smart Charging и повечето сервизи немогат да тестват генератора по конвенционален начин понеже и компютъра на колата участва пряко в управлението на зареждането на генератора освен реле/ регулатора на самият генератор. Аз мисля че няма как да се гарантира че “…генератора е наред…” без да се ревизира при регистриране на проблем. Имал съм случай на ревизиран генератор да се повреди на 5-тия километър от дефектна четка. Напълно възможно е четките да са към края на живота си и при загряване пружината на четката “омеква” и не контактува с колектора. Възможно е също да имате проблем по кабелната инсталация. Така че се иска човек който да знае какво прави и има желание. Като за начало аз бих измерил зарядното напрежение директно от генератора за да елеминирам проблем по силовата инсталация. Ако след проверката се установи напрежението отговаря на напрежението на клемите на акумулатора. Огледайте и ремъчното задвижване - (ремък, демферна шайба, фрайлайф) не съм запознат при този двигател как е изпълнен механизма но ако има дадените компоненти също е възможно от тях да възникнат проблеми. Демонтаж и ревизия на генератота. Ако все още има проблем прозвъняване на управляващите вериги към компютъра. И Така успех! Цитат
красикостов Публикувано 15 януари 2024 Автор Публикувано 15 януари 2024 Здравейте! Да, знам за Smart charging и затова още се двоумя какво да правя. Ремъка го смених есента след смяна на магнитният съединител на компресора. Така, че е нов . Не приплъзва, ако това имате в предвид. Труден е достъпа до изходната клема на генератора отгоре. Не мога да бръкна с пробник ,но пробвах на ръка да мръдна кабела на болта-не мърда съединението е добро. Смених и IBS датчика на минусовата клема-няма ефект. При заверката на новият акумулатор чoвека ме накара да натоваря генератора на макс с фарове и други консуматори и без тях. Стабилно държи 13.5В . Ще отида за диагностика в сервиз първо. Ако няма резултат ще сменя алтернатора, но ми казаха, че при смяна и новият трябвало да се обучава от компютъра??? Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 15 януари 2024 Публикувано 15 януари 2024 А всъщност как се държи в движение? Мисълта ми е дали изобщо работи това управление? По принцип LIN алтернатор трябва да има мониторинг - какво се иска от него и той какво прави. Тоест с компютър да се види. При мен, ако е заредила акумулатора, спира да зарежда тотално при натоварване и започва при отнемане на газта (т.н. принудителен празен ход). Или казано иначе - давам газ - 12.4 В да речем. Пускам газта - 14. Включа ли фарове - 13.5 В независимо от всичко. На другата ми кола с фарове вдига на 14.2 , иначе се държи аналогично. Цитат
красикостов Публикувано 16 януари 2024 Автор Публикувано 16 януари 2024 преди 7 часа, Delyan.Dimitrov написа: А всъщност как се държи в движение? Мисълта ми е дали изобщо работи това управление? По принцип LIN алтернатор трябва да има мониторинг - какво се иска от него и той какво прави. Тоест с компютър да се види. При мен, ако е заредила акумулатора, спира да зарежда тотално при натоварване и започва при отнемане на газта (т.н. принудителен празен ход). Или казано иначе - давам газ - 12.4 В да речем. Пускам газта - 14. Включа ли фарове - 13.5 В независимо от всичко. На другата ми кола с фарове вдига на 14.2 , иначе се държи аналогично. Твоята кола се държи по-странно от моята. При мен при първоначално стартиране напрежението-следя го вътре на волтметър в запалката- е стабилно 14.4В т.е. колкото трябва. След известно време 10-15мин сега в зимата вероятно свързано със загряването на колата спада на 13.5В и го държи сабилно независимо от оборотите и натоварване с фарове климатик ,др. Не беше така. Проверявал съм го преди държеше стабилно 14.2-14.4В Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 16 януари 2024 Публикувано 16 януари 2024 Тогава къде е т.н. смарт зареждане? Ако помпи постоянно? По принцип иначе всеки алтернатор има температурна компенсация, но едва ли е чак толкова. Тук в работата имаме две марки автомобили, двете ползват смарт алтернатори. И на двете при откачен кабел за LIN комуникацията (тънкото кабелче) се държат еднакво: първоначално на ниски обороти не зареждат. Подава се газ еднократно над 1300 оборота (около) и тръгват. След това държат стабилно напрежение (въпреки съобщенията вътре, че алтернатора не работи). Мисълта ми е, че така може да пробваш да изолираш колата от уравнението - да видиш какво прави без управление този алтернатор. Цитат
красикостов Публикувано 16 януари 2024 Автор Публикувано 16 януари 2024 Къде е това LIN кабелче? На алтернатора има букса с един пин и изход самол Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 16 януари 2024 Публикувано 16 януари 2024 Един тънък - команда/ LIN. И един дебел, който е изхода. Цитат
красикостов Публикувано 16 януари 2024 Автор Публикувано 16 януари 2024 OK Разбрах. Да, алтенатора има само един куплунг с един кабел+зареждащият до акумулатор. Днес стана още по-лошо . Понякое време волтметъра показа 12В после 1.5 после напрежението се променяше в зависимост от педала на газта т.е. оборотите Не знам Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 16 януари 2024 Публикувано 16 януари 2024 Как 1.5? Нещо уреда се е шашнал Цитат
красикостов Публикувано 17 януари 2024 Автор Публикувано 17 януари 2024 преди 8 часа, Delyan.Dimitrov написа: Как 1.5? Нещо уреда се е шашнал 13.5V грешка! Но , както си карах стана 12В т.е. тотално спря зареждането. Странна работа .Май се върви към смяна на алтернатор. Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 17 януари 2024 Публикувано 17 януари 2024 Не е сигурно още. Идеята на смарт алтернаторите е да зареждат когато не отнемат мощност - при спускане например. Или най- общо казано, когато двигателят не е натоварен. А когато е натоварен, спират да зареждат. Това, разбира се, при зареден акумулатор. Напълно е възможно да си видял най- накрая нормалната работа на системата (12В да е било напрежението на акумулатора). Просто трябва да забележиш кога какво прави. Старт / стоп има ли колата? Активен ли е сега в студеното? Цитат
красикостов Публикувано 19 януари 2024 Автор Публикувано 19 януари 2024 Смених алтернатора-същата работа. Днес посетих Балкан стар за диагностика. Обясних им подробно проблема. След 2 ч казаха-Зареждането е нормално ,така работи и нищо не могат да променят в програмата на компа. Имал съм само утечка 140mA(за която разбира се знам- аларма светодиоди мигащи и др) Напрежението продължава да варира между 14.4В и 12.2В Не могат да ме убедят, че това е нормално. Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 19 януари 2024 Публикувано 19 януари 2024 Вчера от Пловдив до София моята държа 12.8 . Единствено се променяше когато взе да регенерира и при движение без натоварване. Цитат
красикостов Публикувано 24 януари 2024 Автор Публикувано 24 януари 2024 Наблюдавам волтметъра в запалката засега. Държи 14.4В известно време и после спада до 13.5В Засега не пада до 12В . Може би защото е студено. Впрочем не мога да открия къде е предпазителя 7.5А на алтернатора. Според сервизното трябва да е 5 предпазител в двигателния отсек, но там гнездото е празно. Цитат
красикостов Публикувано 25 януари 2024 Автор Публикувано 25 януари 2024 На 1/24/2024 at 10:38 AM , красикостов написа: Наблюдавам волтметъра в запалката засега. Държи 14.4В известно време и после спада до 13.5В Засега не пада до 12В . Може би защото е студено. Впрочем не мога да открия къде е предпазителя 7.5А на алтернатора. Според сервизното трябва да е 5 предпазител в двигателния отсек, но там гнездото е празно. Цитат
красикостов Публикувано 25 януари 2024 Автор Публикувано 25 януари 2024 отпред отляво надясно 5 предпазител съгласно ръководство трябва да е алтернатор, но гнездото е празно и няма контактни пластини. в ю тюб има модификация с един диод на мястото на предпазителя . Лъже компа и алтернатора повишава напрежението с 0.5-0.7В Цитат
красикостов Публикувано 26 януари 2024 Автор Публикувано 26 януари 2024 преди 17 часа, красикостов написа: отпред отляво надясно 5 предпазител съгласно ръководство трябва да е алтернатор, но гнездото е празно и няма контактни пластини. в ю тюб има модификация с един диод на мястото на предпазителя . Лъже компа и алтернатора повишава напрежението с 0.5-0.7В Някой колега има ли ASX да прати снимка с предпазителите в двигателният отсек? Цитат
Delyan.Dimitrov Публикувано 26 януари 2024 Публикувано 26 януари 2024 За какво трябва да е този предпазител? Стандартния алтернатор има възбуждане, което може да е защитено с предпазител. При този вид няма. Цитат
красикостов Публикувано 26 януари 2024 Автор Публикувано 26 януари 2024 преди 15 минути, Delyan.Dimitrov написа: За какво трябва да е този предпазител? Стандартния алтернатор има възбуждане, което може да е защитено с предпазител. При този вид няма. ами всички имат Fuse Amps Circuits protected 1 15A Front fog lights 2 7,5A Engine control unit 3 20A Automatic transmission 4 10A Horn 5 7,5A Alternator 6 20A Headlight washer 7 10A Air conditioning 8 15A Oil cooler 9 20A Security system horn 10 15A Electric wiper de-icer 11 Not used 12 30A Tailgate 13 10A Daylight running system 14 10A Left main beam 15 10A Right main beam 16 20A Left dipped beam High Intensity Discharge (HID) 17 20A Right dipped beam High Intensity Discharge (HID) 18 10A Left dipped beam 19 10A Right dipped beam 20 10A Engine control unit power supply 21 10A Ignition coils 22 20A (25A also used) Injectors Throttle valve relay Oxygen sensor in front of the catalytic converter Oxygen sensors behind the catalytic converter Canister purge solenoid Vehicle speed sensor Mass airflow meter with air temperature sensor Engine control unit, power supply Fuel heater 23 15A Fuel pump 24 30A Starter 25 Not used 26 40A ABS 27 30A ABS 28 30A Air-conditioning condenser fan 29 40A Radiator fan motor 30 30A Fuse box in passenger compartment, fuses 7 – 9 31 30A Audio amplifier 32 Not used R1 Main relay R2 Dipped beam relay R3 Radiator fan relay R4 Throttle valve relay R5 Daylight running system relay R6 Fan control relay R7 Condenser fan relay R8 Starter relay R9 Injector relay R10 Security system horn relay R11 CVT relay R12 Headlight washer relay R13 Main beam relay R14 Front fog light relay R15 Horn relay R16 Air-conditioning compressor relay Цитат
красикостов Публикувано 26 януари 2024 Автор Публикувано 26 януари 2024 сега, красикостов написа: ами всички имат Fuse Amps Circuits protected 1 15A Front fog lights 2 7,5A Engine control unit 3 20A Automatic transmission 4 10A Horn 5 7,5A Alternator 6 20A Headlight washer 7 10A Air conditioning 8 15A Oil cooler 9 20A Security system horn 10 15A Electric wiper de-icer 11 Not used 12 30A Tailgate 13 10A Daylight running system 14 10A Left main beam 15 10A Right main beam 16 20A Left dipped beam High Intensity Discharge (HID) 17 20A Right dipped beam High Intensity Discharge (HID) 18 10A Left dipped beam 19 10A Right dipped beam 20 10A Engine control unit power supply 21 10A Ignition coils 22 20A (25A also used) Injectors Throttle valve relay Oxygen sensor in front of the catalytic converter Oxygen sensors behind the catalytic converter Canister purge solenoid Vehicle speed sensor Mass airflow meter with air temperature sensor Engine control unit, power supply Fuel heater 23 15A Fuel pump 24 30A Starter 25 Not used 26 40A ABS 27 30A ABS 28 30A Air-conditioning condenser fan 29 40A Radiator fan motor 30 30A Fuse box in passenger compartment, fuses 7 – 9 31 30A Audio amplifier 32 Not used R1 Main relay R2 Dipped beam relay R3 Radiator fan relay R4 Throttle valve relay R5 Daylight running system relay R6 Fan control relay R7 Condenser fan relay R8 Starter relay R9 Injector relay R10 Security system horn relay R11 CVT relay R12 Headlight washer relay R13 Main beam relay R14 Front fog light relay R15 Horn relay R16 Air-conditioning compressor relay по мануала трябва да има ,но при мен кой знае защо гнездото 5 е празно. Цитат
silveria Публикувано 9 февруари 2024 Публикувано 9 февруари 2024 Колега а в какво точно се изразява проблема ви? Някоя сутрин не сте успели да запалите или? Мен ми звучи като на самовнушение че нещо с колата ви не е наред. Цитат
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.