Bozhidar Ivanov Публикувано 2 ноември 2023 Сподели Публикувано 2 ноември 2023 (редакция) Здравейте, Преди известно време ми направи впечатление че от двигателя се чува неприятен звук, който със сигурност е чукане на аванс/детонация. Чува се в движение до 2000 оборота и след това доста намалява и спира. А пък при изкачване на голям наклон се усилва много. За да спре звука, трябва да му дам много голямо закъснение от CAS сензора, което я прави адски тромава и едвам върви. За да не местя CAS-a на сляпо, реших да си купя стробоскоп и да му направя правилна центровка, следвайки тези стъпки: http://www.vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/engine/timing.html Направих го да е точно 5o BTDC, както би трябвало да е фабрично, но това не реши проблема и продължава да чука. Двигателя е атмосферен и няма модификации. Пробвал съм да я карам с бензин 100 октана, но не помогна изобщо. Някой има ли идеи на какво се дължи проблема и как би могъл да се реши? Редактирано 3 ноември 2023 от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
George_B Публикувано 3 ноември 2023 Сподели Публикувано 3 ноември 2023 Комп. диагностика правена ли е ? Или поне четене на грешки в ЕКУ-то ? Диагностичната букса би трябвало да е правоъгълна, бяла, с 12 пина (някои липсват, но като нумерация се броят) - ако е така, може и със светодиод (обикновен, с подходящ резистор). Броят се дълги и къси мигания - има писано във форума... Има и други варианти... Когато регулирахте аванса - по спомен -> трябва един конектор в моторния щит - да се свърже към маса. Така ЕКУ-то спира да коригира аванса динамично. Свещи, кабели - ОК ли са ? Само на бензин ли работи (има ли АГУ)? Поздрав и успех ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 3 ноември 2023 Автор Сподели Публикувано 3 ноември 2023 (редакция) преди 18 часа, George_B написа: Комп. диагностика правена ли е ? Или поне четене на грешки в ЕКУ-то ? Диагностичната букса би трябвало да е правоъгълна, бяла, с 12 пина (някои липсват, но като нумерация се броят) - ако е така, може и със светодиод (обикновен, с подходящ резистор). Броят се дълги и къси мигания - има писано във форума... Има и други варианти... Когато регулирахте аванса - по спомен -> трябва един конектор в моторния щит - да се свърже към маса. Така ЕКУ-то спира да коригира аванса динамично. Свещи, кабели - ОК ли са ? Само на бензин ли работи (има ли АГУ)? Поздрав и успех ! Не му е правена диагностика скоро. Тук във Враца не съм сигурен че ще намеря сервиз със подходящ уред и знания, може да се наложи да ходя до София. Центровката я правих както казваш, със зануляването на конектора и след това регулиране на CAS-a до точно 5o BTDC със стробоскопа. Като се разкачи от масата, показва около 8o BTDC, което според инструкциите от http://www.vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/engine/timing.html е нормално. Иначе смених свещите, кабелите и бобините с чисто нови, но нямаше ефект. Кара се само на бензин от поне 2-3 години, газовата инсталация отдавна е махната изцяло. Имам съмнение да не би леко да прегрява, защото започва да чука при достигане на работна температура. Перката често се пуска, дори сега като е по-студено времето, но все ми се струва че от както я имам, винаги се е пускала често a не го е имало това чукане. Стрелката на таблото не е мърдала от обикновената позиция, а пък водната помпа и радиатора също са нови. Термостата също е нов, 82 градуса. Редактирано 4 ноември 2023 от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 30 декември 2023 Сподели Публикувано 30 декември 2023 Чукане на аванс в диапазона от 850 до 2000 оборота ми звучи доста нелогично. Той обикновено започва от 2к нагоре. За да си сигурен трябва да се закачи на дата логер, който да го може да прочете броя детонации. Имам такъв, така че ако не се оправиш, звънни. Разгледай графиката и ще си го обясниш. Детонации започват при по-голям аванс. А и няма как да имаш детонации на празен ход. За мен има 2 варианта; 1вия и по-логичен са хидравличните повдигачи. За мен е това на 99.9 И 2рия е че някой лагер на биела е трънал по пътя си, но като гледам от колко месеца го имаш този проблем, до сега да беше отсвирил. 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 6 януари Автор Сподели Публикувано 6 януари (редакция) На 12/30/2023 at 9:31 PM , BikerBoyy написа: Чукане на аванс в диапазона от 850 до 2000 оборота ми звучи доста нелогично. Той обикновено започва от 2к нагоре. За да си сигурен трябва да се закачи на дата логер, който да го може да прочете броя детонации. Имам такъв, така че ако не се оправиш, звънни. Разгледай графиката и ще си го обясниш. Детонации започват при по-голям аванс. А и няма как да имаш детонации на празен ход. За мен има 2 варианта; 1вия и по-логичен са хидравличните повдигачи. За мен е това на 99.9 И 2рия е че някой лагер на биела е трънал по пътя си, но като гледам от колко месеца го имаш този проблем, до сега да беше отсвирил. Здравей, Решил съм че на двигателя му е време за ремонт, тъй като освен този звук, колата гори около 1л. масло на 1000-1300км. Ще бъде този или другият месец, в зависимост от това кога майстора ще има възможност, и след това, ще ъпдейтна темата. Повдигачите и биелните лагери със сигурност ще се сменят, обаче ако проблема идва от тях, не би ли следвало звука да го има постоянно? Сега го прави само след като достигне работна температура, при студен двигател, дори да изкачвам улица с голям наклон, не го чувам. Също така, при голямо закъснение изчезва изцяло, дори при загрял двигател, но за сметка на това, става супер тромава. Благодаря за предложението за дата логъра, ще го имам предвид ако проблема не се реши след ремонта. Редактирано 9 януари от Bozhidar Ivanov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BikerBoyy Публикувано 21 април Сподели Публикувано 21 април Сподели какво се е случило след ремонта като си готов, че да има инфо и за други колеги с този проблем. А и на мен ми е мн интересно. Между другото, 1л на 1000км са адски много, нз как въобще си я карал така. Моя съвет е да направите пълна ревизия - лагери основни, биелни, глава пасване клапани, преглед повдигачи и кобилици, гумички на клапаните, маслена помпа, баланс вал, сегменти. Скъп ремонт ще е, но само така ще си сигурен, че вс е ок. Поздрави! 1 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bozhidar Ivanov Публикувано 28 април Автор Сподели Публикувано 28 април На 4/21/2024 at 2:06 PM , BikerBoyy написа: Сподели какво се е случило след ремонта като си готов, че да има инфо и за други колеги с този проблем. А и на мен ми е мн интересно. Между другото, 1л на 1000км са адски много, нз как въобще си я карал така. Моя съвет е да направите пълна ревизия - лагери основни, биелни, глава пасване клапани, преглед повдигачи и кобилици, гумички на клапаните, маслена помпа, баланс вал, сегменти. Скъп ремонт ще е, но само така ще си сигурен, че вс е ок. Поздрави! Здравей, Ремонта трябваше да е през февруари, но поради непредвидени обстоятелства, се наложи да го отложа за по-късна дата. Предполагам, че ще бъде в следващите няколко месеца, но не мога да кажа с точност. Със сигурност след като мине, ще обновя темата и ще опиша какво точно е правено. Поздрави! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.