Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Mitsubishi ASX 1.6 DID код за грешка P0266 и P0069


Препоръчано мнение

Здравейте,

От около месец съм собственик на Mitsubishi ASX 1.6 DID 4WD, 114 к.с., производство 2015 г. или 2016 г. (с DPF).  Имам няколко въпроса към вас и ще се радвам на отговори от собственици на такъв автомобил, както и на специалисти по темата.

1. Основният въпрос е, че често след продължително пътуване извън града (100 - 200 км.) светва "чек енджин", като грешките се повтарят: P0266 (дюза 2) и P0069 (противоречива информация от МАП сензора). След светване на чека понякога влиза в авариен режим, а понякога не. Важно е да отбележа, че не светва при ускорение, а при спиране или при стартиране на мотора веднага след като съм пътувал извън градско. И в двата случая не се подава газ. В някой случаи след шофиране чека изгасва сам след рестартиране на мотора, но понякога не. В обслужващия сервиз все още нямат диагноза, защото искат да направят "жива диагностика" при шофиране в момента в който проблема се проявява, но това обикновено се случва когато не съм в града или в почивните дни. Имам собствен OBD II четец и през телефона си чета грешките. Когато ги изтрия, колата излиза от авариен режим.

Възможно ли е грешките да са свързани по между си, както и дали имат връзка с DPF?

Моля някой с подобен проблем и повече опит ме насочи къде да търсим проблема. Според механика ми (добър е) проблемът е електрически, но не може да го установи.

2. Въпрос 2. Колата ми се струва малко спъната и мудна спрямо другата ми кола. Съотношението тегло/к.с. на Мицубиши е 12.68 кг.(114 к.с., 270 Nm и 1445 кг.), а другата също дизел със сходни параметри (120 к.с., 300 Nm и 1320 кг.). Възможно ли е DPF да е запушен до степен, при която авто регенерацията вече не върши работа? И възможно ли е при запушен DPF колата да се усеща по-мудна. Вярно, че това усещане е субективно, както и зависи от предавателно число и други фактори, но все пак споделете за поведението и динамиката на автомобила, ако сте премахвали DPF.

3. Как да разбера, че колата е в процес на авто регенерация на DPF. Ауспухът на колата е абсолютно чист, което е странно за дизел. Ако влиза в регенерация не трябва ли да пуши по време на процеса, защото моята няма грам пушек? 

Четох ръководството за експлоатация което открих, но предполагам се отнася за ASX до 2013 г. преди първия фейстлифт и с моторите от 1.8 и 2.0 дизел. На таблото на моята кола не виждам лампа с индикация за DPF филтър/регенерация, както е описано в ръководството.  Преди да запаля мотора всички налични лампи светват, но със символ за DPF не виждам. Или няма такава или някой е махнал крушката преди да ми продаде колата.

4. Темата за евентуално леко чипване до 15-20% също ми е интересна, но алуминиевия блок на мотора малко ме смущава.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

1) Тази версия на ASX е оборудвана с двигател DV6C на PSA (Peugeot). Много вероятно е да намериш нещо специфично и конкретно в Пежо форум, тъй като тук по-засегнатите версии са 1.8 (4N13) и 2.2 (4N14). 

2) Ако "механика" ви е добър, той ще знае как да провери дали и колко DPF-а е запушен, като провери диференциалното налягане на входа и изхода на DPF на празен ход и при натоварване (2500/3000 оборота) , както и акумулираните сажди/пепел и т.н. В България диагнозата премахване на DPF е криворазбрана и в повечето случай не отстранява проблема, а само симптома. Следвайки правилните процеси, DPF-те подлежат на профилактика и почистване. 

3) При 4N13/4N14 версиите на ASX няма индикация на таблото. Обикновено се наблюдават около 900/950 оборота на празен ход и при изключен климатик, както и затопляне на страничните огледала. Възможно е при тази версия с ДВГ на Пежо да е подобно.
 

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

МихоВ, благодаря за отговора. 

Ще продължавам да търся къде е проблема. Още при закупуване на автомобила DPF беше запушен на 70%. В сервиза наляха течност, която способства процеса по регенериране (казанчето за тази течност се намира над задния мост) и според майстора регенерации се извършват и пропускливостта на DPF е в норми, грешки с филтъра също няма записани. Постоянно следя колата, за да я "хвана в регенерация" (повишени обороти и включена перка на радиатора), но не успявам. За около 2 хил.км. вече не е пропушвала изобщо. Това ме кара да си мисля, че грешка P0069 (противоречива информация от МАП сензора) има връзка с DPF, защото датчика бил наред. 

Благодаря отново. При решаване на проблема ще пиша отново, за да е полезна темата на колегите от форума, защото ASX с мотор V6C на PSA (Peugeot) стават все повече. 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази течност която се налива отзад, няма общо като съдържание и количество, от тези които се ползват за почистване и намаляване на налягането/запушването на входа/изхода на DPF. 

Препаратите които почистват ефективно филтъра  се наливат директно във филтъра. В зависимост от ф-ра/колата/системата , това става през сензора за диференциално налягане или през температурен сензор. След което се следи деференциалното налягане на празен ход и на натоварване (2500/3000об). В процеса на почистване, диференциалното налягане намалява и на празен ход трявба да е 0. Ако се налага, този процес се прави няколко пъти (отнемайки 20/30мин на 2500/3000об.) докато стойностите не стигнат 0 или близко до 0 на празен ход. 

Вижте стойностите " DPF differential pressure sensor" на празен ход и при натоварване 2500/3000. 

Примерен продукт който върши работа -> https://www.launchtech.co.uk/technical-fluids/dpf-gun-particulate-filter-cleaning-fluid/
Как протича почистването : 

 

Редактирано от MuxoB
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

развитие по проблема имам, но решение все още не. След няколко независими диагностики, проблем с DPF нямам.

1. Грешката P0266 (появи се и Р0267) означават липса на баланс в дюза 2 (Р0266) и дюза 3(Р0267), но не те са причината за светване на чека и влизане в авариен режим. Според информацията която ми предоставиха, за запушени/пикаещи дюзи симптомите са: труден студен старт, неравномерна работа на мотора, липса на мощност, тресене от работата на мотора и висок разход на гориво. От изброените симптоми нямам нито един, но дюзите били "тръгнали" и в някакъв бъдещ момент ще трябва да се сменят. Според механика дават инцидентни прекъсвания, което оставя следа в хисторито на компютъра. В момента карам с добавка за почистване на горивна система, но чудеса не чакам.

Като цяло колата се държи отлично, с изключение на моменти при силно натоварване, когато се чува лек звук като чукане на аванс, което издава дисбаланса при дозиране на горивото от дюзите. Слушайки и други дизели по кръстовищата, май всички го правят :D.

2. Грешка Р0069 (противоречива информация от МАП сензора). Тук ситуацията е по-сложна, защото трудно се открива причината. Според две независими мнения, разликите измерени от МАПа в барометричното налягане спрямо налягането в системата може да бъде предизвикано от редица детайли и сензори: повреден/зацапан МАП, МАФ, EGR клапан, дросел, луфт в геометрията на турбото, клапан за налягане в турбото, изпускане на вакуум системата и други. Поради пипкавата и сложна работа за сега не намирам желаещ сервиз да проследи всички тези неща в колата. По същата причина и моят майсотр ме е сложил на края на опашката. "Жива" диагностика все още не съм правил, защото докато стигна до сервиза колата сама се оправя.

Това е за сега, дано е полезно за колегите от форума. Като имам решение ще пиша пак.  

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вместо добавка към горивото (не че пречи, но защо да е еднократно), предлагам, ако вече не зареждаш от там да започнеш да ползваш:

(1) Shell V Power Diesel (учудваща разлика в работата на двигател веднага, бих я описал така - Още от студен старт двигателят работи все едно вече е загрял). Тази опция е по-скъпата от следващата, но ефектът е мигновен;

(2) Горивото на Ромпетрол. То е на цената на повечето дизел-горива, но има няколко разлики - произход на нефта, преработваща рафинерия и най-вече - специфичната добавка Keropur на BASF.

Поздрави

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти и малко храна за размисъл - виждаш ми се като човек, който ще успее да навърже фактите. Проблемите с неравномерната работа при студен старт се появяват всяко лято и приключват в края на септември. Основната причина е в разликата в температурата на въздуха и в оборотите, при които двигателят работи отначало на празен ход. През студения сезон двигателят в началото поддържа 1200+ оборота и работи гладко. Отделно, че въздхуът е по-студен и по-богат на кислород. Т.е. горивната смес е по-адекватна.

Обаче лятото става това, което наблюдаваш - двигателят пали и поддържа 830 оборота, а въздухът е топъл и по-беден. В резултат горивната смес не е добра, двигателят работи на по-ниски обороти, с по-малко въздух, че и по-беден. Ако настиснеш педала на газта и оборотите отидат на 1200+, двигателят работи равномерно. Като отпуснеш педала, пак почва да тресе. Докато загрее. Отделно при стартиране лятото не се включват или само за кратко се вкл. подгревните свещи и запалването също може да не е оптимално.

Горивата с добавки подпомагат по-равномерната работа, което е особено забележимо при ниските обороти след студен старт лятото. Ако си по-наблюдателен, ще забележиш, че сега през лятото двигателят пали добре, около 7-8 секунди работи равномерно, след което почва да притриса. Но като подадеш газ на място или като тръгнеш (вкараш повече въздух в горивната смес) всичко се оправя. Зимата, като пали на 1200 оборота, проблеми на място няма.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви СтоянБ.

Колата я имам от около 1 месец и съм зареждал само от Лукойл. Ще пробвам с Shell V Power Diesel, така или иначе колата е много икономична и разликата в цената на горивото няма да ми се отрази драматично. При шофиране извън града, в рамките на ограниченията (возя дете, пък и не съм агресивен шофьор), разходът ми по борд компютър е 4.7 - 4.9 л./100 км. с клима.

Относно Ромпетрол: Да, горивата бяха качествени до края на 2021 г., преди да се запали рафинерията Петромедия в Румъния. Вероятно след възстановяването произвеждат в по-малки обеми и до България не достига от хубавата нафта. Доколкото съм информиран Ромпетрол-България в момента зареждат от Нефтохим, за добавките не знам.

Относно колата ми: симптомите за прецакани дюзи само съм ги споменал, защото ми излиза такава грешка. Нямам нито един от тях. Пали от раз и мърка тихичко дори и на студен старт, оборотите не мърдат, не пуши, не тресе, няма преразход. За тягата при ускорение имам малки резерви - струва ми се мудна, но при това съотношение тегло/мощност може и да си иска повечко обороти. Чува се и лек шум като чукане на аванс при рязко ускорение. Не съм изпробвал и дали има тяга за максимална скорост.

Болежката ми в момента е грешката Р0069 (противоречива информация от МАП сензора), която излиза след пробег от 100 - 200 км. извънградско шофиране и в моменти, когато не подавам газ. Тя активира лампата за "чека", като понякога след светване влиза в авариен режим. След изчистване на грешката с OBDІІ четец и приложение в телефона ми, лампата изгасва и колата излиза от авариен режим. Вторият ти пост ме навежда на мисълта да започна проверката на цялата всмукателна система от дросела. Ще опитам с почистване и, ако динамиката на колата се промени (подобри) ще го сменя, защото почистването е временно решение.  Както писах и по-горе, ревизията на всмукателната система е мудна и тегава работа (много неща за тестване и проверяване), поради което чакам много за прием в сервиз.

ПП: според двама различни специалисти по диатностика, дисбаланса в дюзите не води до светване на "чек" лампата. Същата светва поради грешката предизвикана от МАПа, а грешките свързани с дюза 2(Р0266) и дюза 3(Р0267) са последващи в следствие от инцидентни прекъсвания на работата им.    

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Колегс, развивам темата.

Надявам се, че проблемът ми е решен. В оторизиран сервиз на Пежо/Ситроен в Русе, правиха диагностики и след анализ на грешките и показанията на сензорите, които даваха грешки стигнаха до извода, че DPF (FAP) е запушен. Според сервизния специалист, регенерация на филтъра за твърди частици се извършва много по-често от обичайното - на 160 - 170 км., вместо на 650 - 700 км. Изгарянето на саждите във филтъра го запълва с пепел и така намалява пропускането на изгорелите газове, което от своя страна повишава диференциалното налягане, което отчитат сензорите по веригата. Дейностите бяха машинно "изпиране" на филтъра, допълване с адитив и ресетване на системата за регенерация. Вече изминах около 350 - 400 км. с колата и всичко е наред. Разлика в динамиката/мощността на автомобила не усещам.

Дано темата е била полезна на съфорумците.

Пожелавам ви безаварийно пътуване и умната :good:  

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко късно виждам но на баша ми автомобил пак със същия двигател 1.6 PSA след драматични грешки от МАП сензора и ние стигнахме до ДПФ-а. Само че тука всякакви алтернативи на регенерация не бяха възможни и се наложи пълно премахване и хардуерно и софруерно. По спецификация поне на форд дават замяна на ДПФ -а между 120/150 000 км. Да четох на дълго и широко как има и ДПФ-и на 400/500 000 км но пак всичко е с условности. За мен самата работа на филтрите с твърди частици е спорна. Но както и да е дълго време да не ти създава гружи.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е, май се похвалих по-рано от колкото трябваше. 

Вчера лампата светна и грешката P0069 се появи отново, след пробег от около 500 км. 

Мислех си за сваляне и почистване на EGR клапана, но поста на Иван Вълков ме замисли към по-радикални действия. Ще помоля Иван Вълков да даде повече информация за симптомите преди премахване на ДПФ:

-как се държеше колата след излизане на грешката?

-влиза ли в авариен режим?

-губи ли тяга?

-изписва ли други грешки освен тази свързана с МАП?

-през какъв интервал излиза грешката?

Благодаря.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

С колегата @Flyer1975 си писахме на лично, но за да е полезно и на други потребители ще пиша и в темата му.

 

Накратко на баща ми Форда влизаше в авариен режим от разлика в наляганията отчетени от МАП сензора който е двоен. Интересно е че колата се форсира нормално има тяга докато не влезне в авариен режим( това е ясно). Интересното беше че при подаване и задържане на високи обороти проблеми нямаше. Проблемът се проявяваше всеки път след като мотора е бил натоварен и му върнеш гаста от веднъж точно тогава веднага компа хващаше разлика в налягането. Пробвахме със смяна на датчика но пак същото. След това взехме решение за софтуерно и хардуерно премахване на филтъра и катализатора т.к са в общ корпус.

 

Така т.к за първи път се сблъсквам с подобни филтри реших да почета на тематиката. Има доста из нета за “пране “ на филтъра за твърди частици и така нататък всеки може да изръчка интернет пространството.

 

Сега конкретно за PSA двигателите използват допълнителна течност която се добавя към горивото - Елеус/ Церийй която намалява димността и уж удължава живота на филъра за твърди частици, но има една особеност тази същата течност свършва за около 120к км и освен че иска доливане и ресетираме тя също запушва ДПФ-а ине редно след този пробег да се демонтира и почисти машинно или да се замени( производителите в началото така са процедирали). Всичко което съм прочел е на база група във ФБ точно за ФАП на HDI моторите. 
 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...
  • преди 2 седмици ...

Здравей,

Сменихме дросел, но грешките продължиха да излизат. От една седмица съм и с нов MAP сензор. За сега съм изминал около 500 км. без кахъри, но не смея нищо да кажа :12w00t:. Мисля това е бил проблема. Последните диагностики, анализи и интервенция ги направи моя “гаражен” механик, за което много ме е яд, че не го изчаках да се върне от почивка, а хукнах по официалните сервизи. Общо взето 100 лв. за MAPа, смяната му и за диагностика,   и още 850 лв. на официалните сервизи да се учат. 

Благодаря за вниманието и съветите.

Редактирано от Flyer1975
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами и ние започнахме със замяна на МАП сензора, така и ти писах. Но според мен не съжалявай за прането на ДПф-а. Това е само позитив.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...