Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Flyer1975

Потребители
  • От него общо

    12
  • Регистрация

  • Беше тук

Местоживеене

  • Град
    Русе

Посетили профила

Този блок е изключен и не се вижда от други потребители

Flyer1975's Постижения

Присъстващ

Присъстващ (2/14)

  • Сътрудник
  • Един месец
  • Първа Седмица
  • Първа Публикация
  • Начален Разговор

Спечелени Значки

0

Репутация

  1. Здравейте idobrev, На старите джанти няма ли данчици? Ако ги преместите на новите джанти, трябва да се калибрират. В сервизната мрежа на "Мото експерт" в страната имат диагностични уреди, с които обучават датчиците на вентилите. Когато купих колата (ASX 2015 г.) TPMS постоянно светеше, без значение от това, че гумите бяха напомпани съгласно предписанието на производителя, както и сменях режимите от борд компютъра. Опитаха в няколко сервиза да прекъснат връзката на датчиците с компа (мислех, че датчици няма), но не успяха. Във въпросния сервиз в Русе установиха, че датчиците са налични (без демотаж на гумите) и за около 20 мин. обучиха и четирите датчика. Цената беше общо 40 лв. с ДДС. След калибриране на вентилите е необходимо да покарате 20-30 м. на 1-ва предавка и, ако са направили всичко както трябва лампата TPMS ще изгасне.
  2. Четох ръководството за експлоатация, но не ми стана яно. Според клипче в ютюб става по следния нячин: колата е със запален мотор без да се движи, задържаш бутона за заключване (този на вратата) за мин.5 секунди. При активирано автоматично заключване, след достигане на зададена скорост се заключват бравите само от външната страна на вратите.
  3. Предната кола която карах (Сеат) беше подгизнала докато се осетя защо не пръска. Маркучите за дюзата на задното стъкло обикновенно вървят по долния праг, заедно с пакета кабели. Ако са от гофрираните снаждането им е тегава работа - все пропускат.
  4. Да посъбудим темата - няколко години по-късно. Поради липсата на сняг в последните няколко години, липса на място в мазето за още един кат гуми, липса на сили да пренасям гуми с джанти два пъти в годината и поради други липси реших да сложа всесезонни гуми на ASX. Избрах на Michelin CrossClrmate 2 с размери 215/70/R16 100H, която според изписаното в нета се представя сравнително добре при всякакви климатични условия. До момента съм изминал с тях около 1000 км. и единственото, което мога да кажа, че в сравнение с Йокохама Геоландер са доста по тихи и не свирят по завоите. Очаквам вече малко снежец по планините, че да ги изпробвам. Моля колегите с всесезонни гуми споделят впечатления с какви гуме карат и как се представят в различни условия. Вярно ли е твърдението, че след втората година губят качествата си за шофиране на сняг? Още една питанка имам: В аутодата и други сайтове пише, че за Мицубиши АСХ (2015 - 2017 г.) оригиналните размери гуми се сочат 215/65/R16, а на табелката залепена за гредата на колата пише 215/70/R16. Колата я закупих също с гуми 215/70/R16 Йокохама Геоландер - летни. Та, кои са правилните?
  5. Здравейте, Съвети не смея да давам, но мога да споделя впечатления. Спряхме се на тази кола основно заради дизайна - симпатична, с голям просвет и сравнително пространствено купе. Имаме ASX 1.6 дизел 114 к.с. 4х4, с френския мотор ПСА, производство 2015 г. След покупката, обслужване и отстраняване на досадни проблеми, като дефектирал МАР сензор и машинно почистване на ФАП филтъра, съм много доволен от колата. Тиха работа на мотора и нисък разход на гориво (извънградско 4.5 - 5/100). Това, което не ми харесва е недостатъчната мощност въпреки, че не съм спортист, сравнително късите скорости, които налагат честа работа със скоростния лост и това, че старт/стоп системата не може да се изключи за постоянно. Вероятно предназначението й е по-скоро за градски SUV. Комфорт при пътуване, стабилност, спирачки - без забележки. Фабричните екстри също не са за подценяване: автоматичен режим на фарове и чистачки, парктроник, контрол при потегляне по наклон и други. Ако сега трябва да си купувам кола, бих търсил ASX с по-мощния мотор - поне 1.8 дизел. За бензиновите нямам мнение. Успех.
  6. Здравей, Сменихме дросел, но грешките продължиха да излизат. От една седмица съм и с нов MAP сензор. За сега съм изминал около 500 км. без кахъри, но не смея нищо да кажа . Мисля това е бил проблема. Последните диагностики, анализи и интервенция ги направи моя “гаражен” механик, за което много ме е яд, че не го изчаках да се върне от почивка, а хукнах по официалните сервизи. Общо взето 100 лв. за MAPа, смяната му и за диагностика, и още 850 лв. на официалните сервизи да се учат. Благодаря за вниманието и съветите.
  7. Е, май се похвалих по-рано от колкото трябваше. Вчера лампата светна и грешката P0069 се появи отново, след пробег от около 500 км. Мислех си за сваляне и почистване на EGR клапана, но поста на Иван Вълков ме замисли към по-радикални действия. Ще помоля Иван Вълков да даде повече информация за симптомите преди премахване на ДПФ: -как се държеше колата след излизане на грешката? -влиза ли в авариен режим? -губи ли тяга? -изписва ли други грешки освен тази свързана с МАП? -през какъв интервал излиза грешката? Благодаря.
  8. Колегс, развивам темата. Надявам се, че проблемът ми е решен. В оторизиран сервиз на Пежо/Ситроен в Русе, правиха диагностики и след анализ на грешките и показанията на сензорите, които даваха грешки стигнаха до извода, че DPF (FAP) е запушен. Според сервизния специалист, регенерация на филтъра за твърди частици се извършва много по-често от обичайното - на 160 - 170 км., вместо на 650 - 700 км. Изгарянето на саждите във филтъра го запълва с пепел и така намалява пропускането на изгорелите газове, което от своя страна повишава диференциалното налягане, което отчитат сензорите по веригата. Дейностите бяха машинно "изпиране" на филтъра, допълване с адитив и ресетване на системата за регенерация. Вече изминах около 350 - 400 км. с колата и всичко е наред. Разлика в динамиката/мощността на автомобила не усещам. Дано темата е била полезна на съфорумците. Пожелавам ви безаварийно пътуване и умната
  9. Благодаря ви СтоянБ. Колата я имам от около 1 месец и съм зареждал само от Лукойл. Ще пробвам с Shell V Power Diesel, така или иначе колата е много икономична и разликата в цената на горивото няма да ми се отрази драматично. При шофиране извън града, в рамките на ограниченията (возя дете, пък и не съм агресивен шофьор), разходът ми по борд компютър е 4.7 - 4.9 л./100 км. с клима. Относно Ромпетрол: Да, горивата бяха качествени до края на 2021 г., преди да се запали рафинерията Петромедия в Румъния. Вероятно след възстановяването произвеждат в по-малки обеми и до България не достига от хубавата нафта. Доколкото съм информиран Ромпетрол-България в момента зареждат от Нефтохим, за добавките не знам. Относно колата ми: симптомите за прецакани дюзи само съм ги споменал, защото ми излиза такава грешка. Нямам нито един от тях. Пали от раз и мърка тихичко дори и на студен старт, оборотите не мърдат, не пуши, не тресе, няма преразход. За тягата при ускорение имам малки резерви - струва ми се мудна, но при това съотношение тегло/мощност може и да си иска повечко обороти. Чува се и лек шум като чукане на аванс при рязко ускорение. Не съм изпробвал и дали има тяга за максимална скорост. Болежката ми в момента е грешката Р0069 (противоречива информация от МАП сензора), която излиза след пробег от 100 - 200 км. извънградско шофиране и в моменти, когато не подавам газ. Тя активира лампата за "чека", като понякога след светване влиза в авариен режим. След изчистване на грешката с OBDІІ четец и приложение в телефона ми, лампата изгасва и колата излиза от авариен режим. Вторият ти пост ме навежда на мисълта да започна проверката на цялата всмукателна система от дросела. Ще опитам с почистване и, ако динамиката на колата се промени (подобри) ще го сменя, защото почистването е временно решение. Както писах и по-горе, ревизията на всмукателната система е мудна и тегава работа (много неща за тестване и проверяване), поради което чакам много за прием в сервиз. ПП: според двама различни специалисти по диатностика, дисбаланса в дюзите не води до светване на "чек" лампата. Същата светва поради грешката предизвикана от МАПа, а грешките свързани с дюза 2(Р0266) и дюза 3(Р0267) са последващи в следствие от инцидентни прекъсвания на работата им.
  10. Здравейте, развитие по проблема имам, но решение все още не. След няколко независими диагностики, проблем с DPF нямам. 1. Грешката P0266 (появи се и Р0267) означават липса на баланс в дюза 2 (Р0266) и дюза 3(Р0267), но не те са причината за светване на чека и влизане в авариен режим. Според информацията която ми предоставиха, за запушени/пикаещи дюзи симптомите са: труден студен старт, неравномерна работа на мотора, липса на мощност, тресене от работата на мотора и висок разход на гориво. От изброените симптоми нямам нито един, но дюзите били "тръгнали" и в някакъв бъдещ момент ще трябва да се сменят. Според механика дават инцидентни прекъсвания, което оставя следа в хисторито на компютъра. В момента карам с добавка за почистване на горивна система, но чудеса не чакам. Като цяло колата се държи отлично, с изключение на моменти при силно натоварване, когато се чува лек звук като чукане на аванс, което издава дисбаланса при дозиране на горивото от дюзите. Слушайки и други дизели по кръстовищата, май всички го правят . 2. Грешка Р0069 (противоречива информация от МАП сензора). Тук ситуацията е по-сложна, защото трудно се открива причината. Според две независими мнения, разликите измерени от МАПа в барометричното налягане спрямо налягането в системата може да бъде предизвикано от редица детайли и сензори: повреден/зацапан МАП, МАФ, EGR клапан, дросел, луфт в геометрията на турбото, клапан за налягане в турбото, изпускане на вакуум системата и други. Поради пипкавата и сложна работа за сега не намирам желаещ сервиз да проследи всички тези неща в колата. По същата причина и моят майсотр ме е сложил на края на опашката. "Жива" диагностика все още не съм правил, защото докато стигна до сервиза колата сама се оправя. Това е за сега, дано е полезно за колегите от форума. Като имам решение ще пиша пак.
  11. МихоВ, благодаря за отговора. Ще продължавам да търся къде е проблема. Още при закупуване на автомобила DPF беше запушен на 70%. В сервиза наляха течност, която способства процеса по регенериране (казанчето за тази течност се намира над задния мост) и според майстора регенерации се извършват и пропускливостта на DPF е в норми, грешки с филтъра също няма записани. Постоянно следя колата, за да я "хвана в регенерация" (повишени обороти и включена перка на радиатора), но не успявам. За около 2 хил.км. вече не е пропушвала изобщо. Това ме кара да си мисля, че грешка P0069 (противоречива информация от МАП сензора) има връзка с DPF, защото датчика бил наред. Благодаря отново. При решаване на проблема ще пиша отново, за да е полезна темата на колегите от форума, защото ASX с мотор V6C на PSA (Peugeot) стават все повече.
  12. Здравейте, От около месец съм собственик на Mitsubishi ASX 1.6 DID 4WD, 114 к.с., производство 2015 г. или 2016 г. (с DPF). Имам няколко въпроса към вас и ще се радвам на отговори от собственици на такъв автомобил, както и на специалисти по темата. 1. Основният въпрос е, че често след продължително пътуване извън града (100 - 200 км.) светва "чек енджин", като грешките се повтарят: P0266 (дюза 2) и P0069 (противоречива информация от МАП сензора). След светване на чека понякога влиза в авариен режим, а понякога не. Важно е да отбележа, че не светва при ускорение, а при спиране или при стартиране на мотора веднага след като съм пътувал извън градско. И в двата случая не се подава газ. В някой случаи след шофиране чека изгасва сам след рестартиране на мотора, но понякога не. В обслужващия сервиз все още нямат диагноза, защото искат да направят "жива диагностика" при шофиране в момента в който проблема се проявява, но това обикновено се случва когато не съм в града или в почивните дни. Имам собствен OBD II четец и през телефона си чета грешките. Когато ги изтрия, колата излиза от авариен режим. Възможно ли е грешките да са свързани по между си, както и дали имат връзка с DPF? Моля някой с подобен проблем и повече опит ме насочи къде да търсим проблема. Според механика ми (добър е) проблемът е електрически, но не може да го установи. 2. Въпрос 2. Колата ми се струва малко спъната и мудна спрямо другата ми кола. Съотношението тегло/к.с. на Мицубиши е 12.68 кг.(114 к.с., 270 Nm и 1445 кг.), а другата също дизел със сходни параметри (120 к.с., 300 Nm и 1320 кг.). Възможно ли е DPF да е запушен до степен, при която авто регенерацията вече не върши работа? И възможно ли е при запушен DPF колата да се усеща по-мудна. Вярно, че това усещане е субективно, както и зависи от предавателно число и други фактори, но все пак споделете за поведението и динамиката на автомобила, ако сте премахвали DPF. 3. Как да разбера, че колата е в процес на авто регенерация на DPF. Ауспухът на колата е абсолютно чист, което е странно за дизел. Ако влиза в регенерация не трябва ли да пуши по време на процеса, защото моята няма грам пушек? Четох ръководството за експлоатация което открих, но предполагам се отнася за ASX до 2013 г. преди първия фейстлифт и с моторите от 1.8 и 2.0 дизел. На таблото на моята кола не виждам лампа с индикация за DPF филтър/регенерация, както е описано в ръководството. Преди да запаля мотора всички налични лампи светват, но със символ за DPF не виждам. Или няма такава или някой е махнал крушката преди да ми продаде колата. 4. Темата за евентуално леко чипване до 15-20% също ми е интересна, но алуминиевия блок на мотора малко ме смущава.
×
×
  • Създаване...