Премини към съдържание

Гърмеж във въздушния филтър


Препоръчано мнение

Здравейте събратя по кола , проблема ми е следния и ужасно много ме мъчи и изнервя , та ето го и него :

Колата е :mitsu-smiley: колт края на 95 година 1.3 16V 75KW с всички екстри за модела . Отключвам , качвам се допирам плочката до имобилайзера , разпознава вкарвам ключа светлат всички лампички чуват се някакви моторчета явно отваря някакви клапи аз тъй си го обеснявам и въртя , запалва без проблем работи на място на 1400 оборота и после плавно спада до около 1000 , че и под тях мъничко, както е в това положение на 900-1000 оборота настъпвам газта без включена предавка и колата тръгва да се форсира , но се чува гърмеж във въздушния филтар и така до 2000 оборота след това се форсирва идеално и си пълни обортомера . Друг начин е когато е на 900-1000 оборота настъпвам плавно газта и няма гърмеж а след 2200 оборота е :plane: това е проблема който ми го правеше в началото само на бензин а сега и на газ започна и това ме притеснява доста !

Колата е с обикновенно газово марка не мога да кажа ако трябва ще го видя .

 

Опитите който са правени и от който има ефект са следните :

Когато завартя делкото малко назад към купето и отворя от клапата на газта дебита се оправя но за кратко .

Свещите един билюк съм сменил всичките са чисти и дават добра искра , кабелите и те са хубави нямат никаде закъсано или нещо подобно.

 

Където и да отида в сервиз в Добрич дето "уж разбират много " като кажа че колата е митсубиши и се отказват да я правят.

 

Просто вече съм супер изнервен от това което го прави защото се получаеа некомфортно возене от тези гърмежи и последващите придърпвания причинени от тези гърмежи. В момента на гърмеж когато настъпя педала на газта няма нито форсирване нито ускорение се едно замира за секунда и след това се изфорсирва!

 

Ще бъда много благодарен ако някой има поне малка идея от какво може да е , колкото и абсурдна да е всичко бих пробвал ! Ако нещо има неясно по темата питайте обещавам да бъда максимално коректен и точен !

 

За смяна на колата не съм си и помислел , няма и да го направя в момента това ми е второто :mitsu-smiley: и се каня да си купя още едно тия дни , не че имам пари напротив просто подменям първото което е 87-ма но е супер !

 

Благодаря ви !

 

К.Кръстев

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"края на 95 година 1.3 16V 75KW" - Има ли такъв двигател??? Не е ли 12 клапана?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

"края на 95 година 1.3 16V 75KW" - Има ли такъв двигател??? Не е ли 12 клапана?

 

Малка грешка 12 е ! :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте събратя по кола , проблема ми е следния и ужасно много ме мъчи и изнервя , та ето го и него :

Колата е :mitsu-smiley: колт края на 95 година 1.3 16V 75KW с всички екстри за модела . Отключвам , качвам се допирам плочката до имобилайзера , разпознава вкарвам ключа светлат всички лампички чуват се някакви моторчета явно отваря някакви клапи аз тъй си го обеснявам и въртя , запалва без проблем работи на място на 1400 оборота и после плавно спада до около 1000 , че и под тях мъничко, както е в това положение на 900-1000 оборота настъпвам газта без включена предавка и колата тръгва да се форсира , но се чува гърмеж във въздушния филтар и така до 2000 оборота след това се форсирва идеално и си пълни обортомера . Друг начин е когато е на 900-1000 оборота настъпвам плавно газта и няма гърмеж а след 2200 оборота е :plane: това е проблема който ми го правеше в началото само на бензин а сега и на газ започна и това ме притеснява доста !

Колата е с обикновенно газово марка не мога да кажа ако трябва ще го видя .

 

Опитите който са правени и от който има ефект са следните :

Когато завартя делкото малко назад към купето и отворя от клапата на газта дебита се оправя но за кратко .

Свещите един билюк съм сменил всичките са чисти и дават добра искра , кабелите и те са хубави нямат никаде закъсано или нещо подобно.

 

Където и да отида в сервиз в Добрич дето "уж разбират много " като кажа че колата е митсубиши и се отказват да я правят.

 

Просто вече съм супер изнервен от това което го прави защото се получаеа некомфортно возене от тези гърмежи и последващите придърпвания причинени от тези гърмежи. В момента на гърмеж когато настъпя педала на газта няма нито форсирване нито ускорение се едно замира за секунда и след това се изфорсирва!

 

Ще бъда много благодарен ако някой има поне малка идея от какво може да е , колкото и абсурдна да е всичко бих пробвал ! Ако нещо има неясно по темата питайте обещавам да бъда максимално коректен и точен !

 

За смяна на колата не съм си и помислел , няма и да го направя в момента това ми е второто :mitsu-smiley: и се каня да си купя още едно тия дни , не че имам пари напротив просто подменям първото което е 87-ма но е супер !

 

Благодаря ви !

 

К.Кръстев

Как установи че кабелите са ок???

Кака установи че свещите са ок???

Освен това имаш и дистрибуторна капачка, палец,бобина .................тез инеща само с гледане не се установяват дали сав ред или не, трябва си диагностика и тогава...........

Един малък съвет - запали колатаи изчакай да загрее, селд това тръгни да я караш, спри и вкл. на 1-ва пред. и настъпи газта до края така че да ускоряваш максимално, ако изпатка ( прекъсне ) само един път , значи си е бобина, ако почне да прекъсва много пъти, -значи си за кабели, лули и/или свещи................бобината ти трябва да има ел. съпрот. на първичната намотка под 0.9-1.2 ом, а на вторичната - 20-29 килоома............

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Колега ако си сигурен че се чува гърмежа от въздушния филтър пробвай някъде на чист въздух да го махнеш и да видиш без него как е. Според мен не е много добра идея да се върти делкото без да се гледат предваренията на осцилоскоп. Погледни какво е състоянието на дистрибуторната капачка въпреки, че не знам дали ще можеш да прецениш. Ако модела ти е CA1A и ти се занимава вземи един стрелкови волтметър и го вържи по следния начин: плюса на волтметъра го вързваш към един конектор който е със стърчащи телчета и се намира под ръчката за отваряне на предния капак в купето, другия край свържи към маса която можеш да вземеш от запалката :tok: . Дай на контакт и преброй дългите и късите импулси и ги оповести тук. Ако импулсите са с еднаква продължителност и са непрекъснати то значи няма проблем в електрониката. :good:

 

P.S. Модела можеш да разбереш от номера на рамата ако съдържа CA1A значи е CA1A. Не съм сигурен но мисля че и при другите модели така трябва да се мери грешката.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Аз също карам подобно :mitsu-smiley: и след монтирането на газовата / обикновена/ ми се получи подобен проблем, но при мен "гърмежа" е еднократен при което ми изгасва мотора. След посещения при майстори се установи, че проблема е в свещите, който бяха доста износени. След замяната им с нови нещата се оправиха и сега всичко е нормално. Проблема ми се появяваше само на газ и то ако настъпя рязко педала на газта след като колата е работила на място. След като си сменил свещите, дали и новите са с необходимото топлинно число и разстояние между електродите? :icon_hmm: Имай пред вид, че газта е много капризна откъм кабели, свещи, лули, въздушен филтър и не знам още колко компонента. Успех с решаването на проблема. :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте събратя по кола , проблема ми е следния и ужасно много ме мъчи и изнервя , та ето го и него :

Колата е :mitsu-smiley: колт края на 95 година 1.3 16V 75KW с всички екстри за модела . Отключвам , качвам се допирам плочката до имобилайзера , разпознава вкарвам ключа светлат всички лампички чуват се някакви моторчета явно отваря някакви клапи аз тъй си го обеснявам и въртя , запалва без проблем работи на място на 1400 оборота и после плавно спада до около 1000 , че и под тях мъничко, както е в това положение на 900-1000 оборота настъпвам газта без включена предавка и колата тръгва да се форсира , но се чува гърмеж във въздушния филтар и така до 2000 оборота след това се форсирва идеално и си пълни обортомера . Друг начин е когато е на 900-1000 оборота настъпвам плавно газта и няма гърмеж а след 2200 оборота е :plane: това е проблема който ми го правеше в началото само на бензин а сега и на газ започна и това ме притеснява доста !

Колата е с обикновенно газово марка не мога да кажа ако трябва ще го видя .

 

Колега този гърмеж при рязко подаване на газ НЕ се получава от кабели , свещи , делко(капачка и палеж) или бобина. Това се ПОЛУЧАВА от БЕДНА ГОРИВНА СМЕС!!! Получава се защото като подадеш рязко газ и дросела се отваря бързо и засмуква повече въздух от колкото газ защото отвора на дросела става голям и потока на въздух е по-бавен. Ако отвора се намали скороста на въздухопотока се увеличава и успява да засмуче газта по-добре , и не гърми! Много зависи с каква плочка си за газта и как постъпва газта в ДВГ-то. Аз го имах същия проблем и го оправих като запуших въздухопровода на половина с ТИКСО и от тогава нямам проблеми. Бях ходил при 1800 майстори и нищо и най-накрая един комшия ме светна на това и до сега НЕ съм имал проблеми вече 7 години. Пробвай и след това можеш да ме почерпеш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ако IASHO е прав за горивната смес то вероятно има проблем при ламбда сондата и вероятно е за смяна. Горивната смес се определя на база информацията получена от ламбда сондата за изгорелите газове а също и от TPS-a. Но преди да предприемеш смяна на тези неша първо опитай това със стрелковия волтметър и би трябвало да си покаже.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...