Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем с втора ламбда сонда на Lancer 2008


dzhurov92

Препоръчано мнение

Здравейте колеги! 

Имам следния проблем със втората ламбда сонда на Mitsubishi Lancer 1.8(143к.с) 2008г. След като ми светна чека, закачихме я на диагностика и показа грешка P0137 Oxygen Sensor(Rear) Low. Забелязах ме че има пропуск в изпускателната тръба на който е заварен захвата,отстранихме го след заваряне но проблема остана. След това реших че ще сменя сондата. Оказа се че е сложена нискобюджетната марка ITN универсална запоена със оригиналната ми букса. Проверих оригиналния номер на втората сонда е 1588а171 и по него ми даде че може да се сложи универсална на denso Dox-0113. Взех я сложихме пак моята букса със конектори но ефект нямаше чека пак светна. Поръчах от Aliexpress едно доста добро изпълнение близко до оригинала със щампован номер на него който е оригиналния но и  тя не помогна чека пак светна. Пробвах и с поставянето на втулка като тя извежда ламба сондата по назад но ефект нямаше пак никакъв чека пак светна.Вече се чудя дали просто не си иска оригиналната сонда и никоя друга или проблема може да е другаде  като ecu например незнам. Моля за полезни съвети ако някой и имал подобен проблем. Благодаря предварително 🙂

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Направихте ли замерване и какви са показанията на live data  от ламбда сондата? Стига ли въобще информация до ECU ? 
Не би трябвало да има пробелм с "универсалните" ламбди сонди, сменял съм много пъти. След смяна се гледат графики и показания. Ако всичко е в норма, се чисти грешката и проблема е отстранен.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да дори напраних и клип втората сонда не прави синусоида като първата, а напротив  удря на пикове и през останалото време седи 0

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тази 2-ра ламбда-сонда може и без нея. Ако няма културно решение изключваш я софтуерно - да не свети чек-а от нея и толкова.
Поне при мен така се случиха нещата.
Ето и моята история - светна чека (не си спомням точния код на грешката). Изтривам я с едно OBU, но след 2 запалвания на колата пак се появява. И така много пъти. И аз - направо в Балканстар.
И там ми казаха "2-рата сонда за смяна". Викам - ОК - поръчаха я - и след 2 седмици дойде сондата - и закарах там колата за смяна.
Смениха я - вече не свети - всичко точно. И така си карам около месец (а ползвам колата ежедневно). Обаче след месец - пак си светна - същата грешка.
Отивам пак в Балканстар - много подробно гледаха колата - постоя 2 дни. И казаха - "няма какво да е друго - освен пак да сменим сондата - тази е в гаранция все пак - поръчваме нова". 
И така - пак след 2 седмици - слагане на новата сонда. И пак всичко е ОК - този път за може би 3 месеца. И след тези 3 месеца пак светна същата грешка.
И пак, ако я изтрия - се появява отново при 2-рото запалване ...

Т. е. от една страна - 2-те смени на сондата временно решиха нещата за месец (първия път) и за три месеца (втория) - щото иначе всеки ден триех грешка и още същия ден се появяваше пак.
От друга не достигнах постоянно решение...

И така се ядосах - и реших въпроса по некултурния начин - софтурерно изключване на  2-рата сонда...

Редактирано от f18
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Че то изключването на ламбда сонда е рутинна операция за всеки каращ Ево :) Като смениш ауспуха от турбото назад си е задължително да спреш 2-та сонда. Аз лично съм деактивитал на 5-6 коли, но не ме питай искам ли да деактирам твоята.

 

f18, относно твоята честа смяна на сонди, проблемът може да се дължи на деградация на катализатора. Основната функция на 2-та сонда е да докладва за изправността на катализатора като ECU-то сравнява стойностите на 1-та и 2-та сонда за да прецени дали катализатора си върши работата. Не случайно едната сонда е преди катализатора а другата след него. PZEV Лансерите правени за Калифорния имат 2 катализатора и още една 3-та сонда след втория катализатор.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобни предположения - но "експертите" от Балканстар казаха че катализатора е ОК (как са го разбрали/оценили точно не знам).
Но може и да си прав. 
Единствено странното за мен е - че такава смяна - или оправя проблема или не го оправя - а в случая се случи нещо междинно - оправи го но само за 1 месец (първи път) и за 3 месеца (втория).
Ако проблема е от катализатора, би трябвало новата сонда веднага да започне да показва същата грешка - или поне такава е моята логика.
Иначе самата грешка (сега проверих - и се оказа че съм си я записал някъде) - е P0141 - О2 Sensor Heater ...

Редактирано от f18
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...