angel1st Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Здравейте, Предварително се извинявам, ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиден.Като цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигател (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC) Като нека кажа за какво става дума:- Автомобила е Outlander (нов )- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година- Градското ще ~ 70% - Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола) Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед"Лошото" за дизела пред бензиновия:- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция- Дизела не се предлага с автоматична кутия- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака) "Доброто" на дизела:- По-икономичен- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)- По-стабилен (по-рядко се "чупи")- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.Благодаря предварително :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fen Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Здравейте, Предварително се извинявам ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиденКато цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигатели (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC) Като нека кажа за какво става дума- Автомобила е Outlander (нов )- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година- Градското ще ~ 70% - Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола) Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед"Лощото" за дизела пред бензиновия:- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция- Дизела не се предлага с автоматична кутия- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака) "Доброто" на дизела:- По-икономичен- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)- По-стабилен (по-рядко се "чупи")- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.Благодаря предварително :icon_thumbup: Разликата в цената, ако бензина е автомат, е минимална. С бензиновия двигател, колата ще е доста пъргава, но разхода го смятай 15/100км. За подръжката няма какво да се притесняваш, ако се счупи колата ти е гаранционна 3год. Ако не те притеснява двигателя на Пежо, според мен от икономическата цена е по-евтино дизела, единствено губиш опцията автомат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Не съм все още тествал Outlander-a но карах Santa Fe дизел с ръчна и автоматична. Този с ръчната скоростна е достатъчно мощен, докато с атомата губиш доста време докато се усети, че му даваш газ. За по тежка кола дизела е за предпочитане.А този 2.2 френски дизел, по показатели е доста по добре от двигателя на Santa Fe, би трябвало да е със страхотно ускорение. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1st Публикувано 24 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Разликата в цената, ако бензина е автомат, е минимална. С бензиновия двигател, колата ще е доста пъргава, но разхода го смятай 15/100км. За подръжката няма какво да се притесняваш, ако се счупи колата ти е гаранционна 3год. Ако не те притеснява двигателя на Пежо, според мен от икономическата цена е по-евтино дизела, единствено губиш опцията автомат.Всъщност разликата е над 3000 лв, т.е. 5%, което поне за моите разбирания не е минимално :icon_blush: . Освен това, на тази база (цената) се начислява застраховката и нещата също отиват по-нагоре :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1st Публикувано 24 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Не съм все още тествал Outlander-a но карах Santa Fe дизел с ръчна и автоматична. Този с ръчната скоростна е достатъчно мощен, докато с атомата губиш доста време докато се усети, че му даваш газ. За по тежка кола дизела е за предпочитане.А този 2.2 френски дизел, по показатели е доста по добре от двигателя на Santa Fe, би трябвало да е със страхотно ускорение.Това за автоматика е вярно - с него колата е по-мудна и харчи повече, но това е вече нова тема - автоматична или ръчна с.к. :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 би трябвало да е със страхотно ускорение. Чак страхотно :gore: Аз му предлагам на колегата да се качи да покара и двата и веднага ще разбере кои двигател ще му прилегне най-добре.Успех с избора Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1st Публикувано 24 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Чак страхотно :gore: Аз му предлагам на колегата да се качи да покара и двата и веднага ще разбере кои двигател ще му прилегне най-добре.Успех с избораПроблема е, че аз не знам дали БС ще изкарат и двата автомобила като тестови, а дори и така, някои неща няма да се разберат от 10 минути каране :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Проблема е, че аз не знам дали БС ще изкарат и двата автомобила като тестови, а дори и така, някои неща няма да се разберат от 10 минути каранеКолега, не забравяй че MIVECa се прави в Япония, което не е маловажно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 24 октомври 2007 Сподели Публикувано 24 октомври 2007 Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chrischo Публикувано 25 октомври 2007 Сподели Публикувано 25 октомври 2007 Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали?Само 4 бр?Откъде я имаш тази информация? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 25 октомври 2007 Сподели Публикувано 25 октомври 2007 Само 4 бр?Откъде я имаш тази информация? Ами мен ме молеха да се запиша за тези 4 коли, но първо исках да я видя на живо и тествам и втора не ми хареса цвета в който идват с кожения салон. За 4-те джипа ми казаха от дилъра им в Бургас и в Русе. За 2 от колите знам, че заминават за клинети в Русе и Павликени... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chrischo Публикувано 26 октомври 2007 Сподели Публикувано 26 октомври 2007 Ами мен ме молеха да се запиша за тези 4 коли, но първо исках да я видя на живо и тествам и втора не ми хареса цвета в който идват с кожения салон. За 4-те джипа ми казаха от дилъра им в Бургас и в Русе. За 2 от колите знам, че заминават за клинети в Русе и Павликени...Попитах те, защото ние сме капарирали през м.септември 2 бр. INSTYLE+ с 2.2 л. дизелови двигатели и колите се очакват през декември в София.Пуснах няколко поста за навигационната система на Outlander и липсата на карта за България, но явно никой от колегите във форума не ползва стационарна NAV система в колата си и този проблем не седи на дневен ред. Дилърите в БС обясниха, че карти "менте" нестават и трябва да се чака изготвянето на такава след около година и половина.В Европа колите с навигационна с-ма се продават с инсталирани карти на западна Европа, а тук ако искаш карта на Европа - България не фигурира в разработката, трябва да си купиш отделно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 26 октомври 2007 Сподели Публикувано 26 октомври 2007 Попитах те, защото ние сме капарирали през м.септември 2 бр. INSTYLE+ с 2.2 л. дизелови двигатели и колите се очакват през декември в София.Пуснах няколко поста за навигационната система на Outlander и липсата на карта за България, но явно никой от колегите във форума не ползва стационарна NAV система в колата си и този проблем не седи на дневен ред. Дилърите в БС обясниха, че карти "менте" нестават и трябва да се чака изготвянето на такава след около година и половина.В Европа колите с навигационна с-ма се продават с инсталирани карти на западна Европа, а тук ако искаш карта на Европа - България не фигурира в разработката, трябва да си купиш отделно. Ами незнам, може да има вече и други доставки, инфото е от последната седмица на Септември. За навигацията, излиза изгодно да си я поръчаш ако работеше. Пък сега я вземаш и само ще си гледаш назад като паркираш с нея, ако някой малоумник не си хареса камерката, която като я гледам лесно може да я повреди или открадне някой.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moriarty Публикувано 26 октомври 2007 Сподели Публикувано 26 октомври 2007 Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали? Аз знам за 8 - 2.2 , от които 2 остават в софия и 6 отиват по страната. Освен това много хора, минават от 2 на 2.2 и вече и януари се е понапълнил. Аз съм капарирал юли и не мога да повярвам, че се налага да чакам толкова много време. Това дето го правят БС - просто нямам думи. :icon_censored: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moriarty Публикувано 26 октомври 2007 Сподели Публикувано 26 октомври 2007 Здравейте, Предварително се извинявам, ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиден.Като цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигател (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC) Като нека кажа за какво става дума:- Автомобила е Outlander (нов )- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година- Градското ще ~ 70% - Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола) Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед"Лошото" за дизела пред бензиновия:- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция- Дизела не се предлага с автоматична кутия- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака) "Доброто" на дизела:- По-икономичен- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)- По-стабилен (по-рядко се "чупи")- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.Благодаря предварително :icon_thumbup:На мотора 2.2 не може да се сложи чип в БС - проверил съм го. Можеш да сложиш чип само на 2.0. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 26 октомври 2007 Сподели Публикувано 26 октомври 2007 На мотора 2.2 не може да се сложи чип в БС - проверил съм го. Можеш да сложиш чип само на 2.0. Защо? Какво обяснение дават, че неможе да се сложи? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moriarty Публикувано 27 октомври 2007 Сподели Публикувано 27 октомври 2007 Защо? Какво обяснение дават, че неможе да се сложи? Защото 2.0 е двигател от по-старо поколение, а 2.2 е нова разработка и нямат фабрично направен чип за него. Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angel1st Публикувано 27 октомври 2007 Автор Сподели Публикувано 27 октомври 2007 Защото 2.0 е двигател от по-старо поколение, а 2.2 е нова разработка и нямат фабрично направен чип за него. Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2. Според мен щом е нов е въпрос на време да изкарат чип - сега просто изчакват. Това, което исках да кажа, е че по принцип чип тунинг на дизела има смисъл да се прави, т.е. дизела има резерви за разлика от бензиновия Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Къната Публикувано 27 октомври 2007 Сподели Публикувано 27 октомври 2007 Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2.Мотора е 'спънат' не заради акциза, а защото се слага на по-тежка кола с по-ниска максимална скорост и 4х4. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moriarty Публикувано 27 октомври 2007 Сподели Публикувано 27 октомври 2007 Мотора е 'спънат' не заради акциза, а защото се слага на по-тежка кола с по-ниска максимална скорост и 4х4."Цитирам" дилъра на пежо! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NIKKEI Публикувано 27 октомври 2007 Сподели Публикувано 27 октомври 2007 Е той ако е спънат е заради максималната му скорост би трябвало.... а в такъв случай не трябва ли само да са сложили един ограничител към 200 км/ч и това да е?А междудругото някой да знае от Пежо кога офицялно ще имат 4007 за тест драйв? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chrischo Публикувано 29 октомври 2007 Сподели Публикувано 29 октомври 2007 Някой има ли представа 2.2 дизел с верига или ремък е? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.