Премини към съдържание

Дизел Vs Бензинов двигатели


Препоръчано мнение

Здравейте,

Предварително се извинявам, ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиден.

Като цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигател (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC)

 

Като нека кажа за какво става дума:

- Автомобила е Outlander (нов )

- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година

- Градското ще ~ 70%

- Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)

- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола)

 

Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед

"Лошото" за дизела пред бензиновия:

- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция

- Дизела не се предлага с автоматична кутия

- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива

- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)

- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака)

 

"Доброто" на дизела:

- По-икономичен

- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)

- По-стабилен (по-рядко се "чупи")

- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност

 

Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.

Благодаря предварително :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Предварително се извинявам ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиден

Като цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигатели (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC)

 

Като нека кажа за какво става дума

- Автомобила е Outlander (нов )

- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година

- Градското ще ~ 70%

- Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)

- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола)

 

Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед

"Лощото" за дизела пред бензиновия:

- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция

- Дизела не се предлага с автоматична кутия

- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива

- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)

- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака)

 

"Доброто" на дизела:

- По-икономичен

- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)

- По-стабилен (по-рядко се "чупи")

- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност

 

Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.

Благодаря предварително :icon_thumbup:

 

 

Разликата в цената, ако бензина е автомат, е минимална. С бензиновия двигател, колата ще е доста пъргава, но разхода го смятай 15/100км. За подръжката няма какво да се притесняваш, ако се счупи колата ти е гаранционна 3год. Ако не те притеснява двигателя на Пежо, според мен от икономическата цена е по-евтино дизела, единствено губиш опцията автомат.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм все още тествал Outlander-a но карах Santa Fe дизел с ръчна и автоматична. Този с ръчната скоростна е достатъчно мощен, докато с атомата губиш доста време докато се усети, че му даваш газ. За по тежка кола дизела е за предпочитане.

А този 2.2 френски дизел, по показатели е доста по добре от двигателя на Santa Fe, би трябвало да е със страхотно ускорение.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в цената, ако бензина е автомат, е минимална. С бензиновия двигател, колата ще е доста пъргава, но разхода го смятай 15/100км. За подръжката няма какво да се притесняваш, ако се счупи колата ти е гаранционна 3год. Ако не те притеснява двигателя на Пежо, според мен от икономическата цена е по-евтино дизела, единствено губиш опцията автомат.

Всъщност разликата е над 3000 лв, т.е. 5%, което поне за моите разбирания не е минимално :icon_blush: . Освен това, на тази база (цената) се начислява застраховката и нещата също отиват по-нагоре :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм все още тествал Outlander-a но карах Santa Fe дизел с ръчна и автоматична. Този с ръчната скоростна е достатъчно мощен, докато с атомата губиш доста време докато се усети, че му даваш газ. За по тежка кола дизела е за предпочитане.

А този 2.2 френски дизел, по показатели е доста по добре от двигателя на Santa Fe, би трябвало да е със страхотно ускорение.

Това за автоматика е вярно - с него колата е по-мудна и харчи повече, но това е вече нова тема - автоматична или ръчна с.к. :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

би трябвало да е със страхотно ускорение.

 

Чак страхотно :gore: Аз му предлагам на колегата да се качи да покара и двата и веднага ще разбере кои двигател ще му прилегне най-добре.

Успех с избора:)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Чак страхотно :gore: Аз му предлагам на колегата да се качи да покара и двата и веднага ще разбере кои двигател ще му прилегне най-добре.

Успех с избора:)

Проблема е, че аз не знам дали БС ще изкарат и двата автомобила като тестови, а дори и така, някои неща няма да се разберат от 10 минути каране :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че аз не знам дали БС ще изкарат и двата автомобила като тестови, а дори и така, някои неща няма да се разберат от 10 минути каране
Колега, не забравяй че MIVECa се прави в Япония, което не е маловажно.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали?

Само 4 бр?

Откъде я имаш тази информация?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Само 4 бр?

Откъде я имаш тази информация?

 

 

Ами мен ме молеха да се запиша за тези 4 коли, но първо исках да я видя на живо и тествам и втора не ми хареса цвета в който идват с кожения салон. За 4-те джипа ми казаха от дилъра им в Бургас и в Русе. За 2 от колите знам, че заминават за клинети в Русе и Павликени...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами мен ме молеха да се запиша за тези 4 коли, но първо исках да я видя на живо и тествам и втора не ми хареса цвета в който идват с кожения салон. За 4-те джипа ми казаха от дилъра им в Бургас и в Русе. За 2 от колите знам, че заминават за клинети в Русе и Павликени...

Попитах те, защото ние сме капарирали през м.септември 2 бр. INSTYLE+ с 2.2 л. дизелови двигатели и колите се очакват през декември в София.

Пуснах няколко поста за навигационната система на Outlander и липсата на карта за България, но явно никой от колегите във форума не ползва стационарна NAV система в колата си и този проблем не седи на дневен ред. Дилърите в БС обясниха, че карти "менте" нестават и трябва да се чака изготвянето на такава след около година и половина.

В Европа колите с навигационна с-ма се продават с инсталирани карти на западна Европа, а тук ако искаш карта на Европа - България не фигурира в разработката, трябва да си купиш отделно.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Попитах те, защото ние сме капарирали през м.септември 2 бр. INSTYLE+ с 2.2 л. дизелови двигатели и колите се очакват през декември в София.

Пуснах няколко поста за навигационната система на Outlander и липсата на карта за България, но явно никой от колегите във форума не ползва стационарна NAV система в колата си и този проблем не седи на дневен ред. Дилърите в БС обясниха, че карти "менте" нестават и трябва да се чака изготвянето на такава след около година и половина.

В Европа колите с навигационна с-ма се продават с инсталирани карти на западна Европа, а тук ако искаш карта на Европа - България не фигурира в разработката, трябва да си купиш отделно.

 

 

Ами незнам, може да има вече и други доставки, инфото е от последната седмица на Септември. За навигацията, излиза изгодно да си я поръчаш ако работеше. Пък сега я вземаш и само ще си гледаш назад като паркираш с нея, ако някой малоумник не си хареса камерката, която като я гледам лесно може да я повреди или открадне някой....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам, че Ноември-Декември идвт 4 Outlander-а с френския двигател в България. А кога ще дойде автомобил за тест драйф ..... тука някой каза към Декември, но дали?

 

Аз знам за 8 - 2.2 , от които 2 остават в софия и 6 отиват по страната. Освен това много хора, минават от 2 на 2.2 и вече и януари се е понапълнил.

Аз съм капарирал юли и не мога да повярвам, че се налага да чакам толкова много време. Това дето го правят БС - просто нямам думи.

 

:icon_censored:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Предварително се извинявам, ако темата която отварям се стори непрофесионална или избора очевиден.

Като цяло ме интересува сравнението между дизелов и бензинов двигател (в частност 2.2 DI-D и 2.4 MIVEC)

 

Като нека кажа за какво става дума:

- Автомобила е Outlander (нов )

- Ще го карам не повече от 20 000 кв на година

- Градското ще ~ 70%

- Няма да го ползвам за офроуд (той и не е за това де :icon_doh:)

- Ще го ползвам за лични нужди (няма да е служебна кола)

 

Това което съм чел и мога да коментирам на пръв поглед

"Лошото" за дизела пред бензиновия:

- Дизела е по-скъп като първоначална инвестиция

- Дизела не се предлага с автоматична кутия

- Дизела може да се окаже капризен към нашите горива

- Дизела е малко по-муден (макар че по спецификация двата двигателя дават почти еднакво ускорение, дори дизела ускорява по-бързо от автоматика, което е логично)

- По-скъпа поддръжка (ако нещо се прецака)

 

"Доброто" на дизела:

- По-икономичен

- Може да му се направи чип-тунинг и да се вдигнат параметрите (то и бензина може по принцип ама на практика няма смисъл)

- По-стабилен (по-рядко се "чупи")

- По-голям въртящ момент, т.е. повече мощност

 

Ако някой може да ме посъветва, да допълни списъка или да ме поправи ако някъде греша - ще съм благодарен.

Благодаря предварително :icon_thumbup:

На мотора 2.2 не може да се сложи чип в БС - проверил съм го. Можеш да сложиш чип само на 2.0.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

На мотора 2.2 не може да се сложи чип в БС - проверил съм го. Можеш да сложиш чип само на 2.0.

 

Защо? Какво обяснение дават, че неможе да се сложи?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо? Какво обяснение дават, че неможе да се сложи?

 

Защото 2.0 е двигател от по-старо поколение, а 2.2 е нова разработка и нямат фабрично направен чип за него. Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защото 2.0 е двигател от по-старо поколение, а 2.2 е нова разработка и нямат фабрично направен чип за него. Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2.

 

Според мен щом е нов е въпрос на време да изкарат чип - сега просто изчакват. Това, което исках да кажа, е че по принцип чип тунинг на дизела има смисъл да се прави, т.е. дизела има резерви за разлика от бензиновия

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Макар че в пежо ми обясниха, че 2.2 реално е спънат на 156 коня, за да не е акцизен и всъщност е 170, каквито са новите двигатели на 407 и 607 с мотор 2.2.
Мотора е 'спънат' не заради акциза, а защото се слага на по-тежка кола с по-ниска максимална скорост и 4х4.
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е той ако е спънат е заради максималната му скорост би трябвало.... а в такъв случай не трябва ли само да са сложили един ограничител към 200 км/ч и това да е?

А междудругото някой да знае от Пежо кога офицялно ще имат 4007 за тест драйв?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...