Премини към съдържание

Препоръчано мнение

Публикувано

Здравейте появи се следния проблем при Mitsubishi ASX 1.8 4WD 2011 година, светна ми лампата за проверка на нивото на маслото след като направих проверка, на равно място при изстинал двигател нивото беше над максимума, продължих да си карам с идеята че това се случва покрай регенерацията на dpf-а и нивото ще спадне тогава направих едно прибиране от София до Пазарджик които са около 80 км при обороти над 2000 и се надявах нещата да се оправят и да се изчисти dpf-а но след прибиране и малко градско при проверката на маслото беше стигнало до Х маркировката.

След консултация с познат майстор тъй като и мицубишито го имам от скоро реално сменено масло и филтри и съм навъртял около 4000 км се получи всичко това. Предложението му беше да се смени маслото и да се покара известно време и да се направи проверка на маслото ако пак се вдигне до същото ниво, предположението което той направи е че се опитва да се започне регенерация но не успява и затова продължава да се вкарва дизел при маслото, и от там идва проблема като решение ми предложи премахване на dpf филтъра хардуерно и софтуерно което би трябвало да реши проблема тъй като компютъра няма да го отчита и от там няма да се опитва да го вкара в режим на регенерация.

Въпросът ми е дали някой друг е минавал през подобен проблем и до какво решение се е стигнало ?

Бих предпочел да запазя филтъра, но не съм сигурен колко дългосрочни ще са решения от сорта на да се направи регенерация или да се вземе нов тъй като ако не успява след това да си го почисти рано или късно пак ще се стигне до същия проблем.

Публикувано

.....когато сте сменяали маслото на мотора, ресетнахте ли системата за смяна на масло?

....когато сте го карали,усетили ли сте промяна на звука на мотора, както и дали изпушва през ауспуха ччерен дим за кратко?

.....за колко време е стигнало маркера Х на щеката?

По принцип ако всичко е ок по ДПФ-а, когато сутрин запалите мотора студен и тръгнете да карате колата, трябва да се изпълнят няколко условия ,за да почне автоматично регенерация на ДПФ=а.......това са: температурата на мотора да е над 55 градуса, температурата на изгорелите газове да е над 130-140 градуса, и мотора да е в постоянен подържащ режим на работа, а ЕГР-а да работи коректно и да е вече затворен......тогава се вкл. регенерацията и тя продължава около 400 секунди,през което време не тряба да сменяте рязко режимите на мотора,например да подържате скорост от около 100-120 км,/ч.......

Публикувано

За ресетване на системата, бих го обмислил като възможен вариант ако не беше покачването на нивото на маслото, като цяло по-скоро бих предположил че не е ресетната системата не бях там повреме на смяната, но факта че се качва маслото е по-притеснителен от самия warning.

Колкото до черем дим оглеждах се в огледалата по време на пътуването не успях да видя нищо забележително като дим, същото се отнася и за работата на мотора.

Достигането на нивото не мога да бъда конкретен тъй като не съм сигурен напълно кога точно е започнало покачването но в най-продължителния случай е 4000 км.

Най-очакваното за мен е може би наистина нещо да не е наред с dpf-а и от там да не се започва регенерацията  и да се стига до проблемното високо ниво на маслото, защото точно описаните стъпки по горе мисля че няма как да не съм ги постигнал при каране по магистралата за 80 км, и то при средна скорост 120 км/ч.

За момента след още едно прибиране по пътя Пазарджик - София проверих нивото на маслото и в момента е в граници но със сигурност ще ми трябва още известна доза минати километри за да съм сигурен дали проблема ще се прояви отново.

Мерси за информацията :)

Публикувано (редакция)

Покачването на нивото на маслото си е нормално за тези двигатели, пише си го в книжката. Сменете си маслото, но си ресетнете и системата. Ако майсторът Ви не знае как, посетете официален сервиз. Сигнализацията ще изгасне, наблюдавайте си нивото, ако се покачва много бавно, всичко си е наред. Реално в книжката е описано, че маслото се сменя при достигане на "Х" или на  съответния пробег. Ниво малко над масимума не е драма. 

Редактирано от orion
Публикувано

Съгласен съм мен това което ме притесни е че беше достигнала нивото вече което е отбелязано с "Х" и реално смених маслото, лошото е че реално от предишната смяна до това положение се стигна само за 4000 км и трябваше да го сменя, което не знам колко трябва да е нормално.

Другото нещо относно сигнализацията тъй като очаквах че ще изгасне сама, след като тръгнах разбрах а и в последствие прочетох и по други форуми че трябва да се ресетне ръчно, освен че ми подава фалшива информация няма какво друго да ме притеснява по нея или да пречи по някакъв начин на автомобила нали така ?

Публикувано

 Ако отново качи нивото за толкова кратък пробег, вероятно има някакъв проблем. Много зависи от това дали усещате кога е в регенерация и в такъв момент не бива да гасите двигателя (макар, че старт-стопа го прави ако е включен). Симтомите на регенерация са следните: обороти на празен ход 900 (обичайно са 600), топли странични огледала; странен шум в мотора; специфична миризма. Усетите ли тези неща, карате около 10 км. Аз чувам дори кога леко "цъква" реленце, че регенерацията е приключила. Това е нещо много досадно за мен, защото често регенерира в неудобен момент, когато бързам. Прави го на всеки около 350 км. 

Публикувано

Мерси за информацията ще се опитам да внимавам за горните особености, и да се надяваме че няма да се стигне втори път до толкова високо ниво на маслото. ;)

  • преди 2 години ...
Публикувано

При мен, режима на 900 оборота и на празен ход го прави ежедневно. Винаги изчаквам да си си приключи преди да гася двигателя.

Маслото го сменям на около 2000-3000 км вече за 4-ти път и всеки път се ресетва системата за смяна на масло, въпреки това, след 2-3 хил км маслото пак се кчава до и в някои случай над X-a.

Само веднъж ми е светлала жълта и само веднъж червена лапма за ДФП - Излезнах за около 15 минути на 4-та и 90 км с 2900 оборота, оправи се.
На студено, работата на двигателя е много шумна и звука дразнещ. Син пушек, един или два пъти хвърля и после се оправя.

На моменти е е много динамична, в други няма никаква мощност и винаги е различно в различни температури и сезони 
 

Публикувано

Проверете с диагностика какъв среден итервал е записано в системата за управление на DPF-a.

За да се случва това по всяка вероятност прави регенерации през около 100-150 км, което дори и при градски условия на използване на автомобила е знак за проблем. Точно какъв е проблема е малко по-трудно да се каже, защото трябва добре да се анализират всички данни записани в системата на DPF-a, но обикновенно проблемите започват от EGR и дюзи, а след това започват и механичните проблеми с износване на бутало-цилиндровата група (вследствие на постоянните регенерации и разреждането на маслото с дизелово гориво). DPF филтъра обикновенно се "поврежда" вследствие на тези проблеми, а не е първоизтичник и за да се реши проблема е необходимо да се отстранят първо проблемите с тези системи, защото дори и да подмениш DPF филтъра с нов, резултата ще бъде същия и след кратък период отново ще се стигне до същия резултат. За съжаление ремонт на дюзи и EGR е сравнително скъпо.

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...