milenjs Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Колата си я купих с аларма - GT111, за съжаление без дистанционно... така и ня намерих :( Тези дни си купих нова - Сатурн М6, нямам идея дали е добра с идеята да ми се вдигат автоматично стъклата на вратите при заключване. Свалих старата, навързах новата но не успях да се справя с вдигането на стъклата - от алармата има един извод за тази цел, а стъклата 4, доколкото схванах си се комадват механично от бутоните чрез опръщане на поляритета на захранването. Като си мисля че трябва да се наредят 3-4 релета :icon_crying: Знам че има тука колеги които се занимават с монтаж на аларми, ако може да помогнат със съвет или със схема как са навързани бутоните за вдигането ще ми се улесни доста задачката :( Благодаря предварително! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Сатурн е на фирма БСМ, за това което искаш да направиш ще ти трябва допълнителен модул. Или може да се мисли и нещо с реленца да се направи, но за целтя трябва да видиш какъв сигнал излиза на този извод. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 13 септември 2007 На извода +12В за 30 сек. 0.5А. Кофти, 2 релета с по 4-ри групи нормално отворени контакта, едното за към -, другото за +са, абе не е чак толкова много но имам някакво кофти предчувствие че когато не е натиснат бутон май моторите са забити към маса, дано да не е така че работаа не е приятна. Добре поне че във вратата има доста място Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Ми то хубаво 30сек. Искаш само да затваря стъклата ли, или и да отваря. Виж на кои кабел оригинално идва +12 като го вдигаш с копчето. И после пробваи с реленце, с НО и НЗ, към НЗ си връзваш веригата както си е оригинално така че ако няма сигнал от алармата да може копчетата да си работят. А към НО си пускаш +12в. Така като няма сигнал от алармата си работят бутоните, когато алармата подаде сигнал се прекъсва НЗ веригата и през НО контакт се подава + към моторчето. Но има и нещо друго така се елиминира защитата за претоварване когато стъклото се затвори, освен ако не е вградена в самия двигател. И трябва да се следи и тока и става .... потърси направо модулче за ел.стъкла. Ще стане по лесно. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 13 септември 2007 Благодаря адаш за идеите . Искам само да се затварят че много ги забравям отворени, алармата си я взех основно за това. Моторчетата си имат крайни изключватели според мен, дори и да няма не ми е проблем да си драсна и налепя нещо за следене на тока и изключване, не че е елементарен проблема, 4 моторчета са - хайде 4 релета веднага, едно процесорче с 4 канално АЦП да мери пада върху 4 резистора, абе за спорта ще го направя (с това се занимавам). Утре ще огледам пак, ще видим от къде ще излезе заека, ако се наложи следене на тока - айде отиде съботата ;) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 така е, бутоните правят инвертирането на + и - ............по принцип в покой на мотора са два минусите...........т.е. и двата проводника са - ( маси)...........Обаче в бутона на всяка врата има две ключета, те са вързани към маса в нормално положение ,при натискане на бутона в едната посока, се задейства съответното ключе,което всъщност подава + и мотора се завъртя на съответната посока,а другото си оставя на маса.......така и обратното, при натискане на бутона обратно , се задейства другото ключе и мотора се завъртя на другата посока........... :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 13 септември 2007 DJ, това е . Преди малко ги мернах - в покой - маса. Остава да видя дали наистина има краен изклкючвател и с 2 релета (в наличност) с превключващи контакти съм готов. И разбира се свързването ще го пусна тук за всички колеги! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Да погледни за краини, ако не направи защита по ток, кофти е да товариш мотора когато стъклото е в краино положение. Иначе в самия мотор си има изключвател но тои според мен има определен брои сработвания, и после........ мостчее. Но оставаш без защита. :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Как я карате без схеми и уж с професионален подход...Тук имам на 99 г. може би е същатастр. 163http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mitsubish...ICAL_WIRING.pdf Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 Как я карате без схеми и уж с професионален подход...Ми Божо, ти съмняваш ли се в нас............. :icon_rock: :icon_dance: точно щото подхождаме професионално ( даже и повече от професионално) не ни требет схеми........те са за начинаещи...............имах навремето един даскал по електротехника...............той показваше схемите с показалката обърнат с гръб към тях и с лице към нас поразително точно.........те това се нарича цар..............та така и ние :icon_dance: :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 13 септември 2007 Сподели Публикувано 13 септември 2007 DJ, това е . Преди малко ги мернах - в покой - маса. Остава да видя дали наистина има краен изклкючвател и с 2 релета (в наличност) с превключващи контакти съм готов. И разбира се свързването ще го пусна тук за всички колеги!Да знам......... :rolleyes: :shades: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 14 септември 2007 Сподели Публикувано 14 септември 2007 Изобщо не се съмнявам... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 14 септември 2007 Сподели Публикувано 14 септември 2007 Изобщо не се съмнявам... :haha: :hysterical: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shoker Публикувано 14 септември 2007 Сподели Публикувано 14 септември 2007 А някой ще обясни ли какъв е точно принципа за вдигане и сваляне на стъклата с алармата? Имам в предвид отделно ли се контролира това или е вързано към заключването и отключването? Понеже ако е направено така, че при заключване да се вдигат стъклата, то значи ли че при отключване ще се свалят.... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 14 септември 2007 Автор Сподели Публикувано 14 септември 2007 А някой ще обясни ли какъв е точно принципа за вдигане и сваляне на стъклата с алармата? Имам в предвид отделно ли се контролира това или е вързано към заключването и отключването? Понеже ако е направено така, че при заключване да се вдигат стъклата, то значи ли че при отключване ще се свалят.... :icon_hmm: Има си отделен канал за вдигане на стъклата, на моето дистанционно има и отделен бутон за вдигането, канала се задейства при включване в режим на охрана или при натискане на бутона от дистанционното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 14 септември 2007 Сподели Публикувано 14 септември 2007 Ако искате може да се направи и на отключване да ги отваря. За целта може да се ползват изводите за централното заключване, с допълнително реле за време и защита по ток. Другия вариант е аларма с два изхода (за предпочитане програмируеми). Може примерно да затваря всичките прозорци и на отключване да отваря само двата предни. А до колкото знам има и модулчета с памет (но са приложими само за машинки с датчици на хол за следене на скороста и посоката) , тогава е готино заключваш затваря прозорците, отключваш отваря ги до там докадето са били преди да се затворят. :icon_dance: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shoker Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Като сме заговорили за разни такива работи да питам аз, можели да се направи така, че при включване на задна скорост страничните огледала да се завъртат надолу, както е фабрично на някои автомобили? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Като сме заговорили за разни такива работи да питам аз, можели да се направи така, че при включване на задна скорост страничните огледала да се завъртат надолу, както е фабрично на някои автомобили? Всичко, което е свързано с електроника може да се направи, друг е въпроса дали си струва. Аз лично не мисля, че тази екстра е много необходима, а и едва ли е целесъобразна. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 15 юни 2009 Сподели Публикувано 15 юни 2009 (редакция) Какво ще кажете за моята идея по въпроса? http://img155.imageshack.us/img155/2181/25067498.png Мисля това да го вържа към кабелите за управление на шофьорската врата - подавам едновременно на всички стъкла + автоматичния режим и разрешаващ сигнал като кратък импулс и оригиналното управление би трябвало да си свърши работата. Трябва само да си измисля устройството за сваляне. Идеята е след евентуално активиране да спуска стъклата обратно след известно време, да не става жега вътре. Редактирано 15 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 А каква е идеята след време да се свалят? Нали за вдигане след заключване става въпрос или? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 (редакция) Не. Алармата се включва с отворени прозорци, при задействане на обемния датчик се вдигат автоматично. Идеята е да си сглобя "устройство", което когато е включено и темпереатурата е над 30 градуса да речем да позволява автоматичното сваляне на стъклата на около 2 см да не става жега вътре. По план в петък почвам основната част. Още не се знае на 100% алармата и датчика какви ще са. Редактирано 16 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 Ще се наложи обаче да промениш леко оригиналната схема. Освен това ще се наложи да изкормиш оригиналните машинки на стъклата. Сложно е за обяснение, като почнеш да го монтираш ще разбереш за какво ти говоря. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 (редакция) Идеята е да се закачи на кабела на шофьорската врата, без нищо да се кълца и корми, при връзката и с купето, управляващата верига работи достатъчно просто, останалото си е във вратите най-вероятно. За да вдигна едно стъкло ми трябва да подам "включващия" сигнал (30-те секунди които пуска панела), сигнала за вдигане и сигнала за автоматичния режим. Мисля и да подам ток към панела от бутоните за затваряне на вратите с цел панела на стъклата да е активен 30 сек след отваряне на врата. По-неясно ми е как ще свържа изходите за централното на алармата (още не съм си избрал аларма :giggle: ) . Иска ми се да ги вържа към бутона за заключване, не директно с цел да избегна бъдещи проблеми. С две думи целта е да няма нито една скълцана жичка по оригиналната инсталация. Редактирано 16 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Milen_z Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 Обаче управляващия сигнал трябва да го пуснеш най-много 15сек. след като си махнал ключа от контакта. Защото после стъклата не са под напрежение. Т.е. след като загасиш автомобила трябва да излезнеш и да заключиш с алармата в рамките на 15 сек......иначе стъклата няма да се вдигнат. Поради същата причина стъклата ти няма и да се свалят, примерно ако е топло...... Не че е невъзможно това дето го мислиш, но ако трябва да стане както си го замислил ще ти се наложи да махнеш машинките на стъклата.....и да ги замениш с обикновенни, или поне да махнеш електрониката от тези машинки. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vladimirov Публикувано 16 юни 2009 Сподели Публикувано 16 юни 2009 (редакция) Е незнам дали съм го обяснил както трябва. Сигнала този, който казваш че е 15сек ще се пуска заедно със сигнала за вдигане от алармата. Същия се изработва от панела на шофьорската врата. Не вярвам нещо да изпуши, мисля че той беше 10V, не 12 това май е единствения проблем. Другото при отваряне на вратата си е допълнителна екстра, за която стана на въпрос в една друга тема, нищо не пречи да я реализирам. Към края на седмицата ще се разбере колко е осъществим този вариант. Евентуална пречка е ако снопа от вратата е на изключително кофти място, както ми се струва. Редактирано 16 юни 2009 от vladimirov Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.