Премини към съдържание

Впечатления от Galant-а на пътя


bonevsy

Препоръчано мнение

В никакъв случай не се съмнявам в качествата на Галанта и не съм задал въпроса, за да изтъквам или търся "рацерските" качества на Галанта! Не! Просто ми беше интересно двамата като сте с 200 (по твоя скоростомер) какво показва неговия (ти каза, че твоя е електронен и съответно по-точен)какви са показанията на оборотите при скорост 200 и толкоз, а че Галанта е ненадминат във возия и удоволствие от шофиране го изпитвам всеки ден... :icon_thumbup: :icon_n_king:

 

Скоростта се мери сравнително точно само с GPS

При мен разликата е 5-6км.

Но при комшията ми, който до скоро ми се хвалеше, че вдигал 210км/ч е над 30км !!!!

Но той все още не вярва на GPSa :)))))

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Създадена
  • Отговор:

Най-активни потребители в тази тема

Най-активни потребители в тази тема

Иначе ускорението не може да не е ограничено от сцеплението на гумите с пътя. Ако няма сцепление - няма ускорение, ако гумите забоксуват - ускорението е по-бавно. Ускорението на една и съща кола на лед и на асфалт не е еднакво, нали? Учудвам се, че точно ти, aga, си написал горните думи... Предполагам, че имаш някакво научно обяснение, за което аз в момента не се сещам.

 

Виж, аз няма да реагирам на последното...

Ти нали на сух асфалт си пробвал право напред? Мога да се обзаложа че тракшъна не ти помага особено в този конкретен случай. Но принципно си напълно прав, а за леда най-вече! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Виж, аз няма да реагирам на последното...

Ти нали на сух асфалт си пробвал право напред? Мога да се обзаложа че тракшъна не ти помага особено в този конкретен случай. Но принципно си напълно прав, а за леда най-вече! :icon_bye:

Тракшъна не е само за завои и за лед.... ще загубиш :icon_blush:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Тракшъна не е само за завои и за лед.... ще загубиш :icon_blush:

 

Да, но колко ще загубиш?....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах в предвид, че ще загубиш облога, но признавам че не знам как е при автоматика, но би трябвало ако няма тракшън да върти гуми без проблем и съответно това ще му е и проблема, като не може добре да се контролира само с газ...

Както и да е - много отвлечена стана тази тема и с неясна цел и неясни данни... :icon_hmm:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах в предвид, че ще загубиш облога, но признавам че не знам как е при автоматика, но би трябвало ако няма тракшън да върти гуми без проблем и съответно това ще му е и проблема, като не може добре да се контролира само с газ...

Както и да е - много отвлечена стана тази тема и с неясна цел и неясни данни... :icon_hmm:

 

Точно така, за темата... Последен мой коментар...

С коя да е кола на полусъединител се въртят гуми.

С автоматика въртенето на гуми е много по-трудно, ако се процедира по нормалния начин, т.е. пускаш спирачка и газ до дъно. Някои правят друго, държат спирачка и едновременно газ до дъно, после пускат спирачка, като самолет. Тогава може и да има значение тракшъна, но и скоро ще се правят скоростите...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

....

Иначе ускорението не може да не е ограничено от сцеплението на гумите с пътя. Ако няма сцепление - няма ускорение, ако гумите забоксуват - ускорението е по-бавно. Ускорението на една и съща кола на лед и на асфалт не е еднакво, нали? Учудвам се, че точно ти, aga, си написал горните думи... Предполагам, че имаш някакво научно обяснение, за което аз в момента не се сещам.

 

Та на въпроса, защо се получава боксуване или приплъзване на гумите при рязко потегляне ще се опитам да дам отговор, обясненеито е елементарно:

Момента на задвижваното (завъртащото се) колело се разглежда като двоица сили, насочени по посока на движение на автомобила, едната е в центъра на колелото Fк, а другата е долу на пътя в контактното петно Fs (там където се допират гума с асфалт) точно тук се намира и моментния център на въртене на колелото. Ако силата Fк>Fs, то се получава приплъзване. Понеже силата Fs е ограничена по големина и зависи от масата на автомобила Gа и коефициента на сцепление. Ето и научното обяснение, защо когато завивате и потегляте по-рязко приплъзва една от гумите, а не двете... причината е в Ga респективно Fs (Fs=Ga*K сцепление) тежеста на автомобила не е разпределена равномерно и силата Fs в по-разтовареното колело е по-малка от Fs на по-натовареното (като тегло) колело и се получава приплъзване от едната страна.

Коефициента на сцепление зависи от налягането и размера на гумата и типа на настилката (сигурно и от още нещо...)

 

Нещо толкова ясно на пръв поглед, а казано и написано толкова сложно!!! :rolleyes:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Та на въпроса, защо се получава боксуване или приплъзване на гумите при рязко потегляне ще се опитам да дам отговор, обясненеито е елементарно:

Момента на задвижваното (завъртащото се) колело се разглежда като двоица сили, насочени по посока на движение на автомобила, едната е в центъра на колелото Fк, а другата е долу на пътя в контактното петно Fs (там където се допират гума с асфалт) точно тук се намира и моментния център на въртене на колелото. Ако силата Fк>Fs, то се получава приплъзване. Понеже силата Fs е ограничена по големина и зависи от масата на автомобила Gа и коефициента на сцепление. Ето и научното обяснение, защо когато завивате и потегляте по-рязко приплъзва една от гумите, а не двете... причината е в Ga респективно Fs (Fs=Ga*K сцепление) тежеста на автомобила не е разпределена равномерно и силата Fs в по-разтовареното колело е по-малка от Fs на по-натовареното (като тегло) колело и се получава приплъзване от едната страна.

Коефициента на сцепление зависи от налягането и размера на гумата и типа на настилката (сигурно и от още нещо...)

 

Нещо толкова ясно на пръв поглед, а казано и написано толкова сложно!!! :rolleyes:

 

Това е без съмнение така... Като явление боксуването е познато на децата от предучилищна възраст и е познато на всеки индивид, дори слабо интелигентен. Никой не отрича това...

 

А ще дадеш ли и числена оценка?

 

Защото ако излезе, че боксуването дава изоставане с части от секундата, то може да се пренебрегне.

 

Ей за това става дума.

Просто има разлика между наблюдение на едно събитие и констатация на очевидното, и то да се анализира и обясни количествено.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

В случая съм показал как едно толкова елементарно явление се описва научно с няколко прости формули и една елементарна векторна диаграма. Нямам време да описвам елементарните явления физически с формули, но всяко едно нещо се подчинява на закон! Това което съм написал по-горе е една динамична система като опита да се достигне една и съща сила при потегляне е почти невъзможно, защото условията са различни, но на кой му пука!!!

Ако искаме да се изстреляме го правим с полусъединител и можем да не буксуваме, а ако искаме да скапем набързо чифт нови гуми също можем да го направим много успешно...

А дали можем да пренебрегнем няколко части от секундата, можем, но трябва да е частта да е толкова малка, че да не влияе на описанието на техническите характеристики на един автомобил...

Темата е безкрайна, аga и както ти каза не смятам и аз да я претоварвам с какво ли не!

Но признавам, че ми е интересно да чета и разсъждавам по нещата по-горе, както и да се направят няколко опита като тези, които колегата Mitsubishi и синът му са направили! :icon_bye:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Мислех да не пиша повече в тази тема, но ще си позволя само едно уточнение, което смятам за необходимо.

При теста, който направихме със сина ми, на старта аз дръпвам напред с около половин кола (при което ми светва лампата на тракшъна), след което сина ми ме настига и изпреварва. Разбира се, разликата в ускорението на двете коли не е голяма, но ако нямах тракшън, колата на сина ми щеше да ме дръпне и на старта. Все пак моята първа скорост е е доста по-бърза, но поради това и по-малко мощна, което щеше да си проличи, ако не ми помагаше тракшън контрола на старта.

Лично за мен темата е приключена. Истината е, че Галанта е прекрасна кола, независимо дали е автоматик или с ръчни скорости :icon_clap: :icon_rock: :icon_thumbup:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лично за мен темата е приключена. Истината е, че Галанта е прекрасна кола, независимо дали е автоматик или с ръчни скорости :icon_clap: :icon_rock: :icon_thumbup:

 

Ей това е истината...

Хайде... Заключ!

Никой да не пише повече :icon_thumbup:

Поздрави на всички. :icon_clap:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създаване...