masterross Публикувано 17 септември 2007 Сподели Публикувано 17 септември 2007 В никакъв случай не се съмнявам в качествата на Галанта и не съм задал въпроса, за да изтъквам или търся "рацерските" качества на Галанта! Не! Просто ми беше интересно двамата като сте с 200 (по твоя скоростомер) какво показва неговия (ти каза, че твоя е електронен и съответно по-точен)какви са показанията на оборотите при скорост 200 и толкоз, а че Галанта е ненадминат във возия и удоволствие от шофиране го изпитвам всеки ден... :icon_thumbup: :icon_n_king: Скоростта се мери сравнително точно само с GPS При мен разликата е 5-6км.Но при комшията ми, който до скоро ми се хвалеше, че вдигал 210км/ч е над 30км !!!!Но той все още не вярва на GPSa )))) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Иначе ускорението не може да не е ограничено от сцеплението на гумите с пътя. Ако няма сцепление - няма ускорение, ако гумите забоксуват - ускорението е по-бавно. Ускорението на една и съща кола на лед и на асфалт не е еднакво, нали? Учудвам се, че точно ти, aga, си написал горните думи... Предполагам, че имаш някакво научно обяснение, за което аз в момента не се сещам. Виж, аз няма да реагирам на последното... Ти нали на сух асфалт си пробвал право напред? Мога да се обзаложа че тракшъна не ти помага особено в този конкретен случай. Но принципно си напълно прав, а за леда най-вече! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Виж, аз няма да реагирам на последното... Ти нали на сух асфалт си пробвал право напред? Мога да се обзаложа че тракшъна не ти помага особено в този конкретен случай. Но принципно си напълно прав, а за леда най-вече! :icon_bye:Тракшъна не е само за завои и за лед.... ще загубиш :icon_blush: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Тракшъна не е само за завои и за лед.... ще загубиш :icon_blush: Да, но колко ще загубиш?.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BAlexandrov Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Имах в предвид, че ще загубиш облога, но признавам че не знам как е при автоматика, но би трябвало ако няма тракшън да върти гуми без проблем и съответно това ще му е и проблема, като не може добре да се контролира само с газ...Както и да е - много отвлечена стана тази тема и с неясна цел и неясни данни... :icon_hmm: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Имах в предвид, че ще загубиш облога, но признавам че не знам как е при автоматика, но би трябвало ако няма тракшън да върти гуми без проблем и съответно това ще му е и проблема, като не може добре да се контролира само с газ...Както и да е - много отвлечена стана тази тема и с неясна цел и неясни данни... :icon_hmm: Точно така, за темата... Последен мой коментар...С коя да е кола на полусъединител се въртят гуми. С автоматика въртенето на гуми е много по-трудно, ако се процедира по нормалния начин, т.е. пускаш спирачка и газ до дъно. Някои правят друго, държат спирачка и едновременно газ до дъно, после пускат спирачка, като самолет. Тогава може и да има значение тракшъна, но и скоро ще се правят скоростите... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 .... Иначе ускорението не може да не е ограничено от сцеплението на гумите с пътя. Ако няма сцепление - няма ускорение, ако гумите забоксуват - ускорението е по-бавно. Ускорението на една и съща кола на лед и на асфалт не е еднакво, нали? Учудвам се, че точно ти, aga, си написал горните думи... Предполагам, че имаш някакво научно обяснение, за което аз в момента не се сещам. Та на въпроса, защо се получава боксуване или приплъзване на гумите при рязко потегляне ще се опитам да дам отговор, обясненеито е елементарно:Момента на задвижваното (завъртащото се) колело се разглежда като двоица сили, насочени по посока на движение на автомобила, едната е в центъра на колелото Fк, а другата е долу на пътя в контактното петно Fs (там където се допират гума с асфалт) точно тук се намира и моментния център на въртене на колелото. Ако силата Fк>Fs, то се получава приплъзване. Понеже силата Fs е ограничена по големина и зависи от масата на автомобила Gа и коефициента на сцепление. Ето и научното обяснение, защо когато завивате и потегляте по-рязко приплъзва една от гумите, а не двете... причината е в Ga респективно Fs (Fs=Ga*K сцепление) тежеста на автомобила не е разпределена равномерно и силата Fs в по-разтовареното колело е по-малка от Fs на по-натовареното (като тегло) колело и се получава приплъзване от едната страна.Коефициента на сцепление зависи от налягането и размера на гумата и типа на настилката (сигурно и от още нещо...) Нещо толкова ясно на пръв поглед, а казано и написано толкова сложно!!! :rolleyes: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 18 септември 2007 Сподели Публикувано 18 септември 2007 Та на въпроса, защо се получава боксуване или приплъзване на гумите при рязко потегляне ще се опитам да дам отговор, обясненеито е елементарно:Момента на задвижваното (завъртащото се) колело се разглежда като двоица сили, насочени по посока на движение на автомобила, едната е в центъра на колелото Fк, а другата е долу на пътя в контактното петно Fs (там където се допират гума с асфалт) точно тук се намира и моментния център на въртене на колелото. Ако силата Fк>Fs, то се получава приплъзване. Понеже силата Fs е ограничена по големина и зависи от масата на автомобила Gа и коефициента на сцепление. Ето и научното обяснение, защо когато завивате и потегляте по-рязко приплъзва една от гумите, а не двете... причината е в Ga респективно Fs (Fs=Ga*K сцепление) тежеста на автомобила не е разпределена равномерно и силата Fs в по-разтовареното колело е по-малка от Fs на по-натовареното (като тегло) колело и се получава приплъзване от едната страна.Коефициента на сцепление зависи от налягането и размера на гумата и типа на настилката (сигурно и от още нещо...) Нещо толкова ясно на пръв поглед, а казано и написано толкова сложно!!! :rolleyes: Това е без съмнение така... Като явление боксуването е познато на децата от предучилищна възраст и е познато на всеки индивид, дори слабо интелигентен. Никой не отрича това... А ще дадеш ли и числена оценка? Защото ако излезе, че боксуването дава изоставане с части от секундата, то може да се пренебрегне. Ей за това става дума.Просто има разлика между наблюдение на едно събитие и констатация на очевидното, и то да се анализира и обясни количествено. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DANI MG Публикувано 19 септември 2007 Сподели Публикувано 19 септември 2007 В случая съм показал как едно толкова елементарно явление се описва научно с няколко прости формули и една елементарна векторна диаграма. Нямам време да описвам елементарните явления физически с формули, но всяко едно нещо се подчинява на закон! Това което съм написал по-горе е една динамична система като опита да се достигне една и съща сила при потегляне е почти невъзможно, защото условията са различни, но на кой му пука!!!Ако искаме да се изстреляме го правим с полусъединител и можем да не буксуваме, а ако искаме да скапем набързо чифт нови гуми също можем да го направим много успешно... А дали можем да пренебрегнем няколко части от секундата, можем, но трябва да е частта да е толкова малка, че да не влияе на описанието на техническите характеристики на един автомобил...Темата е безкрайна, аga и както ти каза не смятам и аз да я претоварвам с какво ли не!Но признавам, че ми е интересно да чета и разсъждавам по нещата по-горе, както и да се направят няколко опита като тези, които колегата Mitsubishi и синът му са направили! :icon_bye: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivd Публикувано 19 септември 2007 Сподели Публикувано 19 септември 2007 Тази тема може спокойно да отнесе някоя ключалка и да се пренесе на друго място Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lubenti Публикувано 19 септември 2007 Сподели Публикувано 19 септември 2007 Защо ключалка не ти ли е интересно :rolleyes: :mitsu-smiley: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitsubishi Публикувано 19 септември 2007 Сподели Публикувано 19 септември 2007 Мислех да не пиша повече в тази тема, но ще си позволя само едно уточнение, което смятам за необходимо. При теста, който направихме със сина ми, на старта аз дръпвам напред с около половин кола (при което ми светва лампата на тракшъна), след което сина ми ме настига и изпреварва. Разбира се, разликата в ускорението на двете коли не е голяма, но ако нямах тракшън, колата на сина ми щеше да ме дръпне и на старта. Все пак моята първа скорост е е доста по-бърза, но поради това и по-малко мощна, което щеше да си проличи, ако не ми помагаше тракшън контрола на старта. Лично за мен темата е приключена. Истината е, че Галанта е прекрасна кола, независимо дали е автоматик или с ръчни скорости :icon_clap: :icon_rock: :icon_thumbup: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aga Публикувано 20 септември 2007 Сподели Публикувано 20 септември 2007 Лично за мен темата е приключена. Истината е, че Галанта е прекрасна кола, независимо дали е автоматик или с ръчни скорости :icon_clap: :icon_rock: :icon_thumbup: Ей това е истината...Хайде... Заключ!Никой да не пише повече :icon_thumbup: Поздрави на всички. :icon_clap: Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.