Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Проблем с цилиндрите (евентуално компютър) на Eclipse G1


Препоръчано мнение

Здравейте, това лято се хванах да си възстановя старото Mitsubishi Eclipse G1, направих основен ремонт, доста голяма част и от ел. системата е вече сменена, логично и пълно обслужване. Може да се каже, че почти не остана какво да се прави, но ето, че излезе.

 

Според майстора ми (който не се занимава с компютри) проблемът е в това, че по време на работа компютъра решава да спре два от цилиндрите.

 

Моето наблюдение е следното - палиш колата, тръгваш всичко изглежда, че е наред и изведнъж губиш мощност. Ако си на малка скорост (или на място) колата почти мигновено изгасва. Ако си на по-големи обороти и по-висока скорост не загасва, но едва първи. От там нататък като цяло има три варианта:

1. Продължаваш да караш така без обороти и без мощност и по някое време решава да се оправи и изведнъж се появява мощността.

2. Гасиш и палиш в движение (често това помага).

3. Започва да губи все повече обороти, да се забавя и логично изгасва.

 

Това поведение е доста често, много е рядко да запалиш и да успееш да отидеш да си свършиш работата и да се върнеш без да го видиш поне веднъж. А понякога е точно обратното, палиш, тръгваш и докато караш с една и съща скорост в права посока започва ту да губи мощност, ту да имаш.

 

За съжаление съм в Шумен и тук просто не мога да намеря майстор, който да има кабелите и софтуера, за да провери дали е компютъра или не. Тя не е и в състояние да я карам физически до друг град, ще се хвърля върху някого или ще спра изведнъж :-).

 

Така, че като вариант е да взема направо друг компютър и да се надявам, че е от това, и че ще тръгне директно.

 

И тук следват и въпросите:

 

Според вас това от компютъра ли е и какво мога да направя?

 

Ако директно сменя компютъра с изправен такъв то ще тръгне ли директно без никаква манипулация (защото все така нямаме кабел и софтуер тук наблизко)?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Вариантите са няколко :

 

Еку - Свали го отвори го и го огледай за видими проблеми ( с лупа прегледай спойките дали няма пукнати)

Бобина - уточнил ли си кои цилиндри се губят - ако да размени бобините и виж дали се променят липсващите цилиндри

Връзка между бобината и еку - провери всички букси по пътя :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много странен проблем, не бях чувал за подобен...

А когато има мощност, работи ли на 100% както е била преди или дори и тогава не върви перфектно?

Взимай смело комп, директно сваляш и слагаш. Не са нужни допълнителни манипулации...

Чека светва ли ти>? Също преглеждал ли си буксите на CAS, инжектори, TPS, да не би да има лош контакт... Понеже малко ме съмнява Екуто ту да работи, ту не... но не е изключено, все пак тея кондезатори са на по 25+ години и си правят всякакви мизерии.

Също пробвал ли си със ресет на Екуто дали има някаква разлика - вадиш клемата за поне 30мин. Може да свалиш твоя комп и да огледаш платката, или да щракнеш някоя снимка и ние да видим.

Ако не успееш да решиш проблема, мога да ти пратя здраво ЕКУ за проба.

 

Другото, което сега се сещам е да премерите налягането на горивото. Измерено при махнат вакуум на клапана трябва да е ~2.96Bar

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за мненията, ще опитам да отговоря на повечето въпроси:

 

* Уточнил ли си кои цилиндри се губят - да, майстора каза, че винаги са едни и същи, но не - не знам дали е тествал да подмени бобините, ще говоря с него.

 

* Провери всички букси по пътя - уж всичко провери ел. майстора по пътя, но не мисля, че е свалял компютъра да го гледа него.

 

* Когато има мощност, работи ли на 100% - да, когато работи нормално то работи чудесно, и много е голяма разликата когато изведнъж загуби мощност.

 

* Чека светва ли ти? - понякога при запалване светва една от лампичките на таблото (обикновено тогава има и тези проблеми), която изглежда като филтър гледан отстрани. Ще опитам да я опиша - правоъгълник пресечен с вертикални линии и отгоре като капачка. Но само това е, друг път не светва въобще. Не знам ти за кой чек говориш всъщност де.

 

* Ресет на Екуто дали има някаква разлика - не, не съм го пробвал това.

 

* Да премерите налягането на горивото - мисля, че майстора ми е правил тези проби, защото колата като започнах да я възстановявам имаше проблем с горивната помпа (ние мислихме, че тази загуба на мощност е от там) и сменихме помпата, както и повечето неща около горивото. Но трябва да попитам.

 

Компютъра за тези пари е направо безплатен... то проблемът е, че аз просто не му разбирам достатъчно да ги правя тези неща, а не мога да намеря майстор, който да му се занимава да прави тази старата кола. Този, който ми прави двигателя, горивото и т.н. не разбира достатъчно по токовете, а тези дето по токовете работят само немски и френски правят и не й обръщат внимание...

 

Но ще търся пак някой и ще гледам да подкараме тези неща, които ме посъветвахте подред. Ще пиша какво е станало.

 

[edit] Само да попитам, виждам, че компютъра в Megaparts е от Eclipse Gen. 2, ще стане ли за моя? Защото за тези пари просто ще го взема да имам резервен.

Редактирано от Данаил Карадалиев
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Еку от 2г не става!

Щом колата върви добре по принцип и е установено, че наистина се губят едни и същи 2 цилиндъра, най-вероятно комутатора се "магари".

Има някакъв минимален шанс да е едната бубина, но малко ме съмнява. Преди време имаше подобен случай на самоинициативно работеща бубина... Но не е сигурно.

А с комутатора имаше проблем едно 6 цил. Мицу, което палеше и вървеше, но само на 4 цилиндъра. Чека обаче си му светеше, след смяната - изгасна.

 

Чек енджин лампата е червена, в долния ляв ъгъл, и пише CHECK ENGINE :D

А тази жълтата, която си описал е за ниско ниво на охладителна течност в разширителния съд.

Намират се една до друга, и когато дадеш на контакт и двете трябва да светнат!

Редактирано от BikerBoyy
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Компа или работи или не,сменяш бобина и си решаваш проблема,при бобините намотките се прекъсват по две,и ту работят ту не,а когато са кабели двигателя работи не равномерно ,защото хвърлят искри по блока вместо само към свещите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Много бърз update да дам. В крайна сметка успях да намеря сервиз, който се занимава с японски коли и по-важното -- иска да опита да оправи този моя проблем!

 

В края на миналата седмица им я закарах, споделих и идеите, които всички вие сте дали тук, днес се обадиха, че са започнали откъм компютъра първо (не било от бубината, защото тока спира преди нея самата когато възникне проблема) и директно ми казаха да поръчам нов. Моят компютър бил "поправян", очевидно отварян и вътре вързани жички, сменяни компоненти, глупости разни.

 

Те уж имат някакъв компютър предвид, защото казаха, че ще го поръчат направо, но ако техният не тръгне, то ще търся тук някой от вас беше казал, че има за Gen. 1 компютър... надеждата ми е да е настина само компютъра проблема де, поне да се реши веднъж за винаги :-).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Защо не питаш Milen_z да види компютъра, (ако не му трябва цялата кола - да му изпратиш само компютъра в Пловдив).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Също пробвал ли си със ресет на Екуто дали има някаква разлика - вадиш клемата за поне 30мин.

 

Няма нужда от толкова чакане, и 10 секунди стигат. :)

Проверяван ли е комутатора?

Имам ЕКУ което мога да пратя за проба. Работи всичко, с изключение на управлението на моторчето за празен ход.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...