amfibia Публикувано 4 юли 2018 Публикувано 4 юли 2018 Здравейте,бихте ли ми препоръчали сериозен сервиз за смяна на дюза на ASX.препоръчват ми Ротола и супер дизел, но като чета във форума няма добри мнения, за това ако може да ми препоръчате къде могат да сменят дюзата и да дадът гаранция след това.Благодаря, предварително! Цитат
orion Публикувано 16 юни 2019 Публикувано 16 юни 2019 Здравейте,бихте ли ми препоръчали сериозен сервиз за смяна на дюза на ASX.препоръчват ми Ротола и супер дизел, но като чета във форума няма добри мнения, за това ако може да ми препоръчате къде могат да сменят дюзата и да дадът гаранция след това.Благодаря, предварително! Здравейте, Виждам, че темата е стара и вероятно отдавна сте си решили проблема. Бих желал да Ви попитам как установихте коя точно дюза е повредена? Благодаря! Цитат
amfibia Публикувано 18 юни 2019 Автор Публикувано 18 юни 2019 Здравейте, Виждам, че темата е стара и вероятно отдавна сте си решили проблема. Бих желал да Ви попитам как установихте коя точно дюза е повредена? Благодаря! Здравейте, Не сме установили, проблема си стой, къде ли не карахме кола, Вие същият проблем ли имате? Цитат
niki nikolov Публикувано 18 юни 2019 Публикувано 18 юни 2019 Какво и има на колата. Ако е дюза до сега да беше пробила бутало. Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk Цитат
DJ Tymbi Публикувано 23 юни 2019 Публикувано 23 юни 2019 Здравейте, Не сме установили, проблема си стой, къде ли не карахме кола, Вие същият проблем ли имате?....а проблема какъв е??? Цитат
orion Публикувано 23 юни 2019 Публикувано 23 юни 2019 (редакция) Здравейте, Не сме установили, проблема си стой, къде ли не карахме кола, Вие същият проблем ли имате?Здравейте, На нашият автомобил, проблемът е чукане, като аванс на стар бензинов автомобил, което се чува при загрял двигател, най-вече при изкачване на наклон и в диапазона около 1600-2200 оборота. В сервиз ми казаха, че най-вероятно са дюзи, но засега да съм си карал така. Това обаче мен ме притеснява и търся решение. Нивото на маслото също се е покачило леко за 5000 км. от смяната му. Редактирано 23 юни 2019 от orion Цитат
amfibia Публикувано 27 юни 2019 Автор Публикувано 27 юни 2019 ....а проблема какъв е???Здравейте,Проблемът е следният, появава се едно чукане, кагато е топло времето - над 24 градуса на вън, основно през лятото.През зимата проблема го няма.Чукането се чува от мотора, карахме колага в сервиз на Бош в Пловдив, там ни казаха че се съмняват за дюза, кагото е правена диагностика с компютър нищо не се установява, в балкан стар е карана и там също нищо не се установя.Но ние се притесняваме, тъй като веднъж на магистрала при това чукане изгасна светнаха всички светлини на таблото и след изчакване на 10 мин може ше да я запалим и да тръгнем, от тогава почнахме да ходим по сервизи и никой нищо не казва.В Пловдив каза, че не се наемат да сменят дюзата.През 2017 г. и при Вас я карахме, казахте да я караме, докато се увеличи чукането, но то не се увеличава едно и същото си е.Притесняваме се да не стане по-сложно, според Вас какво може да е, някой имал ли е този проблем? Цитат
orion Публикувано 28 юни 2019 Публикувано 28 юни 2019 (редакция) Здравейте,Проблемът е следният, появава се едно чукане, кагато е топло времето - над 24 градуса на вън, основно през лятото.През зимата проблема го няма.Чукането се чува от мотора, карахме колага в сервиз на Бош в Пловдив, там ни казаха че се съмняват за дюза, кагото е правена диагностика с компютър нищо не се установява, в балкан стар е карана и там също нищо не се установя.Но ние се притесняваме, тъй като веднъж на магистрала при това чукане изгасна светнаха всички светлини на таблото и след изчакване на 10 мин може ше да я запалим и да тръгнем, от тогава почнахме да ходим по сервизи и никой нищо не казва.В Пловдив каза, че не се наемат да сменят дюзата.През 2017 г. и при Вас я карахме, казахте да я караме, докато се увеличи чукането, но то не се увеличава едно и същото си е.Притесняваме се да не стане по-сложно, според Вас какво може да е, някой имал ли е този проблем?Здравейте,Оказва се, че доста време я карате тази кола с проблема, който описвате. Странно е това, че никой не се наема да смъкне и да провери дюзите на стенд. Както споменах в друга публикация и нашия автомобил има сходно чукане и се колебая как да постъпя, но това което мисля, като начало е да се насоча към проверка и евентуално рециклиране на дюзите. Съдейки по вас, явно проблема не се влошава бързо. Попаднах случайно на информация за сериз във Видин https://commonrail.bg/aboutus/, дали там няма да ви помогнат? Редактирано 28 юни 2019 от orion Цитат
Stanislav Konstantinov Публикувано 1 март 2021 Публикувано 1 март 2021 (редакция) Здравейте,Оказва се, че доста време я карате тази кола с проблема, който описвате. Странно е това, че никой не се наема да смъкне и да провери дюзите на стенд. Както споменах в друга публикация и нашия автомобил има сходно чукане и се колебая как да постъпя, но това което мисля, като начало е да се насоча към проверка и евентуално рециклиране на дюзите. Съдейки по вас, явно проблема не се влошава бързо. Попаднах случайно на информация за сериз във Видин https://commonrail.bg/aboutus/, дали там няма да ви помогнат? Може би отговорът се крие в инжекторите. Прочетох една доста интересна тема, в друг форум и тук копирам част от нея, която касае и Денсо инжекторите: ***** " Съвременни дизелови горивни системи Инжекторите са най-прецизният компонент в системата. Освен това, на тях седължат около 80% от повредите. Затова, за тях по подробно.В общи линии, инжекторите комън-рейл на различните производители иматпринципно еднаква конструкция. Още в началото можем да разделим инжекторитена две големи групи - с електромагнитна активация на клапана, и с пиезо активация.Пиезо инжекторите са по ново поколение, отличават се с по голяма прецизност,възможност за по голямо количество (5-6) впръсквания на работен такт. Последнотое възможно благодарение на много по голямото им бързодействие и малкото времена реакция (response time) дължащо се на спецификата и бързодействието на пиезокристала в сравнение с магнитния соленоид.Инжектора се състои от няколко основни компонента :-тяло-соленоид / пиезоелемент-клапан-разпръсквачОтделно имаме и регулиращи шайби, при пиезото - хидравличен увеличител, калиб-рована дроселна плочка.Конструктивно, при всеки отделен производител споменатите компоненти саконструирани различно, но общата компановка е тази. Тяло - може да има само външни механични наранявания от немърлив и неправилендемонтаж / монтаж. В редки случаи, имаме пукнатина в тялото поради заводскидефект например. Но това е рядкост. В тялото е разположен клапана на инжектора,в горната част на тялото - управляващият соленоид / пиезоелемент, в долната -разпръсквача. Като изключение можем да посочим инжекторите Denso, при коитотялото изпълнява частично ролята и на клапан. Това за мен си е абсолютен не-достатък, при износването му се сменя целият инжектор. Не особено умно из-мислено (зависи от гледната точка де ), имайки в предвид, че при останалитепроизводители просто се подменя клапана с нов и край.Основен симптом за дефектирал клапан на инжектора е силно завишенотоколичество на обратното гориво. Трябва да се отбележи, че всички инжек-тори к-рейл имат обратно гориво. Това е горивото преминало през хлабини-те на инжектора при работа. То се оттича обратно към резервоара илигоривният филтър. Различните инжектори имат различно допустимоколичество на обратното гориво. Проверката се осъществява на стенд,като се извиква тест план за конкретния инжектор. Там той се проверявапо определени параметри и се вижда дали показателя е в границите надопуска. Примерен тест план - налягане 1600 бар., импулс 1000 мсек., честота16.6 Hz, температура 40 гр. В тези параметри, обратното горивотрябва да бъде 40+- 20 кс. Колкото сме по близо до долната граница, толковапо добър е клапана. Тук трябва да добавим, че обратното гориво се влиае и отхидроплътноста на разпръсквача, но най-вече от клапана. Така, че даже и при нали-чие на стенд, човек трябва да има опит и да знае какво да гледа и прави. А тесто-вете които се правят с така наречените "епруветки" закачени към инжек-торите докато те са на двигателя, са само за най-груба ориентация. Там можеевентуално да се види само напълно дефектирал инжектор. освен това тамколичеството се гледа на празен ход, при около 250 бара. А истинският тест наклапана се прави на максималното допустимо налягане за системата + дъл-жина на импулса близка до максималната. Това може да стане само на стенд за к-рейлинжектори.Дефектиралият клапан влиае също и на количеството гориво което се подавакъм разпръсквача, съответно - към горивната камера. Това води до неравномернаработа на двигателя, чукане, пушене.Симптоми на дефектирал клапан на к-рейл инжектор :-трудно палене-колата "забива" при голямо натоварване - налягането в рейла пада поради това, чепо-голямата част от горивото се връща обратно и дебита към разпръсквачитепада-неравномерна работа, детонации, пушене.-при силно износени клапани, двигателя спира да работи изцяло.-при компютърна диагностика се записва грешка "ниско налягане в рейла" Соленоид / пиезоелемент - рядко дефектират. При някой марки инжектори се наблю-дава понижено / късо съпротивление между соленоида/пиезоелемента, и тялотона инжектора. Но това е сравнително рядко. Клапан - болшинството повреди по инжекторите се наблюдават именно тук.Тъй като клапана работи при изключително тежки условия, износването енеминуемо. Ако това се съчетае с калпаво гориво и поддръжка, живота на клапа-на се съкращава драстично." ******* Та, надявам се това обяснение да е полезно Редактирано 1 март 2021 от Stanislav Konstantinov Цитат
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.