Премини към съдържание

Центровка на дроселова клапа GDI


Препоръчано мнение

Здравейте колеги

Първо искам да се извиня,че пускам нова тема но темата,в която писах явно не се чете вече.Пък и не успях да намеря друга тема за центроването на въпросната дроселова клапа.

Да кажа първо какво карам и какво съм направил до тук:

Колата ми е Mitsubishi Space Star 1.8 GDI 122к.с. 1999г.

Първо колата загуби мощност и стана много тромава.Не бях и обръщал внимание отдавна и реших да сваля клапата,почистих я,почистих и лулите.Монтирах я обратно откачих минуса на акумулатора и след това изпълних процедурата по обучение,но оборотите станаха високи 1200-1500.Разбрах,че освен почистване е нужно и центровка-регулиране на клапата,но как ... разбира се не знам.В същото време си карам колата и положението започна да се влошава още повече.Оборотите почнаха да играят,почна да гасне загуби си още от мощността.Отидох на диагностика и ми казаха,че единствената грешка,която е записана е дебитомера.На връщане от сервиза ми светна и чека.Свалих аз дебитомера,почистих го,сложих го обратно но нищо чека си светваше.Седнах пред компа,хванах телефона и тук там намерих си същия дебитомер.Монтирах го,махнах минуса на акумулатора,изчаках,закачих го обратно и процедурата за обучение пак.Със запалването оборотите отидоха до към 1500 и си паднаха на около 700-800 (обортомера ми е малко шантав).Викам си еее супер заспа.Да ама не.Радостта ми беше кратка.Точно на четвъртата минута оборотите се вдигнаха на 1500 и не мръднаха до 15-16 минута.Покарах колата ,възвърна си пъргавостта и мощността но държи високи обороти 1200-1400 в движение на свободна,около 1000 на място.Направи ми впечатление,че като натисна спирачка по инерция се форсира до 2000 за секунда и падат пак.На място като натисна спирачката нищо не става,но като завъртя волана на място се форсира до около 1200-1300 и пак падат на 1000.Тогава започнах да се ровя из нета как се центрова тази дроселова клапа и намерих видео и обяснение:

Закачих двата мултицета директно на буксата на датчика за положението на дроселовата клапа посредством кламери,дадох на контакт и показанията ми са следните: 1,11В. на втори и трети пин (първи канал) а трябва да са от 0,4 до 0,6В. според видеото и 3,95В. на трети и четвърти пин (втори канал) а трябва да са от 4,2 до 4,8.Разхлабих двата болта на датчика и го завъртях леко,но показанията на уредите не мръднаха и с десета.Въртях го от крайно ляво до крайно дясно положение и нищо,показанията не се променят грам.Преди да го разбутам си белязах къде е бил датчика,когато го въртиш се променя положението на клапата.Остава или по отворена или по затворена.Нагласих я на око да е малко по затворена от преди с цел да понижа оборотите.Пак процедурата по обучение и с паленето си паднаха на 700-800,двигателя си работи като часовник и аз щастлив,но отново до четвъртата минута.Точно тогава ги дигна на 1500 и не паднаха до 20-тата минута.После запалих и я покарах малко.при топъл двигател на свободна в движение държи около 1000-1100,на място около 800-900-1000(оборотите не играят,просто всеки път е различно).В движение на свободна при натискане на спирачката пак се форсира за секунда-две,на място отново нищо не става при натискане на спирачката но при въртене на волана вдига с около 200-300 оборота за секунда две и падат пак.

Написах цял ферман.Но ако все пак не съм ви отегчил и сте прочели всичко това,питането ми е аз ли бъркам някъде или датчикът за положението на дроселовата клапа ми е повреден или пък е нещо друго?

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко сервиза обиколих в моя град и на всякъде вдигат рамене.Надявах се тук във форума да намеря някакво решение но май и тук ударих на камък :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правиш една разходка до Пловдив при доктора на GDI Милен, и си решаваш проблема.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, тъй като не съм много запознат с тези двигатели, ще те насоча ще те насоча към човека от форума, който разбира много от ГДИ това е Milen_Z. Пробвай да се свържеш с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко сервиза обиколих в моя град и на всякъде вдигат рамене.Надявах се тук във форума да намеря някакво решение но май и тук ударих на камък :icon_crying:

 

здравей колега,,значи описваш няколко проблема ,който според мен съвпадат по време с почистването на клапата.

това че мериш с мултицет и напреженията са в норма е добре,но това че върти заслонката и променяш клапата а мултицета не мърда е зле.

все си мисля че имаш проблем с дебитомера..нищо че си сложил втори..

това че след 4 минута оборотите се вдигат ,означва че еку се е обучило минава в нормален режим ,но нещо друго не е наред и те играят...

това че при движение натискаш спирачка и те се променят ,и на место въртищ волана и пак същото ме навежда на мисълта че губиш вакум.огледай всичко ли си закачил правилно.

за стъпков мотор нищо не чух, :icon_hmm:

 

все пак има двама колеги тук от софия и пловдив на който това няма да и се опре :yes3:

не се обиждай но двигателя е доста сложен и това че можем да мерим с мултицети и да гледаме в тубата не не прави майстори,аз лично съм си взел блутут тестер и на телефона си гледам в реално време живите данни на проблемите който описваш,

положение на дросела.

ъгъл на запалване.

вакуми и натоварване на двигателя.

на един клип имаше как тази клапа за по малко от секунда играе като пеперуда,едва ли с мултицет ще го хванеш..

според мен трябва да разбереш дали проблема е електонен/електрически/или механичен,но на мен ми прилича на разхерметизирана системе и засмукване на паразитен въздух.

 

обърни се към знаещи хора и ако трябва иди пак на диагностика което е половината от проблема.

 

другата половина е някой който чува петела.

 

пиши като го оправиш че ми е интересно.

хубава вечер.

:drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бях се отчаял че никой не следи форума вече.Това не е така и съм много радостен от това.Проблема с натискането на спирачката и увеличаването на оборотите наистина се получи след като свалих клапата и я почистих.Но в нея влиза само водно охлаждане и въздуха от въздушния филтър.А относно стъпковото моторче,то не е ли на самата клапа или аз нещо не съм в час(аз че не съм в час е ясно де ама:))Относно замерването с мултицета,точно там е проблема че показанията не са такива каквито трябва да бъдат и лошото е че не се променят с въртенето на датчика за положението на клапата.А би трябвало да се променят.Страшно много искам да отида до Пловдив При Милен.Ходил съм и знам,че е направо бог на тези двигатели но е свързано с пари.От 15-ти септември дъщеря ми е приета в ново училище (математическа гимназия) и ще ми трябват едно поне 400-500 лева а ги нямам всичките за сега.За да отида до Пловдив ми трябват близо 100 лева за път и трябва да имам поне 300 лева в мен.Ремонта може да ми струва и 20-50 лева дето се вика,но ако е заминало нещо нали трябва да се подмени и ако ги нямам парите не става да кажа на човека "ами давай сменай частта пък аз утре ще мина да ти оставя другите пари" нали?За това се мъча да я стабилизирам поне временно колата,пък че ще се ходи до Пловдив е ясно ама май ще мога чак на пролет.Пък до тогава си е бая време.

За в момента след всички щуротии дето се мъчих колата поне си върна пъргавостта и върви добре за сега.Само дето държи високи обороти 1200 в движение 1000 на място и при всяко натискане на спирачката в движение се форсира до 2000 оборота.Ако е загуба на вакум ще го прави това и на място ако натискам спирачката.Форсира се при натоварване на системата.Като включа климатика също се форсира малко за секунда две обаче и толкова.Нещо друго е.Аз се съмнявам в повреда на този датчик за положението на дросела.За дебитомера не мога да съм сигурен че е 6,защото е втора употреба но като го замених колата се стабилизира и чека угасна и не светва вече.

В момента си я карам,не гасне вече,не прихълцва,горе-долу добре върви но не е като преди.Част от душичката и я няма а аз не знам коя част точно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бях се отчаял че никой не следи форума вече.Това не е така и съм много радостен от това.Проблема с натискането на спирачката и увеличаването на оборотите наистина се получи след като свалих клапата и я почистих.Но в нея влиза само водно охлаждане и въздуха от въздушния филтър.А относно стъпковото моторче,то не е ли на самата клапа или аз нещо не съм в час(аз че не съм в час е ясно де ама:))Относно замерването с мултицета,точно там е проблема че показанията не са такива каквито трябва да бъдат и лошото е че не се променят с въртенето на датчика за положението на клапата.А би трябвало да се променят.Страшно много искам да отида до Пловдив При Милен.Ходил съм и знам,че е направо бог на тези двигатели но е свързано с пари.От 15-ти септември дъщеря ми е приета в ново училище (математическа гимназия) и ще ми трябват едно поне 400-500 лева а ги нямам всичките за сега.За да отида до Пловдив ми трябват близо 100 лева за път и трябва да имам поне 300 лева в мен.Ремонта може да ми струва и 20-50 лева дето се вика,но ако е заминало нещо нали трябва да се подмени и ако ги нямам парите не става да кажа на човека "ами давай сменай частта пък аз утре ще мина да ти оставя другите пари" нали?За това се мъча да я стабилизирам поне временно колата,пък че ще се ходи до Пловдив е ясно ама май ще мога чак на пролет.Пък до тогава си е бая време.

За в момента след всички щуротии дето се мъчих колата поне си върна пъргавостта и върви добре за сега.Само дето държи високи обороти 1200 в движение 1000 на място и при всяко натискане на спирачката в движение се форсира до 2000 оборота.Ако е загуба на вакум ще го прави това и на място ако натискам спирачката.Форсира се при натоварване на системата.Като включа климатика също се форсира малко за секунда две обаче и толкова.Нещо друго е.Аз се съмнявам в повреда на този датчик за положението на дросела.За дебитомера не мога да съм сигурен че е 6,защото е втора употреба но като го замених колата се стабилизира и чека угасна и не светва вече.

В момента си я карам,не гасне вече,не прихълцва,горе-долу добре върви но не е като преди.Част от душичката и я няма а аз не знам коя част точно...

 

сложи нещо да мериш консумация,заряд от генератора,моя при зареден акумулатор седи на 13,3/4 на празен ход,под товар,в движение,с климатик,с фарове,с парно,няма промяна и генератора компенсира всички консуматори плавно както тр да бъде,като сложа стар акумулатор седи на 14,2 ,набива ток демек и усещам промяна на обороти както ти обесняваш,погледни си и акумулатора,но не е нормално като включиш консуматор да променя,нещо не е наред ,виж и генератора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имах проблем с генератора пролетта.Ходих на майстор и смени реле-регулатора.Зареждаше от време на време и ми падаше акумулатора много бързо,но от тогава не съм имал проблем с акумулатора.От тогава си вързах един волтмер към запалката и показанията му са 14.1/2 волта и в движение и на място.Казаха ми че това са нормалните показатели и от сервиза от където купих акумулатора,те мериха всичко по колата и самият акумулатор,който е нов на година и половина е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имах проблем с генератора пролетта.Ходих на майстор и смени реле-регулатора.Зареждаше от време на време и ми падаше акумулатора много бързо,но от тогава не съм имал проблем с акумулатора.От тогава си вързах един волтмер към запалката и показанията му са 14.1/2 волта и в движение и на място.Казаха ми че това са нормалните показатели и от сервиза от където купих акумулатора,те мериха всичко по колата и самият акумулатор,който е нов на година и половина е.

почнах да се изчерпвам.питай ме нещо за компютри :icon_rock: и пиши как си решил проблема.виж на диагностика пак ли излиза дебитомер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да май проблема с форсирането може да се окаже лоша маса си мисля аз.Днес ми се наложи да обикалям доста и си правих проби и на място и в движение се форсира за секунда-две не само при натискане на спирачката но и при включване и изключване на различни консуматори:климатик,парното,подгрева на задното стъкло,фаровете.Интересно е че в движение се форсира при спиране а на място колкото и да натискам спирачката оборотите не мръдват.Сега остава да открия къде има лоша маса а нямам много идея къде да търся,но ще огледам утре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото никой от наистина разбиращите не се включи в темата.Форума май наистина запада за съжаление.Когато купих колата преди 5-6 години не беше така.

GDI-дали си заслужава наистина да ги караме в BG?Аз съм доволен от двигателя,няма сравнение с друг,но при проблем си е*ало ... много е гадно да идеш в сервиз да ти дигнат рамене а още по-гадно е да ти кажат "а давай бе тука сичко можем",да ти земат 200 кинта,нищо да не направят и после да ти кажат "ааа не е от нас,ние го оправихме това ама другото от кво е ненам"Иначе наистина GDI двигателите на Mitsubishi са готини ама не са нито за бензините ни,нито за майсторите ни!!!Фен съм на японските коли,но живея в държава дето ... абе "Няма такава държава"!!!Писна ми!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Никой от "разбиращите"няма да ти постави диагноза по телефона или в чата..трябва да е извънземен..

Обикновенно при натисната спирачка или въртене на волан/серво/оборотите леко падат.макар че при изправна кола не би трябвало...

Сега.проблема е да разбереш дали е ток или вакум.

При всички случай положението на дросела се променя.какво го кара обаче.

Виж пак тока.

Закачи прецизен мултицет или живи данни и кажи като караш.и си по инерция на равно и като натиснеш спирачка и се вдигнат оборотите до 2000,аджеба малко преди това и след това колко е показанието във волтове.

Чакам цифри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...