Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Центровка на дроселова клапа GDI


Препоръчано мнение

Здравейте колеги

Първо искам да се извиня,че пускам нова тема но темата,в която писах явно не се чете вече.Пък и не успях да намеря друга тема за центроването на въпросната дроселова клапа.

Да кажа първо какво карам и какво съм направил до тук:

Колата ми е Mitsubishi Space Star 1.8 GDI 122к.с. 1999г.

Първо колата загуби мощност и стана много тромава.Не бях и обръщал внимание отдавна и реших да сваля клапата,почистих я,почистих и лулите.Монтирах я обратно откачих минуса на акумулатора и след това изпълних процедурата по обучение,но оборотите станаха високи 1200-1500.Разбрах,че освен почистване е нужно и центровка-регулиране на клапата,но как ... разбира се не знам.В същото време си карам колата и положението започна да се влошава още повече.Оборотите почнаха да играят,почна да гасне загуби си още от мощността.Отидох на диагностика и ми казаха,че единствената грешка,която е записана е дебитомера.На връщане от сервиза ми светна и чека.Свалих аз дебитомера,почистих го,сложих го обратно но нищо чека си светваше.Седнах пред компа,хванах телефона и тук там намерих си същия дебитомер.Монтирах го,махнах минуса на акумулатора,изчаках,закачих го обратно и процедурата за обучение пак.Със запалването оборотите отидоха до към 1500 и си паднаха на около 700-800 (обортомера ми е малко шантав).Викам си еее супер заспа.Да ама не.Радостта ми беше кратка.Точно на четвъртата минута оборотите се вдигнаха на 1500 и не мръднаха до 15-16 минута.Покарах колата ,възвърна си пъргавостта и мощността но държи високи обороти 1200-1400 в движение на свободна,около 1000 на място.Направи ми впечатление,че като натисна спирачка по инерция се форсира до 2000 за секунда и падат пак.На място като натисна спирачката нищо не става,но като завъртя волана на място се форсира до около 1200-1300 и пак падат на 1000.Тогава започнах да се ровя из нета как се центрова тази дроселова клапа и намерих видео и обяснение:

Закачих двата мултицета директно на буксата на датчика за положението на дроселовата клапа посредством кламери,дадох на контакт и показанията ми са следните: 1,11В. на втори и трети пин (първи канал) а трябва да са от 0,4 до 0,6В. според видеото и 3,95В. на трети и четвърти пин (втори канал) а трябва да са от 4,2 до 4,8.Разхлабих двата болта на датчика и го завъртях леко,но показанията на уредите не мръднаха и с десета.Въртях го от крайно ляво до крайно дясно положение и нищо,показанията не се променят грам.Преди да го разбутам си белязах къде е бил датчика,когато го въртиш се променя положението на клапата.Остава или по отворена или по затворена.Нагласих я на око да е малко по затворена от преди с цел да понижа оборотите.Пак процедурата по обучение и с паленето си паднаха на 700-800,двигателя си работи като часовник и аз щастлив,но отново до четвъртата минута.Точно тогава ги дигна на 1500 и не паднаха до 20-тата минута.После запалих и я покарах малко.при топъл двигател на свободна в движение държи около 1000-1100,на място около 800-900-1000(оборотите не играят,просто всеки път е различно).В движение на свободна при натискане на спирачката пак се форсира за секунда-две,на място отново нищо не става при натискане на спирачката но при въртене на волана вдига с около 200-300 оборота за секунда две и падат пак.

Написах цял ферман.Но ако все пак не съм ви отегчил и сте прочели всичко това,питането ми е аз ли бъркам някъде или датчикът за положението на дроселовата клапа ми е повреден или пък е нещо друго?

Благодаря

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко сервиза обиколих в моя град и на всякъде вдигат рамене.Надявах се тук във форума да намеря някакво решение но май и тук ударих на камък :icon_crying:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Правиш една разходка до Пловдив при доктора на GDI Милен, и си решаваш проблема.http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, тъй като не съм много запознат с тези двигатели, ще те насоча ще те насоча към човека от форума, който разбира много от ГДИ това е Milen_Z. Пробвай да се свържеш с него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Няколко сервиза обиколих в моя град и на всякъде вдигат рамене.Надявах се тук във форума да намеря някакво решение но май и тук ударих на камък :icon_crying:

 

здравей колега,,значи описваш няколко проблема ,който според мен съвпадат по време с почистването на клапата.

това че мериш с мултицет и напреженията са в норма е добре,но това че върти заслонката и променяш клапата а мултицета не мърда е зле.

все си мисля че имаш проблем с дебитомера..нищо че си сложил втори..

това че след 4 минута оборотите се вдигат ,означва че еку се е обучило минава в нормален режим ,но нещо друго не е наред и те играят...

това че при движение натискаш спирачка и те се променят ,и на место въртищ волана и пак същото ме навежда на мисълта че губиш вакум.огледай всичко ли си закачил правилно.

за стъпков мотор нищо не чух, :icon_hmm:

 

все пак има двама колеги тук от софия и пловдив на който това няма да и се опре :yes3:

не се обиждай но двигателя е доста сложен и това че можем да мерим с мултицети и да гледаме в тубата не не прави майстори,аз лично съм си взел блутут тестер и на телефона си гледам в реално време живите данни на проблемите който описваш,

положение на дросела.

ъгъл на запалване.

вакуми и натоварване на двигателя.

на един клип имаше как тази клапа за по малко от секунда играе като пеперуда,едва ли с мултицет ще го хванеш..

според мен трябва да разбереш дали проблема е електонен/електрически/или механичен,но на мен ми прилича на разхерметизирана системе и засмукване на паразитен въздух.

 

обърни се към знаещи хора и ако трябва иди пак на диагностика което е половината от проблема.

 

другата половина е някой който чува петела.

 

пиши като го оправиш че ми е интересно.

хубава вечер.

:drive:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бях се отчаял че никой не следи форума вече.Това не е така и съм много радостен от това.Проблема с натискането на спирачката и увеличаването на оборотите наистина се получи след като свалих клапата и я почистих.Но в нея влиза само водно охлаждане и въздуха от въздушния филтър.А относно стъпковото моторче,то не е ли на самата клапа или аз нещо не съм в час(аз че не съм в час е ясно де ама:))Относно замерването с мултицета,точно там е проблема че показанията не са такива каквито трябва да бъдат и лошото е че не се променят с въртенето на датчика за положението на клапата.А би трябвало да се променят.Страшно много искам да отида до Пловдив При Милен.Ходил съм и знам,че е направо бог на тези двигатели но е свързано с пари.От 15-ти септември дъщеря ми е приета в ново училище (математическа гимназия) и ще ми трябват едно поне 400-500 лева а ги нямам всичките за сега.За да отида до Пловдив ми трябват близо 100 лева за път и трябва да имам поне 300 лева в мен.Ремонта може да ми струва и 20-50 лева дето се вика,но ако е заминало нещо нали трябва да се подмени и ако ги нямам парите не става да кажа на човека "ами давай сменай частта пък аз утре ще мина да ти оставя другите пари" нали?За това се мъча да я стабилизирам поне временно колата,пък че ще се ходи до Пловдив е ясно ама май ще мога чак на пролет.Пък до тогава си е бая време.

За в момента след всички щуротии дето се мъчих колата поне си върна пъргавостта и върви добре за сега.Само дето държи високи обороти 1200 в движение 1000 на място и при всяко натискане на спирачката в движение се форсира до 2000 оборота.Ако е загуба на вакум ще го прави това и на място ако натискам спирачката.Форсира се при натоварване на системата.Като включа климатика също се форсира малко за секунда две обаче и толкова.Нещо друго е.Аз се съмнявам в повреда на този датчик за положението на дросела.За дебитомера не мога да съм сигурен че е 6,защото е втора употреба но като го замених колата се стабилизира и чека угасна и не светва вече.

В момента си я карам,не гасне вече,не прихълцва,горе-долу добре върви но не е като преди.Част от душичката и я няма а аз не знам коя част точно...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте бях се отчаял че никой не следи форума вече.Това не е така и съм много радостен от това.Проблема с натискането на спирачката и увеличаването на оборотите наистина се получи след като свалих клапата и я почистих.Но в нея влиза само водно охлаждане и въздуха от въздушния филтър.А относно стъпковото моторче,то не е ли на самата клапа или аз нещо не съм в час(аз че не съм в час е ясно де ама:))Относно замерването с мултицета,точно там е проблема че показанията не са такива каквито трябва да бъдат и лошото е че не се променят с въртенето на датчика за положението на клапата.А би трябвало да се променят.Страшно много искам да отида до Пловдив При Милен.Ходил съм и знам,че е направо бог на тези двигатели но е свързано с пари.От 15-ти септември дъщеря ми е приета в ново училище (математическа гимназия) и ще ми трябват едно поне 400-500 лева а ги нямам всичките за сега.За да отида до Пловдив ми трябват близо 100 лева за път и трябва да имам поне 300 лева в мен.Ремонта може да ми струва и 20-50 лева дето се вика,но ако е заминало нещо нали трябва да се подмени и ако ги нямам парите не става да кажа на човека "ами давай сменай частта пък аз утре ще мина да ти оставя другите пари" нали?За това се мъча да я стабилизирам поне временно колата,пък че ще се ходи до Пловдив е ясно ама май ще мога чак на пролет.Пък до тогава си е бая време.

За в момента след всички щуротии дето се мъчих колата поне си върна пъргавостта и върви добре за сега.Само дето държи високи обороти 1200 в движение 1000 на място и при всяко натискане на спирачката в движение се форсира до 2000 оборота.Ако е загуба на вакум ще го прави това и на място ако натискам спирачката.Форсира се при натоварване на системата.Като включа климатика също се форсира малко за секунда две обаче и толкова.Нещо друго е.Аз се съмнявам в повреда на този датчик за положението на дросела.За дебитомера не мога да съм сигурен че е 6,защото е втора употреба но като го замених колата се стабилизира и чека угасна и не светва вече.

В момента си я карам,не гасне вече,не прихълцва,горе-долу добре върви но не е като преди.Част от душичката и я няма а аз не знам коя част точно...

 

сложи нещо да мериш консумация,заряд от генератора,моя при зареден акумулатор седи на 13,3/4 на празен ход,под товар,в движение,с климатик,с фарове,с парно,няма промяна и генератора компенсира всички консуматори плавно както тр да бъде,като сложа стар акумулатор седи на 14,2 ,набива ток демек и усещам промяна на обороти както ти обесняваш,погледни си и акумулатора,но не е нормално като включиш консуматор да променя,нещо не е наред ,виж и генератора.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имах проблем с генератора пролетта.Ходих на майстор и смени реле-регулатора.Зареждаше от време на време и ми падаше акумулатора много бързо,но от тогава не съм имал проблем с акумулатора.От тогава си вързах един волтмер към запалката и показанията му са 14.1/2 волта и в движение и на място.Казаха ми че това са нормалните показатели и от сервиза от където купих акумулатора,те мериха всичко по колата и самият акумулатор,който е нов на година и половина е.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да имах проблем с генератора пролетта.Ходих на майстор и смени реле-регулатора.Зареждаше от време на време и ми падаше акумулатора много бързо,но от тогава не съм имал проблем с акумулатора.От тогава си вързах един волтмер към запалката и показанията му са 14.1/2 волта и в движение и на място.Казаха ми че това са нормалните показатели и от сервиза от където купих акумулатора,те мериха всичко по колата и самият акумулатор,който е нов на година и половина е.

почнах да се изчерпвам.питай ме нещо за компютри :icon_rock: и пиши как си решил проблема.виж на диагностика пак ли излиза дебитомер.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Да май проблема с форсирането може да се окаже лоша маса си мисля аз.Днес ми се наложи да обикалям доста и си правих проби и на място и в движение се форсира за секунда-две не само при натискане на спирачката но и при включване и изключване на различни консуматори:климатик,парното,подгрева на задното стъкло,фаровете.Интересно е че в движение се форсира при спиране а на място колкото и да натискам спирачката оборотите не мръдват.Сега остава да открия къде има лоша маса а нямам много идея къде да търся,но ще огледам утре.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Между другото никой от наистина разбиращите не се включи в темата.Форума май наистина запада за съжаление.Когато купих колата преди 5-6 години не беше така.

GDI-дали си заслужава наистина да ги караме в BG?Аз съм доволен от двигателя,няма сравнение с друг,но при проблем си е*ало ... много е гадно да идеш в сервиз да ти дигнат рамене а още по-гадно е да ти кажат "а давай бе тука сичко можем",да ти земат 200 кинта,нищо да не направят и после да ти кажат "ааа не е от нас,ние го оправихме това ама другото от кво е ненам"Иначе наистина GDI двигателите на Mitsubishi са готини ама не са нито за бензините ни,нито за майсторите ни!!!Фен съм на японските коли,но живея в държава дето ... абе "Няма такава държава"!!!Писна ми!!!!!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Никой от "разбиращите"няма да ти постави диагноза по телефона или в чата..трябва да е извънземен..

Обикновенно при натисната спирачка или въртене на волан/серво/оборотите леко падат.макар че при изправна кола не би трябвало...

Сега.проблема е да разбереш дали е ток или вакум.

При всички случай положението на дросела се променя.какво го кара обаче.

Виж пак тока.

Закачи прецизен мултицет или живи данни и кажи като караш.и си по инерция на равно и като натиснеш спирачка и се вдигнат оборотите до 2000,аджеба малко преди това и след това колко е показанието във волтове.

Чакам цифри.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...