Премини към съдържание

Светят акумулатор и оранжево масло..


Препоръчано мнение

Зависи и още как. Различните автомобили имат различни системи за зареждане и не зависи от това дали е японски акумулатора. Специални изисквания към акумулатора имат автомобилите изискващи AGM акумулатор и start-stop системите.

 

Абсолютно не зависи - системите за зареждане се правят за конкретен вид и капацитет акумулатори, обикновено най-популярните и при смяна на типа акумулатор се сменя и зарядката. Все още не е влагана в автомобил електроника с т.нар. "Аутотюнинг", а и не е необходимо. Та както писах по-горе, правилното зареждане се определя единствено от тока и зависи единствено и само от конкретния акумулатор - ако "системата на автомобила" не може да го осигури сменяте едното от тях. А за популярните акумулатори на пазара по- лесно е да се следи напрежението, което е приблизително показател за тока на зареждане и ако се движи в тези граници (13.2 - 14.4)V може да разчитате на нормална работа и приличен експлоатационен срок. Ако ли пък имате добавени консуматори (напрежение под 12.7V за по-продължително време) и тока на генератора не е достатъчен за нормално зареждане, просто периодично проверявате капацитета на акумулатора и при нужда зареждате на външен токоизточник.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно не зависи - системите за зареждане се правят за конкретен вид и капацитет акумулатори, обикновено най-популярните и при смяна на типа акумулатор се сменя и зарядката. Все още не е влагана в автомобил електроника с т.нар. "Аутотюнинг", а и не е необходимо. Та както писах по-горе, правилното зареждане се определя единствено от тока и зависи единствено и само от конкретния акумулатор - ако "системата на автомобила" не може да го осигури сменяте едното от тях. А за популярните акумулатори на пазара по- лесно е да се следи напрежението, което е приблизително показател за тока на зареждане и ако се движи в тези граници (13.2 - 14.4)V може да разчитате на нормална работа и приличен експлоатационен срок. Ако ли пък имате добавени консуматори (напрежение под 12.7V за по-продължително време) и тока на генератора не е достатъчен за нормално зареждане, просто периодично проверявате капацитета на акумулатора и при нужда зареждате на външен токоизточник.

Не съм съгласен с теб. Всички съвременни автомобили си следят и управляват напрежението на заряд(battery management), дори някои изискват при смяната на акумулатора да се въведе в ECU-то. Всеки производител си избира как да управлява зареждането, затова различните марки имат различно напрежение на заряд(в установен режим), така че в общия случай напрежение от 13V до 15V е в норми. Освен това вече почти няма кола която да не може да си захрани консуматорите.

Редактирано от XEN
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с теб. Всички съвременни автомобили си следят и управляват напрежението на заряд(battery management), дори някои изискват при смяната на акумулатора да се въведе в ECU-то. Всеки производител си избира как да управлява зареждането, затова различните марки имат различно напрежение на заряд(в установен режим), така че в общия случай напрежение от 13V до 15V е в норми. Освен това вече почти няма кола която да не може да си захрани консуматорите.

 

Така е - именно затова хубавите акумулатори не стават за европейски коли, тъй като системите им за зарядка са направени за конкретни акумулатори и изобщо не правят никакъв мениджмънт (и не е необходимо). Елементарна проверка си направи - купи си висок клас високоенергиен стартов Хитачи 60Ah (в интернет ще намериш продуктов номер) постави го на върхов модел от коя да е немска марка коли и ако системата за зарядка разпознае ток на зареждане над 3А (а нормалния за този клас е 6.5А), аз лично ще сменя колата си с немска напр. Голф и ще отида да живея в Перник. Още не е измислен теоретично начин за аутотюнинг на акумулатори, камо ли на практика осъществено. Пак повтарям: Ако зарядката не е нормална, или сменяш акумулатор или електрониката за зареждане()може и колата).

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Така е - именно затова хубавите акумулатори не стават за европейски коли, тъй като системите им за зарядка са направени за конкретни акумулатори и изобщо не правят никакъв мениджмънт (и не е необходимо). Елементарна проверка си направи - купи си висок клас високоенергиен стартов Хитачи 60Ah (в интернет ще намериш продуктов номер) постави го на върхов модел от коя да е немска марка коли и ако системата за зарядка разпознае ток на зареждане над 3А (а нормалния за този клас е 6.5А), аз лично ще сменя колата си с немска напр. Голф и ще отида да живея в Перник. Още не е измислен теоретично начин за аутотюнинг на акумулатори, камо ли на практика осъществено. Пак повтарям: Ако зарядката не е нормална, или сменяш акумулатор или електрониката за зареждане()може и колата).

 

Бяхте се позагубил, колега. Липсвахте ни. Но се завръщате подобаващо в света на автомобилната електротехника.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да разберем тези "смарт" системи в коя совалка са ги вградили Японците, защото аз лично не се сещам за чак толкова сложен и технологичен Японски автомобил (изключенията се броят на пръсти).

 

Алтернатори и релета като описаното (смарт) се ползват от около 30 години от всички производители на автомобили (производители на алтернатори е по-точното). Не са малко случаите на ползване на алтернатори Mitsubishi от доста Европейски производители, но не са редки случаите и на алтернатори Valeo в автомобили на Японски производители. Все пак производителите на алтернатори са 10-тина фирми в световен мащаб и не произвеждат чак толкова конструктивно различни алтернатори. При оловните акумулатори ползвани за автомобили, най-големия плюс е устоойчивостта им на заряд с ток доста по-различен от номиналния - без това да влияе на живота им. Най-големия им проблем е разреждането и съхранението им в продължителен период в такова положение (автомобила не се ползва продължително време). А всичките тези ситеми управляващи алтернатора през ECU ги ползват за да намалят консумацията на енергия от алтернатора когато не е необходимо (теоритично би трябвало да доведе до по-малък разход на гориво и от там екология).

 

Ето какво са казали за Галант (защото се изписаха даста общи приказки, граничащи с фантастика):

 

Pic.jpg

 

Очевидно е, че не можете да четете:

1. Погледни в спецификацията не на зарядката, а на акумулатора - просто е - препоръчват ти определени типове (не МАРКИ!) акумулатори - затова Японците са по коректни - и електрониката за заряд има една единствена функция да поддържа тока на зарядка един и същ при различна консумация - доколкото и ако може!

2. Напрежението на заряд има значение само при LI-I акумулатори, при електролит киселина или основа, какъвто и да е типът единствено значение има ТОК-а на заряд, а напрежението следят тези, които не могат друго - то е много приблизително пропорционално на тока и зависи от капацитета и "Заряда" на акумулатора.

3. Като впишеш в регистрите на ЕКУ-то марката, какво ще прави зарядната електроника?! - точно нищо, защото дори феноменолно калпавите марки Бош и Варта произвеждат 3 типа стартови акумулатори, които се зареждат и ползват по коренно различни начини. Или може би, марката ще определи часовете експлоатация и ЕКУ-то ще те подсеща за смяна.

За ползването на така наречен "Смарт" има данни от 1975г. именно в митсубиши.

А с фантастиката граничат твоите твърдения за "Умни" зарядни - както писах по-горе - проблема с аутотюнинг на акумулатор не решен теоретически и няма особени надежди за това (справка публикации в инженеринг ревю на водещи фирми(нито една европейска!) за производство на електромобили)

 

П.П. Най-неграмотните в производство на електроника и софтуер са западно- и централно-европейците, ако имат нещо произведено - то е откраднато, видяно или в най-добрия случай с платен патент.

Преди доста време ви съветвах да четете истинската информация за инженерните иновации, а не документация на автомобил, която при европейските производители е 100% рекламна брошура.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ,изместихте се темата и започнахте някакво мерене на .....(знания).

Ако няма какво да напишете конкретно по темата по добре не пишете,

в противен случай ако продължи меренето ще се наложи заключване на темата !

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Обяснявам веднага - при Галанта, а и доколкото съм гледал по-нови изпълнения на Митсубиши - има т.нар. модул за енергийна ефективност, който се грижи освен за плавно гасене на интериора и пр. глезотии и за контрол на консумацията в отделните токови кръгове: това си е чист контрол на тока. При Галанта например, всичко работи до над 9.7V, което пък се контролира от същия модул, но се ползва информация от ШИМ на елктрониката за зарядка в напреженовата верига на изправителния блок (почети всички коли ползват 3P генератори и схема Иларионов на изправителния блок). Като цяло контрола по ток е елементарен, когато контурите са правилно разделени - просто напрежението на възбуждащата намотка на генератора е точно пропорционално на тока на заряд, с изключение на оборотите под 850, където синусоидата на генератора се изражда (Сплесква се отгоре) при по-голяма консумация. Затова писах и по-горе - препоръчително е когато карате предимно в градска среда с много "стоене на място" да зареждате акумулатора 1-2 пъти годишно на външно зарядно при същите условия.

За константния ток - това е така, но най-добър режим и дълговечност този тип акумулатори добиват при зарядка с константен ток и задължително нефилтрирана дву-полу-периодна синусоида. Те имат много голямо преимущетво пред всички останали - работят в много голям температурен диапазон и могат да издържат кратковременни(от порядъка на минути) токове ок. 100 пъти номиналния и точно това ги прави незаменими повече от 70 г. в Автомобила.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разбрах едно, какво щеше да стане ако бях сложил 85А вместо 100 след като 2.5 излизали с двата модела алтернатори?

Също така днес си взех колата след дълъг престой и първоначално имаше разни светлинки по таблото и не добре работещ двигател, но това се оправи.. Остана един проблем, масло има в двигателя обаче десетина секунди след запалване светва жълта лампа и не гасне, нямаше време да гледаме за грешки ама се чудя да карам ли така :(

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Жълтата лампа за нивото може и да не ти угасне :(

По описанията са ти сменили реле регулатора с четките, китайските не са точни аналози и правят такива аномалии. При мен се получи нещо подобно със смяната му, не си спомням точно че беше преди година но нещо не беше наред с напрежението което вадеше на извода за контролната лампа. И не светеха въобще - и на акумулатора и за нивото. Иначе си зарежда ОК. Проблема реших като подмених 12В лампи на контролите със светодиоди.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се оправи, колата преседя близо месец без да се кара за това имаше колебания първият ден :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се оправи, колата преседя близо месец без да се кара за това имаше колебания първият ден :)

....колебания с оборотите на прзен ходи имаш ,защото сте откачали акумулатора, вследствие на което ЕКУ-то е загубило компенсиращите стойности на МПХ-то ,и в началото работи само с зададените му от ЕКУ-то стойности , които не са много прецизни......за това, при всяко откачане на акумулатора, се прави следното: палите мотора и гасите всички ел. консуматори - парно,клима компресор, фарове,реотани и т.н....изчаквате 10 мин. мотора да работи на пр. ход и не го форсирвайте през това време......след 10-те мин. гасите и пак палите ,след което го покарайте 10 км. пробег , по възможност да няма светофари и кръстовища....по този начин ще се адаптира МПХ-то в по прецизни стойности....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 седмици ...
  • преди 4 седмици ...

Здрвейте,

аз имах същия проблем, но при мене се беше окислило едното краче на регулатора и се беше разпаднало.

Отремонтираха ми го във франсизкъп като ми сложиха този регулатор http://www.ebay.com/itm/MOBILETRON-Lichtmaschinenregler-Generator-Spannungsregler-VR-H2009-70A-/262740024808?hash=item3d2c869de8:m:mgVMucKbFWlNeXNWQqd3D-w и нямам никакви проблеми вече. Пак около 100лв ми излезе.

Мисълта ми е че този регулатор "Mobiletron vr-h2009-70a" го дават като заместител на оригиналния MD619268, който беше за моя 100А алтернатор, моят автомобил е и автомат, затова не съм търсил "по-слаб", замервал съм много пъти откакто го смених и на празен ход си дава малко над 14V. В ебей цената му е около 26 евро, за който иска сам да си го сменя.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...