Bogdan Hlebarov Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Зависи и още как. Различните автомобили имат различни системи за зареждане и не зависи от това дали е японски акумулатора. Специални изисквания към акумулатора имат автомобилите изискващи AGM акумулатор и start-stop системите. Абсолютно не зависи - системите за зареждане се правят за конкретен вид и капацитет акумулатори, обикновено най-популярните и при смяна на типа акумулатор се сменя и зарядката. Все още не е влагана в автомобил електроника с т.нар. "Аутотюнинг", а и не е необходимо. Та както писах по-горе, правилното зареждане се определя единствено от тока и зависи единствено и само от конкретния акумулатор - ако "системата на автомобила" не може да го осигури сменяте едното от тях. А за популярните акумулатори на пазара по- лесно е да се следи напрежението, което е приблизително показател за тока на зареждане и ако се движи в тези граници (13.2 - 14.4)V може да разчитате на нормална работа и приличен експлоатационен срок. Ако ли пък имате добавени консуматори (напрежение под 12.7V за по-продължително време) и тока на генератора не е достатъчен за нормално зареждане, просто периодично проверявате капацитета на акумулатора и при нужда зареждате на външен токоизточник. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 (редакция) Абсолютно не зависи - системите за зареждане се правят за конкретен вид и капацитет акумулатори, обикновено най-популярните и при смяна на типа акумулатор се сменя и зарядката. Все още не е влагана в автомобил електроника с т.нар. "Аутотюнинг", а и не е необходимо. Та както писах по-горе, правилното зареждане се определя единствено от тока и зависи единствено и само от конкретния акумулатор - ако "системата на автомобила" не може да го осигури сменяте едното от тях. А за популярните акумулатори на пазара по- лесно е да се следи напрежението, което е приблизително показател за тока на зареждане и ако се движи в тези граници (13.2 - 14.4)V може да разчитате на нормална работа и приличен експлоатационен срок. Ако ли пък имате добавени консуматори (напрежение под 12.7V за по-продължително време) и тока на генератора не е достатъчен за нормално зареждане, просто периодично проверявате капацитета на акумулатора и при нужда зареждате на външен токоизточник.Не съм съгласен с теб. Всички съвременни автомобили си следят и управляват напрежението на заряд(battery management), дори някои изискват при смяната на акумулатора да се въведе в ECU-то. Всеки производител си избира как да управлява зареждането, затова различните марки имат различно напрежение на заряд(в установен режим), така че в общия случай напрежение от 13V до 15V е в норми. Освен това вече почти няма кола която да не може да си захрани консуматорите. Редактирано 12 април 2017 от XEN Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Не съм съгласен с теб. Всички съвременни автомобили си следят и управляват напрежението на заряд(battery management), дори някои изискват при смяната на акумулатора да се въведе в ECU-то. Всеки производител си избира как да управлява зареждането, затова различните марки имат различно напрежение на заряд(в установен режим), така че в общия случай напрежение от 13V до 15V е в норми. Освен това вече почти няма кола която да не може да си захрани консуматорите. Така е - именно затова хубавите акумулатори не стават за европейски коли, тъй като системите им за зарядка са направени за конкретни акумулатори и изобщо не правят никакъв мениджмънт (и не е необходимо). Елементарна проверка си направи - купи си висок клас високоенергиен стартов Хитачи 60Ah (в интернет ще намериш продуктов номер) постави го на върхов модел от коя да е немска марка коли и ако системата за зарядка разпознае ток на зареждане над 3А (а нормалния за този клас е 6.5А), аз лично ще сменя колата си с немска напр. Голф и ще отида да живея в Перник. Още не е измислен теоретично начин за аутотюнинг на акумулатори, камо ли на практика осъществено. Пак повтарям: Ако зарядката не е нормална, или сменяш акумулатор или електрониката за зареждане()може и колата). Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 13 април 2017 Сподели Публикувано 13 април 2017 Така е - именно затова хубавите акумулатори не стават за европейски коли, тъй като системите им за зарядка са направени за конкретни акумулатори и изобщо не правят никакъв мениджмънт (и не е необходимо). Елементарна проверка си направи - купи си висок клас високоенергиен стартов Хитачи 60Ah (в интернет ще намериш продуктов номер) постави го на върхов модел от коя да е немска марка коли и ако системата за зарядка разпознае ток на зареждане над 3А (а нормалния за този клас е 6.5А), аз лично ще сменя колата си с немска напр. Голф и ще отида да живея в Перник. Още не е измислен теоретично начин за аутотюнинг на акумулатори, камо ли на практика осъществено. Пак повтарям: Ако зарядката не е нормална, или сменяш акумулатор или електрониката за зареждане()може и колата). Бяхте се позагубил, колега. Липсвахте ни. Но се завръщате подобаващо в света на автомобилната електротехника. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 13 април 2017 Сподели Публикувано 13 април 2017 Сега остава да разберем тези "смарт" системи в коя совалка са ги вградили Японците, защото аз лично не се сещам за чак толкова сложен и технологичен Японски автомобил (изключенията се броят на пръсти). Алтернатори и релета като описаното (смарт) се ползват от около 30 години от всички производители на автомобили (производители на алтернатори е по-точното). Не са малко случаите на ползване на алтернатори Mitsubishi от доста Европейски производители, но не са редки случаите и на алтернатори Valeo в автомобили на Японски производители. Все пак производителите на алтернатори са 10-тина фирми в световен мащаб и не произвеждат чак толкова конструктивно различни алтернатори. При оловните акумулатори ползвани за автомобили, най-големия плюс е устоойчивостта им на заряд с ток доста по-различен от номиналния - без това да влияе на живота им. Най-големия им проблем е разреждането и съхранението им в продължителен период в такова положение (автомобила не се ползва продължително време). А всичките тези ситеми управляващи алтернатора през ECU ги ползват за да намалят консумацията на енергия от алтернатора когато не е необходимо (теоритично би трябвало да доведе до по-малък разход на гориво и от там екология). Ето какво са казали за Галант (защото се изписаха даста общи приказки, граничащи с фантастика): Очевидно е, че не можете да четете: 1. Погледни в спецификацията не на зарядката, а на акумулатора - просто е - препоръчват ти определени типове (не МАРКИ!) акумулатори - затова Японците са по коректни - и електрониката за заряд има една единствена функция да поддържа тока на зарядка един и същ при различна консумация - доколкото и ако може!2. Напрежението на заряд има значение само при LI-I акумулатори, при електролит киселина или основа, какъвто и да е типът единствено значение има ТОК-а на заряд, а напрежението следят тези, които не могат друго - то е много приблизително пропорционално на тока и зависи от капацитета и "Заряда" на акумулатора.3. Като впишеш в регистрите на ЕКУ-то марката, какво ще прави зарядната електроника?! - точно нищо, защото дори феноменолно калпавите марки Бош и Варта произвеждат 3 типа стартови акумулатори, които се зареждат и ползват по коренно различни начини. Или може би, марката ще определи часовете експлоатация и ЕКУ-то ще те подсеща за смяна.За ползването на така наречен "Смарт" има данни от 1975г. именно в митсубиши.А с фантастиката граничат твоите твърдения за "Умни" зарядни - както писах по-горе - проблема с аутотюнинг на акумулатор не решен теоретически и няма особени надежди за това (справка публикации в инженеринг ревю на водещи фирми(нито една европейска!) за производство на електромобили) П.П. Най-неграмотните в производство на електроника и софтуер са западно- и централно-европейците, ако имат нещо произведено - то е откраднато, видяно или в най-добрия случай с платен патент. Преди доста време ви съветвах да четете истинската информация за инженерните иновации, а не документация на автомобил, която при европейските производители е 100% рекламна брошура. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikovas Публикувано 13 април 2017 Сподели Публикувано 13 април 2017 Колеги ,изместихте се темата и започнахте някакво мерене на .....(знания).Ако няма какво да напишете конкретно по темата по добре не пишете,в противен случай ако продължи меренето ще се наложи заключване на темата ! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 13 април 2017 Сподели Публикувано 13 април 2017 Обяснявам веднага - при Галанта, а и доколкото съм гледал по-нови изпълнения на Митсубиши - има т.нар. модул за енергийна ефективност, който се грижи освен за плавно гасене на интериора и пр. глезотии и за контрол на консумацията в отделните токови кръгове: това си е чист контрол на тока. При Галанта например, всичко работи до над 9.7V, което пък се контролира от същия модул, но се ползва информация от ШИМ на елктрониката за зарядка в напреженовата верига на изправителния блок (почети всички коли ползват 3P генератори и схема Иларионов на изправителния блок). Като цяло контрола по ток е елементарен, когато контурите са правилно разделени - просто напрежението на възбуждащата намотка на генератора е точно пропорционално на тока на заряд, с изключение на оборотите под 850, където синусоидата на генератора се изражда (Сплесква се отгоре) при по-голяма консумация. Затова писах и по-горе - препоръчително е когато карате предимно в градска среда с много "стоене на място" да зареждате акумулатора 1-2 пъти годишно на външно зарядно при същите условия.За константния ток - това е така, но най-добър режим и дълговечност този тип акумулатори добиват при зарядка с константен ток и задължително нефилтрирана дву-полу-периодна синусоида. Те имат много голямо преимущетво пред всички останали - работят в много голям температурен диапазон и могат да издържат кратковременни(от порядъка на минути) токове ок. 100 пъти номиналния и точно това ги прави незаменими повече от 70 г. в Автомобила. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 13 април 2017 Автор Сподели Публикувано 13 април 2017 Аз не разбрах едно, какво щеше да стане ако бях сложил 85А вместо 100 след като 2.5 излизали с двата модела алтернатори? Също така днес си взех колата след дълъг престой и първоначално имаше разни светлинки по таблото и не добре работещ двигател, но това се оправи.. Остана един проблем, масло има в двигателя обаче десетина секунди след запалване светва жълта лампа и не гасне, нямаше време да гледаме за грешки ама се чудя да карам ли така :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
milenjs Публикувано 13 април 2017 Сподели Публикувано 13 април 2017 Жълтата лампа за нивото може и да не ти угасне :(По описанията са ти сменили реле регулатора с четките, китайските не са точни аналози и правят такива аномалии. При мен се получи нещо подобно със смяната му, не си спомням точно че беше преди година но нещо не беше наред с напрежението което вадеше на извода за контролната лампа. И не светеха въобще - и на акумулатора и за нивото. Иначе си зарежда ОК. Проблема реших като подмених 12В лампи на контролите със светодиоди. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 17 април 2017 Автор Сподели Публикувано 17 април 2017 Всичко се оправи, колата преседя близо месец без да се кара за това имаше колебания първият ден Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 17 април 2017 Сподели Публикувано 17 април 2017 Всичко се оправи, колата преседя близо месец без да се кара за това имаше колебания първият ден ....колебания с оборотите на прзен ходи имаш ,защото сте откачали акумулатора, вследствие на което ЕКУ-то е загубило компенсиращите стойности на МПХ-то ,и в началото работи само с зададените му от ЕКУ-то стойности , които не са много прецизни......за това, при всяко откачане на акумулатора, се прави следното: палите мотора и гасите всички ел. консуматори - парно,клима компресор, фарове,реотани и т.н....изчаквате 10 мин. мотора да работи на пр. ход и не го форсирвайте през това време......след 10-те мин. гасите и пак палите ,след което го покарайте 10 км. пробег , по възможност да няма светофари и кръстовища....по този начин ще се адаптира МПХ-то в по прецизни стойности.... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 18 април 2017 Автор Сподели Публикувано 18 април 2017 Благодаря за инфото Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLX Публикувано 18 април 2017 Сподели Публикувано 18 април 2017 Благодаря за инфото Корав излезе тоя галант, мама му стара... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 17 Май 2017 Автор Сподели Публикувано 17 Май 2017 Много! Ще драсна едно резюме някой ден, ама като цяло си е машина Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ttsvetanov Публикувано 8 юни 2017 Сподели Публикувано 8 юни 2017 Здрвейте,аз имах същия проблем, но при мене се беше окислило едното краче на регулатора и се беше разпаднало.Отремонтираха ми го във франсизкъп като ми сложиха този регулатор http://www.ebay.com/itm/MOBILETRON-Lichtmaschinenregler-Generator-Spannungsregler-VR-H2009-70A-/262740024808?hash=item3d2c869de8:m:mgVMucKbFWlNeXNWQqd3D-w и нямам никакви проблеми вече. Пак около 100лв ми излезе.Мисълта ми е че този регулатор "Mobiletron vr-h2009-70a" го дават като заместител на оригиналния MD619268, който беше за моя 100А алтернатор, моят автомобил е и автомат, затова не съм търсил "по-слаб", замервал съм много пъти откакто го смених и на празен ход си дава малко над 14V. В ебей цената му е около 26 евро, за който иска сам да си го сменя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.