Премини към съдържание

Светят акумулатор и оранжево масло..


Препоръчано мнение

От известно време при палене ми светеха въпросните крушки, но при леко подаване на газ гаснеха, от днес светят постоянно и забелязах, че фаровете примигват докато работи колата (ксенон са).. Замерих акумулатора и показва малко над 12 волта обаче на работеща кола около 11.7

Та какъв би могъл да е проблема и мога ли да се придвижа така стотина километра, макар и с изключени всякакви консумативи?!

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Имах същият проблем колега, заминава си генератора. Поради неизвестни причини японците са го измислили, когато генератора не дава достатъчно ток, да свети и лампата на маслото. Смяна или ремонт му е майката.

Колкото до придвижването, аз бих измерил при по-високи обороти какво е напрежението, и ако е над 13 волта щях да карам така.

Редактирано от eXistenZ
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди да тръгнеш, добре си зареди акумулатора - няма да пускаш парно и глезотии, защото харчат ток.

Ако имаш и някой резервен акумулатор, вземи и него.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

От известно време при палене ми светеха въпросните крушки, но при леко подаване на газ гаснеха, от днес светят постоянно и забелязах, че фаровете примигват докато работи колата (ксенон са).. Замерих акумулатора и показва малко над 12 волта обаче на работеща кола около 11.7

Та какъв би могъл да е проблема и мога ли да се придвижа така стотина километра, макар и с изключени всякакви консумативи?!

Привет,имах същия проблем,оказа се износени четки на генератора,т.е подмениха целия четкодържател и проблема се реши.Успех.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 3 седмици ...

Да добавя към темата, проблемът (оказа се и други покрай този) са от това че двигателят беше омаслен, главно от гарнитурите на капаците на клапаните, съответно маслото е стигнало и до алтернатора като за няколко години го е съсипало.. Преди време сменях въпросните гарнитури, но не след дълго пак забелязах омасляване и продължих да карам така, та не е фатално но повече от година не карайте ако има омасляване без да го отстраните :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Един бърз въпрос, алтернатора свален от колата ми е 100А и на него пише MD336781 A3TA4791 и с малки цифри до ампеража пише 8601

С какви алтернатори излизат фабрично 2.5 и ще стане ли различен от това, което пише на моя примерно MD336780 A3TA4691 12V85A и7730 с малките цифри, също така до какво ще доведе ако сложа такъв с по малък ампераж (ако въобще може, а и имам музика с усилвател в колата)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, толкова ли е лошо положението с твоя алтернатор, че да не може да се отремонтира? За по малкия ампераж ми казаха, че заради автоматика не е добре да слагам такъв. Опитва ли да търсиш в ибей, например следното:

Линк

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Може би ще се претоварва, ако е по-слаб, ама как ще му се отрази това и колко ще изкара не знам. То ще зависи и от начина на ползване на колата, ако не пускаш големи ел.консуматори може и да няма значение.

Все пак виж първо четките на регулатора дали са читави, може и да е лесно да си поправиш твоя. Това "омасляване, което е съсипало алтернатора за няколко години" -> ами те и без омасляване може да си заминат четките за толкова време, може просто да са износени - провери.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Не може да стане от Каризма - различни са.

Не може да стане 85А!

Трябва да си вземеш само 100А и то с твоя ОЕМ номер, за да отговаря точно.

Има ги чисто нови във Францискуп или Интеркарс.

Ако имаш човек там ще ти излезнат около и под 300 лева чисто нов.

Алтернаторите за V6 са много търсени и ако случайно намериш втора употреба рискуваш много.

Има обаче рециклирани. Сещам се че имаше на ул. "Одрин" № 70 (завиваш след бул." Стамболийски" надясно, след 10-20 метра в дясно са алтернаторите поправки, ремонт и рециклирани) не си спомням точно фирмата, но ако отидеш ще ги видиш.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора :) странното е че има 2.5 и с 85А алтернатори доколкото разбрах, ама ще търся 100

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

За тебе става:

 

Производител: LAUBER

Индекс: LAU 11.1519

Описание: Алтернатор 12 V MITSUBISHI: GALANT 2.5 V6 (09.96-09.00)

Напрежение [V]:

12

Зареждащ ток на алтернатор [A]:

100

Ролка:

Да

Брой нарези [бр]:

4

Напрежение на ел. верига (12/24 V) [V]:

12

 

Ще ти дойде за около седмица

 

https://www.onlineca...ber-359197.html

 

Поляците работят добре. Има отлични отзиви за качеството им.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, в крайна сметка за 100лв оправиха моя отвсякъде.. Явно както почти всички "майстори" не им се е занимавало чак толкова и е по лесно да ти кажат - търси друг, тоя не става.. :)

Не съм автомонтьор, но ако имах достатъчно време и пари моя кола никога нямаше да стъпи в сервиз! С мотора така процедирам и не съм сгрешил..

Поздрави :)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Това е чудесно. Но може ли да кажеш къде ти го оправиха и какво точно са поправяли за 100 лева? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някоя пресечка на Т. Александров ама не съм сигурен коя, в плика имаше извадена някаква част с алуминиев радиатор върху нея и нещо като втулка (пластмаса и мед), не знам дали само това е сменено, но така изглежда :)

Скъпо ми се видя и на мен ама....

Редактирано от painkiller
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Някоя пресечка на Т. Александров ама не съм сигурен коя, в плика имаше извадена някаква част с алуминиев радиатор върху нея и нещо като втулка (пластмаса и мед), не знам дали само това е сменено, но така изглежда :)

Скъпо ми се видя и на мен ама....

...само дето пак ще имаш проблем с този алтернатор......покарай го примерно седмица, после на загрят мотор и пр. ход замери зарядното напрежение, и виж дали е 14 волта, ако е под 13.7(а то ще е и по малко ) значи релето не е за този алтернатор.....и пак ще ти пада акумулатора, макар и да не светят лампте на таблото....радостта ще е малка......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...само дето пак ще имаш проблем с този алтернатор......покарай го примерно седмица, после на загрят мотор и пр. ход замери зарядното напрежение, и виж дали е 14 волта, ако е под 13.7(а то ще е и по малко ) значи релето не е за този алтернатор.....и пак ще ти пада акумулатора, макар и да не светят лампте на таблото....радостта ще е малка......

 

Малко да добавя към колегата Пламен: Нормалната зарядка за Pb-акумулатор е при напрежение 13.4 - 14.2 V. При зареден такъв е допустимо при малки обороти напрежението да слиза под 12V при голяма консумация (при малки обороти, независимо че генератора ти е трифазен, не е възможно да поддържа номиналния си ток), но важното е при обороти над 1000 да се движи в горните граници и никога да не превишава 14.2 V. Това ще осигури нормална работа "заряд/разряд" на акумулатора. Иначе казано от консумацията ти зависи избор на капацитета на акумулатора и от там - алтернатор. а релето трябва да е такова, ч да спази горе-описаното.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Малко да добавя към колегата Пламен: Нормалната зарядка за Pb-акумулатор е при напрежение 13.4 - 14.2 V. При зареден такъв е допустимо при малки обороти напрежението да слиза под 12V при голяма консумация (при малки обороти, независимо че генератора ти е трифазен, не е възможно да поддържа номиналния си ток), но важното е при обороти над 1000 да се движи в горните граници и никога да не превишава 14.2 V. Това ще осигури нормална работа "заряд/разряд" на акумулатора. Иначе казано от консумацията ти зависи избор на капацитета на акумулатора и от там - алтернатор. а релето трябва да е такова, ч да спази горе-описаното.

Не е точно така. Галанта спокойно може да зарежда до 15V в студеното(справка manual-a), а колите които зареждат под 13,8V(при празен ход+консуматори) се броят на пръсти.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е точно така. Галанта спокойно може да зарежда до 15V в студеното(справка manual-a), а колите които зареждат под 13,8V(при празен ход+консуматори) се броят на пръсти.

 

Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.

Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.

Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.

Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.

Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация.

....взе ми думите от устата,точно и ясно казано......

Релето на Галанта е т.н. смарт реле.....то има връзка с ЕКУ-то на мотора и при определени ситуации се управлява от него.....това реле е 360 или 380 лв. и много трудно се намира и то не БГ....има почти идентични китайски ,но пак не е 100% съвместим......

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.

Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.

Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация.

Зависи и още как. Различните автомобили имат различни системи за зареждане и не зависи от това дали е японски акумулатора. Специални изисквания към акумулатора имат само автомобилите изискващи AGM акумулатор и start-stop системите.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...