painkiller Публикувано 11 март 2017 Сподели Публикувано 11 март 2017 От известно време при палене ми светеха въпросните крушки, но при леко подаване на газ гаснеха, от днес светят постоянно и забелязах, че фаровете примигват докато работи колата (ксенон са).. Замерих акумулатора и показва малко над 12 волта обаче на работеща кола около 11.7Та какъв би могъл да е проблема и мога ли да се придвижа така стотина километра, макар и с изключени всякакви консумативи?! Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 11 март 2017 Сподели Публикувано 11 март 2017 (редакция) Имах същият проблем колега, заминава си генератора. Поради неизвестни причини японците са го измислили, когато генератора не дава достатъчно ток, да свети и лампата на маслото. Смяна или ремонт му е майката.Колкото до придвижването, аз бих измерил при по-високи обороти какво е напрежението, и ако е над 13 волта щях да карам така. Редактирано 11 март 2017 от eXistenZ Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 11 март 2017 Сподели Публикувано 11 март 2017 Преди да тръгнеш, добре си зареди акумулатора - няма да пускаш парно и глезотии, защото харчат ток.Ако имаш и някой резервен акумулатор, вземи и него. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bacard1 Публикувано 12 март 2017 Сподели Публикувано 12 март 2017 От известно време при палене ми светеха въпросните крушки, но при леко подаване на газ гаснеха, от днес светят постоянно и забелязах, че фаровете примигват докато работи колата (ксенон са).. Замерих акумулатора и показва малко над 12 волта обаче на работеща кола около 11.7Та какъв би могъл да е проблема и мога ли да се придвижа така стотина километра, макар и с изключени всякакви консумативи?!Привет,имах същия проблем,оказа се износени четки на генератора,т.е подмениха целия четкодържател и проблема се реши.Успех. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 31 март 2017 Автор Сподели Публикувано 31 март 2017 Да добавя към темата, проблемът (оказа се и други покрай този) са от това че двигателят беше омаслен, главно от гарнитурите на капаците на клапаните, съответно маслото е стигнало и до алтернатора като за няколко години го е съсипало.. Преди време сменях въпросните гарнитури, но не след дълго пак забелязах омасляване и продължих да карам така, та не е фатално но повече от година не карайте ако има омасляване без да го отстраните Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 4 април 2017 Автор Сподели Публикувано 4 април 2017 Един бърз въпрос, алтернатора свален от колата ми е 100А и на него пише MD336781 A3TA4791 и с малки цифри до ампеража пише 8601С какви алтернатори излизат фабрично 2.5 и ще стане ли различен от това, което пише на моя примерно MD336780 A3TA4691 12V85A и7730 с малките цифри, също така до какво ще доведе ако сложа такъв с по малък ампераж (ако въобще може, а и имам музика с усилвател в колата) Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 4 април 2017 Сподели Публикувано 4 април 2017 Здравей колега, толкова ли е лошо положението с твоя алтернатор, че да не може да се отремонтира? За по малкия ампераж ми казаха, че заради автоматика не е добре да слагам такъв. Опитва ли да търсиш в ибей, например следното:Линк Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 4 април 2017 Автор Сподели Публикувано 4 април 2017 Не съм търсил в ибей, моя е ръчка и динамото не ставало въобще, добре смазано с масло е.. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 4 април 2017 Сподели Публикувано 4 април 2017 За ръчка, вече нямам представа, тук трябва по технично грамотни от мен да се произнесат. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dreadx Публикувано 4 април 2017 Сподели Публикувано 4 април 2017 Може би ще се претоварва, ако е по-слаб, ама как ще му се отрази това и колко ще изкара не знам. То ще зависи и от начина на ползване на колата, ако не пускаш големи ел.консуматори може и да няма значение.Все пак виж първо четките на регулатора дали са читави, може и да е лесно да си поправиш твоя. Това "омасляване, което е съсипало алтернатора за няколко години" -> ами те и без омасляване може да си заминат четките за толкова време, може просто да са износени - провери. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 6 април 2017 Admin Сподели Публикувано 6 април 2017 Не може да стане от Каризма - различни са.Не може да стане 85А!Трябва да си вземеш само 100А и то с твоя ОЕМ номер, за да отговаря точно.Има ги чисто нови във Францискуп или Интеркарс.Ако имаш човек там ще ти излезнат около и под 300 лева чисто нов.Алтернаторите за V6 са много търсени и ако случайно намериш втора употреба рискуваш много.Има обаче рециклирани. Сещам се че имаше на ул. "Одрин" № 70 (завиваш след бул." Стамболийски" надясно, след 10-20 метра в дясно са алтернаторите поправки, ремонт и рециклирани) не си спомням точно фирмата, но ако отидеш ще ги видиш. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 6 април 2017 Автор Сподели Публикувано 6 април 2017 Благодаря за отговора странното е че има 2.5 и с 85А алтернатори доколкото разбрах, ама ще търся 100 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 6 април 2017 Admin Сподели Публикувано 6 април 2017 За тебе става: Производител: LAUBERИндекс: LAU 11.1519Описание: Алтернатор 12 V MITSUBISHI: GALANT 2.5 V6 (09.96-09.00)Напрежение [V]:12Зареждащ ток на алтернатор [A]:100Ролка:ДаБрой нарези [бр]:4Напрежение на ел. верига (12/24 V) [V]:12 Ще ти дойде за около седмица https://www.onlineca...ber-359197.html Поляците работят добре. Има отлични отзиви за качеството им. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 8 април 2017 Автор Сподели Публикувано 8 април 2017 Благодаря на всички, в крайна сметка за 100лв оправиха моя отвсякъде.. Явно както почти всички "майстори" не им се е занимавало чак толкова и е по лесно да ти кажат - търси друг, тоя не става.. Не съм автомонтьор, но ако имах достатъчно време и пари моя кола никога нямаше да стъпи в сервиз! С мотора така процедирам и не съм сгрешил.. Поздрави Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Admin Светльо Ангелов Публикувано 9 април 2017 Admin Сподели Публикувано 9 април 2017 Това е чудесно. Но може ли да кажеш къде ти го оправиха и какво точно са поправяли за 100 лева? http://www.mitsubishibg.com/forum/public/style_emoticons/default/rulez.gif Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 9 април 2017 Автор Сподели Публикувано 9 април 2017 (редакция) Някоя пресечка на Т. Александров ама не съм сигурен коя, в плика имаше извадена някаква част с алуминиев радиатор върху нея и нещо като втулка (пластмаса и мед), не знам дали само това е сменено, но така изглежда Скъпо ми се видя и на мен ама.... Редактирано 9 април 2017 от painkiller Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 9 април 2017 Сподели Публикувано 9 април 2017 Някоя пресечка на Т. Александров ама не съм сигурен коя, в плика имаше извадена някаква част с алуминиев радиатор върху нея и нещо като втулка (пластмаса и мед), не знам дали само това е сменено, но така изглежда Скъпо ми се видя и на мен ама.......само дето пак ще имаш проблем с този алтернатор......покарай го примерно седмица, после на загрят мотор и пр. ход замери зарядното напрежение, и виж дали е 14 волта, ако е под 13.7(а то ще е и по малко ) значи релето не е за този алтернатор.....и пак ще ти пада акумулатора, макар и да не светят лампте на таблото....радостта ще е малка...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
painkiller Публикувано 9 април 2017 Автор Сподели Публикувано 9 април 2017 Нямах много голям избор :( Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 10 април 2017 Сподели Публикувано 10 април 2017 Срязват се два от четирите кабела и се оправя. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXistenZ Публикувано 10 април 2017 Сподели Публикувано 10 април 2017 Да живеят братушките ЛинкЛинкИ още един Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 ...само дето пак ще имаш проблем с този алтернатор......покарай го примерно седмица, после на загрят мотор и пр. ход замери зарядното напрежение, и виж дали е 14 волта, ако е под 13.7(а то ще е и по малко ) значи релето не е за този алтернатор.....и пак ще ти пада акумулатора, макар и да не светят лампте на таблото....радостта ще е малка...... Малко да добавя към колегата Пламен: Нормалната зарядка за Pb-акумулатор е при напрежение 13.4 - 14.2 V. При зареден такъв е допустимо при малки обороти напрежението да слиза под 12V при голяма консумация (при малки обороти, независимо че генератора ти е трифазен, не е възможно да поддържа номиналния си ток), но важното е при обороти над 1000 да се движи в горните граници и никога да не превишава 14.2 V. Това ще осигури нормална работа "заряд/разряд" на акумулатора. Иначе казано от консумацията ти зависи избор на капацитета на акумулатора и от там - алтернатор. а релето трябва да е такова, ч да спази горе-описаното. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Малко да добавя към колегата Пламен: Нормалната зарядка за Pb-акумулатор е при напрежение 13.4 - 14.2 V. При зареден такъв е допустимо при малки обороти напрежението да слиза под 12V при голяма консумация (при малки обороти, независимо че генератора ти е трифазен, не е възможно да поддържа номиналния си ток), но важното е при обороти над 1000 да се движи в горните граници и никога да не превишава 14.2 V. Това ще осигури нормална работа "заряд/разряд" на акумулатора. Иначе казано от консумацията ти зависи избор на капацитета на акумулатора и от там - алтернатор. а релето трябва да е такова, ч да спази горе-описаното.Не е точно така. Галанта спокойно може да зарежда до 15V в студеното(справка manual-a), а колите които зареждат под 13,8V(при празен ход+консуматори) се броят на пръсти. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bogdan Hlebarov Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Не е точно така. Галанта спокойно може да зарежда до 15V в студеното(справка manual-a), а колите които зареждат под 13,8V(при празен ход+консуматори) се броят на пръсти. Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DJ Tymbi Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация.....взе ми думите от устата,точно и ясно казано......Релето на Галанта е т.н. смарт реле.....то има връзка с ЕКУ-то на мотора и при определени ситуации се управлява от него.....това реле е 360 или 380 лв. и много трудно се намира и то не БГ....има почти идентични китайски ,но пак не е 100% съвместим...... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
XEN Публикувано 12 април 2017 Сподели Публикувано 12 април 2017 Напрежението върху акумулатора определя тока на зарядка, а той се определя единствено от вида на акумулатора и изобщо не зависи от вида и марката на колата.Напрежението на празен ход на зареден оловен акумулатор е не-повече от 12.6V, така че ако волтметъра показва дори 12.7V, то режимът е "зареждане", както и при 20V - също е зареждане, но придружено и от разграждане на клетките.Относно описаното зареждане при 15V, то се отнася до гамата японски акумулатори, които допускат по-голям ток на заряд при ниски температури, поради по-голяма височина на клетката, водещо до по-бързо топлоотдаване. Това предопределя и по-големия максимално допустим ток на консумация.Зависи и още как. Различните автомобили имат различни системи за зареждане и не зависи от това дали е японски акумулатора. Специални изисквания към акумулатора имат само автомобилите изискващи AGM акумулатор и start-stop системите. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.