Премини към съдържание

Въпроси по поддръжката на Outlander 2004, 2.0, 4WD, CU2W


Препоръчано мнение

Привет,

 

Сдобих се с едно такова Mitsubishi. Цената на придобиване беше ниска и съответстващо на това има доста неща за оправяне. Лека-полека, смятам да се опитам да оправя всички належащи неща.

 

Автомобилът е:

Mitsibishi Outlander

2.0l, 100kW, код: 4G63, с монтиран тук газов инжекцион

4WD

внос от Швейцария (с порядъчно количество ръжди, за които ще обяснявам по-късно)

VIN: JMBXNCU2W3U001425

 

Двигателят е обслужен - масло, филтри, антифриз, ремъци, ролки, водна полпа. Не е сменен само обтегача на ангренажа.

И това е. Ходовата част, като изключим ръждата, е в работещо състояние. Наложителна е само смяната на тампони на стабилизащите щанги. И на двете. И заден мост - изяден от ръжда.

 

 

На първо време бих искал да попитам относно:

 

1. Масло да скоростна кутия (ръчна) за модела. Според експлоатационната книжка маслото трябва да е вискозитет 75W85 или 75W90, 2.3л., GL4. На пръв поглед лесна задача, но срещам известни затруднения с намирането на правилно масло, по магазините в Габрово:

- масово се преглагат масла GL5, както и такива с означения GL4/5 и GL4+, които са ми непонятни. Доколкото разбрах от форума, доста е важно маслото наистина да е GL4. Може ли да ме насочите към марка и модел на подходящо масло, което да не е задължително 40+ лв./литър (каквото намерих на Castrol).? Преглагат ми тук Venol (Старс94) и SWAG (Косер) с вискозитет 75W90 GL4, обаче тези марки не съм ползвал и не знам дали са за мен. Цените са 15-20лв./л.

 

2. Свещи: навсякъде ми предложиха само и единствено Denso VW20 за 34лв./брой, а по Интернет магазините тук ги намирам и по 22лв./бр. Това правилна свещ ли е за този двигател и единствената ли е? Оригиналните свещи, ако не се лъжа, трябва да са каталожен номер MN119500. Ако търся по него, ми излизат както това Денсо, така и някои модели на NGK и Bosch, на цени 29/19 (два модела) и 13лв./бр., съответно. Ако това са опциите, бих заложил на NGK или оригинални, ако са на подобни цени.

Редактирано от Vitkur
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните свещи са иридиеви с парт номер MN119500, но реално са NGK IGR6A11, това си пише и на тях. Аз купих оригинални първоначално като я обслужвах, смених ги на повече от 90 000км, без да имаха някакви симптоми за износване. След това си взех направо на NGK IGR6A11 и с тях карам вече 10 000 км.

 

Ето така си изглеждат оригиналните:

 

http://www.mazaev.com.ua/images/product_images/popup_images/63018_1.jpg

 

За масло се свържи с Мирослав от Ратола, той ще ти даде цена за оригинално.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

1. Масло да скоростна кутия (ръчна) за модела. Според експлоатационната книжка маслото трябва да е вискозитет 75W85 или 75W90, 2.3л., GL4. На пръв поглед лесна задача, но срещам известни затруднения с намирането на правилно масло, по магазините в Габрово:

- масово се преглагат масла GL5, както и такива с означения GL4/5 и GL4+, които са ми непонятни. Доколкото разбрах от форума, доста е важно маслото наистина да е GL4.

 

Здравей колега, заповядай изискванията за възела:

 

Transaxle, manual

Manual Capacity

2,2 liter

4WD: 2,3 liter

Gears forward: 5

Gears reverse: 1

 

Use: Normal

Check 15000 km/12 months

Change 45000 km/12 months

 

OEM recommendation

year-round API GL-4 SAE 75W-85

year-round API GL-4 SAE 75W-90

 

Писал съм много за трансмисионните масла във форума. Накратко ти трябва един от 2-та вискозитетни класове с комбинация от API GL-4 стандарта. Правилно е да избереш и масло което да е комбинирана категория API GL-5/GL-4 (да, може), но тотално грешно е ако маслото отговаря само и единствено на API GL-5.

Без да се споменава марка масло, на влизане в Габрово (от Шипка, на Т-образното кръстовище Габрово/Русе) свиваш в ляво по централният път. След 1-1,5 км по дъгичката ще видиш от лявата страна специфична кафе машина на тротоара.

Поздрави

Редактирано от svetliof
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 5 месеца ...

Привет отново.

 

По горните въпроси:

- Маслото беше сменено с правилната спецификация, едва днес. Упс. Стоя ми цяла зима в мазата...

- Свещите са Denso VW20 за 34лв./брой, преди отстъпки. Монтирани. Старите свещи изглеждаха чудесно.

 

Изкърпиха се старателно задните вежди през март, типична болка за модела. Колко ще карат... божа работа.

 

 

Имам ново питане: може ли оригинален каталожен номер на предни амортисьори (MN101532 може би)?

Днес направихме неуспешен номер за смяна на амортисьори, лагерчета и прахоуловители. От магазина ни пратиха грешни амортисьори - за Outlander 2 (и там френските клонинги) и Lancer 2000-2012, които на теория може да се монтират, но на практика са с 5-6 санта по-къси (плюс една малка разлика в мястото за закрепване на планката за спирачният маркуч) и няма смисъл. А аз им пратих VIN-а и те по него търсили... как да е. Върнах им ги.

 

Аморсисьорите, които са ми пратили са Kayaba 339081.

А предполагам трябва да са Kayaba 334398?

 

Може ли някой да каже оригиналният Mitsubishi номер на предни амортисори, лагери на макферсона (ако се продават отделно) и прахоуловители? Така най-сигурно ще мога да си проверя, без да разглабям колата, дали са пратили правилното нещо.

Редактирано от Vitkur
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да си редактирам поста?

Пускам втори.

Говоря си сам. :D

 

 

Правилните предни амортисьори се оказаха Kayaba 334398.

Сложих и нови прахоуловители, както и нови оригинални Mitsubishi лагери на макферсона - MR272946 (отворих старите - то вътре една тефлонова шайба?), по 27лв. бройката.

Новото си е ново.

Като бях тръгнал - смених и задните амортисьори за разкош. :D

 

Всички амортисьори свалени от колата, изглеждаха да са оригиналните. Работеха безупречно. Сменихме ги единствено и само заради ръждите по чашките, които държат пружините. След като свалихме старите, ги огледах още по-хубаво и се уверих, че правилно сме ги сменили. Корозията по тези чашки беше адска. Един преден и един заден, почти се бяха откъснали чашките (или както се наричат долните опори на пружината).

 

 

Борбата продължава, вече с твърдото убеждение, че това ми е последната кола втора употреба. Просто нямам време да се занимавам с тия рециклирания, а всичко ненаред по колата ме побърква, трябва да висиш на майсторите на главата и да ги гледаш в ръцете - стар съм за това вече... :D

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 4 месеца ...

Продадох колата. Пролетно-кърпените задни вежди пак издуха боята. Тя не е виновна колата, но истината е че ръждата я почва яко, а това ме дразни.

 

Преди да я продам смених задният мост, заради фатална корозия:

1. Още миналата есен намерих мост в дорбо състояние, от един блъснат британски Outlander. Минах го пясъкоструй, прегледах го и маркирах къде да се подсили и изтърки (и той не беше перфектен), изкърпиха/подсилиха ми го, мина прахово боядисване. Общо разходи за закупуване на моста и ремонта: 175лв.

2. Свали се старият мост, който беше гръцка трагедия. Учудващо всички болтове се развиха. Наложи се смяна само на тампони и биалетки на стабилизиращата шанга. Минах реглаж и гумите си застанаха в правилна позиция.

За разкош смених задни дискове и двата комплекта накладки + регулиране на ръчната.

 

За труда и частите ми взеха около 240лв., не помня точно. Около 140 дискове, накладки, тампони и биалетки на стабилизиращата, а другото - за труд.

 

Нямаше как да я продам с неоправен мост, тъй като беше рисково за каране и просто не съм такъв човек. Така или иначе беше купен и подготвен моста.

 

 

Впечатленията ми от автомобила са чудесни, като изключим ръждата (по окачване, задните вежди, задният капак, в моторният отсек).

Много приятна возия, просторен отвътре, постоянното 4х4 е просто супер в градската зима, красива кола, поддръжката е на съвсем приемливи цени съизмерима с поддържането на лека кола, части много...

 

 

Почвам да мисля следващата каква ще е.

Това е. Дерзайте.

Редактирано от Vitkur
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...