Vitkur Публикувано 5 декември 2016 Сподели Публикувано 5 декември 2016 (редакция) Привет, Сдобих се с едно такова Mitsubishi. Цената на придобиване беше ниска и съответстващо на това има доста неща за оправяне. Лека-полека, смятам да се опитам да оправя всички належащи неща. Автомобилът е:Mitsibishi Outlander2.0l, 100kW, код: 4G63, с монтиран тук газов инжекцион4WDвнос от Швейцария (с порядъчно количество ръжди, за които ще обяснявам по-късно)VIN: JMBXNCU2W3U001425 Двигателят е обслужен - масло, филтри, антифриз, ремъци, ролки, водна полпа. Не е сменен само обтегача на ангренажа.И това е. Ходовата част, като изключим ръждата, е в работещо състояние. Наложителна е само смяната на тампони на стабилизащите щанги. И на двете. И заден мост - изяден от ръжда. На първо време бих искал да попитам относно: 1. Масло да скоростна кутия (ръчна) за модела. Според експлоатационната книжка маслото трябва да е вискозитет 75W85 или 75W90, 2.3л., GL4. На пръв поглед лесна задача, но срещам известни затруднения с намирането на правилно масло, по магазините в Габрово: - масово се преглагат масла GL5, както и такива с означения GL4/5 и GL4+, които са ми непонятни. Доколкото разбрах от форума, доста е важно маслото наистина да е GL4. Може ли да ме насочите към марка и модел на подходящо масло, което да не е задължително 40+ лв./литър (каквото намерих на Castrol).? Преглагат ми тук Venol (Старс94) и SWAG (Косер) с вискозитет 75W90 GL4, обаче тези марки не съм ползвал и не знам дали са за мен. Цените са 15-20лв./л. 2. Свещи: навсякъде ми предложиха само и единствено Denso VW20 за 34лв./брой, а по Интернет магазините тук ги намирам и по 22лв./бр. Това правилна свещ ли е за този двигател и единствената ли е? Оригиналните свещи, ако не се лъжа, трябва да са каталожен номер MN119500. Ако търся по него, ми излизат както това Денсо, така и някои модели на NGK и Bosch, на цени 29/19 (два модела) и 13лв./бр., съответно. Ако това са опциите, бих заложил на NGK или оригинални, ако са на подобни цени. Редактирано 5 декември 2016 от Vitkur Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Peter P Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 Оригиналните свещи са иридиеви с парт номер MN119500, но реално са NGK IGR6A11, това си пише и на тях. Аз купих оригинални първоначално като я обслужвах, смених ги на повече от 90 000км, без да имаха някакви симптоми за износване. След това си взех направо на NGK IGR6A11 и с тях карам вече 10 000 км. Ето така си изглеждат оригиналните: http://www.mazaev.com.ua/images/product_images/popup_images/63018_1.jpg За масло се свържи с Мирослав от Ратола, той ще ти даде цена за оригинално. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
svetliof Публикувано 6 декември 2016 Сподели Публикувано 6 декември 2016 (редакция) 1. Масло да скоростна кутия (ръчна) за модела. Според експлоатационната книжка маслото трябва да е вискозитет 75W85 или 75W90, 2.3л., GL4. На пръв поглед лесна задача, но срещам известни затруднения с намирането на правилно масло, по магазините в Габрово: - масово се преглагат масла GL5, както и такива с означения GL4/5 и GL4+, които са ми непонятни. Доколкото разбрах от форума, доста е важно маслото наистина да е GL4. Здравей колега, заповядай изискванията за възела: Transaxle, manual Manual Capacity 2,2 liter 4WD: 2,3 liter Gears forward: 5 Gears reverse: 1 Use: Normal Check 15000 km/12 months Change 45000 km/12 months OEM recommendation year-round API GL-4 SAE 75W-85 year-round API GL-4 SAE 75W-90 Писал съм много за трансмисионните масла във форума. Накратко ти трябва един от 2-та вискозитетни класове с комбинация от API GL-4 стандарта. Правилно е да избереш и масло което да е комбинирана категория API GL-5/GL-4 (да, може), но тотално грешно е ако маслото отговаря само и единствено на API GL-5.Без да се споменава марка масло, на влизане в Габрово (от Шипка, на Т-образното кръстовище Габрово/Русе) свиваш в ляво по централният път. След 1-1,5 км по дъгичката ще видиш от лявата страна специфична кафе машина на тротоара. Поздрави Редактирано 6 декември 2016 от svetliof Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitkur Публикувано 12 Май 2017 Автор Сподели Публикувано 12 Май 2017 (редакция) Привет отново. По горните въпроси:- Маслото беше сменено с правилната спецификация, едва днес. Упс. Стоя ми цяла зима в мазата...- Свещите са Denso VW20 за 34лв./брой, преди отстъпки. Монтирани. Старите свещи изглеждаха чудесно. Изкърпиха се старателно задните вежди през март, типична болка за модела. Колко ще карат... божа работа. Имам ново питане: може ли оригинален каталожен номер на предни амортисьори (MN101532 може би)? Днес направихме неуспешен номер за смяна на амортисьори, лагерчета и прахоуловители. От магазина ни пратиха грешни амортисьори - за Outlander 2 (и там френските клонинги) и Lancer 2000-2012, които на теория може да се монтират, но на практика са с 5-6 санта по-къси (плюс една малка разлика в мястото за закрепване на планката за спирачният маркуч) и няма смисъл. А аз им пратих VIN-а и те по него търсили... как да е. Върнах им ги. Аморсисьорите, които са ми пратили са Kayaba 339081.А предполагам трябва да са Kayaba 334398? Може ли някой да каже оригиналният Mitsubishi номер на предни амортисори, лагери на макферсона (ако се продават отделно) и прахоуловители? Така най-сигурно ще мога да си проверя, без да разглабям колата, дали са пратили правилното нещо. Редактирано 12 Май 2017 от Vitkur Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitkur Публикувано 18 Май 2017 Автор Сподели Публикувано 18 Май 2017 Не мога да си редактирам поста?Пускам втори.Говоря си сам. :D Правилните предни амортисьори се оказаха Kayaba 334398.Сложих и нови прахоуловители, както и нови оригинални Mitsubishi лагери на макферсона - MR272946 (отворих старите - то вътре една тефлонова шайба?), по 27лв. бройката.Новото си е ново.Като бях тръгнал - смених и задните амортисьори за разкош. :D Всички амортисьори свалени от колата, изглеждаха да са оригиналните. Работеха безупречно. Сменихме ги единствено и само заради ръждите по чашките, които държат пружините. След като свалихме старите, ги огледах още по-хубаво и се уверих, че правилно сме ги сменили. Корозията по тези чашки беше адска. Един преден и един заден, почти се бяха откъснали чашките (или както се наричат долните опори на пружината). Борбата продължава, вече с твърдото убеждение, че това ми е последната кола втора употреба. Просто нямам време да се занимавам с тия рециклирания, а всичко ненаред по колата ме побърква, трябва да висиш на майсторите на главата и да ги гледаш в ръцете - стар съм за това вече... :D Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitkur Публикувано 5 октомври 2017 Автор Сподели Публикувано 5 октомври 2017 (редакция) Продадох колата. Пролетно-кърпените задни вежди пак издуха боята. Тя не е виновна колата, но истината е че ръждата я почва яко, а това ме дразни. Преди да я продам смених задният мост, заради фатална корозия:1. Още миналата есен намерих мост в дорбо състояние, от един блъснат британски Outlander. Минах го пясъкоструй, прегледах го и маркирах къде да се подсили и изтърки (и той не беше перфектен), изкърпиха/подсилиха ми го, мина прахово боядисване. Общо разходи за закупуване на моста и ремонта: 175лв.2. Свали се старият мост, който беше гръцка трагедия. Учудващо всички болтове се развиха. Наложи се смяна само на тампони и биалетки на стабилизиращата шанга. Минах реглаж и гумите си застанаха в правилна позиция.За разкош смених задни дискове и двата комплекта накладки + регулиране на ръчната. За труда и частите ми взеха около 240лв., не помня точно. Около 140 дискове, накладки, тампони и биалетки на стабилизиращата, а другото - за труд. Нямаше как да я продам с неоправен мост, тъй като беше рисково за каране и просто не съм такъв човек. Така или иначе беше купен и подготвен моста. Впечатленията ми от автомобила са чудесни, като изключим ръждата (по окачване, задните вежди, задният капак, в моторният отсек).Много приятна возия, просторен отвътре, постоянното 4х4 е просто супер в градската зима, красива кола, поддръжката е на съвсем приемливи цени съизмерима с поддържането на лека кола, части много... Почвам да мисля следващата каква ще е. Това е. Дерзайте. Редактирано 5 октомври 2017 от Vitkur Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kd5332 Публикувано 5 октомври 2017 Сподели Публикувано 5 октомври 2017 Естествено Галант😊 Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitkur Публикувано 6 октомври 2017 Автор Сподели Публикувано 6 октомври 2017 Всъщност Lancer. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.