Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Дизел тук, дизел там


Препоръчано мнение

  • Admin

Много интересно нещо е европейската демагогия.

Преди няколко години всички известни европейски компании се състезаваха кой ще направи дизелов двигател на годината.

Във Франция изработването им беше национална политика.

PSA груп наблягаше само на дизел - HDI...

RENO - dCi

В Германия се произвеждаха дизелови двигатели с какви ли не съкращения - TDI, CDTI, Blue Motion, CDI и т.н.

Сега дизела ще се забранява.

 

4 мегаполиса забраняват дизела

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ами правилно, дизелът винаги е бил мръсен и шумен вариант на бензинова кола, има си своите предимства , но те просто прекалиха, започнаха да продават малолитражки с дизелови двигатели и хората като овце казали им че дизелът много върви и е много икономичен и чист и Айде всички 🐂🐐🐏🐑 дизел си купуват, поне така стана в Европа .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Преди бях чел подобни статии, че в бъдещ момент някои градове ще наложат определени забрани за автомобили с разни характеристики, вкл. произведени преди еди-коя-си година. В новите публикации, които са за намерения, не видях да има подробности.

 

В събота бях на ГТП с моя лансер дизел с двигател 2.0 DI-D (BWC) и мереха газовете в ауспуха. След което ми казаха - минимални стойности, отлична работа... Ако, цитирам, измерим на пътното платно навън, вредните емисии ще са повече, отколкото в твоя ауспух.

 

Разбира се, това е преувеличено. Искам да кажа, че от двигател до двигател има разлика и всичко трябва да се взима под внимание.

 

:icon_n_king:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

...... Отдавна трябваше да се въведат в експлоатация електромобили и мрежа за зареждане (поне в градовете), но петрола и икономическите интереси свързани с тази индустрия са по-силни от желанието за екология и здраве на населението........

 

А някой замислял ли се върху факта, че електромобилите просто изместват проблема???

Пример за ТЕЦ, като източник на електричество: Екологичния проблем се измества от големите градове в Марица Изток, например.

Пример за АЕЦ, като източник на електричество: Екологичния проблем се измества във времето и се завещава на следващите поколения (радиоактивните отпадъци)

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Toyota Mirai се казва решението на проблема.,

https://www.toyota.co.uk/new-cars/new-mirai/landing?gclid=CLT73a2X39ACFcO4GwodFFULHQ&gclsrc=aw.ds&dclid=CJuW-q2X39ACFcImFgod6sQPnw

Вярно е за батериите , но производители казват че те се рециклират до 90%, няма отпадъци и въглероден диоксид, само вода.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Пропускате, че за производството на батерии се използват доста мръсни, в смисъл вредни технологии.

Глобално погледната, без да съм правил или чел изследвания, дали колата ми ще гори бензин и отработените газове ще ги пръска от Видин до Варна или ще харча ток, за който Мариците ще горят въглища и ще пушат само в Раднево, Гълъбови и т.н., а батериите ще са правини някъде в Китай, е все тая.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, но малко не мога да си обясня смисъла двигателя да гори бензин за да зарежда батерии.

Замърсяване вследствие изгарянето на бензин, ниско КПД и големи загуби на енергия в трансмисията.

Няма как двигател с вътрешно горене да бъде по-екологичен от производството на ток в ел.централа (най-малко КПД на ел.централите е значително по-високо от това на двигател с вътрешно горене).

 

 

Може би не си погледнал както трябва, става въпрос за ел Кола дето батериите се зареждат от химична реакция на хидроджен газ и отделящият се продукт е само вода. Демек Приус без бензинов двигател 👍 Може това да се окаже наистина идното бъдеще .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро от слънцето да се прави ток и с него да се прави Браунов газ, който да се ползва за задвижване на колите е някаква що годе чиста технология.

Обаче ще трябва да пътуваме само при слънчево време. Освен това за производството на фотоволтаични панели, както и за производството на акумулатори, за да може да се движим и когато не грее слънце, пак е необходима енергия.

Ел.енергията от възобновяеми източници е доста скъпа, така че пак сме на изходна позиция.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Е какъв е смисъла да се произвежда ел.енергия от водород и да се зареждат батериите, би трябвало директно да се захранва ел.двигателя. Евентуално батериите биха служили за зареждане само при спиране - за да не се губи изцяло във вид на топлина енергията от спиране и спускане по наклон. Също така съществуват и доста разработки на капацитивни акумулаторни батерии.

Технология в чистия и вид от водород да се произвежда ел.енергия и с нея да се задвижва електромотор на автомобил съществува от много години и в Америка има дори действащи прототипи на товарни автомобили.

 

Точно така, водородът произвежда ток който задвижва колата и допълнително произведеното електричество се складира в батериите, плюс генерираното електричество от спирането,. при нас от няколко години още има автобуси такива в градския транспорт, много са готини и издават звук като на колите от бъдещето от фантастичните филми :), Хюндай и други марки имат също модели само , че Тойота първи пускат сериен модел, в Америка вече ги карат, в Англия мисля има вече или току що започват да ги продават. В момента изграждат газ станции към съществуващи вече бензиностанции както и изцяло нови, според мен определено трябва да се премине към алтернативно задвижване на колите в големите градове, нищо друго не ни трови толкова много както превозните средства, сутрин пред училището на децата неможе да се диша.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 6 месеца ...
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лансер 2.0 DID. Резервоарът ми беше пълен до половина с дизел от ГО Петролеум от Житница, София.

 

В събота се престраших и заредих половин резервоар (т.е. около 27 л., до ръба на капачката) дизел на Марешки в Люлин. Сложих и 30 мл. (лятна дозировка) BDC.

 

Предстоеше ми пътуване до Бургас и обратно до Сф. Занулих показанието за средния разход. Не се сетих да зануля някой от броячите за пробег. С пълния резервоар (50:50 ГО петролеум:Марешки) стигнах до Бургас и обратно до Сф, като при паркиране пред нас в Сф. вече имаше индикация за празен резервоар. Показанието за среден разход беше 6.4 л/100 км. Това при скорост между 120 и 140 км./ч., а понякога и повече, съответно и по-малко. Преди това, в последните две пътувания средният разход - по показание на екрана и по сметки за изразходено гориво и пробег беше около 7.0.

 

Сега съм наумил да напълня резервоара от 0 до макс с подновения V-Power на Шел. Интересно ми е да видя колко литра ще успея да заредя до ръба на капачката, дали ще даде друг среден разход и как ще усетя промяната в динамиката, ако изобщо има такава.

 

След като излязат резултатите, ще пиша. :mitsu-smiley:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Съвсем скоро в Германия ще се появят голямо количество употребявани дизелови коли, които ще се продават на много ниски цени. Това ще доведе до засилване на вноса у нас на коли "втора ръка" от Германия, предава факти.бг.

 

Работата е там, че през последните месеци в Германия се случиха няколко знакови събития. Първо, правителството готви мащабно отзоваване на дизелови коли, които подлежат на доработка, за да отговарят на стандарта Euro 6.

 

Кампанията ще започне от септември тази година, като за нея ще бъдат похарчени 12 млн. евро. Не всички дизели обаче подлежат на доработка. Останалите просто ще бъдат обявени за продан и ще се изнесат в страни като нашата.

 

Първи, строгите мерки по отношение на "мръсните" дизели ще бъдат приложени в Мюнхен. Там, градската управа е с намерение да забрани на автомобили, неотговарящи на стандарта Euro 6 да се движат по улиците на града.

 

Освен това, немският автомобилен клуб ADAC, който отдавна е доказан авторитет в Германия, призова всички германци да не купуват нови дизелови автомобили докато в страната не влязат в сила новите еко норми Euro 6D.

 

Така че в дилърските центрове за нови автомобили в Германия могат да останат доста нови дизелови коли, неотговарящи на новите стандарти, които също да попаднат на нашия пазар. Известно е, че у нас за коли втора употреба все още не важат строгите европейски еко норми.

 

Източник: http://auto.dir.bg/news.php?id=25998406#newComm_listNavigation

 

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Властите в Париж вече забраниха в центъра на френската столица да се движат дизелови автомобили, чиято дата на производство е преди 2000 г.

 

:link:

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лансер 2.0 DID. Резервоарът ми беше пълен до половина с дизел от ГО Петролеум от Житница, София.

 

В събота се престраших и заредих половин резервоар (т.е. около 27 л., до ръба на капачката) дизел на Марешки в Люлин. Сложих и 30 мл. (лятна дозировка) BDC.

 

Предстоеше ми пътуване до Бургас и обратно до Сф. Занулих показанието за средния разход. Не се сетих да зануля някой от броячите за пробег. С пълния резервоар (50:50 ГО петролеум:Марешки) стигнах до Бургас и обратно до Сф, като при паркиране пред нас в Сф. вече имаше индикация за празен резервоар. Показанието за среден разход беше 6.4 л/100 км. Това при скорост между 120 и 140 км./ч., а понякога и повече, съответно и по-малко. Преди това, в последните две пътувания средният разход - по показание на екрана и по сметки за изразходено гориво и пробег беше около 7.0.

 

Сега съм наумил да напълня резервоара от 0 до макс с подновения V-Power на Шел. Интересно ми е да видя колко литра ще успея да заредя до ръба на капачката, дали ще даде друг среден разход и как ще усетя промяната в динамиката, ако изобщо има такава.

 

След като излязат резултатите, ще пиша. :mitsu-smiley:

 

Онзи ден заредих новото гориво на Шел, скъпата версия, до ръба на капачката. 55,56 л. А описания курс по-горе, въпреки че не бях занулил брояч, описах на картата на гугъл - 794 км. Така средният разход с гориво на Марешки и Го Петролеум е точно 7/100.

 

Сега ще видим какъв разход ще излезе с новия скъп Шел. По комп. Сф - Бс показа 6.0/100.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • Admin

Дали Daimler е манипулирал двигателите на един милион коли?

 

http://auto.dir.bg/news.php?id=26062141

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Дали Daimler е манипулирал двигателите на един милион коли?

 

http://auto.dir.bg/news.php?id=26062141

....и още нещо.....

ТУК и ТУК

Редактирано от DJ Tymbi
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...