ade Публикувано 21 октомври 2016 Сподели Публикувано 21 октомври 2016 От скоро карам OUTLANDER 2.0 140кс.2007г. Имам няколко въпроса. ИНТЕРЕСУВА МЕ ДАЛИ ТРЯБВА ДА СЕ КАРА ПОСТОЯННО 4х4. Какъв трябва да бъде разхода на гориво. И много ме притеснява шумът в купето. Чува се като тролеи. БЛАГОДАРЯ ЗА ВСИЧКИ МНЕНИЯ И ПРЕДЛОЖЕНИЯ. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 23 октомври 2016 Сподели Публикувано 23 октомври 2016 Не е нужно да караш на 4х4. даже е препоръчително да си на предно, ако вали силен дъжд или караш в дълбок сняг си на 4х4, ако караш на утъпкан сняг, заледен път и изобщо много хлъзгаво си на LOCK. Ако се окопаеш и искаш да излезеш - само на 4х4 без Lock. Разход извънградско/ градско 70:30 - около 7.5, само в града 8.5-9.0. Зависи от шофьора.Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
chasovnik Публикувано 24 октомври 2016 Сподели Публикувано 24 октомври 2016 Разход извънградско/ градско 70:30 - около 7.5, само в града 8.5-9.0.МЕЧТА-А-А-А-А-А Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 25 октомври 2016 Сподели Публикувано 25 октомври 2016 Здравей колега,тук може да видиш статистиката ми за около 70 000 км:http://www.motostat.eu/vehicle-stats/43453 Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitko_had Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Не е нужно да караш на 4х4. даже е препоръчително да си на предно, ако вали силен дъжд или караш в дълбок сняг си на 4х4, ако караш на утъпкан сняг, заледен път и изобщо много хлъзгаво си на LOCK. Ако се окопаеш и искаш да излезеш - само на 4х4 без Lock. Разход извънградско/ градско 70:30 - около 7.5, само в града 8.5-9.0. Зависи от шофьора.Поздрави.Защо ако се окопаеш,само на 4х4 без lock.?не е ли това идеята на заклучването.? Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cankoff Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Случвало ми се е да затъна неведнъж. Като съм на LOCK и трябва да излязас много газ, защото няма друг начин, замирисва яко на феродо - явноприплъзва автоматично съединителя и направо става страшно. Затова винагиизлизам само на 4х4. Тогава гумите може да се вкопаят и да стъпят начисто. LOCK ме е измъквал няколко пъти на заснежен силен страниченнаклон. На 4х4 задницата на колата направо потъва, и започва да сехлъзга по склона - при LOCK направо върви като по релси. Не знам какстава, но е факт. LOCK-a го ползвам и когато карам бързо по хлъзгав път- утъпкан сняг например. Поздрави. Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Celeborn Публикувано 8 декември 2016 Сподели Публикувано 8 декември 2016 Аз съм по-скоро за карането на 4X4 AUTO през цялото време - разликата в поведението на автомобила в ежедневното каране се усеща значително и много лесно - при тръгване в наклон, при хлъзгав път (вкл. изненадващо), при потегляне с повече газ (особено на мокро/хлъзгаво)... коментирано е много във форума (и не само), но това си е интелигентна 4x4 система - във всеки един момент се предава въртящ момент към задните колела до минимум 15% (85:15 предно:задно) при нормални условия (например сух път и постоянна скорост по магистрала/в града); 60:40 при пълна газ до 70км/ч (потегляне и набиране) и 75:25 над 70км/ч (например изпреварване и набиране). В завои с по-ниска скорост пък имаме редуциране към задните колела, за по-плавно преминаване (без толкова изразено характерното за 4х4 усещане все едно спирачката е натисната). 4X4 Lock не е точно истински постоянен Lock, а отново е контролирано интелигентно, просто има по-голямо постоянно предаване на въртящия момент към задните колела - 50:50 по подразбиране при старт и после се контролира според условията. Например при рязко потегляне на сухо може да стане дори 40:60, а при по-високи скорости пада до 70:30. Няма проблем да се кара постоянно така, вкл. с по-високи скорости, но действително харчи повече, по-шумно е, в завои това 70:30 при по-ниски скорости се усеща доста. Пример: 4WD Auto на равно и доста хлъзгаво ще стартира на 75:25 при потегляне и докато усети, че пътят е толкова хлъзгав и предаде повече сила назад, вероятно предните колела вече ще се превъртяли 1-2 пъти. Докато при 4WD Lock стартираме с 50:50 и това превъртане го няма - пък после системата си регулира допълнително. Нека не забравяме обаче, че 4x4 може и да е измамно - например на 4X4 AUTO или особено Lock по една хлъзгава магистрала е като детска играчка в права линия и може да не разберете всъщност колко е хлъзгаво, докато не се наложи да спрете или завиете по-рязко - т.е. илюзията, че колата е изцяло по-сигурна/стабилна е опасна - при 4Х4 трябва още по-повишено внимание при лоши пътни условия, защото в права линия има много голямо сцепление, но при спиране и завои се разчита на други системи, които не могат да правят чудеса... При мен на 2.2 френския дизел разликата между 2WD и 4WD Auto по магистрала (София-Бургас-София) е абсолютно незначителна (0.2 литра на 100), в града също, може би 0.3. При Lock нещата са различни - може би литър и половина отгоре в града (засичал съм веднъж, прекалено тежък е воланът в завои с ниска скорост и не е удобно за каране така постоянно градско). Според мен обобщено: 2WD: Максимална икономия, макар и незначителна спрямо 4WD Auto. Максимално точен усет за състоянието на пътя. Максимално лек волан за плавно взимане на завои с ниска скорост (детелини, кръгови, включвания, планински пътища и т.н.). Завъртане на колелата при рязко потегляне, при тръгване в по-големи наклони и т.н. - особено на мокро, хлъзгаво и прашно. По-ниско сцепление при константна скорост в права линия (особено при изненадваща загуба заради условията) и при рязко подаване на газ (например изпреварване). 4WD Auto: Незначително по-голям разход, леко измамен усет за пътните условия поради по-голямото сцепление и по-сигурното поведение на автомобила в права линия, няма въртене на колела при рязко потегляне или тръгване в наклон, при ниски скорости в завои воланът не натежава чак толкова много, че да е проблем за ежедневно градско каране, дори с големи гуми (18). По-високо сцепление в права линия и при рязко подаване на газ - например при набиране в изпреварване. 4WD Lock: По-висок разход, най-бързо/стабилно потегляне от линия при сухи условия (40:60), доста тежък волан при завои в ниските скорости - не е за постоянно в града или по планински пътища. По-шумно е. Най-добър БАВЕН старт в сняг/лед/кал/по наклон заради изначалното 50:50 разпределение. Най-добра стабилност при високи скорости в права линия, но и най-измамно при рязко спиране/маневра. Разликата между AWC и S-AWC (фейслифта след 2009) при потеглане върху сняг и лед е огромна в полза на второто. Без хубави зимни гуми и правилна техника на каране и най-добрата технология е безсилна в лоши условия. Не бих се предотвратявал на 4х4 системите тук в завои при сняг/лед - там, където Ауди или Субару държат линията при подаване на газ при излизане от завой, Аутлендърът забавя двигателя заради глупавото ASC, а без него направо си поднася. В заключение: Всичко е въпрос на стил на каране и пътни условия. Японците неслучайно да сложили алуминиев покрив, за да понижат центъра на тежестта - Аутлендър се кара много повече като Lancer, отколкото като Pajero, например. Т.е. възможността за по-спортно каране я има, другото зависи от шофьора. Не бива да се предоверяваме на системите, това в крайна сметка си е паркетен джип. Случвало ми се е да затъна неведнъж. Като съм на LOCK и трябва да излязас много газ, защото няма друг начин, замирисва яко на феродо - явноприплъзва автоматично съединителя и направо става страшно. Най-вероятно мирише от феродото на диференциала... Цитат Линк за коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Препоръчано мнение
Присъединете се към разговора.
Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.