Премини към съдържание

Препоръчано мнение

От скоро карам OUTLANDER 2.0 140кс.2007г. Имам няколко въпроса. ИНТЕРЕСУВА МЕ ДАЛИ ТРЯБВА ДА СЕ КАРА ПОСТОЯННО 4х4. Какъв трябва да бъде разхода на гориво. И много ме притеснява шумът в купето. Чува се като тролеи. БЛАГОДАРЯ ЗА ВСИЧКИ МНЕНИЯ И ПРЕДЛОЖЕНИЯ.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да караш на 4х4. даже е препоръчително да си на предно, ако вали силен дъжд или караш в дълбок сняг си на 4х4, ако караш на утъпкан сняг, заледен път и изобщо много хлъзгаво си на LOCK. Ако се окопаеш и искаш да излезеш - само на 4х4 без Lock.

Разход извънградско/ градско 70:30 - около 7.5, само в града 8.5-9.0. Зависи от шофьора.

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

тук може да видиш статистиката ми за около 70 000 км:

http://www.motostat.eu/vehicle-stats/43453

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

  • преди 1 месец ...

Не е нужно да караш на 4х4. даже е препоръчително да си на предно, ако вали силен дъжд или караш в дълбок сняг си на 4х4, ако караш на утъпкан сняг, заледен път и изобщо много хлъзгаво си на LOCK. Ако се окопаеш и искаш да излезеш - само на 4х4 без Lock.

Разход извънградско/ градско 70:30 - около 7.5, само в града 8.5-9.0. Зависи от шофьора.

Поздрави.

Защо ако се окопаеш,само на 4х4 без lock.?не е ли това идеята на заклучването.?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Случвало ми се е да затъна неведнъж. Като съм на LOCK и трябва да изляза

с много газ, защото няма друг начин, замирисва яко на феродо - явно

приплъзва автоматично съединителя и направо става страшно. Затова винаги

излизам само на 4х4. Тогава гумите може да се вкопаят и да стъпят на

чисто. LOCK ме е измъквал няколко пъти на заснежен силен страничен

наклон. На 4х4 задницата на колата направо потъва, и започва да се

хлъзга по склона - при LOCK направо върви като по релси. Не знам как

става, но е факт. LOCK-a го ползвам и когато карам бързо по хлъзгав път

- утъпкан сняг например.

 

Поздрави.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм по-скоро за карането на 4X4 AUTO през цялото време - разликата в поведението на автомобила в ежедневното каране се усеща значително и много лесно - при тръгване в наклон, при хлъзгав път (вкл. изненадващо), при потегляне с повече газ (особено на мокро/хлъзгаво)... коментирано е много във форума (и не само), но това си е интелигентна 4x4 система - във всеки един момент се предава въртящ момент към задните колела до минимум 15% (85:15 предно:задно) при нормални условия (например сух път и постоянна скорост по магистрала/в града); 60:40 при пълна газ до 70км/ч (потегляне и набиране) и 75:25 над 70км/ч (например изпреварване и набиране). В завои с по-ниска скорост пък имаме редуциране към задните колела, за по-плавно преминаване (без толкова изразено характерното за 4х4 усещане все едно спирачката е натисната).

 

4X4 Lock не е точно истински постоянен Lock, а отново е контролирано интелигентно, просто има по-голямо постоянно предаване на въртящия момент към задните колела - 50:50 по подразбиране при старт и после се контролира според условията. Например при рязко потегляне на сухо може да стане дори 40:60, а при по-високи скорости пада до 70:30. Няма проблем да се кара постоянно така, вкл. с по-високи скорости, но действително харчи повече, по-шумно е, в завои това 70:30 при по-ниски скорости се усеща доста. Пример: 4WD Auto на равно и доста хлъзгаво ще стартира на 75:25 при потегляне и докато усети, че пътят е толкова хлъзгав и предаде повече сила назад, вероятно предните колела вече ще се превъртяли 1-2 пъти. Докато при 4WD Lock стартираме с 50:50 и това превъртане го няма - пък после системата си регулира допълнително.

 

Нека не забравяме обаче, че 4x4 може и да е измамно - например на 4X4 AUTO или особено Lock по една хлъзгава магистрала е като детска играчка в права линия и може да не разберете всъщност колко е хлъзгаво, докато не се наложи да спрете или завиете по-рязко - т.е. илюзията, че колата е изцяло по-сигурна/стабилна е опасна - при 4Х4 трябва още по-повишено внимание при лоши пътни условия, защото в права линия има много голямо сцепление, но при спиране и завои се разчита на други системи, които не могат да правят чудеса...

 

При мен на 2.2 френския дизел разликата между 2WD и 4WD Auto по магистрала (София-Бургас-София) е абсолютно незначителна (0.2 литра на 100), в града също, може би 0.3. При Lock нещата са различни - може би литър и половина отгоре в града (засичал съм веднъж, прекалено тежък е воланът в завои с ниска скорост и не е удобно за каране така постоянно градско).

 

Според мен обобщено:

 

2WD: Максимална икономия, макар и незначителна спрямо 4WD Auto. Максимално точен усет за състоянието на пътя. Максимално лек волан за плавно взимане на завои с ниска скорост (детелини, кръгови, включвания, планински пътища и т.н.). Завъртане на колелата при рязко потегляне, при тръгване в по-големи наклони и т.н. - особено на мокро, хлъзгаво и прашно. По-ниско сцепление при константна скорост в права линия (особено при изненадваща загуба заради условията) и при рязко подаване на газ (например изпреварване).

 

4WD Auto: Незначително по-голям разход, леко измамен усет за пътните условия поради по-голямото сцепление и по-сигурното поведение на автомобила в права линия, няма въртене на колела при рязко потегляне или тръгване в наклон, при ниски скорости в завои воланът не натежава чак толкова много, че да е проблем за ежедневно градско каране, дори с големи гуми (18). По-високо сцепление в права линия и при рязко подаване на газ - например при набиране в изпреварване.

 

4WD Lock: По-висок разход, най-бързо/стабилно потегляне от линия при сухи условия (40:60), доста тежък волан при завои в ниските скорости - не е за постоянно в града или по планински пътища. По-шумно е. Най-добър БАВЕН старт в сняг/лед/кал/по наклон заради изначалното 50:50 разпределение. Най-добра стабилност при високи скорости в права линия, но и най-измамно при рязко спиране/маневра.

 

 

 

Разликата между AWC и S-AWC (фейслифта след 2009) при потеглане върху сняг и лед е огромна в полза на второто.

 

Без хубави зимни гуми и правилна техника на каране и най-добрата технология е безсилна в лоши условия.

 

Не бих се предотвратявал на 4х4 системите тук в завои при сняг/лед - там, където Ауди или Субару държат линията при подаване на газ при излизане от завой, Аутлендърът забавя двигателя заради глупавото ASC, а без него направо си поднася.

 

В заключение:

 

Всичко е въпрос на стил на каране и пътни условия. Японците неслучайно да сложили алуминиев покрив, за да понижат центъра на тежестта - Аутлендър се кара много повече като Lancer, отколкото като Pajero, например. Т.е. възможността за по-спортно каране я има, другото зависи от шофьора. Не бива да се предоверяваме на системите, това в крайна сметка си е паркетен джип.

 

Случвало ми се е да затъна неведнъж. Като съм на LOCK и трябва да изляза

с много газ, защото няма друг начин, замирисва яко на феродо - явно

приплъзва автоматично съединителя и направо става страшно.

 

Най-вероятно мирише от феродото на диференциала...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...