Премини към съдържание
Моля всички потребители да си сменят паролите поради спам във форума!

Симптоми на вътрешно каре?


Galantoid

Препоръчано мнение

Колеги, някой да се е сблъсквал с прецакано вътрешно каре и да ми каже какви са му били симптомите? От едно известно време вибрира при ускорение, и се тресе леко отляво постоянно при каквато и да е скорост, все едно минавам през бабунки, даже и на абсолютно равен път. Не са гуми или джанти, пробвах го с три комплекта, все същото. Освен това, при последното ходене Варна-София оная седмица се чуваше едно зловещо престъргване от време на време, все едно минаваш метал на шмиргел, главно по планинските завои след Омуртаг, и после на връщане пак там, но при спускане. Туй престъргване вчера го чух и като давах на заден да изляза от паркинг.

 

Помислих че е лагер някакъв, и в София отидох при Пламен да я види набързо че трябваше да тръгвам обратно - заден десен лагер беше за смяна, и един крив носач от който тропаше по дребни неравности. Сменихме ги, и тропането изчезна, обаче туй престъргване, вибриране при ускорение, и подскачане постоянно, си остана. Амортисьорите също са добре, сменях ги миналата година, а DJ-я огледа другото по окачването и каза че бива. И още един симптом, ама не знам дали е свързано - чува се някакво прихрупване и пристъргване като обера леко спирачки, и ABS-а отляво се включва на честна дума, даже от 50-60 като набия малко по рязко и на сух равен път да е почва да чатка веднага. Спирачките мисля че са добре - нови дискове и накладки, ревизирахме апаратите и водачите преди година и нещо, на прегледа казаха че държат яко и не задържат нещо да речеш да нагрява диска.

 

Та, мисълта ми е, възможно ли е туй вибриране и подскачане да е от вътрешно каре? Миналата година като сменях амортисьорите, майсторът се обади да ми каже че имам скъсан маншон на полуоска откъм вътрешното отляво, точно където вибрира и подскача каруцата. Престъргването като че ли и то е оттам сега, ама не мога да определя с точност щото се появява отвреме навреме и напред и назад като карам. Казах му да сменя маншона тогава, ама може карето м/увременно да е било позаминало?

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да се е сблъсквал с прецакано вътрешно каре и да ми каже какви са му били симптомите? От едно известно време вибрира при ускорение, и се тресе леко отляво постоянно при каквато и да е скорост, все едно минавам през бабунки, даже и на абсолютно равен път.

Точно това са симптомите .

Вземи тествай и на баир, при подаване на газ ако усилва вибрациите още повече, 101 % :D е от вътрешно каре .

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой да се е сблъсквал с прецакано вътрешно каре и да ми каже какви са му били симптомите? От едно известно време вибрира при ускорение, и се тресе леко отляво постоянно при каквато и да е скорост, все едно минавам през бабунки, даже и на абсолютно равен път. Не са гуми или джанти, пробвах го с три комплекта, все същото. Освен това, при последното ходене Варна-София оная седмица се чуваше едно зловещо престъргване от време на време, все едно минаваш метал на шмиргел, главно по планинските завои след Омуртаг, и после на връщане пак там, но при спускане. Туй престъргване вчера го чух и като давах на заден да изляза от паркинг.

 

Помислих че е лагер някакъв, и в София отидох при Пламен да я види набързо че трябваше да тръгвам обратно - заден десен лагер беше за смяна, и един крив носач от който тропаше по дребни неравности. Сменихме ги, и тропането изчезна, обаче туй престъргване, вибриране при ускорение, и подскачане постоянно, си остана. Амортисьорите също са добре, сменях ги миналата година, а DJ-я огледа другото по окачването и каза че бива. И още един симптом, ама не знам дали е свързано - чува се някакво прихрупване и пристъргване като обера леко спирачки, и ABS-а отляво се включва на честна дума, даже от 50-60 като набия малко по рязко и на сух равен път да е почва да чатка веднага. Спирачките мисля че са добре - нови дискове и накладки, ревизирахме апаратите и водачите преди година и нещо, на прегледа казаха че държат яко и не задържат нещо да речеш да нагрява диска.

 

Та, мисълта ми е, възможно ли е туй вибриране и подскачане да е от вътрешно каре? Миналата година като сменях амортисьорите, майсторът се обади да ми каже че имам скъсан маншон на полуоска откъм вътрешното отляво, точно където вибрира и подскача каруцата. Престъргването като че ли и то е оттам сега, ама не мога да определя с точност щото се появява отвреме навреме и напред и назад като карам. Казах му да сменя маншона тогава, ама може карето м/увременно да е било позаминало?

Привет,моето мнение е също за вътрешно каре.Преди по-малко от месец сменях цяла полуоска заради проблема с вътрешното каре.Симптомите при мен бяха:при ускорение около 70-80 км.започваше да тресе предницата,обвинявах небалансирани гуми,но майстора ми отсече-вътрешно каре и така излезе.Особенното за разлика от небалансирани гуми е,че при отнемане на газта тресенето изчезваше.Колата е спейс стар.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен!Аз също съм ЗА вътрешното каре,колкото до престъргването при спиране можеш да провериш дали самия лагер не се е разхлопал,т.е. да си е дал луфт,макар че са лагер-главина съм имал случаи на невиещ лагер но с голям луфт,също така можеш да свалиш диска и да си видиш самата главина да не се е изкривила

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, а какво да кажа в сервиза да тестват за да се установи кое каре е със сигурност - би трябвало да знаят, ама на три сервиза ходих тука, варираха от нищо ѝ няма, през смени и другия кормилен накрайник, до кормилния прът май нещо лопа :D А и май може да е дясното каре, на дългата полуоска - мислех че е отляво, ама сега като натисна на баир, вибрацията е като че ли отдясно, а и като погледнах кой маншон са сменяли миналата година, е бил този на дясното...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, май ще се окаже разбит диференциал или каквото му се вика вътре в автоматика. Каретата видимо са добре, но чатка вътре в кутията като люшнем колелетата на ръка наляво-надясно, и като хвана двете полуоски и разклатя напред-назад се чува едно чаткане също, все едно има някакъв луфт в лагерите там. Някой сблъсквал ли се е с такъв ремонт - Слави ми цитира към 1к за отваряне на кутията, ремонт на "касетката" (диференциала предполагам), чистене клапани, масло и т.н. То ако ще я отварям, е добре да сменя и торка с рециклиран сигурно, и ще отиде 1.5к. Ще ида и при на Цанко сервиза за автомати да погледнат, ама ми е интересно има ли чалъм да се оправи тоя диференциал (ако е от него) без много-много да се бърника другаде из кутията... иначе колата си върви, ама попретриса и вибрира при ускорение, понякога повече, понякога по-малко, но при всяка скорост, и е така от бая време.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, май ще се окаже разбит диференциал или каквото му се вика вътре в автоматика. Каретата видимо са добре, но чатка вътре в кутията като люшнем колелетата на ръка наляво-надясно, и като хвана двете полуоски и разклатя напред-назад се чува едно чаткане също, все едно има някакъв луфт в лагерите там. Някой сблъсквал ли се е с такъв ремонт - Слави ми цитира към 1к за отваряне на кутията, ремонт на "касетката" (диференциала предполагам), чистене клапани, масло и т.н. То ако ще я отварям, е добре да сменя и торка с рециклиран сигурно, и ще отиде 1.5к. Ще ида и при на Цанко сервиза за автомати да погледнат, ама ми е интересно има ли чалъм да се оправи тоя диференциал (ако е от него) без много-много да се бърника другаде из кутията... иначе колата си върви, ама попретриса и вибрира при ускорение, понякога повече, понякога по-малко, но при всяка скорост, и е така от бая време.

 

Ако питаш мен колега вместо да даваш толкова пари по добре виж за кутия 2ра употреба 100% има доста из нета да се продават и на дали ще са повече от 400-500 лв.

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Хм, май ще се окаже разбит диференциал или каквото му се вика вътре в автоматика. Каретата видимо са добре, но чатка вътре в кутията като люшнем колелетата на ръка наляво-надясно, и като хвана двете полуоски и разклатя напред-назад се чува едно чаткане също, все едно има някакъв луфт в лагерите там. Някой сблъсквал ли се е с такъв ремонт - Слави ми цитира към 1к за отваряне на кутията, ремонт на "касетката" (диференциала предполагам), чистене клапани, масло и т.н. То ако ще я отварям, е добре да сменя и торка с рециклиран сигурно, и ще отиде 1.5к. Ще ида и при на Цанко сервиза за автомати да погледнат, ама ми е интересно има ли чалъм да се оправи тоя диференциал (ако е от него) без много-много да се бърника другаде из кутията... иначе колата си върви, ама попретриса и вибрира при ускорение, понякога повече, понякога по-малко, но при всяка скорост, и е така от бая време.

Лагери на диференциала ако са разбити, няма да има луфт (осезаем при разклащане на колелата) а ще има виене, шумене.

Ако има чаткащ осезаем луфт, и според мен е от каре или от кормилен накрайник...

1к ми се струват много само за разглобяване на кутията (дори да е автомат). У нашто село взимат 100-200лв :icon_thumbup:

Аз съм на противоположното мнение на колегата - кутия втора ръка не.

Но преди всичко иди на доверен майстор да локализира точно проблема, не да правиш кутия, а да е развалена рейката :)

Редактирано от vld1
Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Лагери на диференциала ако са разбити, няма да има луфт (осезаем при разклащане на колелата) а ще има виене, шумене.

Ако има чаткащ осезаем луфт, и според мен е от каре или от кормилен накрайник...

1к ми се струват много само за разглобяване на кутията (дори да е автомат). У нашто село взимат 100-200лв :icon_thumbup:

Аз съм на противоположното мнение на колегата - кутия втора ръка не.

Но преди всичко иди на доверен майстор да локализира точно проблема, не да правиш кутия, а да е развалена рейката :)

 

То тука не бъка много от такива дето могат да разберат нещо дето не е очевидно :) Рейката е рециклирана миналата година, кормилни накрайници сменени каквото имаше. Освен да извадим каретата вътрешните и да огледаме...

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

/...свалете вътр. карета и ги разглобете, избършете от греста и гледайте по каналите на чашките, от страната на упражненеи на натиска на каретата дали са вдлъбнати каналите.....ако да, тогава са за смяна,ако не , тогава имаш проблем с диференциала....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря, Пламене, ако се окаже диференциала, ще ти я докарам другата седмица, ако си там, и без туй имам път към София вторник-сряда...

 

/...свалете вътр. карета и ги разглобете, избършете от греста и гледайте по каналите на чашките, от страната на упражненеи на натиска на каретата дали са вдлъбнати каналите.....ако да, тогава са за смяна,ако не , тогава имаш проблем с диференциала....

Линк за коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора.

Можете да публикувате мнения, ако сте регистриран. Ако имате регистрация, моля влезте, за да публикувате от своя профил.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Поставен текстов формат.   Вместо това поставете като обикновен текст

  Only 75 emoji are allowed.

×   Връзката ви е вградена автоматично..   Показвайте като връзка вместо това

×   Предишните ви действия са запазени.   Изчисти редактора

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създаване...